- 1273 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
LADES
Evleri bir apartman sitesi içindeydi. Site yapılırken apartmanlar birbirine çok yakın yapılmıştı. Dolaysıyla balkonlar arasında bir metreden az mesafe vardı. Bu da kaçınılmaz olarak sitede yaşayan ailelerin birbiriyle tanışmak zorunda bırakıyordu. Yüzbaşı Mehmet Bey’in evi ile bir bankada müdür yardımcısı olan Serkan Bey’in evleri de bu durumdaydı. ikisi de oldukça genç insanlardı. otuzlu yaşların başındaydılar. İkisi de evliydi. Hatta Serkan Bey’in bir de 1.5 yaşında bir de tatlı mı tatlı bir kızı vardı ismi Gülpare olan.. Aileler de kızın sevimliği sayesinde tanışmışlardı. Serkan Bey’in eşi Begüm Hanım Gülpare’yi bir sabah balkona çıkartmış, salonu temizlemekle uğraşan Mehmet Bey’in eşi Sevilay Hanım onları perdenin aralığında görmüş’ inşallah benim de böyle tatlı bir kızım olur’ diye içinden geçirmiş, balkona çıkıp Begüm Hanım’a selam vermiş, böylece tanışmışlardı. Evleri apartmanların altıncı katındaydı ve birbirine karşı karşıyaydılar.
Çok çabuk birbirleriyle kaynaşmışlar. Eşlerini işlerine gönderir göndermez balkona oturup sohbet ediyorlardı. İki yalnız bayan böylece yalnızlıklarını paylaşmış oluyorlardı. Sohbet etmek için genellikle balkonu tercih ediyorlardı birbirlerini evine birer defa gitmişlerdi. çok zor gelmişti. Bir apartmanın altıncı katından inceksin diğer apartmanın altıncı katına çıkacaksın, çok zor gelmişti ikisine de . Htta işi o kadar ileriye götürmüşlerdi ki annesi Gülpare’yi balkondan diğer balkona uzatıyordu. Sevilay Hanım çocuğu alıp biraz eğlenip, tekrar annesine veriyordu. Bir defa bunu yaparlerken altta katta oturan Begüm Hanım’ın komşusu biraz yaşı geçkin olan Hatice Teyze onlara kızmış.Çocuğu düşüreceklerini söylemişti..
İkisi birbirine kahve yapar ikram ederleri balkondan balkona. Bazaen de dedikodu yapıyorlardı. Dedikodu yaptıklarında da her iki apartmanda oturan komşularda onlara katılırdı. Böyle muhabbete Hatice Teyze ’apartmanlar arası iletişim’diye bir isim takmıştı.
Birgün yine Sevilay Hanım eşini yolcu etmiş, eline Üstün Dökmen’in Ladesçi romanını alıp balkona çıkmıştı. Onu gören Begüm Hanım da balkona çıktı. Begüm Hanım:
-Ne okuyorsun?diye sordu
Sevilay Hanım
-Çok güzel bir roman Ladesçi, Üstün Hocanın bir romanı.. Kişisel gelişimle alakalı.
Edebiyatla pek arası olmayan Begüm Hanım konuyu farklı bir yöne çekti.
-Kaç sene oldu ladese girmeyeli. Küçükken hep ben kazanırdım. Söz konusu kazanmak olunca çok hırslıyımdır. Liseye giderken hatta bir aylık harçlık kazanmıştım ladesle..
Sevilay Hanım:
-Ben de iyiyimdir bu konuda. Parayla değil de, küçükken bayram şekeri toplardık, onun üzerine ladese girerdik. Ben bir sürü şeker toplamıştım. On yıldan fazla oldu ladese girmeyeli.
Begüm Hanım:
-Tamam bizde lades tutalım. bakalım hangimiz daha iyiyiz.
Sevilay Hanım:
- Oldu. Neyine?
Begüm Hanım:
-İnternette şu reklamlarda çıkan masaj seti varya. kaybeden onu alsın. O kadar da fazla değil fiyatı. seksen lira.
Sevilay Hanım altta kalmamk için:
-Tamam komşu. Kabul ediyorum.
Her ikisi de sağ elin serçe parmaklarını uzattılar birbirine, ve ellerini çektiler. Lades başlamıştı. o gün boyunca Sevilay Hanım çok uğraştı kazanmak için ama nafile. Begüm Hanım’ın çok güçlü bir hafızası vardı. Begüm Hanım hiç uğraşmadı o gün. Ertesi gün için aklında muhteşem bir plan vardı. Kesinlikle kazanacaktı.
Ertesi gün eşini işe gönderdi, balkona çıktı Begüm Hanım. Elinde de Gülpare vardı. Sevilay Hanım ortalıkta yoktu. Geçti içeriye müzik açtı, balkona döndü. Karşı balkondan içeriye baktı halen kimse yoktu. Yaklaşık yarım saat sonra Sevilay Hanım balkona çıktı, yeni uyanmıştı. Esneye esneye balkon komşusuna günaydın diyerek merhabalaştılar. Gülpare bugün o kadar güzeldi ki, annesi onu sabah yıkamış, güzel kokular sürmüş, pırıl pırıl olmuştu Gülpare. Gülpare’yi gören Sevilay Hanım:
-Teyzesinin kuzusu ne de tatlı olmuş böyle.
Bunu derken Gülpare de ona bakıp gülümsedi. Bunun Üzerine Begüm Hanım:
-İster misin? diyerek hiç cevap beklemeden Gülpare’yi diğer balkona uzattı. O balkonlar arası yaklaşık bir metre olan mesafenin yarısında Sevilay Hanım Gülpare’yi tam tutuyordu ki Begüm Hanım:
-Lades. dedi . Durumu farkeden Sevilay Hanım hemen elini çekti.
- Aklımda dedi.. Boşta kalan Gülpare bir an için öylece kaldı. Kadınlar gözgöze geldiler. Gülpare yerçekimin etkisinde beş saniye sonra yere çakılmıştı bile