- 1251 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
Sevgili HRANT
Sevgili HRANT, bugün kurşun hızıyla kurşunların seni alıp götürmesinin üzerinden tam iki yıl geçmiş. Senin cinayetin bir fail-i meçhul cinayetti,hep öylede kalacaktır. Sen bakma çocuk yaşta birinin sana tetik çektiğini. Seni öldüren o değildi.Seni öldüren bu ülkedeki ırkçı zihnyetti, işte bu yüzden hep fail-i meçhul olarak kalacak senin gidişin.
Bir düşünsene Hrant, sen evinde oturmuşsun, belki kızınla konuşuyorsundur tüm babalar gibi, ya da gazetende oturmuşsun bir akşam arkadaşlarınla şakalaşıyorsundur belki,ama katillerin de oturmuş senin ölüm fermanını yazıyorlar. Bu gülen babayı, bu şakalaşan gazeteciyi nasıl ortadan kaldırabiliriz hesabını yapıyorlar. Ne ironik bir durum. Bir alemi ortadan kaldırmak derdindeydiler seni öldüren bu zihniyet. Nerden bilsin katiller her insanın bir alem olduğunu ve alemleri içinde taşıdığını. Ve durum ne kadar adil olabilir? Bu dünyanın en önemli sorusu; Nerden geliyorsun? Nereye gidiyorsun? gibi sorular değil. İnsanlığın en büyük sorusu bence insanların başka insanların kaderini neden çizdiğidir.?
ve bu durumun ne kadar adil olduğudur..
Sen’ bu ülkede insanlar, güvercinllere dokunmaz’dedikten dokuz gün sonra bir güvercin ürkekliğiyle vuruldun. Sen yanlış biliyordun ya da kendini bile bile kandırıyordun. Güvercinler çok vuruldu bu topraklarda hem de etleri için. Katiller o güvercinin etiyle nasıl doyacaklarsa artık.
Bile bile ölüme gittin. herkes biliyordu öleceğini. Bütün yetkili merciler. Tedbir almadılar, çünkü sen onların gözünde bir hiçtin. Senin dünyada yaşaman fazlalıktı. Dünya onların olmalıydı. Sen zaten bu dünyaya layık değildin ki HRANT, senin yerin farklı alemlerdi. Dünya onlara kalmalıydı ve kaldı da. Senin bırakıp gittiğin dünyada istedikleri gibi hareket ediyorlar. Bir güvercini hiç vurmamış gibi. Biliyor musun senin öleceğini bilen bir yetkili çok sonra ’benim vicdanım rahat’ dedi. Vicdanı var mıydı acep? ya da insan kılığına girmiş bu canavar vicdanın ne olduğunu biliyor mu?
Hani bir yazında bir insanın neden terörist olabileceğini yazmıştın ya, o yazın beni çok sarsmıştı. Yazında’ Bir insan iki sebepten bu yola başvurur. ya ilk tercihtir, ya da son tercihtir bu onun için. Eğer ilk tercihse neden biz farklı tercihler olduğunu ona göstermiyorduk. Eğer son tercih ise neden bu insanı bu son tercihe bıraktık?’ diye sormuştun. O yazından sonra aslında her bir ölümde bizim de paylarımız olduğunu görüp dehşete düşmüştüm.Haklıydın,zaten hep haklıydın sen.
Hani bir defa da sana bölücülükle alakalı çağrışımlar yaptıklarında’ Evet, bu topraklarda gözüm var ama dibinde yatmak için.’ Bak o çok istediğin toprakların dibindesin HRANT. Hem de ’Bir bebekten bir katil doğuran zihniyet’in sayesinde. Aslında o zihniyet sana istediğini verdi. Bu topraklar altında ebediyete kadar var olma hakkını.
YORUMLAR
bu ülkede kimler öldürüldü ne ana kuzularına kıydılar ırkçılık değil ama önce dönüp bir kendimize bakalım merak etmeyin sayın HRANTa sahip çıkanlar hepimizden çok daha güçlü kendi adıma söylüyorum hrant dink öldürülmeden önce adını duymuş bile değildim birileri bizi bölüyor öldürüyor bi oturup bunun yasını tutalım saygılar...
Hani bir defa da sana bölücülükle alakalı çağrışımlar yaptıklarında’ Evet, bu topraklarda gözüm var ama dibinde yatmak için.’ Bak o çok istediğin toprakların dibindesin HRANT. Hem de ’Bir bebekten bir katil doğuran zihniyet’in sayesinde. Aslında o zihniyet sana istediğini verdi. Bu topraklar altında ebediyete kadar var olma hakkını.
bu güzel, anlamlı yazı için teşekkürler..gerekiyordu.
düşüncelerinizin "sabit" ve değişmez olduğunun farkındayım. sadece yorumunuza müdahale edip, kendi görüşümü yazmak istemiştim. amacım sizi değiştirmek değildi zaten.
bununla, aramızdaki bir farkı da ortaya koydunuz: benim düşüncelerim değişmez değildir. çünkü diyalektiğe inanırım ben. kaç yaşında olursa olsun bir insan, gelişip ilerleyebildiği oranda gerçek bir insandır.
temsil ettiğim düşünce sadece kendi şahsımda bütünleşen ve kendime ait olan düşüncelerdir... kimsenin fikriyatına tabi değilim... herkes istediğini düşünebilir...
şu açıdan söylüyorum ki;
kendi şahsımı eleştirecekseniz saygı duyarım ancak şahsi fikirlerimin bahsettiğiniz gruplarla bir bağlantısı olduğunu düşünüp benim nezdimde savunma mekanizması aramızda olmayan o görüş gruplarında laf ederseniz bunu size yakıştıramam... bir kişi çıkar ben şu dünya görüşünün mensubuyum ve buna istinaden yazıyı yorumluyorum derse o dünya görüşüne ilişkin cevabınızı vermeniz daha makuldur.
kişisel görüş bakımındanda şahsi görüşlerim bir iki yorumun etkisinde kalarak değiymeyecek kadar basiretlidir emin olun... en az sizinki kadar basiretli ve sabit
ne ilgisi var gün sazakla? (ha, ben de onunla ilgili birkaç şey söyleyebilirim ama siz "yüce şahsiyet" dediniz, saygı duyuyor, susuyorum bu konuda) onun gibi nice insan var öldürülen, hepsinden aynı yazı içinde bahsedilemez ki. arkadaşımız, hrant'ı almış yazısında.
ama sizler, hrant'ın adını duyduğunuzda bile birdenbire dişlerinizi gösteriveriyorsunuz.
katletmek yetmedi, anılması bile yasaklanmalı!
kendisinin tek bir yazısını okumadığından ve tek bir konuşmasını bile sonuna kadar dinlemediğinden eminim. ama dinleseydin de, tepkin aynı olurdu. çünkü, sizin için, saldırgan bir ermeni, hrant gibi kardeşlik yanlısı bir ermeniden iyidir her zaman için. çünkü öyle biri düşmanlığı her daim ayakta tutar! "bizi bir kaşık suda boğma ihtimalini kovalayan bir milletin çocuklarının..." böyle bir lafı rahat rahat söyletir sizin gibilere... hrant'sa... işte o farklıydı... bu yüzden ortadan kaldırıldı zaten. başka biri değil de, onu yoketti derin devlet (ya da siz adına ne derseniz). çünkü devam etmesi gereken nefret adına, asıl tehlikeli olanlar onun gibilerdi!
not: yazımda siz diye hitap ettiğim, elbette siz değil, (bazı yorumlarınızdan anladığım kadarıyla) temsil ettiğiniz düşünceyi savunanlardır.
Gün SAZAK'... Türk devletinin resmi makam sahibi 80 li yıllarda bakanlık yapmış yüce bir şahsiyet... bir Türk Devlet adamı... Ermeni Terör örgütü Asala tarafından Bakanlık yaptığı dönemde, tıpkı Diğer ülkelerdeki diplomatlarımız gibi, o da hunharca katledildi...
onun için acaba bir kaç kelime yazmayı hiç aklınızdan geçirdiniz mi? ermeni lobilerinin -görünürde iyi niyetli elçisi- çığırtkanı rahmetli Hrant Dink'i andığınız kadar kendi insanlarımızı ne zaman anacaksınız?
Elbette bu tutumlarınızdan Türk milleti adına rahatsızız.. Rahatsızlığımız bir kaç kişinin kafasına göre doğrularını savunması değil, bizi bir kaşık suda boğma ihtimalini kovalayan bir milletin çocuklarının bu denle övülmesi bizi rahatsız ediyor.. umudum mu ne; bir gün kör olan gözlerinizi açıp, kendinize döneceğinize olan inancım... Allah size bu bağlamda yardımcı olsun
Ölüm, sevenlerine yakınlarına şüphesiz ki derin acılar yaşatır.
Bir cinayete kurban gitmeyi haketmemişti her insan gibi.
Toprağı bol olsun demek düşer bize.
Terörizme karşı olduğu yazılarına ben de rastlamıştım.
Ama çevresine pek anlatamadı sanırım bunu.
Lise yıllarından arkadaşı Orhan Bakır (Ohannes Bakıryan) azılı bir tikko militanı teröristti.Sonralarda PKK içinde de faaliyet gösterdiğinden bahsedilen militan yani.Keşke arkadaşına da nüfuz edebilseydi de, masum insanların canını yakan terörist faaliyetlerin önlenmesine katkısı olsaydı.Teröristin solcusu sağcısı olmazdı çünkü.