HERKESE BİR POLİS
...........Bu camiye sabah namazına birkaç kişi gelir.Cami kocaman, 500 kişi alır.Cuma günleri dolar.Vakit namazlarında 1-2 saf olur.Bayram namazlarında kapısına bir sürü sergiler serilir.Allah (CC) bütün ibadet edenlerin ibadetlerini kabul buyursun inşeallah.
...........Diğer vakitlerde birşey olmaz.Sabah namazında arada bir ayakkabı çalınır.Başkada birşey çalınmaz.İmam ile cemaat buna bir çare ararlar.Birçok camide olduğu gibi ayakkabıları kilitli bölümler yaptırarak çalınmasına engel olurlar.
...........Cemaatten biri bir rüya görür.Rüyasında ihtiyar bir adam ağlamaktadır.Yaklaşır,elini omuzuna koyar:"Hayr ola arkadaş ! Neden ağlıyorsun ?"der.
Ağlayan adam aç kaldığını söyler."Ben arada bir camiden ayakkabı çalardım.Eski pazarında satardım.Şimdi ayakkabıları kilitli dolaplara koyuyorlar.Çalamadığım için de aç kalıyorum"der.Rüya gören ona yardım etmek ister,ama edemez.Elleri bağlıdır ve cebine sokamaz.Konuşmak ister dili tutulur,konuşamaz.Hiçbirşey yapamadan uyanır.Sabah oluncada bu rüyayı camidekilere ve hocaya anlatır.Arkadaşları ona güler ve:"Sen ayakkabılarını açığa bırak adamcağız aç kalmasın "derler ve gülerler.
........... Ertesi sabah Rüya gören adam ayakkabısını açıkta bırakır.Diğerleri kilitler.Namazdan sonra ne görsünler.Rüya görenin ayakkabısı açıkta duruyor ama kilitleyenlerin hepsi çalınmış.Üstelik kilitlerde açılmamış.Birer abdest terliği giyen evine varır.Kimsecikler bu işe akıl erdiremezler.
.......... Rüya gören mümin doğruca eski pazarına gider,beklemeye başlar.Öğlen olmadan hırsız ihtiyar pazara gelir ve ayakkabıları satacaktır.Rüyasında elleri bağlı olup cebine uzatamadığını,o na yardım edemediğini hatırlar.Ayakkabıların hepsini satınalır.Olanları arkadaşlarına anlatarak ayakkabılarını herkese verir.
Yine herkes ayakkabısını kilitlemektedir.Rüya görene" bize şaka yaptın" derler ve inanmazlar.Epey zaman sonra yine bütün ayakkabılar çalınır.Hepsi birlikte eski pazarına giderler.İhtiyar hırsız gelir ve ayakkabıları satacaktır.Ayakkabısı çalınanlar o nu polise bildirmek isterler.Hatta içlarinden biri o nu dövelim bile der.
............"Yok"der Rüya gören mümin."Bunda bir hikmet var,gidip hırsızla konuşalım"
Giderler ve hırsıza ayakkabılarını neden çaldıklarını sorar.Hırsız inkar eder."Ben çalmadım" der.Herkeste kendi ayakkabıları olduğunu söylmektedir.Hırsız çok zor durumda kalmıştır.Onlara gerçeği anlatır."Ben sabah namazını başka camide kılmaktayım.
İşsiz bir adamım.Yalnızım,bakanım yok.Namazdan sonra Allaha dua ediyorum.Yarabbi bana bir hayır kapısı aç diyorum.Eve geldiğimde kapımın önünde bu ayakkabıları buluyorum.Ak sakallı,Beyaz fistanlı bir adam bunları satmamı söyleyip gidiyor.Pazara gidiyorum satmak için ayni adam satınalıyor,bende geçinip gidiyordum."
..............Herkes ayakkabısını alır giymek ister.Fakat giyemezler.Kendi ayakkabıları
ayaklarını şimdi sıkmaktadır.Şaşırıp kalırlar.Ayakkabıları hırsıza bırakıp gelirler.
Herkes bir akıl yürütür ama işin içinden çıkamazlar.Son olarak rüya gören bir akıl verir.
"Arkadaşlar bu adam bize aç olduğunu,işsiz olduğunu söyledi.Bizim tuvaletimizin bekçisi yok.Gelin bu adama bekçilik teklif edelim."der.Fikir kabul görmüştür.Ararlar ve hırsızı bulup konuşurlar.O da bu teklife çok sevinir.Tuvaleti iyi temizleyeceğine söz vermiştir.
İşte bu caminin tuvaleti çok temizdir.Bekçi kimseden para istemez,herkes istemeden verir.Ufaksu-büyüksu ücreti belirlenmemiştir.Kimse para vermeden ihtiyaç gidermez.Arada bir 5 veya 10 lira bile verenler olur.Bekçi ak sakallı ve nur yüzlüdür.5 vakit namazını camide kılar.Yine bazan ayakkabı çalınır.Kimi kilitler kimi kilitlemez.
Bütün bunlara rağmen Camiye eski ayakkabılarımızla gideriz.
Tuvaletçi derki "Aklı olanlar düşünsün.Aklınızı kullanırsanız ayakkabılar çalınmaz.Herkes çalışırsa eski ayakkabı çalma gereğini duymaz."
YORUMLAR
Çok enterasan bir hikaye zevkle okudum..bu siteye girdim gireli ilk defa yazı okuyorum iyi ki bu kadar güzel bir yazıyı okumak nasip oldu..
yazacak yorumum yok hangi tarafından bakarsan bak kocaman dersler ihtiva eden hoş bir hikaye..belkide yaşanmış bir hikayededir
kaleminize yüreğinize sağlık
POLİSE NE GEREK VAR Kİ
SAYGILARIMLA
Değerli Hocam;
Gerçekten İbret alınacak bir olay bu.Yüce Allah Yaşam dengesini öyle ince ve mantık çerçevisi içinde kurmuşki,bizlere değişik yollardan dayanışma içinde bulunmamazı ve zekat müessesesinin iyi çalışmasını ve ihtiyaç sahibi olmayınca da hırsızlığın ortadan kalkacağını gösteriyor .
Yüreğine sağlık..