Sahbini Bulamayan Mektuplar II Şahidimdir Kainat
Sahibini bulamayan mektuplar II
Şahidimdir Kainat
Aşkını kainata gizleyenler, dünya hayatını zindan ederler…
Dolunaylı gecelerde hayallerinin sürgünündeyim yine yar… Ateşleri söndüren yüreğimin yakamoz yangınları var … en sakin zamanlarda bile yüreğimi mavi düşlerin sarar… beni yarlara iten acıların yar…. aşkı acılar değil, umutsuzluk yıkar yar…
Ey Yar… en hoyrat haliyle hırçın tenini içine çektiğinde aşk, isyanlarımı çarparım acıdan yoksun taşların yüzüne… ahh bir bilsen, ne hareler biriktirdim bir damla yaşa hasret kirpiklerinde… seher yeli bile kıskanırdı poyrazlardan gözlerine perçinlediğim bakışlarımı… kaybolmandan korktuğum anlarda bile gözü kara hayallerim en hoyrat kasırgaları, matem serencamına çıkarırdı uçurum kenarlarında…
Ey Yar... bir yanım isyan şiirleri biriktirirken insafsızlığına, diğer yanım yağmurlarını yükleniyor düşlerime… öyle çocuksu, öyle içten, öyle masum ki biriktirdiklerim… dereler çığlıklarını, hıçkırıklarını ve çağlayanlarını nasıl biriktirirse sevgilisine, bende öylece biriktiriyorum hüzünlerimi, umutlarımı ve çırpınışlarımı… ve şafak nasıl sararsa kollarına gecelerini ve nasıl heyecanla akıyorsa kuşluk vaktinin kollarına, sende sar kollarını öylece sar… son bir kez sar beni ey yar… melekler kollarına almadan önce sar…
Ey yar… her acı kendi inancını taşır sızısında ve her acı kendi sancısıyla doğar … sancısız aşk, inançsız hayat olur mu… sancı aşkın ilacıysa inançta hayatın… iki kirpik kırpma zamanı kadardır hayat, şu kısacık hayatta al kalbimi koy yüreğinin ortasına… sancılarım kor haline çevirse umutlarımı ve dudak kıvrımlarına saklansa düşlerim, bir elif miktarı bile olsa kıvrılsam avuçlarına, bir yudum suya hasret serçe gibi gizlesem bakışlarımı iki kaşının arasına… götür desem her hiçte bir olana sığınan beni… götür desem irem bahçelerine… mihrabında sabahlasam günlerce…. İblis denen melun girmese aramıza… hiç azalmasa imanımız aşkın kutsallığına,
Ey yar… sözlerin kifayetsiz olduğu zamanların hiç olmadı mı senin… olmadı mı hiç kelimelerin boğazında düğümlendiği anlar … var say ki bende o anlardayım şimdi… sevgilerimin önüne engeller koymasan, sevgiyi en yalın ve en çıplak haliyle yaşasan - yaşatsan… sevgiyi cennetine geri koysan ve sadece sev desen ve sadece sevsen…kâl ile olanı hâl ile yaşasan ve halime bir baksan…yüreğinle hissetsen gördüklerini ve sonra dile gelsen… İşte o zaman ne istersen iste… git de gideyim… öl de öleyim… ama sonunda ne dersen de, yeter ki sev de…
Ey yar… sevgisiz geçen her dakika ölümdür hayat… örselenmiş ve umuda hasret yüreğime sevgiden bir dal uzat… gözlerini aç bir kez bak….aşkımın şahididir kainat…
H.Ali Aydın
12.01.2009