- 544 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
ONUROS BeDAVOS
Davos hadisesi ertesinde ülke medyası tek yürek tek bilek birleşti.
Ülkenin liderine yapılan saygısızlık manşetlere taşındı, milli çıkarlar vurgusu yapıldı, terörizimle mücadele ve bu mücadelenin doğallığı gözler önüne serildi.
Bu ülke İsrail, medya ise İsrail medyası.
Etkili gazetelerinin hiçbirisinde Peresin , vucudunun yarısını da dönerek parmağını sallayarak, bağırarak Türk Başbakanını azarlar şekilde konuşmasından bahsetmedi.
Erdoğanın duygusal tepki verdiğinden bahsetti.
Çünkü medyaları milli idi.
Başbakanın "plajlarda çocukları nasıl öldürdüğünüzü biliyoruz" sözünü manşetlere çekmedi hiçbirisi.
"İstanbula günde on roket düşse siz ne yapardınız" sözünü öne çıkardı C.başkanlarının.
BM gözetimindeki, korumasındaki okullarda, mekanlarda kadınların çocukların nasıl bombalandığını okuyucuların gözlerine sokmadı İsrail Medyası.
Fosfor bombasından bedeni kıpkırmızı kesilmiş bebeklerin derme çatma sedyelerde canhıraş çığlıklarını ve çırpınmalarını izleyicilerinin gözüne sokmadı.
Çünkü milli çıkarları bunları gizlemelerini gerektiriyordu.
Diğer bir ülkede ise merkez medyanın, merkez başyazarları Peres için "olgun devlet adamı", Erdoğan için "ülkeyi ele güne rezil eden başbakan" yakıştırmalarını yapmakla meşguldü.
500 den fazla bebenin katledildiği soykırımda, bebelerin kadınların niye kurşunların bombaların önünden çekilmediğinin, niye bedenleriyle çarpıp durduklarının izahını yapıyordu.
Evini basmış, işgal etmiş kötü komşularının evin kadınının ırzına geçmelerini, bebeklerini parçalamalarını "onlar da bebelerini , kadınlarını teslim etselerdi, üstüne üstlük bir de suratlarına çakaralmaz füzelerle tükürürken, zalim komşuya gel, geç ırza, kes bebeyi demekle eşdeğer direnişe kalkışmasalardı" türünden zırvalarla meşru göstermeye çalışanların düşüncelerini parlatıyordu.
Diplomaside, parmak gözüne sokula sokula hakaretleri dinlemenin nasıl nazik ve monşersi teamüle uygun olduğu, hakaretlere layıkıyla cevap vermenin sığlığı ve görgüsüzlüğü ile kıyaslanıyordu!
Ne olgun ve de asil katillerdi bunlar ve nasıl onların yüzüne katliamları söylenebilirdi?
Bütün dünya zaten "canım bunlar da gerçekten aşırı orantısız güç kullanıp katliam yaptılar, hepsini biliyoruz ama söyleyip de Peresgilleri mahçup etmeyelim şimdi" havasındayken, ne cüretle dilinin altındakileri kaba bir şekilde ağızdan püskürtürdük ki?
Ayıptı bu ilkelliğimiz.
Hatta yuh olsundu bize.
Biz zaten adam olmazdık asla.
Başımızda onca dert varken bize mi kaldıydı elin müslümanının, hatta Arabının bebelerinin hayatta kalma haklarını savunmak.
Yarın bir gün Ermeni soykırım tasarısını senatodan geçirirlerse nice olurdu halimiz? O zaman parçalanmış bebeler mi bizi kurtarırdı müttefiklerimizin elinden?
Tam bebe cesetlerine karşı hassas bir denge olarak göz yumuyorken olanlara, neydi bu şimdi?
Yakın çevremizde olan bitenlere bu hassasiyet göstermek ne cüretti?
Uzaklardan hassasiyetlerini kusanlar zaten bizim adımıza herbirşeyi yapmıyorlar mıydı ki zaten?
Cihan imparatorluğu geçmişte kalmadı mıydı hem? Şimdilerde kendi yağıyla kavrulan, kıytırık bir bölge ülkesi değil miydik, cürmümüz neydi ki?
Bütün bunları yaşatarak onurumuzu ayaklar altına almadık mı?
Susarak onurumuzu korumayı nasıl akıl edemedik.Hiç mi yol gösterecek diplomatımız yoktu.
Bu ülkede medya milli değildi, çıkarcıydı.Hatta çıkarını erteletecek, engelleyecek hiç bir güç olamazdı.
Onur bu kadar bedava mıydı?
YORUMLAR
Hayatın hedefi; onurlu, saygılı, ilkeli ve fikrî namusa sahip insan olmak olmalı. İyilerle kötülerin, doğrularla yanlışların, güzelle çirkinin, Hak ile bâtılın ezeli savaşında her iki tarafın savunucuları olacak. Zulmü alkışlayanlar, Şimonu savunanlar da olacak, katlamlarla sırf inancından dolayı yok edilmek istenen bir insan neslini savunanlar da...
Ama benim baktığım ve inandığım açıdan kazanan taraf mutlaka inananlar ve iyiler olacak....
"ya anlama güçlüğünüz var, ya da gerçekten kötü niyetlisiniz"
cümlesini yazmadan önce keşke;
"hüseyin bey, yukaridaki sığ mantığınızla, düşünce yapınızı açıkça ortaya koyduğunuz için, sizin gibilere söyleyecek bir sözüm yoktur. yanlış anlamayın, bir küçümseme değil, sadece sizin beyniniz, kutsal kitaplara göre programlanmıştır; onları okur, ezberler, ve ezberlediğinizi de doğru bellersiniz. hayata ve olaylara bakışınız da kutsal kitap ezberleriniz gibidir. siz dogmalarla yaşarsınız, benim beynimse farklı çalışır. o yüzden sizinle birbirimizi anlayamayız zaten. siz de lütfen anlamak için uğraşmayın..."
şeklindeki kendi paragrafınızı yazarkenki ruh halinizi sorgulasaydınız.
İnsanları küçümsemeyi -muhtemelen alışkanlık haline getirdiğinden farkedemeyip- "sıradanlaştıranların", bebek katliamlarına insanlık açısından bakabildiğini söylemesindeki ironiyi de ortaya çıkarmaya gerek kalmazdı.
Bana göre yani.
Varın kötü niyeti arayadurun siz...
Ben görüyorum:)
Bence de çok başka yerlerdeyiz.
Eminim İsrailde bir yerlerdeki web sitelerinde bu türden tartışmalar yapılmıyordur.
İnsan önceliğiniz hala Filistinlilere gelemedi ne yazık ki..
Bakın burada İsrail saldırıları henüz sıcak sıcakyapılırken de bu bebek katliamını eleştiren yazılar yazmıştım.
Ancak sizinle, İsrailin bebek katliamlarına karşı yapılan bir çıkış ertesinde "israili savunalım mı savunmayalım mı" noktasında yazışabiliyoruz ancak.
Yarın yine başka bir Filistin zulümünde yine, "ama onlar da vatanlarını savunurken güçleri mertebesinde direnişte bulunmuşlardı, bebek katliamını haketmişlerdi yani" noktasında tartışıyor olacağız muhtemelen.
"Ne işleri vardı da israil bombalarıyla çarpışıverdiler Filistinli bebekler" noktasında tartışmak sıktı gerçekten de.
Siz de "İsraili suçlamanın dayanılmaz hafifliği" hakkında bir makale yazın, ben müdahil olmayacağım söz..
Beyin işlemesi konusunda ehil bir otorite olduğunuzu da nereden çıkardınız ki yorum yapabiliyorsunuz?
Niçin önemi olsun ki, sizin başkalarının beyinleri hakkındaki değerlendirmelerinizin?
"benim beynim farklı çalışır" demişsiniz de bir yerde, hoş bir ironi olsa gerek..
Tarafı olduğunuz insanlık cephesinde, diğer insanların beyinleriyle bunca meşgulken bebek katliamları hakkında insancıl yanınızı göstermeye çalışmanızın ne kadar önemi olabilir ki?
İnandırıcı olabilir mi ya da?
erolbasci tarafından 2/5/2009 8:43:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
yukarıdaki cümlemi tekrar ediyorum:
HAMASIN TERÖR EYLEMLERİ GERÇEKLEŞTİRDİĞİNİ SÖYLEMEK İSRAİLİ SAVUNMAK DEĞİLDİR
sizin, "ya bu taraftasın ya diğerinde" yaklaşımınız da kesinlikle bir iyiniyet değildir. demek istediğimi anladığınızdan eminim. ancak tartışmada haklı çıkmak adına, kolay yolu seçip, beni israil yandaşı gibi göstermeye çalışıyorsunuz. tartışma adabına uygun mudur sizce bu??
"Biz Türklerin önceliği elbette İsrailden önce filistinlilerin çıkarlarını düşünmek ve savunmaktır" bu sizin cümleniz... sizinle çok farklı yerlerdeyiz. ben şöyle düşünüyorum:
BİR TÜRK DEĞİL, BİR "İNSAN" OLARAK BENİM ÖNCELİĞİM, FAŞİZAN POLİTİKALARA VE ZULME KARŞI "İNSAN"I SAVUNMAKTIR. ŞU AN ZULÜM GÖREN HALK FİLİSTİN HALKIDIR. ELBETTE BEN DE FİLİSTİNİN YANINDAYIM. AMA HAMASIN DEĞİL! FİLİSTİN HALKININ! ÇOCUK KATİLLERİNİ LANETLERKEN, BAŞKA ÇOCUK KATİLLERİNİ ALKIŞLAMAYI KENDİME YAKIŞTIRAMAM ÇÜNKÜ!
aynı şeyleri tekrarlamanın bir anlamı yok erol bey. anlamamak işinize geliyor. ya da belki sizin de beyniniz hüseyin bey gibi işliyor (o kadar da haksızlık etmek istemiyorum gerçi ama)...
özetle, bu durum buradaki tartışmamızı gereksiz ve anlamsız bir hale dönüştürüyor. devam etmekte ısrar edersek, "geyik" tuzağına düşmekten kaçınamayacağız ikimiz de...
Ne zaman da İsraile en küçük bir eleştiri gelse de başka bir kesim hoplayıp düşüyor.Bu da tuhaf ironi değil mi sizce de?
Filistinli çocukları bebekleri görmezden gelmenin onurlu olup olmadığını konuşmadık ki daha, toprakları işgal edilen bir halkın, orantısız güç kullanılarak katledilmesine karşı, güçleri oranında yapabildikleri direnişleri tartışalım.
Biz Türklerin önceliği elbette İsrailden önce filistinlilerin çıkarlarını düşünmek ve savunmaktır.Bunu niçin garipsiyorsunuz anlayamadım.
Kaldı ki hamasa bahsettiğiniz türden saldırıları için çıkışan da yine Türkiye olmuştu geçmişte. Ancak son ateşkesden sonra, ateşkesi bozanları, 6 aylık ateşkes süresinde Gazzeli halkın ilaç gıda ihtiyaçları için dahi ablukayı söz verdikleri halde kaldırmayanları değil de, adeta köşeye sıkıştırılmış ve dünyanın gözü önünde insanlıktan nasibini alamamış güçlerce BM kararlarının da hilafına, hiçbir insani uluslararası kural gözetmeden saldıranların öldürücü yakıcı aç ilaçsız bırakıcı etkilerine maruz kalmış bir halkı "Siz de niye tırmalıyorsunuz" diye eleştirmek ne kadar onurluysa, o derecede onur tartışması yapılmalı.
PKK sempatizanları nasıl konuşuyor?
Sizin bahsettiğiniz şekilde konuşuyor.Onlar da "İsraile adam öldürüyor diyorsunuz, siz adam öldürüyorsunuz" söylemiyle Gazzedeki drama yapılan çıkışa dikleniyor.Siz de benzer saikle bunu yapıyorsunuz.
Pkk militanlarının işgal edilmiş toprakları yok.Kendi halkının bebelerini kadınlarını da katleden bir örgüt zaten onlar da.
İçinde yaşadığı topraklardan ayrılmak için, bölücülük olarak adlandırılan silahlı faaliyetleri için terörist onlar. Bu yüzden devletin meşru güçlerince hedef oluyorlar.Bu tam anlamıyla terörle mücadele.Niye inciniyorsunuz ki bundan?
Kaldı ki Haması terör örgütü listesine alan da zaten ABD ve bazı avrupa ülkeleri.Fransa ve Rusya örneğin haması terör örgütü kabul etmiyor.ABD ve eksenindeki İsrail ve destekçilerinin bakış açısıyla Haması terör örgütü olarak değerlendirdiğinizde, ABD ve İsraili savunur durumda görünmek kendiliğinden kaçınılmaz oluyor zaten.
Hamas demokratik seçimlere girerken hatırlarsanız ABD de İsrail de onay vermişti duruma.Seçim sonuçları da batılı gözlemciler tarafından sugötürmez şekilde demokratik ve meşru olarak değerlendirilmişti.
Hamasın, geçmişte el-fetihin , ya da topyekün Filistinlilerin terör örgütü olarak lanse edilmesi İsrail ve ABDnin, İsraili işgal edilmiş topraklarda meşru gösterme çabalarının sonucu zaten ve bu tezi desteklemek de bu meşruiyeti kabullenme anlamına geliyor bana göre.
Dershane önüne bomba koymak, otobüste canlı bomba patlatmak, sivil halka saldırmak terör eylemi tespiti yapmışsınız, buna katılıyorum.İsrailin BM gözetimindeki binalarda dahi kadın çocuk sivil demeden fosfor bombalarıyla katliam yapması herhalde bu devleti terör örgütü yapmıyor diye düşünüyorsunuz?
Irakda keza yine ABD sivilleri hiç öldürmediği için onları da terör örgütü olarak belirtmekten kaçınmak gerekir değil mi? O siviller çünkü müslüman ve o sivilleri katledenler canlı bomba kullanmadıkları için terör devleti olmaktan yırtıyorlar mı bir anlamda yani?
Filistinliler diyelim ki topraklarını işgal eden güçlerle vatanları için savaşmıyorlar, her iki taraf ta terör yapıyorlar diyelim.
Birisinin terörünü diğerinin teröründen daha haklı gösteren sebep ne olabilir?
İsrail tarafından bakıldığında hamas suçlu, hamas tarafından bakıldığında İsrail suçlu görülebilir.
Tercihini İsrailden yana kullananlara da saygılar, ne diyelim..
erolbasci tarafından 2/4/2009 3:00:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
HAMASIN TERÖR EYLEMLERİ GERÇEKLEŞTİRDİĞİNİ SÖYLEMEK İSRAİLİ SAVUNMAK DEĞİLDİR
eğer bir halk otobüsüne, bir pazar yerine, bir anaokululunun önündeki sokağa bomba konuyorsa, bunun adı terördür! ben başka bir isim düşünemiyorum. tıpkı bizim ülkemizdeki gibi...
ne zaman hamasa en küçük bir eleştiri gelse, katledilen filistinli çocukları öne sürüyorsunuz. cesetlerin üzerinden politika yapıyorsunuz! bu sizce onurlu bir davranış mıdır?
biliyor musunuz, pkk sempatizanları da benzer şekilde konuşuyor. sivil halka yönelik terör eylemlerinden bahsedince, onlar da kürt halkına yapılanları anlatıyor. haklılar da, sivil kürtler çok acı çektiler bu ülkede. peki bu, pkk.nın bir dersanenin önüne bomba koymasını haklı çıkartır mı? (sözkonusu pkk.ysa hayır diyeceksiniz tabi) ayrıca sakın "ikisini birbirine karıştırmayın" falan demeyin. elbette birbirinden çok farklı yapıda iki örgüt, fakat eylem biçimleri oldukça benzerlik gösteriyor -ki bunun adı da terördür.
erol bey, hamasın zaten doğru dürüst israil askeri öldürdüğünü falan görmedik. kuruluşu bile şaibeli olan bu örgüt, bu güne kadar sadece israilin, bölgeyi filistinlilerden temizlemekte batıya kendini haklı gösterme amacına uygun hareket etmiştir. filistine değil israile fayda getirmiştir. zaten kuruluş amacı da budur!
hüseyin bey, yukaridaki sığ mantığınızla, düşünce yapınızı açıkça ortaya koyduğunuz için, sizin gibilere söyleyecek bir sözüm yoktur. yanlış anlamayın, bir küçümseme değil, sadece sizin beyniniz, kutsal kitaplara göre programlanmıştır; onları okur, ezberler, ve ezberlediğinizi de doğru bellersiniz. hayata ve olaylara bakışınız da kutsal kitap ezberleriniz gibidir. siz dogmalarla yaşarsınız, benim beynimse farklı çalışır. o yüzden sizinle birbirimizi anlayamayız zaten. siz de lütfen anlamak için uğraşmayın...
eylul1900 tarafından 2/4/2009 1:56:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu dünyada iki grup hariç, hemen hemen bütün insanlık, Sayın Başbakanımızın Davos'taki restini, gayet yürekten ve samimi bir şekilde destekledi. Bildiğiniz gibi bu cemaatlerin birincisi; eli kanlı Siyonist İsrail, ikincisi ise, onun Türkiye'deki uzantısı monşerler ve kalemşorlar…
Tebriklerimle
Hamaset ile haması karıştırmamak gerekir bana göre.
Abluka altındaki Filistinlilerin ve onların İsrailli çocukları öldürdüğünden mi bahsediyorsunuz?Hani sınırlardan ilaç gıda gibi ihtiyaçları dahi İsrail tarafından engellenen, bombalardan önce açlıkla yokedilmeye çalışılan Filistinliler değil mi bahsettiğiniz?Ülkeleri işgal altında olan, yetmezmiş gibi ülkelerinde esir muamelesi gören, o da yetmezmiş gibi BM korumasındaki bölgelerde dahi çocukları bebeleri kadınları katledilen Filistinliler, hamaslılar değil mi?
BM kararlarını yüzlerce kez yırtıp atmış ve katliamlarını sürdürmeye devam etmiş İsrail hani, sizin çocukları öldürülüyor hamasca dediğiniz?
Hani, gözlerini bebek kanı bürümüş de, nasıl yaparım da İsraili aklar, Filistini, onun demokratik temsilcisi haması suçlarım gayretindeki zulümün ve zalimin yanından yer kapmak için birbirini çiğneyen insanlığın temsilcilerinin toz kondurmadığı İsraili değil mi?
Hamasın attığı roketler ile bırakın sivili, israilli askerlerin bile can kaybı vermediğini niye araştıracaksınız?O zaman hamasa karşı İsraili , Peresi savunmak mümkün olmayacak zira değil mi?
Kendi ülkesinde silah anlaşmaları, askeri işbirliği anlaşmaları, tank modernizasyonu vb. gibi girişimlerde önceliği kimlerin kotardığını konuşabilse insanlar değil mi?
İhalelerde, seçici kurumların kimleri niçin eledikleri, kimleri niçin tercih ettikleri belli olsa değil mi?
Herşey bir yana, bütün bunlar bebeklerin fosfor bombalarıyla öldürülmesini mazur gösterse değil mi?
İnsanların üzerine bilgisayar oyunu gibi bomba denemesi yapanların, denenmedik ölüm çeşitlerinin tattırılmasının, fosfordan misketten kavrulmuş, parçalanmış bedenlerin hesabını sormayı aklımıza getirmeden önce, kaybedecek canı bile kalmayan insanların direnişlerini ve mukabelelerini "ama, lütfen yaa onlar da boş durmuyo ki amaa" diyerek eşitlemeyi de unutmamalıyız zulümle değil mi?
erolbasci tarafından 2/4/2009 11:25:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
haklısınız, onurlu bir ülkenin onurlu başbakanı, masaya yumruğunu vurmalıdır bazen.
keşke bir de israille ve abd.yle yapılan silah anlaşmalarını falan iptal etse de, biz de biraz daha samimi bulabilsek kendisini...
keşke kendi ülkesinde bunca onursuzluğa mahkum edilmese mesela insanlar...
keşke filistinli çocukların katili israil devleti gibi, israilli çocukların katili hamastan da bahsediverse...
ne dersiniz?
daha onurluca olmaz mıydı?
eylul1900 tarafından 2/4/2009 4:13:42 AM zamanında düzenlenmiştir.