- 1291 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
OĞLUMA MEKTUPLAR-3
OĞLUM,
Bu gün ilk olaarak seni evden çıkardık. Mersin’e büyük anneyin ve halanı ziyarete gittik.Otobuste hep uyudun. Hiç ağlamadın.Saadet ve Sibel ablalarında yanımızdaydı. İkiside sen uyurken bile seni seviyor, yanından hiç ayrılmıyorlardı.
Otobusten inince doğruca büyük anneyin evine vaedık.Asırların izlerini taşıyan çillenmiş ve kırışmış ellerini önce annen sonra ben öptüm. Ona karşı bütün aile ayrı bir saygı duyar, sevgi beslerdi. Yerinden kalkamayacak kadar yaşlanmıştı. Ama o seni getireceğimizi bekliyormuş. Adını sordu. ’’ALPER’’ dedik. Alışık olmadığı bir isimdi. Ben ise: ’’MEHMET ALİ .olsun, istiyordum.’’ ALİ benim, MEHMET de anneyin babasının adı idi. Biz seslenmedik. O da ile böyle olsun, diye üstelemedi.
Bu arada daha önceden hazırladığı birazcık unu saçına, yüzüne hafifce sürdü. ’’UZUN ÖMÜRLÜ OLSUN, SAÇI; SAKALI AĞARSIN, RIZKI BOL OLSUN.’’ diye dua etti. Ayrıca yufka bir ekmeğin içine biraz şeker koyarak, belindeki, belek kuşağına sardı. Bunun anlamını anlatmadı. ’’ALLAH TATLI BİR MÜR NASİP ETSİN:’’ diyerek bir dua etti. Baba annelerde neşe içinde bir kahvaltı yaptık. Köyden gelen yeşil ve siyah zeytin, zeytin yağı, dometes, peynır, çökelek, bal ve pekmezden oluşan katkısız yiyeceklerle...Kahvaltıdan sonra sen mışıl mışıl uyudun.
Ben karşı köşede külübe gibi müstakil bir evde oturan halayın yanına gittim. Halan benim hayatta yaşayan en yakınım.İşlerin yoğunluğu, bütcemizin yetersizliğnden dolayı onu sık ziyaret edemiyordum. Onun için biraz sitem etti. Ama yine de beni görünce çok sevindi.
BU ziyaret, annenide beni de sevindirdi. Akşama yine TARSUs’daki evimize döndük.
MEHMET ŞAHİN
Tarsus.18.01.1970
YORUMLAR
inan cınız olsun ustam şimdiyedek sizib gibi çocuğundan bukadar güzel bukadar çocuğunu seven birine hiç karşılaşmadım
negüzel anlatmışsınız keşke diyorum bir gün olsa dahi sacımızı okşamak yerine bir gülücük olsun tebesüm ala bilseydik
hep oturduğum sohpette konuyu illaki baba,anne veya çocuklara getiririm nasıllar neler yapıyorlar diye azda olsa bah setmeleri için konuyu açtığımda cevap hazır ,menzilde beklemiş bir saldırıya hazır gibiler dedikleri tek kelime ise(İYİLER) yane iyiler bir konuş neler yapıyolar nerdeler sıhati yerindemi .ustam bizim milleti anlayamıyorum artık herkes kendi canının rahatına düşkün olmuş yanındaki can parçasını dahi düşün muyorlar artık nereye gidiyoruz nerdeyaşıyoruz artık hiç bişi bellideğil
ustam çok konuştum kusura kalma
yureğine sağlık allah size sıhat mutluluk (huzur)ve uzun ümür versin size ve sendiklerinize
Buradan anladımki oğlunuzla kızım aynı yaştalar...Büyük kızım 1971 doğumlu.Bende 37 doğumluyum.İlk olarak yaşıtım birine rastladım.Yine de sitenin şu ana kadarki en yaşlısı ünvanı bende..
Bu mektupları teksir edip baba ve evlatlara dağıtmalı bence Sayın Şahin.Bundan böyle atlamadan okuyacağım bir sayfam daha oldu.Teşekkürler efendim....
Aysel Var tarafından 2/8/2009 6:10:03 PM zamanında düzenlenmiştir.