YORUMLAR
Reelizm : gerçeklik görmek istediklerimiz ve gördüklerimiz karşısındaki donuk mat ve hissiz insanların var olmalarındaki sebepsizligi kendimizce hazm edemeyişligimiz belkide kendimizce isyanımız ;) bilinmelidirki fransız devrimide sınıfcılık deklarasyonuna bir tepkiydi derebeylik yada güçlü olanın güçsüze hükmetmesiydi.. ama bu varlıksızlıgın içinden dogan nesne demokrasiydi sindirilmiş ve bastırılmış köklü ruhları kendi iç dünyalarına itmeleri günümüzdeki asosyal insanı yarattıda zaten..! ;)
Sürreelizm : popilasyon bir yaşam tarzı ve insanların bir başka insanların yaşantılarına özenti versiyonları.. biz toplum olarak aziz nesin üstadın dedigi gibi koyunsuyuz biraz .. birileri bir şey yaptıgında taklit etmek ve onların şımarık vari kısır döngülü hayatlarını kopyalamakdan öteye geçemiyen vasıfsızlıklarını vasıf alttettmemiz degilmi ..
Paradosk sal yaşamlarda ikilemlik ve toplumun yada bireylerin bunda hissiz kalmaları acınacak bir durum ..
bu toplumda bir kaç güzel insan çıkıp köydeki yaşamsallıgı egitimle aşabileceklerini ve bu batıl hayatı dogurgan olan kız çoçuklarına egitim vererek aşılabilecek bir engel olduklarını çözmüşlerdi: bence aydın ve güzel insanlardı.. onlar bile ergenekon zirvesinde yargının önüne çıkartılacak kadar hisssiz bir toplumduk ki sadece olayları seyre daldık..
sayın kalem yazınız çok içtendi teşekkürlerimi sunuyorum..
Böyle çökertilir toplumlar. Özgürlüğe, aydınlğa, çağdaşlığa, gelişip medenileşmeye koşan, hak ve hukukunu arayan, kısacası özgür, cesur ve kendine güvenen bir insan topluluğunu dizlerinin üzerine çökertmek için, bugün bizde kullanılan yöntemi kullanır eğemen güçler. NİÇİN :
Eğemenliklerini sürdürebilsinizler, koca insdan kütlelerini rahat sömürebilsinler diye. HANGİ VASITAYLA : Ekonomik sömürüyle. Az gelişmiş, eyitimsiz bir toplumun, breyleriinde hep gelecek korkusu vardır. Bu nedenle çekingen ve suskundurlar. Onları güçlü kılacak vasıta Ekonomik Bütünlükleridir. Yani bunlar gelecek korkusu duymayacak kadar parasal imkana sahiplermi. Sahiplerse, bugün yaşanan kötü ve olumsuz, acı durumların hiç birini yaşamazlar.
BASKIC, GERİCİ EĞEMEN GÜÇ: En birinci yöntemi, insanı eğitmemektir, cahil ve bilinçsiz bırakmaktır. ikinci yöntem olarak topluma ekonomik özgürlük vermemektir. İnsanları daima "bir lokma - bir hırkaya mahkum etmektir. Yani ölmeyecek kadar paraya, gıdaya, imkana mahkum etmek. Böylesi toplum breyleri, uyuşuktur, korkaktır, bilinçsizdir, kadercidir, kendi daracık kabuğunun içindeki mecalsiz ipek böceği kurtçuğu gibidir. O üretir, eğemen güç, kendi hempaları ve yalakalarıyla sömürüp semizleşip imparatorluklarını kurup sürdrürürler.
KURTULUŞUN YOLU NEDİR ?...... Kurtuluşun yolu cesur olmaktır. Her haksızlığın, hukuksuzluğun, yolsuzluk ve olumsuzluğun üzerine cesaretle yürümektir. Cesaret herşeyi çözer. Her kirli ve zor oyunu bozar. Sömürgenleri korkutup caydırabilecek güçtür. Cesareti geliştirirken, insan eğitimini ve bilincinide artıracaksınız. Cesaret ve bilinç... bir toplum gelişiminde at başı birlikteliği sağlamalıdırlar. Bilinçsiz cesaret, kaba kuvvettir, kolay altedilebilir. Ama akla yerleşen bilinç cesaret takviyesi ve işbirliği, her olumsuzluğu çözer, baskıcı bütün sömürgen unsurları darmadağın eder. Mutlu, cesur, umutla gülen bir toplumun doğuşu demektir bu. Kafalara yerleştirilmesi gereken en pratik, en etkili ve sonuç getirici yol budur.
Sayın CANSILA'ya tebrik ve takdirlerimi sunuyorum ve de kutluyorum onu, bana bunları düşündürüp yazdırdığı için.
Sevgili dost ve yurrtaşlarıma da mesajlarım kabul edilsin lütfen. Saygılarımla. K E M A L P O L A T
Sizlerle sesleniyorum bırakın bu kavgayı , bir bakın etrafınıza , işsizlik ,açlık ,sefalet ,almış başını gidiyor.İnsanların çoğu perişan ,işyerleri kapanıyor insanlar evlerine ekmek götüremiyor.Bazılarınız hiç düşündünüzmü insanlar ne yapıyor? Bakın pazarlar kurulup , akşam toplandığı zaman , bizim insanlarımız ordan artıkları topluyor, çürük domates, elma, portakal bunları topluyum , evlerine götürüyorlar, Sizler neyin tartışmasını yapıyorsunuz...... Sevelim sahip çıkalım birbirimize arkadaşlar...
DEĞERLİ ADAŞIM KIYMETLİ ŞAİRİM GÜZEL YAZILARINIZ BENİ ÇOCUKLUĞUMA GÖTÜRÜP GETİRDİ ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM HAZLA OKUDUM SEVGİ VE SAYGILARILA
Bu ülkeyi 10 terör geri götürdü.Gene bu ülkeyi 10 krızler geri götürdü.Ve bu ülkeyi 10 yılda siyasiler ileri götüreceğine geri götürdüler.Amaç siyaset yapmak değil rantmış dğrusu olsaydı çok daha iyi durumlarda olurduk.İnların artık açlıktan ölebileceğini kavıyalım örnek mi size AFRIKA duyarlı kişiliğine başarılar genç byn
İsyan etmek,haykırmak,diz çöküp yalvarmak boş...Gözler kör,kulaklar sağır,çanaklarında bal yerine yal hazır..duymazlar
isyan boşuna.....fd.
......
Gelin hep birlik olalım dirlik olsun.
Asalaklara dur diyecek gücümüz olsun
Milletin kefen parasını çalanlara
Semer vuracak gücümüz olsun
Bir kurt emzirirken kuzuyu,
İnsanlığımızdan utanalım......
Sokağa terk edilen küçücük bebeği
Aç köpekler kurtarırken,
Hayvan olabilmek için yalvaralım...
Bu dizeler doğruları rafta bırakmayalım
adlı şiirimden....
SAYGIDEĞER KARDEŞİM, YAZINIZI OKUDUM.
BAŞARILARINIZIN DAİM OLMASINI DİLERİM...
HAYAT BOYU DEĞER VERDİĞİM ŞEY DÜŞÜNCELERİMİ
DOSTLARIMLA PAYLAŞMAK OLMUŞTUR....
HALEN BU YAZILARIMLA PAYLAŞMAYA
DEVAM EDİYORUM...( WWW.ilerigazetesi.com ) v.b. sit.
YOZGAT TAN SELAM VE SAYGILARIMI
YOLLUYORUM... AHMET SARGIN
YOZGAT ŞAİRLER VE YAZARLAR BİRLİĞİ BŞK.
Ben bunları sevmek zorunda değilim. İşbirlikçileri sevmek zorunda değilim. Dinci gericileri sevmiyorum. Etnik faşistleri sevmeyeceğim, mezhepçi ırkçıları da sevmeyeceğim. Gerçeği görmeyenleri, sayıklayanları, saçmalayanları ve de zırvalayanları sevmek niye zorunda imişim ya ben?
Onlar mı peki? Hiç umrum değil, onların sevgisine de ihtiyacım olmadığını düşünüyorum.
Bu gibilerle, insani gelişim ve iletişim kuralları içinde kalarak polemiklerim sürecek; eleştirilerimi yapacağım.
Onlarda benim yazdıklarıma ve düşüncelerime çizdiğim çerçevede kalarak eleştiri getirebilir, polemik yapabilirler.
Tevekkül göstermek ve tevekkel olmak fakını karıştırmış arkadaşları bilgilendirmek önemlidir. Emperyal sömürü işbirlikçiliğine çanak tutar yazılar yazmanın "ne kötü bir şey" olduğunu anlatma mücadeleme devam edeceğim.
Saygılar.
Göktürkmen tarafından 2/6/2009 9:31:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ahhhh...
Sevenin hayati muhasebesi..tutsa icmali Allah'a
Havale edilirdi
Kitaba..secdeyi rükuya..
Değil derdimiz
Şükranı allaha
İsyanımız sadece kaderin bu savaşına..
Anlayana..
Dünyanın meşaketine..Sömürgesi olası
Yaşamıın isyanına..
//***
İcmali kısa;
Hayatın kavramlarını karıştırmayalım.Ruhu isyanı ile mahşeri gerçeği tartışmayalım.Gerçek ilim olan birdir.
Allah birdir..
Dünta yaşamı birden binbirdir..
İsyanımız birden binbir olanıdır.
Sevgi...Aşk..
Yaşarsın iki boyutta..
Birincisi eyvallah der hayatta..
Gerçek olanı ..ezgin olanı..sömürge olanı..
Diğeri hâşa..Gerçektir.yaşamın esas olanı..
Selam can ..
İsyanını anlıyorum.Unutmayalım..Her koyun kendi bacağından..
Izdırap dünyası ise yaşamının normu, kaderine küs.geç..
Hiçbir şey eskisi gib olayacak..Dostluk.İnsanlık..Kardeşlik..
Hayatımızı bu hale getirenlere isyanımız yerine niye biz bizlere..
Geçelim..
Yaşamın nimeti bizlere verilene sahip çıkalım..Yaşa kardeşim..Sistemi bu hale getirene inad.İnancımıza isyanı getiren bu aleme inad..
Kendi yolunu çiz..Yaşa..
Yaşam şansı verilen bir kul olarak..Hayatını zindan eyleme..eyleme karşı
Sevgiyle.
nt-T.Sümer.2009-Gece safharisi
&&&&&&&&&&&&&&
İyi niyetli bir yazı saygıyla karşılıyorum.
'''''Hayatımızı bu hale getirenlere isyanımız yerine niye biz bizlere..'''
Bu cümlede sonderece iyi niyetli yazılmışsada gereğinden fazla şükürçülüğü, beterin beteri var düşüncesini halka yerleştirip susmaların sağladığı için yanlış bulduğumu belirtmek isterim...
''''Geçelim..
Yaşamın nimeti bizlere verilene sahip çıkalım..Yaşa kardeşim..Sistemi bu hale getirene inad.'''Ü
Bence geçmeyelim, bizlere verilen nimetler insanca yaşam için gerekli olanların devdeki kulağı bırak bir tek tüyü bile değil..
Nazım Hikmet RAN n e güzel demiş:
'' Ben yanmasam sen yanmasan
nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa'''
Hani çocuklarımız geleceğimizdi
?
Sömürünün, haksızlığın eşitsizliğin devam ettiği dünya bırakacaksak çocuklarımıza yazına katılıyorum..
Bırakmayacaksak......
Karar verelim artık....
Arslan Tuğrul ÖZER
Selam can ..
İsyanını anlıyorum.Unutmayalım..Her koyun kendi bacağından..
Izdırap dünyası ise yaşamının normu, kaderine küs.geç..
Hiçbir şey eskisi gib olayacak..Dostluk.İnsanlık..Kardeşlik..
Hayatımızı bu hale getirenlere isyanımız yerine niye biz bizlere..
Geçelim..
Yaşamın nimeti bizlere verilene sahip çıkalım..Yaşa kardeşim..Sistemi bu hale getirene inad.İnancımıza isyanı getiren bu aleme inad..
Kendi yolunu çiz..Yaşa..
Yaşam şansı verilen bir kul olarak..Hayatını zindan eyleme..eyleme karşı
Sevgiyle.
nt-T.Sümer.2009-Gece safharisi