GÖRME Mİ? DUYMA MI? SİZCE HANGİSİ DAHA ÖNEMLİ?
Görmek;bakılan nesnelere odaklanabilmekle ilgili.Odaksız bakılırsa yoğunlaşılmazsa,görmeniz mümkün değil.Sadece bakarsınız bu durumda.Bakıpta görememek.Odaklanma,gözün odaklanması değil!!! görülmek isteneni,görmek istemek.
Duymak ise öyle değil.Duyduğunuz sesin sizi yanıltma riski,görmeye göre çok daha az...
Görmek önemli ama duymak daha önemli!!!.
Göz yanılabilir,yanlış görebilir.Hatta olmamış bir şeyi görüyor olabilir.Veya olan bir şeyi görmeyebilir.Göz yanılgısı dedikleri de bu.
Duymak öyle mi? Daha gerçek,daha az hatasız görmeye göre...
Eskiden insanlar,mahkemelerde "ben gördüm" diyenle "ben duydum" diye anlaşmazlığa düşseler,hakim "ben duydum"diyene itibar edermiş.Şimdiler de böyle mi?bilmiyorum.
Şöyle bir düşünün.Aynı yazılmış şiiri gözünüzle bakıp okuyorsunuz.Yine aynı şiiri biri size okuyor ve siz de dinliyorsunuz.Bir de dinlerken arkadan fon müziğinin sesi…Sizce hangisi daha etkili olur? veya sizi hangi durum derinden etkiler?
Duymak ne asil şey.Gözlerin kapatılıp,şadırvandan akan su sesinin dinlenmesi de,bütün vucudu ruhuyla harekete geçirdiğinden olsa gerek...Gözlerle beraber duymak da daha etkileyici…Bunlara ilaveten görüp de algılayamayan,duyup da heyecanlanamayan insanlar! var.Bunların adı:insan.Varın gerisini siz düşünün…
İsmail HAŞİMOĞLU
YORUMLAR
_yüregine saglik, harika bir yazi ismail, sürekli okunacak ve hic demode olmayacak bir tarzda olmus... cünkü göz'de kulak'da biz var oldugumuz sürece görevlerini yapacaklardir...
_iste insan denilen yaratik (affola bu tabir icin) dogdu, büyüdü ve belkide hic bir zaman azalarini geregi gibi kullanmadan ölecek...
_belkide azalari ondan sikayetci olacak ve onun dünyaya geri gelme sansi bile olmayacak, cok yazik cok...
_ve ne göz nede kulak, en önemliside KALP gözümüzün görmesi, acik olmasi lazim diye düsünüyorum...
_cümlemize, gördügünden ve duydugundan pisman olmayacagi bir hayat diliyorum...
sevgi ve muhabbetle kalin...