- 654 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ADAM GİBİ ADAM
"İnsanoğlu haddin bilir kem söz söylemez iken
Elalemin namusuna yan gözle bakmaz iken
Bir sofra kurulmuş ki Halil İbrahim adına
Ortada bir tencere boş mu dolu mu bilen yok
Bir sofra kurulmuş ki Halil İbrahim adına
Ortada bir tencere boş mu dolu mu bilen yok"
Barış Manço; "ADAM OLACAK ÇOCUKLAR"ın ADAM gibi olan abisi...Çocukluk hayallerimizin yolbaşcılıgını yapmıştır degerli Manço..ben yaşlardaki bir cok gencin pazar günlerini iple çektiği günlerde güzel yüreğini ,güzel kelamlarına nakleden,şarkılarıyla hayata ve geçmişimize dair bizlere çok şey ögreten adam...adam gibi adam...
O derdi her daim; ADAM olacak çocuk bir başka yapmalıdır sevdiği işi...adam gibi yapmalı ki yiğit, adam gibi nam ile adlansın...Kendi yaptığı gibi işinin ustalığını şart tutardı minik yüreklere...Tornacıda olsak ona göre ayrı bir maharet ile sıkmalıydık ,vidaları somunlarına...Bir başka vurmalıydık "TAR" ın tellerine ...Ezgileri name yazarcasına işlemeliydik masum yüreklere...gözlerimizden sadece sevgi incileri dökmeliydik..üzüntüleri def ederek dünyayı kucaklamalıydık cedd-i alimizden miras almışçasına...
TARİHİ MÜZİKLE SEVDİREN ADAM
"Ağzı açık gözü toklar buyursunlar baş köşeye
Kula kulluk edenlerse ömür boyu taş döşeye
Nefsine hakim olursan kurulursun tahtına
Çalakaşık saldırırsan ne çıkarsa bahtına"
Yadıma ne zaman düşse barış abi bu dizeler dökülür dudaklarımdan...Gönlü tok ,özü pek olmayı nefse zincir vurmayı tembih eder bizlere dedekorkutça...
"Nazar eyle nazar eyle nazar eyle gel yanıma pazar eyle
Yüce hakan sefere gitmiş
Bilge hatun dokuz doğurmuş
Dokuz oğlan beş yaşına gelmiş
Dokuzu birden kılıç kuşanmış
Nazar eyle nazar eyle nazar eyle gel yanıma pazar eyle"
Bazı zaman orta asya steplerine alır götürür.. Avuçlarımda saklı kalan dua içtenliğiyle ,rahmet salarım o zaman...Katır değil,at toynaklarıyla fethe çıkan ceddimin,nazar ederim geçmişin tozlu sayfalarındaki destanlarına...Kös sesiyle ölüme güle oynaya toy yaparcasına koşan gencecik osmanların,ibrahimlerin,ismaillerin hayatlarına sevdalanırım...Kılıçların sessiyle gelen barışın huzuruyla el ederim geçmişe...
"Kiz dedigin nazli olur
Erkekse mangal yürek
Er kisinin yaninda hatun gerek
Kiz dedigin nazli olur
Erkekse mangal yürek
Er kisinin yaninda hatun gerek "
Er kişinin sevdasını anlatır ...Er kişi olan ademoğluna yakışan bir havva kızını gönle oturtur hatuncasına...fazla söze gerek yok der sevdimi adam er’ce hatun’ca bir yara sevdiceğim demeli bağlanmalı ,yanmalı ,susamışçasına kanmalı yana yana...
Sözlerin yağmur misali bulutlardan akması gibi, dilden dökülmesi anlatmaya yeter mi bilmiyorum seni...Ancak her duamızda,her hatıramızda yer etmiş olman bir rahmet deryasına seni salmıştır umarım...Allah mekanını cennet kılsın...Ödüllerin en güzeli ile ödüllenmen dileğiyle...
saygılarımla....
ozan korhan
kurtbey_ozan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.