- 572 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
iman etmiş yüreklere yakışır bir dost...
Ehli gönül sofrasında tuza kurban olayım
Namertlerin sofrasında bala mihnet eylemem..
Değer verdiğim bir büyüğümün bu eşsiz dizelerine gönlüm ne zaman takılsa dost sohbetleri belirir hafızamda..dostluğun o eşsiz hazzını yaşar yanan yüreğimden damla damla sızılar boşalır...işte derim demek dostluk böyle birşey...berzahında döne döne yanarsın...ve acılarından sıyrılıp zamana salarsın kendini...
Fani bir bağlanış değildir dostluktaki bağ..Hele ki mecazi aşklardaki süslü kelimeler arkasındaki gizli çirkinlikler hiç değil...Ne bir bal tadında zehir ne de korkaklığın sığınmışlığıdır...Hayata dair tutunmuşluk ve mertçe isyan edişdir kalleşliğe...Aynı yolda yürüyüp yolbaşçılık yapmaktır..Kimi zaman eşikteki ayazda üşümek..kimi zaman ise bir damla su da boğulmaktır..bazı kanat açmak ölüme bazı ise yarmaktır tunç dağları...
Adam satmak yoktur dost kitabında, kara günler içinde ak yarınlar hayali vardır..yılgınlığa inat yılmazlığa koşmak el ele, yürek yüreğe taşmak vardır engin denizin dalgaları gibi...
Adanmışlıktır bir davaya gönül vermişçesine...ve bir bağlanıştır kement misali...ölüme nikah kıymaktır...saymaktır,ve kaymaktır dert bulutundan yeryüzüne...
Omuz omuza sırtlamaktır devasız dertleri...lal olmuş dildeki kelam...mutsuz yüzdeki tebessümdür..hürriyet solumaktır prangalara inat... hayat kavgasındaki yar ediliştir...serden geçmişçesine...
Gönül deryasında bir zerre olmaktır...her damlada zikretmektir dua içtenliğiyle...kanmaktır susamışçasına ve muhabbet beslemektir asırlardır naçar kalmışçasına...
Eğri OK olmak yoktur dostun divanında doğru OK gibi gitmek hedefe varmak vardır...eğri dal gibi sendelemek dalından kopan yaprak misali savrulmakta yoktur...eğilmeden dost uğruna kırılmak...ve başeğmemek vardır...
Kürşadça saldırmak ve başkaldırmak vardır zulme...kırk yiğidin kırk yüreği gibi mangal ve bir millete kurban ediliş vardır...
Sevgi bozkırına otağ kurmak...ve yırtmaktır karanlıkları...ay ışığında pusula olmaktır..puslu geceler ihanetine göğüs germek...alınan yarada sırtlamaktır ve merhem olmaktır...
şad eylemektir dostluk...ad eylemektir cenklerdeki kahramanlıklar gibi..surların burcundaki nazlı hilal gölgesinde çiseleyen rahmetin altında ıslanmaktır...ve sessiz çığlıkların dirayetsizliğine inat bağırmak haykırmak haykırmak haykırmaktır...
iman etmiş yüreklere yakışır bir dost...
(bu yazı sahibinedir...)
SAYGILARIMLA...
ozan korhan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.