HAKLILIK-HAKSIZLIK
Haklısınızdır.Kendinizce haklılığınız bir temele oturur.Bu temelin gerekçeleri de vardır.Ancak bir şekilde bu haklılığınızı ifade edecek ortamı bulamazsınız.Aslında buna gerek de yoktur.
Ancak öyle bir noktaya gelirsiniz ki bazen,haklılığınızı ifade edecek durum olmamasına rağmen bir başka olay içersinde bu haklılığınızı dile getirmeye çalışırsınız.Doğru-yanlış kavramı değildir kastedilen.Ya da hak hukuk meselesi...
Sorun;Kendimizden başka kimseleri düşünce dünyalarımıza başkalarını sokmamakta.Ya da başka medeniyete(mesela Avrupa’lı) sahip insanların bizden daha iyi düşündüğünü,fikirlere saygı gösterdiğini söylemekte.Bu düşünce bizi hayrete,hayretse yerini hayranlığa,hayranlıksa teslimiyete götürmekte!!!
Hak,batılın zıddı.Batıl hakkın.Yani doğru yanlışın,yanlış doğrunun.
İdrak;aksiyle tersiyle mümkün.
İrade;bunu seçebilen kavram.
Zeka;mekana ve zamana göre değişken.
Akıl bunları idrak edebilmekte.
Karanlık aydınlığa,aydınlık karanlığa,siyah beyaza,beyaz siyaha muhtaç!!!
Haklılık ve haksızlık iç içe gibi gözükse de bazen aslında siyah ve beyaz kadar net.
Aslolan bu netliği idrak edebilecek akıllarda...
İsmail HAŞİMOĞLU
YORUMLAR
Evet çok çok haklısınız........insanın aklı var........idrakı var mı?
İdrak etmesi için de idrakını güçlendirecek inancı olmalı...
Neye inandığını idrak eden insan, yine nerede olduğunu , nereye yöneldiğini idrak eder...Beyaza siyah yerine........siyaha beyaz olmak ne güzeldir değil mi hocam.
İnşallah idrak etme nasibinden nasiplenen akıllardan oluruz...
Saygılar....