RENKLER VE HAYAT
Ağaçların masmavi yaprakları,kırmızı denizin sularına karışmıştı.Turuncu söğüt ağacının dev gövdesi,kahverengi güneş ışınlarına adeta geçit vermiyordu.Ağacın gövdesine yaslı vucudum adeta tabiatın sessizliğini yudumluyordu.
Elimdeki siyah elmayı bıçakla kesmeden ısırarak yemeye karar verdim.Bir kez ısırmıştım ki etrafımda birden onlarca mor arı belirdi.Ya mor arılar tarafından sokulacaktım ya da mor elmayı onlara feda edecektim.Güzelim siyah elmayı,mor arılara feda ettim.
Birden sapsarı gökyüzü yeşil bulutlarca kapandı.Belliydi ki yağmur geliyordu.Yağmurun kahverengi taneleri lacivert çimenlere adeta yeniden hayat veriyordu.
……
……
Her bir renk bir anlam yüklü.Belki de ona o manayı yükleyen bu renkler.
Renk renk olduğu için sevilmiyor.O rengin yüklediği anlam belki de o rengi diğer renklerden ayırıyor.Fark burada.
Mavi güzel.Ancak mavi yaprak,yeşil yaprak kadar güzel değil.Belki de çirkin!
Ya da tersi;gök mavi güzel.Her zaman gök maviyi,yeşil gök’e tercih ederim.
Her renk güzel ve anlamlı.O rengin bütünleştiği nesnelerde..Aksi takdirde renk renk değil.Ya da o nesne,o nesne değil...
Hayat renkler cümbüşü.Ama yerli yerinde olunca…
İsmail HAŞİMOĞLU
YORUMLAR
_kalemin daim olsun ismail, yazini begendim... iyiki varsin can...
_iste belki bu alstigimiz renkelr Yaradan tarafindan böyle münasip göründü tecelli oldu diyede düsünebiliriz yada bizler alsitigimizin disinda oldugumuz icin bize ters geliyordur diyede...
_mesela günlük hayatimiz bile evimizde bir esyanin yerini degistirince yeni yerine alismak nasilda zaman aliyor ama bu degisiklik zor gibi gelsede 'ruha' iyi geliyor, tavsiyem olsun henüz yapmayanlara...
_su an aklima Ahmet Maranki geldi.. nasilki her harfin bir pozitif ve negatif enerjisii var kisinin üzerinde neden renklerin olmasin... bütün besin kaynagimiz olan sebze ve meyveleri bir düsünelim derim, renginden al, kokusuna, tadina kadar hem 5 duyumuza hitap ediyor hemde ihtiyacimiz olan minerallari ve vitaminleri bizlere devrediyor...
*
_ancak belirli bir süre mavi cimenler, siyah elmalar ve sari gökyüzüyle bir arada bulunursak anlariz degilmi ? ama.....
_ama bence dünyanin su anki hali daha münasip, Allah her seyi en iyi bilen degilmiki? ve herseyin Allah tarafindan yerli yerince yaratildigini düsünmeye devam edelim derim hatta kabul edelim...
*
_seniinde dedigin gibi ismail, yinede hersey yerli yerinde güzel... sevgi ve muhabbetle kal...
gülüm-se tarafından 1/14/2009 1:13:44 PM zamanında düzenlenmiştir.