- 677 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
2x2=8
İlkokul çağlarındaydım, tatillerde sık sık köye akraba ziyaretlerine giderdik. O yıllarda köylerin birçoğunda elektrik yoktu, yollar kış aylarında adeta tarla gibiydi, yürürken çizmelerimiz çamura saplanır ayağımızdan çıkardı. Akşamları evde sıcacık sobanın etrafında toplanır hasır üzerinde çeşitli oyunlar oynar, kavrulmuş ayçiçeği yerdik. Arada ellerimizde gaz lambaları, ayağımızda çizmeler, ahıra gider yeni doğmış kuzuları seyrederdik. Gündüzleri yine bir araya toplanıp kurumuş ayçiçeği saplarını mızrak yapıp saman yığınlarına atar, canımız sıkıldığında da ördek yavrularının arkasından koşardık. Çocukluk işte! O yıllarda şehir ve köy yaşamı arasında çok fark vardı. Köy çocukları şehir çocuklarına Avrupalı gözüyle bakardı.
Birgün hep bir arada sohbet ederken birbirimize çeşitli sorular sormaya başladık. Bende Veysel’e "2x2 kaç eder" dedim. "8 eder" dedi. Güldüm "yanlış 4 eder" dedim. "Tamam ama bizim köyde 8 eder" dedi. Neyse, aradan yıllar geçti Veysel Almanya’ya gitti. Yaz tatillerinde gelir, tarla , arsa, ev alır sonra Almanya’ya dönerdi. Biz ise hayat mücadelemizi vatanımızda sürdürdükve sürdürmeye devam ediyoruz. Onlar dışarıdayken o kadar çok şey oldu ki, ne hükümetler ne başbakanlar değişti. Ne felaketler atlattık, ne enflansyonlar gördük. Her gelen hükümet enflasyonu düşüreceğim diye geldi, hele biri vardı çok iddaalıydı, herkese iki anahtar vaadiyle geldi. Bırakın vermeyi elimizdekileride aldı. Bankalar hortumlandı, zamların arkası kesilmedi. Dolar bir gecede iki katına çıktı, telefon elektrik, benzin, su zamları, kredi kartı mağdurları vs vs .
Duyduğuma göre Veysel emekli olmuş, dünya turuna çıkmış. Ne mutlu Allah daha çok versin gözümüz yok. Ama insanız işte yinede gözümüz kaçıyor. Acaba günahmı işliyoruz? Günahsa affet Allahım. Bazen keşke banada 2x2 nin =8 olduğunu öğretselerdi diye düşünüyorum. Saygılarımla...
Hakan Türksoy
YORUMLAR
2x2= 8 olarak hayatının ilk baharında öğrenmiş olsaydın şimdi sende Veysel gibi kimbilir Dünyanın hangi Turistlik belgesinde olurdun.Ne ülkedeki enfelasyon ne siyasi çekişmezlik nede ezilen insanları düşünürdün.Herkesin 2x2 8 sonucunda gezdiğini kabul eder ömrünün sonuna kadar Herşeyi tozpembe görerek yaşardın.
Tebrikler..Hayatın hele hele Ülkemizin acı gerçeği bu.
Bizim buralarda Acarlar köyü vardır.Çoluğu çocuğu yaşlısı kadını soğan patates satar.Tanıdık bir öğretmen arkadaşımızın bu köye tayini çıkıyor.Ve öğretmenliğe başlıyor.Matematik dersinde çarpma işlemleri öğretiyor.Çoçuklar 5 kere beş kaç eder diyor ...sınıftan çıt yok.Allah Allah diyor bu nasıl iş..neyse bu işlem beş altı kere tekrarlanıyor kimsede çıt yok.sonra zil çalıyor bizim hoca müdür yardımcısının yanına gidiyor.Hocam 4 a sınıfına basit matematik işlemler sonrdum bilemediler diyor .
Müdür yardımcısı Hocam nasıl sordunuz deyince bizim hoca anlatıyor işte 5kere beş kaç eder dedim diyor.Hemen müdür yardımcısı hocam olmaz diyor.Çocuklar öyle bilemezler ..Bizim Hoca şaşırıyor.Bak diyor Müdür yardımcısı bu derse ben geleyim çocuklar nasıl bilecek ?
neyse derse giriyorlar.Müdür yardımcısı soruyor ...çoçuklar beş kilo soğan kilosu beşyüz kuruştan kaç Lira eder deyince daha çocuklar düşünmeden 2,5 Tl. eder Hocam diyorlar.Müdür yardımcısı tekrar; çocuklar;
üç kilosu 2 TL.dan 6 kilo patetes ile 1,5 klosu 2 liraden 4,5 kilo soğan alan bir müşteri size kaç lira öder diyor.Çocuklar hiç düşünmeden 10 Tl.verirler Hocam deyince Müdür yardımcısı bizim Hocaya Hocam siz nasıl sorcağınızı bilememişsiniz..Hadi Kolay gelsin deyip sınıftan çıkıyor.....
İşte böyle ...Hayat bu devirde gerçek sonuç değil,birilerinin istediği sonuca söyleyince Rahat ettiriyor ..
HakanKurtaran tarafından 2/13/2009 11:01:58 AM zamanında düzenlenmiştir.