- 3850 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Mardin
Yıllardır hayallerimde süsleyip gizemini sakladığım şehre doğru uçsuz bucaksız verimli ovaların topraklarını avuçlarcasına hissederek yol alıyoruz.
Yamaç üzerine kurulmuş tarih kokan Mardin tüm heybetiyle ovanın şahini gibi dikiliyor karşımıza.
Çocuk çekim gücüm Ramazan’ı yakalıyor. Dokuz kardeşler. Akıllı, çağdaş, yönetime kızgın.Belediye Başkanı’nın yine AKP’ den aynı kişinin seçileceğini söylüyor.Sokaklar çöplükten geçilmiyor. Halkının çok fakir, işsizlik, seçim öncesi dağıtılan elli ,yüz liraya, kömüre mağdur kalışlarını çaresizlikleri söylenerek anlatıyor
Şehirde on bir kilise var. Bu kiliselerden yalnızca Kırklar Kilisesi ziyarete açık.Hikayesi dini inanışlarından dolayı babaları tarafından öldürülen gençler.Ardından diğerleri.Sivas’ta buz gölün’de dondurularak öldürülmeleri. Pişmanlık ve adlarına yaptırılan kilise. www.360tr.com/mardin/kadim/
Sıla filminin çekildiği PTT binasında filimde rol oldığını söylüyor genç arkadaşım.Şehidiye Medresesi , Zinciriye Medresesi, Ulu Cami,Tek cumbalı ev, tarihi sokaklar, Mardin Müzesi....
Tatil günü olduğundan dükkanların bir çoğu kapalı.Fırından yeni çıkmış oraya özgü sıcak peksimetleri yol boyu yiyiyoruz.
Surlarla çevrili gizem tarih yüklü Mardin sokaklarında dolaşırken kulağım uzaktan gelen müzik sesine kilitleniyor. Müziğin cd si olmayan Hazan Beşir’e ait olduğunu öğreniyorum.
Cd ye kopyalanıyor .Diyarbakır’a dönüşte Hazan’la, Mardin şehri’nin sokakları, insanları ve genç arkadaşım belleğimde güzel bir anı olarak ölümsüzleşiyor.
YORUMLAR
Radikal 2 de yaımlanan yazılar kıvamında bir yazı.
Kısalık boyutu abartılmış.
mardin gezmek için muhteşem yaşamak için zor bir kent. Dinlerin ve dillerin kesişim noktası. Kalkerin muhteşem işlendiği kent, abbaraların, kubbeli evlerin ve arapça konuşmanın başkenti...
ne demek istiyorsunuz? acaba kendiniz ne anlatmaya çalıştığınızı farkında mısınız? bir farkındalıkla mı yazıyorsunuz yani? benim sahip olduğum şeyler?? nedir bunlar? yazdığım iki cümleyle ne anladınız da yazdınız bunu? herneyse, benim de tartışmak gibi bir niyetim yok sizinle, ortada bir konu bile yok çünkü.
bu arada akp bir kelime değildir, evet. bu büyük yanlışımı düzelterek beni kendime getirdiğiniz için teşekkür borçluyum size :)
özden hanım, diliniz hoşuma gitti; keşke daha uzun anlatsaymışsınız... hep isteyip de hiç gidemediğim bir yerdir mardin. yazı uzun olsa, alıp götüreverecek gibi sanki insanı.
bu arada kaya erbek, sanırım söylevin ne olduğunu bilmiyorsunuz. bu bir anı yazısıdır; ama siz sadece akp kelimesini okuyabilmişsiniz sanırım. yeteneğiniz ölçüsünde bir sataşma yapmadan da duramamışsınız.
hiç gitmek nasip olmadı ama insanın nasıl olacacağını az buçuk tahmin ediyorum çünkü ben de vanlıyım. insanlar birbirine benziyor doğu ve güneydoğuda . hem de feci benziyorlar.
keşke daha fazla anlatsaydınız. o sesin sahibi Hazan beşir değil de Hozan Beşir olmalı. hatta Xozan Beşir.