Demedimmi?
3 ana haber başlığı ile şimdi size olayların analizini yapacağım...
1-"Ortak Güvenlik Antlaşması Örgütü" mensubu 7 eski sovyet ülkesi, "ortak acil müdahale gücü" kurmak için anlaştı.
Rusya, Ermenistan, Belarus, Kazakistan, Özbekistan, Tacikistan ve Kırgızistan liderleri, Moskova’daki toplantıda, "hariçten gelecek tehditlere" karşı Rusya’da konuşlanacak ortak silahlı güç kurmak için anlaşma imzaladı.
Türk devletleri ve Rusya yeniden birlikteler ; evet sonunda bir çok ortak asya hayali güden insanların düşünceleri gerçekleşiyor ve OAT anlaşması imzalandı , bunun manası açık Nato ve AB artık asyada etkisiz... Bunun yanında artık Türkiyenin de kardeş devletlerinin yanında anlaşma imzalamaması için ABD nin bize ne teklif edeceği son derece merak konusu ABD de ne kadar üst düzey yetkili varsa şu anda istim üzerinde olduğuna eminim ...
2-Uzaya ilk kez kendi yapımı uydusunu fırlatarak Avrupa ve Ortadoğu’yu ayağa kaldıran İran, bu kez de radara yakalanmayan uçak yapmakta olduğunu açıkladı.
Fars Haber Ajansı’nın haberine göre, İran Hava Kuvvetleri Komutanı General Hasan Şahsafi, İran yapımı ilk radara yakalanmayan uçağın önümüzdeki 8 ay içinde İran hava kuvvetlerine katılacağını duyurdu.
İranla askeri anlaşmalarımız malumunuz biz dışarıda yaptırıp yollamayı seçerken hiç beğenmediğimiz İran kendi uydusunu kendisi atmayı seçmiştir bencede en doğrusunu yapmıştır. Şimdide hayalet uçak teknolojisine hayat veriyorlar. Eh anlaşmalar gereği teknoloji paylaşımı söz konusu yani ortaklık anlaşmamız uyarınca artık bizimde hayalet uçağımız olacak ve büyük bir güç oluşacak Asya da...
3-ABD Hazine Bakanlığı, terör örgütü PKK’nin İran kolu Pejak’ı da terörist örgüt olarak ilan etti.
ABD Hazine Bakanlığından yapılan açıklamada, bu karar doğrultusunda varsa Pejak’ın ABD’deki kaynaklarına el konulacağı ve Amerikan vatandaşlarının Pejak ile iş yapmasının yasaklandığı bildirildi.
Terör ve finans istihbaratıyla sorumlu ABD Hazine Bakan Yardımcısı Stuart Levey, "Bu kararla, Pejak’ın, PKK ile olan terörist bağlantısını ortaya koyuyoruz ve Türkiye’nin vatandaşlarını saldırılara karşı korumasını destekliyoruz" dedi.
ABD’de yayımlanan istihbarat ve ekonomi dergisi Stratfor’da, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın Davos’taki çıkışının İsrail’i veya Yahudi halkını hedef almadığına dikkat çekildi ve Türkiye’nin bölgesinde gücünün uzun vadede artmasının kaçınılmaz olduğu belirtildi.
Türkiye ile İsrail arasındaki ilişkilerde yaşanan ciddi sıkıntıların gidirilmesi gereği, İsrail’de tartışılmaya devam ediliyor. Haaretz gazetesince yayınlanan bir makalede “Türkiye ile yakın bir ilişki, İsrail için kritik önemi taşıyor. Erdoğan ile kavga etmemeliyiz. Krizi yumuşatma ve bağları onarma yolunu bulmalıyız. Bu Kudüs’te kurulacak yeni hükümet için acil bir misyon olacak” denildi.
İşte ABD ve İsrailin en büyük korkusu birleşik bir orta doğu asya birliği ve başında yönetim hiç istemedikleri bir adamın olması . ABD 50 yıldır bunu sağlamaya sağlarkende başında kendi gücünü durdurmaya çalışmaktadır . Şimdi dengeler değiştir Rusya federasyonu birleşti yeniden , Asya ülkeleri yeniden toparlandı , Japonya , Çin ve Hindistan bu birliğe destek vereceğini açıkladı , İran hayalet uçak teknolojisi ile füze ve uçak kalkanı yapım aşamasında , termik santraller inşa edilecek 2 yıl içinde anlayacağınız sözün özü ABD orta doğu masası çöktü... Tek dayandıkları yer incirlik ve Türkiye kaldı . Bu aşamada öpsekte ses çıkaramazlar. Bunu en iyi bilen Başbakanda neden bu şekilde bir çıkış sergiledi anlamış olduk . Pejak ı yerör örgütü ilan etmek 1 ci adımdı , neler gelecek neler hazırlıklı olun , artık Türkiye Orta Doğunun yıldız oyuncusu kime katılırsa çok büyük güç olacak . AB dende bir süpriz karar gelir bizi alırlarsa şaşırmayın , demedi demeyin ... çünkü pabuç pahalı , boğazlar Orta Doğu liderliği kime geçerse ve o Rusyayı desteklerse , İranı desteklerse.. Avrupa ve ABD biter...
Saygılar
Kısaca açıklamaya çalıştığım bu karmaşada yeni bir yıldız doğacağı kesin artık Türkiye ikinci sınıf bir ülke değildir.. Anlaşmalarda artık tarafız .
YORUMLAR
SAYGIDEĞER KARDEŞİM, YAZINIZI OKUDUM.
BAŞARILARINIZIN DAİM OLMASINI DİLERİM...
HAYAT BOYU DEĞER VERDİĞİM ŞEY DÜŞÜNCELERİMİ
DOSTLARIMLA PAYLAŞMAK OLMUŞTUR....
HALEN BU YAZILARIMLA PAYLAŞMAYA
DEVAM EDİYORUM...( WWW.ilerigazetesi.com ) v.b. sit.
YOZGAT TAN SELAM VE SAYGILARIMI
YOLLUYORUM... AHMET SARGIN
YOZGAT ŞAİRLER VE YAZARLAR BİRLİĞİ BŞK.