- 777 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
KADIN GİBİ KADIN -1-
Rahmetle,büyük saygı sevgi ile büyükannemden bahis etmrk istiyorum.
Kadın gibi kadındı,muhteşem biriydi o.
Tabi ki sonuna kadar yanında idim.Mukadderat öyle idi çünkü.Allah gani gani rahmet eylesin.
Büyükannemin adı Firdevs’tir.
O Çanakkale’de meçhul şehit,Hasan’ın eşi,Silivri’de meçhul mezar, şehit asker Cemal’in annesidir.Büyükdedem Çanakkale’de şehit olup orada kalmış.Çanakkale’ye,askere giderken,büyükannem hamile kalmış.
Büyükannem,Hasan Hüseyin’i,dünyaya getirmiş.
Amcam,baba yüzü görmemiş hiç.Bir resim dahi yok.
Dolayısıyla Hasan Hüseyin büyükannemin ilk oğludur.
Çok uzun,roman olacak bir hayat hikayesi gibidir,onun hayat hikayesi.
Hasan Hüseyin bir, Cemal iki,Musa üç’üncü oğludur onun.
Büyükdedem’den çok sonra babaannem,yine evlenmek durumunda kaldığından,yine evlendi.
Garip bir tesadüf imiş ama,Sivas Divriği’nin Decde köyü doğumlu,öz dedem olan Hasan dedem de,Çanakkale’de çok genç yaşta ölüp,o da Çanakkale’de meçhul mezar olarak kalmış.Büyükannem bu kez üç oğulla,kalakalmış.
Daha sonra,Balıkesir’in Balya kasabasında,ben de olduğumda ikamet etmekteydik.
Orada İlk.Öğr.Okl.na müstahdem olarak girip,emeklliğini hak etmiş.
Bana anlatırdı,derdi ki:Müfide kızım ben o okulun tahtalarını,her gün göz yaşlarımla sildim.
Bana bunları mütebessim bir yüzle anlatırdı.
O zamanlar yedi sekiz yaşlarında olmalıydım.
Ben dinliyordum,geceydi uykum geliyordu,masal gibiydi anlattıkları.
Sonra beraber sarılıp yatıyorduk,uyuyordum.
Daha sonra bir hisle,uyanırdım.Yanımdan kalktığını farkaederdim.Açıp gözlerimi bakardim.
Namaz kılardı.
Onu hep elinde tesbih namaz kılarken görürdüm.
Öyle ki namazlasının üzerinde uyuklardı.Bu hep böyleydi.
Her gece idare lambası ışığında,beni uyutup,namazla üzerinde uyuklayan,babaanemi hatırlarım.
Şimdi adeta onu öylesine içimde hissediyorum ki.
Sanki kendisiyim.
Zaten şu anda ben de bir kız torun sayesinde,babaanneyim.
Henüz göremediğim,torunum Sidelya’nın da özlemindeyim.
Hiç çalışmasız bu yazıyı doğrudan klavye başında yazdım.
Umarım yanlış veya anlaşılmaz gibi yazmamışımdır.
Eğer öyle oldu ise hemen düzeltimleri yaparım,İnşallah.
Bu yazıma devam edeceğim,arkadaşlar.
11.01.2009.İzmir.
Müfide DECDELİ.
Saygılar sunarım.
YORUMLAR
Klavye ve anlatım hatalarının ne önemi var ki...
okurken duygu sağanaiına boğuluyor insan.
Anlatmanın en güzel yolu bu olsa gerek. İletişimin de.
ürpererek okudum bu yazınızı. ve ne hissettim biliyor musunuz?
Sanki o büyük anne benim de büyük annemdi...
Saygı duyulası, örnek alınası...
elleri öpülesi....
dua edilesi....
Allahım öyle büyüklerimizin yüzü suyu hürmetine yüzümüze bakmıyor mu şimdi. Onların geçmiş zaman duaları değil midir bizleri yaşatan, gözeten koruyan.
Kısacık mı bu yazı ?
benc edeğil...
Devasa bir yazıydı nazarlarımızda. Değindiği he rkonuya bir parantez açsak safalara sığmayacak......
Benim için çok muazzez bir yazıydı.
İçtenlikle tebrik ediyorum.
Mevlam yanına aldıklarını nur içerisinde yatırsın..
Babaannenizi ve diğer tüm yakınlarını da....
hepimizinkini de....
K/ar gülü ALMILA
Müfide Hanım bir hayat hikayesi dökülmüş kaleminizden yazınız güzel oldu belki edebiyat adına biraz daha zengin ve akıcı olabilirdi belki ama bende yazmak konusunda senden fazlalığım yok edebiyattan hiç anlamam birde karadenizli oluşumdan imlalarım var düzeltemedim benim dikkatımı çeken Büyükanneniz oldu yaşadıkları sevdiklerinin şehit olmaları bu Ülkede çok hakkı olduğudur.
Bu ülke için vermiş olduğu Şehitlerimizi saygıyla anıyorum.
Benim Babannemde Anneannemde küçüktüm öldüklerinde şuan Babannemin yüz simasını hatırlamıyorum Anneannemin birazcık hatırlıyorum yani ben senin büyük Annenle yaşadıklarını ben yaşıyamadım yaşamayı çok isterdim.Büyük Annenizin şu sözünü unutmayacağım BU OKULUN TAHTALARINI HERGÜN GÖZ YAŞIMLA SİLDİM.Bu kadar acılar içinde hayatlarını sürdürüp koç gibi evlatlar yetiştiren insanlar yanında bizde insanmıyız.
Çok güzel bir yazıydı büyüklerimi hatırladım nur içinde yatsınlar......Teşekkürler MÜFİDE.
Müfide Hanım ;
Firdevs Hanım ninemiz başta olmak üzere yazıda ismleri geçen büyüklerinize Allahtan rahmet diliyorum.
Sizlerin de torununuz Sidelya Hanıma kavuşmanızı ve onunla uzun ömürler geçirmenizi yine Allah'tan diliyorum.
Emeği geçenleri unutmayıp yad etmek adına güzel bir yazı ve güzel bir paylaşım dı.Tebrik ediyorum.
SAYGILARIMLA.