- 502 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÖNÜŞ
DÖNÜŞ…
Yüz on yedi adacık üzerine kurulu etkileyici bir yerdir Venedik… Bir şehridir benim arkadaşım ama nasıl şehir; geçmişten, gelecekten dünyalar barındırır içinde. Zaman zaman yalnızlığı bulursunuz o kalabalık sokaklarda. Şehrin gizemli yollarına kapıldığınızda havanın sıcaklığını, soğukluğunu, zamanı, her şeyi unutup saatlerce dolaşırsınız…
Arkadaşım her an bir şeyler kutlamaya hazırdır. Sizi her an içine çekmeye çalışır. Dost canlısı bir şehirdir o… uzaktan baktığınızda gördüklerinize inanamazsınız; fakat bir de bakmışsınız masalın içinde baş kahramansınız. Yanınızdan geçen maskeli insanların, masal kahramanlarının, perilerin, büyücülerin size selam vermesine karşılık, siz de onlara başınızı hafifçe yana eğip selam veririsiniz. Şarap ve supya kokar sokaklar…hafif bir tebessüm eser sonra, bir de bakmışsınız sevda çiseliyor.
Su otobüsüne binersiniz ve işte yeni bir masal dünyası… Tarih kokuyor sokaklar biraz, biraz da modernleşmenin kalıntıları… Müzikler, eğlenceler, restoranlar, renkler, kahkahalar her yerde…Gondola binerseniz tek ses, kürek sesi, bazen gondolcuların şarkıları, bazen de ıslıkları…
Şehrin küçük mahalleleri bir gösteri sunar size; Palazzo dei turchi el sallar, Grand Canal göz kırpar, Rialto köprüsü ise cıvıl cıvıl bir hayat vaateder.
İstanbul dominanttır, hükmeder, dediğim dediktir. Venedik daha hanımefendi… New york gibi değil, hafif mesrep hiç değil Venedik… içine alıyor, bir daha da kolay kolay bırakmıyor. Chicago’nun masum havası yok, masum olmayan, içinde az biraz şeytanlık barındıran bir kadın Venedik…
Arkadaşımın romantik yanını unutmak mümkün mü? Masmavi gökyüzünde yıldızlarla süslenmiş dolunay … aşk kokusu aldığınız tuhaf bir yer…
Zaman geldi dostlar, ben gidiyorum… Arkadaşımı özlemeye gidiyorum.. Hayallerimi gerçekleştirmeye gidiyorum. Rüyadan uyanamadım hala dostlar. Toz pembe hikayeler yazdım, kan kırmızısı şaraplar içtim, güzel insanlar gördüm, güzel tatlar tattım… Süprizler çıktı karşıma, mutlu oldum…
Uzaklardan…gökyüzünden…rüyadan….masaldan…VENEDİKTEN…arkadaşımdan ayrılık zor geldiii…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.