Devekuşu taklitleri
Kar tanesinin şekilsizliğinden ibaretti bir yürek,yağmalanmıştı.Yeni doğan günle gözleri şaşkın şaşkın bakan bir yaşlı adam yeni yeni,yavaş yavaş,usul usul çıkıverdi karantinasından.Sığınaklardan çiğ tanelerinin yapraktan toprağa damlaması gibi damlıyordu insanlar sokaklara.Köprüler kuruldu yeni baştan,barajlar örgülendi küçük harflerle büyük harflere doğru.Kırgınlar.Herşeye.Ama zaman geçiyor ve durup bekleyemezler,izleyemezler olacakları.Kalkmalılar bir yerden yaşama.Bıraktıkları yerden.Kırgınlıklarını sepetlemeliler boşluksuz zamansızlıklara...
Bir garip nane tomurcuğu gibi verdiği kokudan şaşkın adamın biri.Buruklukları dörtnala koşuyor atlıyor bariyerlerden temkinli ve temkinli.Çıkmaya çalışıyor toprağın üstüne.Gizlediği kafasını pörtletiveriyor usulca.
Devekuşu taklitleri
Ah devekuşu taklitleri...
Mazlum bir kız görüyor uzaklarda ufukta bir yerde.Kız pastanın çikolatası adamsa frambuazı.Kız,gölgeleyemediği geçmişine dalaşıyor.Adam sildi ansızın yokluğunun varlığını.Giriyor kızın tüm saklı dehlizlerine.Kayboluyor labirentteki fare gibi.Kız dehlizlerini karıyor karıyor,nafile.Bulamıyor yaprağı.
Kokusuyla avunuyor
Ah kokusuyla avunuyor...
Peteklere sokuşturuyor anılarını belki yanar da yok olur diye...Aradan zaman geçiyor,adam hep çayına şeker,piyanosuna tuş,şiirine harf oluveriyor bencilce ve yokluğuna amaç.
Varlığına "araç" sokuyor
Ah varlığına "araç" sokuyor...
Yıllar geçiyor kimsesizler şehrinin masalları dilden dile yayılıyor.Karıncalanmış zihninde bir dilim oluveriyor adam,kızın.Yelkovanı oluveriyor dişi akrebin.Kaçtıkça kovalıyor ah kovalandıkça kaçıyor...Fare labirentten kafasını uzatıyor,gömdüğü başını ufalatıyor.
Devekuşu taklitleri
Ah devekuşu taklitleri...
Ateşi oluveriyor hastalandığında,yada antibiyotiği hasta yatağında.Zaman akıveriyor araya sular giriyor.Köprünün altı hiç boş kalmıyor.Ama o temiz su aktı gitti.
Gelenler kirletiyor
Ah kirletiyor...
Silemiyor kız ah o geçmişi.Güzellikleri törpüleyemiyor.
Kırılıyor kirli tırnaklar
Ah kırılıyor kirli tırnaklar...
Adam yaşlanıyor,kız büyüyor.Adam kızı her gördüğünde sokuyor başını kuma ,kapanıyor dünyaya.
Zemberiği fırlamış saat gibi
Ah zembereği fırlamış saat gibi...
Devekuşu taklitleri
Ah devekuşu taklitleri...
Notalar havayla sarmaşdolaş,dolunay çimenlerle sevişiyor.Yakamoz,denizle.Tahtalar ateşle kesif bir muhabbet içinde alev alev dedikodu peşinde.Lav kokusu eşliğinde yanıyor tüm dünya.Kimi sevgisine kimi kederine...
Gözde Okyay
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.