- 3208 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
KARNE
Bugün çocuklarımız karne aldı. Kimisi başarılı, kimisi başarısız bir karneyle yarıyıl tatiline girdiler...Aslında alınan karneler bizlere verildi...Başarı da başarısızlık da bizlerin eseri...
Hani okuyan çocuk her yerde her şartta okur deriz, hani tüm imkânlar onların eline sunuluyor deriz, hani çocuklarımızdan hiç birşey esirgemiyoruz deriz ve daha neler neler söyleriz...
Doğusuyla batısıyla, köylerimiz, kasabalarımız, şehirlerimiz de okuyan milyonlarca çocuk arasında büyük imkansızlıklar içinde başarı elde etmişse bu gül tarlasının içinde açan birkaç papatya olarak ender rastlanan bir durumdur bence...
Pekii maddi sıkıntısı olmayan evlerde neler oluyor..? Çocuğun ihtiyaçları fazlasıyla karşılanıp dersanesiyle, cep harçlıklarıyla sosyal aktiviteleriyle okumayan çocuklara aileler tepki veriyor!..Çocuğunu ne kadar tanıyor..? Arkadaşlarını ne kadar tanıyor..? Arkadaşlarının ailelerini..? Ve en önemlisi evde çocuklarıyla aile nasıl vakitler geçiriyor..? Gazete kitap okuyup tartışılıyormu..? Anne baba dialogları nasıl..? Çocuğunuza sevgi, şefkat veriyormusunuz..? yoksa günkük temponuzdan, yorgunluktan dolayı yemek sonrası çocuğunuz odasına sizlerde televizyon başına mı kuruluyorsunuz...? En son çocuğunuzla ne paylaştınız mesaela..? birlikte sinemaya gittiniz mi.? Yağmurda yürüyüş yaptınızmı..? deniz kenarında bir çay içip simit yediniz mi..? en son ona ufak bir süpriz yaptınız mı..?
Çirkin kadın yoktur, bakımsız kadın vardır deriz, erkekler de de öyledir...Ehhh durum böyle olunca da başarısız çocuk yoktur, ilgisiz aile vardır...
Karne adı görecelidir. Devlette karne alır, halkta, bireyde, öğrencide...Bu zinciri unutmayalım...herşey ekip çalışmasıdır kısaca...
Ben uzman değilim,psikolog da değilim sadece anne yüreğiyle yazdım, düşüncelerimi paylaşmak istedim...Bu gün başarısız karne alan çocuklarımıza umarım şiddet uygulanmaz!..
ayşe yayman
YORUMLAR
Senin kız 18 yaşında yani tam geçiş yaşı ya benimkine ne demeli :))) yani ayıp olmasa bir şey diyeceğim şimdi ama , neyse :))) benim kızım 28 yaşında ve bir de kızı var ki ona rağmen evime geldiğinde önce kucağıma hoplamaya çalışıyor da cüsse büyük olduğu için kaldıramıyorum artık :)))) senin kızına terbiyesiz dediyse o doktor benimkisine kesin sapık der :))) hatta küçükken doktorculuk oyununu o kadar çok sevdiki şimdi hemşirelik okuyor :)))) sanırım hala büyümedi :))) ayy ben bu çocuklarla çok eğleniyorum aslında hele şimdi bir de torun var ki sorma gitsin , ondan hiç bahsetmiyeyim yoksa yorum yerini işgal ederim :)))
Diyorum ya sevgi çooook önemli canım çok , iyiki bizlerde var da veriyoruz bol bol ....
Bende kızımı iki aylıkken doktora götürdüğümde çok komik birşey yaşadım canım ...:=))) dr bana dedi ki bu çocuk terbiyeden çıkmış...dedim o daha bebek!...terbiyesiz bir kızım mı var dr bey dedim! bana evet dedi! çok sinirlendim ve nedenini sordum ;
siz sürekli kucağınıza alıyorsunuz ve o sizden ilgi görmek için ağlıyor dedi....Ve doğruydu dr anlamıştı....kızım şimdi 18 yaşında ve hala kucağımda.....:=))))))
Canım benim, ben de kötü olan her şeye karşıyım :)))
Oğlum küçükken ( 3 aylıkken falan) doktora götürdüm rutin kontroller için ve bana sordu '' çocuğunuz gülüyor mu ? '' diye, ben de şaşırmıştım ve sordum '' neden soruyorsunuz bu soruyu '' ve o da bana '' eğer çocuk sağlıklı ve mutluysa güler '' dedi...
Her şeyin başı gerçekten de SEVGİ canım...
Sarmalara gelince , iyi sararım :))))
Sevgilerimle ...
teşekkürler arkadaşlar...
sevgili güldane karne sadece okullarda verilmiyor...
senin sarma dolmalar kaç puan aldı mesela....? :=))))) ben tadamadğım için 0 aldın otur evladım güldane:=))))))))))
şiddetin her türüne bende çoookkkkk karşıyım....çocuklarını diğer çocuklarla mukayese eden ailelerede karşıyım, son günlerde herşeye karşıyım:=)))))))
tek karşı olmadığım şey sevgi...sevilen çocuk sağlıklı ve neşelidir ve başarıya hep yakındır diyorum....
Başarısız karne alan çocuklarımıza umarım şiddet uygulanmaz!
HER TÜRLÜ ŞİDDETE HAYIR !
Dediğin gibi asıl notları ebeveynlere vermek lazım, mesela;
--Ali annesi Fatma burda mı ?
--Evet!
--Çocuğunuzu iyi eğitememişsiniz sıfır , otur !
Bunu şaka olsun diye söylemiyorum . Ben de senin gibi düşünüyorum çünkü çocuğa eğitimi verenler bizleriz hem aile olarak hem de toplum olarak ve bundan dolayı da onların aldıkları karnelerden hepimiz de sorumluyuz aslında Ayşeciğim...
En son çocuğunuzla ne paylaştınız diyorsun ya hemen söyliyeyim , koca bir tencere sarma yaptım damadımıdın mezuniyet partisi için :))) Ve tabii gençlerle eğlendim geç saatlere kadar ... Bu arada benim çocuklar biraz fazla büyükler :))))
Sevgilerimle canım, günün önemi adına güzel bir yazıydı....