- 498 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Tarihle ile...
Tarih,nedir? Neden bu bilim orataya çıktı? Nereden bilelirim ki. Zaten bildiğim de yok. Öylesine sordum sadece. Başka bir konuya geçelim daha mantıklı bir konuya. Ne yani bu mantıklı bir konu değil mi? Bilmem siz bulduysanız mandıklı bir tanım yada bir açıklama benim diyeceğim bir şey yok.Öylese buyrun bayan ve baylar yada bay ve bayanlar.
Bana bırakrsanız belki bir şeyler söylerim-sizi tatmin eder mi onu bilemem?- genel geçer olmayacağını da hiç çekinmeden söylerim şimdiden.
Evet tarih öğrenmemizin asıl nedeni belki de kendimizi tanımamız ve de kendi gerçeklerimizle yüzleşmemizi sağlar.Tarih herkese şart bir ilkel kabileden tutunda,modern bir devleten kadar...(Cevdet Paşa Tarihi kitabından etkilendiğimi söylemem gerek giriş kısmına ait olan bir cümle ya da bir kaç cümlenin özeti neyse) Bana da tarih şart tabi düşünün ki nerede doğduğumu,kimin çocuğu olduğumu bilmemem beni herhalde bu dünyada mutlu etmez aksine rahatız eder.
Burada tarihin sözde öneminden söz ettik.Şimdi neden öğreniriz kısmı için bir kaç cümle ifade etmeye çalışalım.Tarihi geçmişten ders çıkarmak için öğreniriz bir de.Tamam bu doğru ama asıl şunu gözden kaçırdığımızı ifade etmem gerek.Tarihin tekerrür ettiği kısmı evet tekerrür eder bu gerçek;ama hiçbir zaman bu aynı filmlerde olan tekrarlar gibi değildir.Yani ne kadar benzese de olayları birbirinden ayıran binlerce hatta abartma olmasın milyonlarca ince farklılıklar gösterir. Ve tarihi bildiğimiz zaman tekerrür etmemesi için çalışamamızda bir o kadar saçmadır.Tarihi biliyoruz diye mudahale edip çözeceğimiz anlamına gelmez hani bizim çözümümüz gibi olsun kısmından bahsediyorum.
Gerçi hani tarih tekerrürden ibaretti değil mi? İşte boş gibi görünen;ama belki bir nebze(hiç sevmediğim bir kelime) de olsa sizleri aydınlattı umarım(!)
01 Ocak 2008 Salı
YORUMLAR
SAYGIDEĞER KARDEŞİM, YAZINIZI OKUDUM.
BAŞARILARINIZIN DAİM OLMASINI DİLERİM...
HAYAT BOYU DEĞER VERDİĞİM ŞEY DÜŞÜNCELERİMİ
DOSTLARIMLA PAYLAŞMAK OLMUŞTUR....
HALEN BU YAZILARIMLA PAYLAŞMAYA
DEVAM EDİYORUM...( WWW.ilerigazetesi.com ) v.b. sit.
YOZGAT TAN SELAM VE SAYGILARIMI
YOLLUYORUM... AHMET SARGIN
YOZGAT ŞAİRLER VE YAZARLAR BİRLİĞİ BŞK.