- 1821 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TRAFİK PİYESİ --TRAFİK NAMAZI
TRAFİK NAMAZI
( ulusal ve yerel televizyonlarda sahnelendi)
( Sahnede masa başında yalnız başına, düşünceli olarak kitap okumaktadır. Ayak seslerini duyunca kafasını kaldırır.)
FUAT – Gel hele Şahin, gel hele!
ŞAHİN - Hayırdır inşallah! Yine seni sıkıntılı görüyorum.
FUAT – Ben sıkıntılı olmayayım da kimler olsun ki...
ŞAHİN- Seni kimler üzmüş, benim güzel kardeşim?
FUAT – Hiç sorma gitsin.
ŞAHİN – Hem gel hele, gel diyorsun, sonrada hiç sorma diyorsun.
FUAT – Öyle demek istemiyorum, gel şu yanıma da biraz dertleşelim.
ŞAHİN – Öyle desene be güzelim!
FUAT - Az önce bir olay oldu da ona canım sıkıldı.
ŞAHİN – Ne olayı?
FUAT – Şu bizim komşunun oğlu var ya...
ŞAHİN –Haa, şu trafik magandası dedikleri mi?
FUAT – Evet evet o...
ŞAHİN – Ne yapmış ki?
FUAT – Arabası var diye hava atar durur ya.
ŞAHİN – Evet...
FUAT – Binmiş arabaya.
ŞAHİN – Binsin bunda ne var ki?
FUAT – (biraz sesini yükselterek)Binsin elbette; ama adam gibi binsin.
ŞAHİN – Adam gibi binememiş mi yoksa?
FUAT – Elbette adam gibi binememiş, ben de onu anlatmak istiyorum.
ŞAHİN – Hele anlat.
FUAT – Sarhoşmuş.
ŞAHİN –Fuat’çığım, daha sabah...
FUAT – Adam olmayana sabah ya da akşam ne fark eder ki ...
ŞAHİN –Evet evet.
FUAT – Aracına binmiş, teybin sesini de sonuna kadar açmış, caddeyi sokağı katmış birbirine. Bir sürat, bir sürat...
ŞAHİN – Meydanı boş mu bulmuş, yok muydu dur diyecek?
FUAT – Olmaz olur mu hiç,155 polis imdata telefon açmışlar.
ŞAHİN – (başını sallayarak ) Çok iyi etmişler.
FUAT- Polis hemen harekete geçmiş. İzini kısa zamanda bulup, peşine takılmış.
ŞAHİN – Kaza olmasın sonra!
FUAT – Yok yok kaza olmuyor, dinle hele, sözümü kesme...
ŞAHİN- Dinliyorum, dinliyorum.
FUAT – Şehir içinde dört dolanmaya başlamışlar. Dön babam dön. Sanki beygir dolabı...
ŞAHİN – (Başını sallayarak ) Anlıyorum anlıyorum.
FUAT – Bizim trafik magandası oğlan bakmış ki kurtuluş yok. Ne yapayım ne edeyim
derken aklına bir şeytanlık gelmiş.(eliyle istikamet göstererek) Şu aşağıdaki Yeşil camii var ya?
ŞAHİN – Evet...
FUAT – Aracını orada yolun ortasına bırakmış, hızla camiye girmiş.
ŞAHİN – Sarhoşun ne işi var camide?
FUAT – Şahin bey, sarhoşun işine akıl eriyor mu ki
ŞAHİN – Çok doğru söylersin.
FUAT – Başlamış namaz kılmaya.
ŞAHİN – Deme yahu!
FUAT – Polislerde arkadan peşi sıra camiye girmişler. Bakmışlar ki, bizim sarhoş maganda namaz kılıyor...
ŞAHİN – Vallahi, orada olmak isterdim.
FUAT – Bir dinle, hele kesme sözümü.
ŞAHİN – Ne namazı kılıyormuş ki?
FUAT – İlk anda polisler de anlamamış, bekle babam bekle ki namaz bitecek. Polisin sabrı taşmış
Şöyle omzuna dokunarak demiş ki:
ŞAHİN – Ne demiş?
FUAT – “Yahu arkadaşım bu yaşıma geldim böyle bir namaz görmedim, duymadım! Beş saat namaz olur mu, ne bitmez namaz bu.”demiş.
ŞAHİN–(hayret etmiş bir edayla)Uy babo. Beş saat namaz olur mu yahu?
FUAT –Hiç sorma polis demiş ki : “Sabah namazı desem çok kısa. En uzun namaz Teravih namazı... O da Ramazan ayında kılınır. Allah aşkına söyle, sana ceza yok, hiçbir şey yapmayacağız. Ancak hangi vaktin namazını kıldığını söyle yeter.”
ŞAHİN- (Fuat’a doğru eğilerek) Söylemiş mi bari?
FUAT-Bizim uyanık bunu duyunca arkasına dönerek çabuk çabuk “TRAFİK NAMAZI TRAFİK NAMAZI. “ demiş
ŞAHİN – (gülerek)Haaah, haah! Sonra ne olmuş?
FUAT –Polisler şöyle birbirlerine bir bakmışlar, bu namazda nereden çıkmış misali. Bizim uyanık demiş ki; “ Eğer affetmeseydiniz bu namaz hiç bitmezdi. “
ŞAHİN –(gülerek) Haaah,haaah ! Demek ki cezadan çok korkmuş, kurtulmak için o yola başvurmuş. Gerçekten affetmişler mi?
FUAT – Polis hemen uyanmııış.”Öyle şey olur mu? Demişler ki : “ Biz affettik de mahkeme affeder mi bilmem. Mahkeme eğer affetmez ise biraz da (üzerine basa basa) CEZAEVİ NAMAZI kılarsın. Orada çok geniş vaktin olur demişler. “
ŞAHİN – (uzun, uzun gülerek) Haaah,haah,hah ! Yahu güzel kardeşim bu yaşıma geldim böyle şey duymadım! Ne insanlar varmış da bizim haberimiz yokmuş. Bir de oturmuş buna üzülüyorsun.
FUAT – Yahu güzel kardeşim üzülecek gibi değil mi yani. Eller aya gidiyor, bizler yaya...
ŞAHİN – Haklısın kardeşim, haklısın. Gel biraz yürüyelim de moralin düzelsin. (kalkarlar sahneden çıkarken)
SAHNE KAPANIR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.