- 810 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
ÖSS // Joseph'e I
Hayat güzel, sevmek harika, mutlu bir gün, şlak şlak... Diye başlamak isterdim satırlarıma, Joseph. Güzel günleri karalasaydım sana. Olmuyor! Hayatımıza bu kadar yerleşmiş, biz öğrencilerin yakasını bırakmayan ÖSS varken, olmuyor işte!
Ahh Joseph bilsen nasıl düşünceliyim şu sıralar, nasıl endişeliyim bir bilsen. Hayır, biliyorum. ÖSS’yi atlatsak bile daha önümüze çok sınav gelecek. Biliyorsun ÖSS bahçenin kapısını açacak. 12 yıldır açacağım günü bekliyorum. Hatırlıyor musun Joseph? Daha dün OKS’ye hazırlanıyordum. "Kazanmalısın, Anadolu Lisesine kapak atmalısın. Başarının anahtarı bu!" Attım kapağı, aldım elime anahtarı ama açılmıyor bu kapı! Kusura bakma Joseph; yine sitem ediyorum işte, sana anlatmak rahatlatıyor.
Hani şu sınavlar sadece bilgi ölçse yine iyi. Sabrımızı, heyecanımızı, kaygılarımızı bu sınava dahil etmenin anlamı nedir sayın ÖSYM? Anlar mısın sen o kadar hazırlanıp, stres yüzünden kaybetmeyi? Nedir bu öğrencilerle alıp veremediğiniz? Sistemi bir kere değiştirseniz amenna. Liseye başladığımızdan beri bu kaçıncı değişiklik ben sayısını tutamadım. Müfredatlar, sorular, dersler, alanlar... Tamam dedik, artık bunlara alışmak zorundayız. En baştan çalışmalar yaptık. Ama siz ne yaptınız? 16 Ocak günü güzel açıklamalar beklerken bizleri hayal kırıklığına uğrattınız. Köklü değişime karar verdiniz. Daha psikoloji sosyale geçecek mi, coğrafya müfredatının değişmesiyle artan soru sayılarıyla birlikte kat sayılarda değişiklik olacak mı, ders dağılımlarıyla ilgili sorunları üzerimizden yeni atmaya başlarken yaptığınız çok ayıp! Değişen bu köklü değişim 2009 mezunlarını bir hayli sıkıntıya soktu. "Bu sene kazandınız, kazandınız, Yoksa seneye çok zor. Kazanmak zorundasınız.. Şlak şlak.." gibi cümleleri duymak zorunda kalmak sinirlerimizi bozmaya yetiyor da artıyor bile. Her şey biz öğrenciler için değil mi? Ahh biz öğrenciler değerinizi bilmiyoruz..
Seni bekliyorum Joseph! Hayatımın türevini almak için hazırım..
Ocak 2009
YORUMLAR
2010'da sırf sınav sistemi değiştiğinden sınava giriyorum ben ve kazanacağıma da eminim çünkü sistem çok güzel oldu.Edebiyat kazanacağım diye matametik denilen şeyle uğraşmak zorunda değilim.Ayrıca bence ÖSS bu kadar abartılacak bir olay değil.Tamam zor tamam sınav ama insanlar öyle sınavlar veriyor ki ya da ben öyle sınavlar verdim ki hayatla ilgili böyle yazıları okuduğumda "pufff" diyorum.yani şimdi buda dert.Üslubunuz güzeldi yinede.saygılarımla...
Bu sene kazandınız, kazandınız, Yoksa seneye çok zor. Kazanmak zorundasınız.. Şlak şlak.."
merhaba..çok samimi ve güzel..ben 2008 de öss yi ikinci defa kazandım..hala okuyorum ..(ikinci ünv)bir çok ilke edindim kendime..en geneli öğrenmeyi hayata yaymak..önerilerim elbette bir çok ama kafanızdakilerden yer bulamayacak..!!(stres)2010 daha kolay olacak..geriden gelenlere duyurulur...
Dilediğiniz için çok teşekkür ederim sayın Fecr-i Âti ve Efe Gizem..
Çektirmeye devam ediyor bu meret..
Ahh benim de bir açılımım var;
Öğrenci
Süründürme
Sınavı
=)
Biz öğrencileri süründürmek varken; ÖSS kalkmaz efendim.
KPSS gibi oldu. İki oturumlu adının altında 10larca oturum olacak. Her ders için ayrı sınav..
Ahh ahh o günler aklıma geldi.ÖSS azılı düşmanım olmuştu.Kazanmak ; artık sorun değil de hayatın içine atılmak iş sahibi olmak ve sahip olduğun statünü koruyabilmek daha zor.
:D Siz gayet başarılısınız.Açıkcası tüm yazılarınızı okuyacağım daha evvelde dediğim gibi başarılı bir uslubunuz var okyunca insanın damağında bir lezzet bırakıp yüzünü güldüren bir uslup.