OSMANLIDA FUTBOL -GALATASARAY -(2)
1906-1907 de Türkler için şahane bir hadise oldu.
Bir kaç seneden beri mekteplerin de ve dışarda bu oyuna(futbol) mahsus idmanlarla meşgul olan gençler korkunç muhalefete rağmen Galatasaray adıyla bilinen mektep takımı ilk Türk Klubü olarak liğe dahil olmuş ve parlak bir suretde sahaya inmiştir.
Parlak diyorum çünkü ilk müsabaka da zamanın güçlü takımlarından olan Imojene Klubu’yle 1 e karşı 1 gol ile berabere kaldı.
Ertesi sene 1907-1908 de Moda Klubü birinciliği kazandı.
Bu günkü (1911-1912)İstanbul Şampiyonu olan Fenerbahçe Klubü’nün liğ hayatına dahil bulunduğu 1908-1909 senesin de Galatasaray ilk şampiyonluğunu idrak etti ve 1909-1910 ile 19010-1911 senelerin de dahi mevkiini muhafaza ederek futbol sahalarında rayıt zaferi elinden düşürmedi.
RESİM ALTI YAZILARIN TERCÜMESİ
(Belkide GS.bulunan en eski resmi GS.lılara hediyem olsun.)
Galatasaray Klubunün Birinci Futbol Takımı
Sağdan İtibaren:Ahmed Cavid-Ahmed Rubenson,Neşet Emin(KAPTAN),Bekir-Celal-Hüseyin-Amir-Galip Hasnun,Mahsun Yakın,Emil Evabarla,Josef Evebarla,Mefrudiç.
1.(Resmin üstündeki fotoğraf) Adnan Bey birinci futbol takımına mensuptur.Rahatsızlıkları arkadaşları ile birlikte resim çıkarmağa mani olmuştur.
3. ve son bölümde FB.ile ilgili yazılar ve FB.nin posterini yayınlayacağım.
SAYGILARIMLA.