RÜŞTÜNÜ İSPAT ETMEK
Hukuk sistemimizde Kazay-ı Rüşt kararı diye bir terim ve dava konusu vardır. Bu davayla resmi olarak 18 yaş sınırını tamamlamayanların reşit sayılma konusunda karar verilir.
Nereden mi biliyorum anlatayım.
Lise tahsilim için girmiş olduğum Ziraat Meslek Lisesi sınavında üstün başarı göstererek devlet tarafından parasız yatılı öğrenci olarak okutulmuş ve karşılığında mecburi hizmetle borçlandırılmıştım.
Okulum bitti. Hem mecburi hizmetimi tamamlamak hem de görev aşkıyla dolu olarak devletimin yedirdiği ekmeğin karşılığını bir an önce ödemek için sabırsızlanmaktaydım.
Hemen Tarım Bakanlığına iş başvurusu yaptım. Gelen cevabı yazıda 17 yaşımda olduğum dan, 18 yaşına girmemiş bulunduğumdan mahkeme kararıyla rüştümü ispat etmem istenmekteydi.
Açtığımız dava sonucu mahkeme heyeti doktor raporlarını da inceleyerek her ne kadar 17 yaşında olsam da vucud kemik yapımın akıl ve izanımın 18 yaşına uygun olduğunu tespit edip reşit ve mümeyyiz olduğuma kanaat getirip, rüştünü ispat etmiştir kararını verdi. Bu kararla iş başvurusu yapmıştım. Tayinim çıkana kadar bende resmi olarak 18 yaşıma girmiştim zaten. Mahkeme kararı işlerimizi çabuklaştırmıştı sadece.
O heyecanla başladığımız görevimizi de takdir ve teşekkürlerle tamamlamış bulunmaktayım.
Ama milletimize olan hizmet aşkımdan en ufak bir azalma olmadı hala.
Şimdi de gönlümüzden hep bağımsızlığını kazanmış 7 Türk Devleti’ni ve dünyadaki 250 milyon Türk’ü bir arada görmek, Türk Devletleri Birliği’nin kurulmuş olduğunu görmek geçmekte ve o birlik içinde yaşama ve hizmet etme aşkıyla yanmaktayız.
Tabi ki bu birlik Türkiye’nin önderliğinde olacak ilk başkanı da Türkiye’den olacaktır.
İşte nasıl başlasın diye düşünürken geçen gün Davos’ da ki toplantıda beklemedik şekilde gerçekleşen Başbakanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN ‘ın restini çekip toplantıyı terk etmesi olayı bu birliğin temellerinin atılmasına vesile olmuştur, düşüncesindeyim.
Avrupa Birliği üyeliği için kapıda bekletildiğimiz ve oyalandığımız bir günde gerçekleşen bu olayda, Başbakan’ımız bu onurlu ve kararlı hareketiyle tüm dünyanın önünde rüştünü ispat edip dünya lideri olma duruma gelmiştir.
Hareket başlamıştır. Artık bundan geriye dönüş yoktur en geç 10 yıl sonra 28 Ocak 2019 tarihinde bu birlik hayata geçecektir, inancındayım.
Türk tarihinde önemli bazı olaylar vardır bu olaylar Türklerin titreyip kendilerine dönmelerine ve yeniden yapılanıp tarihe geçmelerini sağlamıştır.
Bu günde gerek ekonomimiz ve gerekse yönetimimizle bağımlı hale getirildiğimiz Avrupa devletleri ve Amerika’nın kıskacı altında bağımsızlığımızı yitirme sürecine götürülmekte olduğumuz bir an da gerçekleşen bu olayda titreyip kendimize dönmemizi sağlamıştır,
Ve tarihteki yerimizi yeniden almamızı sağlayacaktır.
Hem de bu sefer daha da sağlam ve emin adımlarla gelip dünya üzerindeki mazlum milletlerin de rahat yaşama hakkına kavuşmalarına vesile olacağız.
İslam ülkeleriyle de iyi komşuluk ilişkilerimizle dünya yeniden şekillenecektir. Ardından Avrupa Birliği ülkeleri bu birliğe girmek için müracaat ederlerse sakın şaşırmayın.
İşte bu rüyayı her ne kadar Türk kelimesini kullanmamaya özen gösterse de yenidünya lideri Başbakanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN’ın liderliğinde tarih başlatmıştır.
Kurulacak Türk birliğinin hayırlı olmasını diler, tüm Türk’lere, Müslümanlara ve mazlum milletlere başta olmak üzere dünya insanlığına mutluluk getirmesi dileğiyle birliğin kuruluşunu şimdiden kutluyorum.
Liderimiz Sayın ERDOĞAN ‘ı da bu hareketin başlamasına vesile olduğu için saygıyla selamlıyorum.
Hüseyin İSPİRLİ
02.02.2009/BAFRA
YORUMLAR
merhaba ;sizin kadar bu olaya bende çok mutlu oldum .zaten birinin çıkıp bu olylara suskun kalmayıcağını tahmin ediyordum ,ve bu bizim sn başbakanımıza çok yakıştı diye düşünüyorum. ne kadar çok sn başnakanımızı sevmeyen insanlar olsada, olackada zaten , fakat bu meclisi halkımız seçti ve bu halka saygı duyulmasının kaanatindeyim. tabiki muhalefet yine konuşacak, kendini savunucak ,buna saygımız var ama bu hükümeti, halk seçti diye halkımızı aşağlamasınlar ,"yok efendim bu oylar satılık ,yok efendim seçim için yardım kampanyası başlatmışlar" 6 yılldır bu hükümetin yardım kampnyalarını hiç kimse duymuyordu, böyle yardımları biliyorlardı ama bilmezlikten geliyorlardı , seçimler yaklaşınca herkes yeni fark etti. ve şunuda eklemeden edemiyeceğim "gelen gideni hep aratır" hepimiz özgür bir ülkede yaşıyoruz, ve hiç kimseya mahalle baskısı yaptırmıyoruz. bu benim kaanatim . yazınızı çok beğenerek okudum çalışmalarınızın devamını dilerim selam ve dua ile...
Yazınız ve dilekleriniz çok hoş... Tebrik ve teşekkürlerimizi kabul edin...
Tayip beyin övülecek taraflarının olduğu kadar eleştirilecek yanlarıda aşikardır ...
Türk Bir Dev (TBD) (Türkiye Birleşik Devlateri) duygularınızı sonuna kadar canı gönülden destekliyorum ... her biriyin katılmasını diliyorum ... yapılacak çok iş var ...
-tebrik ediyorum Hüseyin eline yüregine saglik... cok mükemmel bir yazi olmus...
-bende yazmayi düsünüyordum ancak ben yazsam senden iyisini yazamiyacaktim... senin yazina ama hic tereddüt etmeden imzami atabilirim...
_aynen bende senin gibi, o kadar mutlu ve umutluyumki gelecekten anlatamam... hayalimde öyle bir türkiye varki; hic kimseye boyun eymeyen, kimseden korkmayan ama yinede mazlumun yaninda olan hosgölü, mütvazi, milletini düsünen bir basbakanla TÜRKiYE...
-diyerleri darilmasinlar ama insallah kurulacak olan TÜRKBiRDEV'in basinada ancak ERDOGAN yakisir bazilari kabul etmesede...
-illede meyve veren agac taslanir, Rabbim basbakanimizi zalimlerin elinden dilinden koruyacaktir kesin...
-bütün Dünya mediasinda olumluda olumsuzda yazildi haliyle... her ne kadar 'güzel düsünen güzel konusur, güzel konusanda güzelini yasar' insanlar varsada bile , her sey ziddiyla bulunur dünyada ve fesatlarda olacaktir...
-ben simdiki Basbakan vatandas ilskisinden gayet memnunum ve ama kesinlikle azligiz, bütcemiz dar, neyi nasil yapacagiz diye cok düsünülmemeli/Rabbim her zaman dogru olanin yanindadir "dogru yolda düsen TEZ kalkar" sözüde cok dogrudur bence...
-batiyi örnek alarak degil, onlara örnek olarak yasamayi benimsemeliyiz daha gec olmadan...
-Rabbim dogrularla beraberdir her zaman ve birbirimizi hakkdan yana birlige cagiralim yeterki... "dogru yolda düsen TEZ kalkar" sözüde bosa degildir...
-her yerde ve her zaman oldugu gibi burda da KUR'AN ile es deger olan "Vel-asir suresinide hatirlayalim sürekli...
-unutmayalimki Efendimizin zamaninda yapilan savaslarda azinlikta olduysalar bile savasi kazanmislardir (Allah'in izniyle)...
-senelerdir auropa birligine alinmayisimizin sebebi bu olsa gerek... demekki hayirlisi buymus... seninde yazdigin gibi onlar yalvaran, bekleyen taraf neden olmasin...
_kurulacak birligin gelecegimiz TÜRKiYE ve birlige tabi olacak Devletler hakkinda hayirli olmasini diliyorum...
-simdilik aklimda olan bu kadar, birlik beraber ile her sey mümkündür, öncelikle hepmizin payina DUA etmek düser ...
sevgi ve umut ile nice yillara hep beraber...