TABLODAKİ DENİZ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Güzel bir tabloyu seyretmenin doyumsuz bir hazzı vardır. Usta bir ressamın fırça darbeleri bizi hayal âleminde bir yolculuğa çıkarır. Bir zaman sonra kendimizi seyrettiğimiz mekânlarda sanırız. Gündelik hayatın sıkıcı ortamından sıyrılır kendimizle - hayali de olsa -baş başa kalır. Kendimizi kırlarda çiçeklerin arasında, ormanlarda ağaçların altında veya akan bir ırmağın başında hissederiz. Kısa bir temeşa, insanları alıp derinlere götürür.
Güzel şeylerden hoşlanmayan insan olmaz. Sağlıklı ve ruhen olgunluğa erişmiş her insanın bedî bir zevki vardır. Bunlar mısralarla, satırlarla, notalarla veyahut renklerle bir araya gelir ve insanın ruhuna nüfûz eder. İnsan o anda cismen bulunduğu yerde değil de ruhen bulunduğu yerdedir. Bir zaman sonra çevremizden duyduğumuz ses bizi hayal âleminden sıyırır tekrar hayatın içine sokar.
Tablolarda, denizlerin tasviri bir farklıdır. Renginin gökyüzüyle aynı olması ve bir ucunun ufuk adı verilen yerde gökyüzüyle kesişmesindeki esrar insana hoş bir his verir. Tabiat konulu tabloların vazgeçilmez unsurları deniz ve ağaçtır. Hâlbuki bunların dünyada gerçekleri vardır. Sakin bir havada masmavi bir denizin kocaman bir örtü gibi duruşundaki esrarın verdiği huzuru yaşayan bilir. Denizin kumsalla buluştuğu noktadaki dalgacıklar açık kalmış bir pencereden dışarı çıkmış perdenin ucundaki tüller gibi kıpırdamaktadır.
Güneş bir başka ahenk verir, ay bir başka... Denizin dinlendirici özelliği günün bütün saatleri, yılın bütün günleri için geçerlidir. Ama yaz mevsiminin dışında pek az ziyaretçisi bulunur. Sadece balıkçılar bütün zamanlarda dosttur, denize. Onlarla yârenlik eder çok kere. Bi-zeban olur bu yârenlik. Yani sessiz konuşurlar birbirleriyle. Ama anlar ikisi de birbirlerini.
Semâda uçan martılar ve üzerinde yüzen değişik türdeki su kuşları başka bir görünüm verir denize İnsanların olmadığı zaman martılar adalara konar, diğer kuşlar yürür kumsalda. Kuşların, minicik ayaklarının izi kalır kumsalda... Çok kişi fark edemez izleri. İzler, çok sevimlidir aslında.Ada üzerinde sağlam yürürler ama,
kaygan kumlar üzerinde minik bir pengueni andırır yürüyüşleri.
Denizi seyretmek elbette hoştur tablo seyretmekten. Tek başına tefekküre dalar insan. Hesaplaşır kendisiyle. Bir dostu ve bir sevdiği ile denize karşı sohbetin lezzeti bir başkadır. Hele aile fertleriyle bir başka olur denize karşı yürümek. Çok yönlü dostlukları perçinleştirir deniz. İnsanın içindeki “öz”ü hatırlatır.
Bizler geceleri evlerimizde, gündüzleri işlerimizde, tatillerde diğer kapalı mekânlarda geçiririz hayatımızı. Şöyle ayda bir de olsa bizdeki “biz”i açığa çıkaran, bedî zevklerimizi harekete geçiren, kararmağa yüz tutan ruhlarımızı ışığa kavuşturan ortamlarda bulunmayız nedense. Bir ömür, farklı yerlerde bulunan dört duvar arasında geçer gider. Bütün bildiğimiz evimiz ile işyerimiz veya evimiz ile diğer kapalı mekânlar arasında bulunan cadde ve sokaklar. Üzerimize düşecekmiş gibi duran apartmanların arası da kalan yerler...
Daracık sokaklar arası da bir boru gibi görünen gökyüzü ve yaşadığımızı sandığımız bir hayat. Bütün güzellikleri dışarıda bıraktığımız ve seyrinden bile yorulduğumuz bir ömür. Şuursuzca ve sevki tabii ile atılan adımlar… Kısalan mesafeler ile kısalan yıllar…
Gelin tabloda ki denizi duvarlarda bırakalım. Biz aslının karşısında dalalım hayallere. Aslıyla hem-hâl olalım, aslıyla hasbihâl ve yârenlik edelim. Gece mehtabı seyre dalarken akşam gurub vaktinde temâşâ edelim. Suya akseden ay ve güneşin ışığını gönlümüze aktaralım. Suretlerimizin pasını, siretlerimizin gamını sulara bırakalım. Unutmayalım ki içimizdeki huzuru kaybedersek dışımızda ki güzellikleri fark edemeyiz ibi görünen gökyüzü ve yaşadığımızı sandığımız bir hayat. Bütün güzellikleri dışarıda bıraktığımız ve seyrinden bile yorulduğumuz bir ömür.Şuursuzca bir sevki tabiyle atılan adımlar... Kısalan mesafeler ile kısalan yıllar...
.
YORUMLAR
YÖNETİCİNİN VERDİĞİ CEVAP ANLAŞILMIŞTIR. BUNDAN SONRA PUAN CETVELİNE GEREK KALMAMIŞTIR. YÖNETİCİLER KENDİ DÜŞÜNCELERİNE UYAN YAZILARI VE ŞİİRLERİ SEÇİYORLAR. DEMEKİİ BEN GEÇ ANLADIM ONUN İÇİN YORUM YAZMIYOR DEMEKKİ ARKADAŞLAR.YORUMSUZDA PUANSIZ SEÇİLİYOR. BENDE BUNU BİLMEDİĞİM İÇİN SIRF BİLGİLENDİRİP PAYLAŞMAK İSTEDİĞİM ALINTI YAZILARIMA PUAN VERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORDUM. BUNA GEREK KALMADIĞINI ANLAMIŞ BULUNMAKTAYIM. TEŞEKKÜRLER SAYIN YÖNETİCİLER.
Ben bu yazıyla nerelere gittim geldim bilemezsiniz.Ne güzel
izah edilmiş.Bir tablodan yola çıkılarak gerçeğe yolculuk.
Tablo gibi bakabilmeyi , bilemeyenler bence bu yazıyı
okumalı ve bu yazıda denmek istenen gerçek manayı
tefekkür etmeliler bence.
Tabloyu duvara asın , gerçeğe bakın.
Gönül gözü görenlere ithafen güzel bir yazıydı.
Bakmasını bilen elbette görecek.
Yüreğinize sağlık.
Selam ve saygımla.
Alıntı yazıların dahi güne gelmeye başladığını ve yazık ki aynı arkadaşların birbirlerini puanladıklarını tespit ettiğimiz andan itibaren yönetim olarak günün yazılarına müdahale etme kararı aldık. Bu karar çerçevesinde gün içerisinde yayınlanan yazıların tümü okunarak seçim yapılmaktadır. Bu konuda kurul oluşturma çalışmalarımızsa devam etmektedir.
Fevri çıkışlar yapılarak anlamsız kınamalara girişilmeden önce tavsiyemiz sağduyulu davranılması yönündedir. Gün içinde yayınlanan yazıların tümünü takip eden arkadaşlar ne demek istediğimi anlayacaklardır. Lütfen arkadaşlarınızın yazılarını okurken diğer yazılara da hiç değilse gözatın elinizi vicdanınıza koyun.
Güne gelen anlatım bozuklukları, yazım yanlışları, birbirinin tekrarı imge fırtınaları ya da copy-paste ile oluşturulmuş tartışmalı yazılar edebiyat açısından herhangi bir değer taşımadıkları gibi yazın sanatıyla ilgilenen diğer arkadaşları da gerek edebiyatı hedeflemiş olan sitemizden gerekse de yazın sanatından soğutmaktadırlar. Bilgilerinize... Saygılarımızla...