- 888 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KANADI KIRIK KUŞLAR
Sende biliyorsun kanadı kırıkken uçamaz kuşlar.
Öfkeliyken gülemez insan. Haklıyken susamaz. Bilgisi olmadığında konuşmaz. Eli uzanmaz kötülüğe, öyle öğrenmiştir annesinden. Yağmurun yağmasını da , güneşin açmasını da dört gözle bekler.Mutlu etmektir onun için mutluluk. Sıkıntı giderince hafifler sıkıntısı.
Küçüğünü gözetir kurda kuşa yem olmasın diye. Güzel kıssalarla örnekler hayatın gerçeklerini. Emek eder, çalışır. Yoruldum yoktur düturunda.
İlim kutsaldır. Gülümsemek özeldir. Mühteşemi seçer. Gezinen gözlerinde her bir hareketin sebebi vardır. En üstün olarak yaratılmıştır ve bunu en güzel temsil etmelidir. Karşıdan karşıya geçerken bir yaşlının elinden tutan çocuk olmalıdır. Yavrusunu okula uğurlayan anne, evladı için emek eden baba, hayat dersini ikmal ettiren öğretmen, hastaya şifayla nasiplenmiş doktor olmalıdır. Ne olursa olsun, en iyisi ve bulunduğu yerin hakkını en layığıyla veren olmalıdır. Çünkü öyle yaratıldı insan.
Sende biliyorsun bende biliyorum. Ama senin bilmediğin bir şey var. Artık öfkeliyken gülüyor insan. Haklıyken susuyor. Bilmese de konuşuyor. Eli kötülüğe kolay kayıyor. Yağmurun yağmasından da bıkmış, güneşin açmasından da. Mutluluk onun için yok. Sıkıntı savurdukça etrafa, rahatlıyor. Küçüğünü unutmuş çakalların elinde. Hayatın gerçeği sadece kendisi, övündükçe övünüyor. Emek etmek saçmalık yan gelip yatmak varken. İki kelimesinde biri yoruldum, usandım.
İlim onun için saçma. Boşa kafa yormak. Gülümsemek özel olduğundan hiç gülümsemiyor. Gözleri boşluğa bakıyor. İnsanlığını temsillikten aciz. Bazen hayvanlardan da aşağılaşıyor. Yaşlılar ona göre fazlalık. Çocuğu okula kahvaltısız da gitse olur. Uykusu bölünmesin. Baba olmak zaten zor, kriz var. Öğretmen saatini doldurma çabasında. Doktor hastasız bir hayat umudunda. Herkes bulunduğu yerden şikayetçi . Ne günahı vardı ki bu sıkıntılar için.
Gülüyorum. Niye mi beklediğin cümleyi yüz ifadenden anlıyorum. Yok o kadar değil, Korkma! Kanadı kırık kuşlar hala uçamıyorlar. Çok şükür onların DNA’sı değişmedi. Hamdolsun onların DNA’sı değişmedi…
Emine Denizli
31.01.2009 İstanbul
YORUMLAR
BEN BİR ŞAHİNİM,
KENDİ GÖKLERİMDE, KENDİ KANATLARIMLA UÇARIM.
Yazınızın ilk bölümünü, severek okudum. İkinci bölümünü okumadım sayıyorum. Her cümlenize saygı duyuyorum.
İNSAN:
HAKLIYKAN SUSMAZ.-BİLGİSİ OLMADIĞINDA KONUŞMAZ.-ELİ UZANMAZ KÖTÜLÜĞE.-MUTLU ETMEKTİR, ONUN İÇİN MUTLULUK.-KÜÇÜĞÜNÜ GÖZETİR.-EMEK EDER ÇALIŞIR.
Bu cümleleriniz ve fikirlerinizden dolayı sizi kutlarım.
MEHMET ŞAHİN-EMEKLİ ÖĞRETMEN