Kızından babasına mektup;
Canım babacım bu sana yazdığım kaçıncı mektup bilmiyorum .Yine har zamanki gibi seni düşünüyordum neler düşündüğümü bir bilsen şaşarsın sende.Bak anlatıyorum babacım çocukluğuma kadar indim ara ara ben böyle geçmişe dönerdim ya yine o günlerden biri bu gün.Hani kardeşlerimle birlikte bizi denize götürdüğün gün var ya o günü düşündüm bir tebessüm oluştu yüzümde sen ne kadar çok severmişsin bizi bunu hep bilirdim ama hep duymak isterdim senden hiç duyamamıştım biliyormusun çok kızardım sana o zamanlar bilmezdim daha neyin ne anlama geldiğini şimdi düşünüyorumda insanlar sevgilerini hep farklı gösterirlermiş işte sende sevgini hep bize bir şeyler yaparak bizimle zaman geçirerek göstermeye çalışırmışsın.Dedim ya baba çocuktum nerden bilecektim.Baba artık büyüdüm biliyormusun her şeyi daha iyi kavramaya başladım iyi yada kötü bir şekilde hayatımı kazanıyorum bunları biliyorsun zaten ama yinede bilmeni istiyorum.Keşke diyorum yanımda olabilsen belki gitti ama sen bende halen yaşıyorsun babacım.Sonra nerelere gittim bir bilsen hani büyüdüm artık dedim ya kolay büyümedim ben bizler hayat bize o kadar çok şey öğretti ki varlığında bize yokluğunu yaşattın şimdi ise yoksun artık tamamen bunun nasıl bir acı olduğunu sana anlatamam ben babacım.İçim yanıyor anlatamıyorum kimseye o kadar zor bir şey ki bu sanma ki utanacam sanmaki üzülecem sadece annem kardeşlerim üzülmesin diye anlatamıyorum kendim yaşıyorum bir çok duygularımı işte bu yüzden babacım.
Biliyormusun anneniz mükemmel bir insan hep derdin ya ben kıymetini bilemedim siz ona çok iyi bakın diye işte babacığım vasiyetini yerine getiriyoruz biz rahat ol sen anneme çok iyi bakıyoruz onu hiç üzmüyoruz hani bir anne çocuklarına nasıl bakar ya annemde bizim çocuğumuz gibi prensesler gibi bakıyoruz anneme işte böyle baba bunuda bilmeni istedim Sonra sonra mı batu oğlun yani ünversitesini değişti şimdi Yedi Tepe üniversitesinde sistem mühendisliğinde okuyor ve çalışmasına devam ediyor gurur duyacağın bir oğlun var babacım tek kelime ile mükemmel olgun aklı başında daha 18 inde hayatın ne olduğunu öğrendi o ama bazen onla dertleşiyoruzda seni çok arıyormuş çocukluğumda göremedim bari şimdilerde görebilseydim diyor bana. Ama yinede hep dua ediyor sana haberin olsun baba.Canım babam senden sonra çok şey değişti ablamda evlendi sonra kızlarının çocuğu oldu yani dede oldun sen ama görmek nasip olmadı.Torunlarına hep seni anlatıyorum onlarda seni görmedi ama biliyorlar resmine bakıp dede diyorlar biraz daha büyünler ziyaretine getirecem onları babacım .
Şimdi bana geldi ben ben mi ne yapıyorum ben hayatımı öyle yada böyle devam ettiriyorum babacım .Yokluğun bana çok ağır geldi yaşıyorum ama sadece yaşıyorum içim ölmüş baba.Senin bir gün bana söylediğin bir şey vardı hep aklımda bilirmisin kızım önümüzde çok uzun zaman var kardeşlerin ablan evlensin senle bende baş başa kalalım derdin sonrada onlar duymasın üzülürler derdin ama senin bilmediğin bir şey vardı ki onlar zaten bilirlerdi senin bana ne kadar benim de sana ne kadar düşkün olduğumu işte her şey senin söylediğin gibi oldu ablam ve kardeşlerim evlendi annemle ben kaldım evde tek başımıza sen yoksun şimdi babacım hiç beni evlendirmeye kıyamazdın sen seni kızdırmak çok hoşuma giderdi hep derdim sana baba ben artık yurt dışına giderim diye bir gün sana bunu söylediğimde gözlerin dolmuştu ve kendime kızmıştım seni böyle üzdüğüm için. Sonrasında yine bir gün ben ağlıyordum ve akşam yemeğe oturmuştuk orda bir fıkra anlatmıştın ve ben gülmüştüm orda bana ‘’artık ölsemde gam yemem demiştin bende sana neden diye sordum birden sende bana güldün ya ben seni hep böyle gülerken görmek istiyorum demiştim.Çok zoruma gitti bir kere daha anladım ki sen benim vazgeçilmezim babam arkadaşım sırdaşım can yoldaşımdın şimdi yine sırdaşım arkadaşım babamsın ama canımı yarım bıraktın.Senin için evlenmekten bile vazgeçtim ben baba üzülme dedim bir gün sana ben seni bırakıpta bir yere gitmem diye sende bana yine aynı şeyi söyledin yok kızım kızım senide telli duaklı gelin edip şu kapıdan kolumda çıkarayım öyle ölürüm demiştin nerdesin baba nerdesin çok erken beni bıraktın tek başıma.
Her şeye rağmen seni çok seviyorum biliyormusun baba .
Ve son olarak lütfen bu yazıyı okuyanlar babalarınızın annelerinizin kıymetini bilin elinizden kayıp gittikten sonra hiçbir değeri kalmıyor.Ben babamla yanımda olduğu sürece her şeyini yaptım helali hoş olsun canı gönülden.Onlarsız hayat çok boş her zaman herkesin bir deyimi vardır ya ölenle ölünmüyor diye bu herkes için ayrı anlam ifade ediyor bir canımı kaybettim ben diğer yarısıda onsuz nefes almaya çalışıyor
Canım babam sen hep bende nefes aldığım sürece yaşayacaksın.Ellerinden öpüyorum.toprağın bol olsun.
Ayşe BATUGE
YORUMLAR
Yüreğine sağlık ayşe ablacım bitirdin beni yaaa.....
Allah rehmet eylesin toprağı bol olsun inşallah.
nagişş...