AL BAYRAK
İyi akşamlar Edebiyat Defteri’nin saygın üyeleri.
TÜRK BAYRAĞI KANUNU
Kanun Numarası : 2893
Kabul Tarihi : 22/9/1983
Yayımlandığı R. Gazete : Tarih : 24/9/1983 Sayı : 18171
Yayımlandığı Düstur : Tertip: 5 Cilt: 22 Sayfa : 599
Madde 8 - Bu Kanuna ve çıkarılacak tüzüğe aykırı olarak Bayrak yapmak, sat-
mak ve kullanmak yasaktır. Bu yasağa aykırı olarak yapılan Bayraklar o mahallin
yetkili amirlerince toplatılır.
Bu Kanun hükümlerine aykırı davranışta bulunanlar suçları daha ağır bir ce-
zayı gerektirmediği takdirde Türk Ceza Kanununun 526 ncı maddesi uyarınca ceza-
landırılır.
Yukarıdaki kanun maddesini niçin yazdım?
İşim gereği bu gün de Antalya’dayım. Güvenlik sistemlerini kontrol etmek için Lüks otellerden birisindeyim.
Akşam yemeğinde, yabancı ülke sporcularından bir gurup gördüm.kendi ülkelerinin bayrak renklerini ve işaretlerini taşıyan renklerde tişört ve şortlarla dolaşıyorlardı.
Kendi kendime dedim ki, iyiki bizim bayrak kanunumuz var bayrağımızı popomuzun altında değil de göklerde görüyoruz.Fakat bu düşüncem uzun sürmedi çünkü, hemen aklıma birkaç defa tv de ve bir kaç defa da gittiğim diğer illerde canlı olarak gördüğüm, ölçüsüz,yanlış,yırtık, kirli TÜRK BAYRAKLARI geldi.
Uğruna şehitler verdiğimiz, ülkemize karşı en küçük bir olayda veya maçlarda yedisinden yetmişine, irisinden ufağına elimize geçirip sallayarak sokağa döküldüğümüz şanlı AL BAYRAĞIMIZI kaçımız tanıyoruz?
Çevremdeki insanlarla girdiğim fikir teatisinde hergün cebimizde taşıdığımız, günde birkaç kere aldığımız ve verdiğimiz Türk Lirasının hangisinin ön yüzünde ve arka yüzünde hangi resimler var bilmediğimiz gibi, bayrağımızın da nasıl olması gerektiğini de bilmediğimizi gördüm.
Bayrağı tanımak derken; Eninin boyuna oranını, uçkurluğunun boyuna oranının % de kaç olması, ayın iç çapı ve dış çapı kaç olmalıdır v.s gibi detaylardan bahsetmiyorum.
En basit haliyle kırmızı zemin üstünde beyaz ay ve yıldızın ne şekilde durması gerektiğini dahi bilmiyoruz.
Son zamanlarda moda oldu. Yollarda kamyonlar kasalarının arkasını kırmızıya boyatıp üstüne ne idüğü belirsiz bir ay ve yıldız çizdirip dolaşıyorlar, otobüsler arka camlarına ha keza aynı şekilde bir şeyler yapmaya çalışıyorlar.
Hadi bunlar sokak arasında elinde fırça boya üç paraya ressamım diyenlere yaptırıyorlar ve yaptıklarının suç olduğunu bilmiyorlar diyelim.
Ya kamu kuruluşlarına ne demeli?
Örnek olarak; Tekirdağ 1 no.lu F tipi cezaevi.
200-250 devlet memurunun görev yaptığı, adalet bakanlığına bağlı bir kamu kuruluşunun ziyaretçi giriş turnikelerinin üstünde, mahkumlardan birisi tarafından yağlı boya ile yapılmış bir Türkiye haritası ve ortasında Türk Bayrağını temsilen ay-yıldız var fakat yıldız ters duruyor. Bu yetmezmiş gibi yan tarafta kayıt yapılan masanın arkasında duran mantar panoda da milletimizin galeyana geldiği dönemlerde satılan kağıt bayraklardan bir tanesi iğne ile tutturulmuş duruyor ve ne yazık ki onun da yıldızı ters.
O pano ve bayrak 1 yıldır, her gün 500 ziyaretçinin geldiği, 200-250 memurun görev yaptığı bir kamu kuruluşunda hala duruyorsa bizler gerçekten uğruna hergün şehitler verdiğimiz ŞANLI AL BAYRAĞIMIZI TANIMIYORUZ der, saygılar sunarım.
Mehmet Ali ALABAY
YORUMLAR
Bizler neyimizi tanıyor ve sahip çıkıyoruz ki ?
Kendi paramıza nasıl çıkamıyorsak Bayrağımıza da, Vatanımıza da, kanunlarımıza da çıkamıyoruz işte.Her şeyi delmeye alışık olduğumuzdan olsa gerek..
Bir ara yurt dışında bulundum.İnsanlar kendi kültürlerine ve haklarına öylesine sahip çıkıyorlar ki her şeyleri düzenli.Henüz okul çağında başlıyorlar parayı cüzdan da taşımaya.Bizde yırtık eksik para geçiyor ama oralarda asla, kızıyorlar üstelik..Suç işlemiş sayıyorlar.
Öğrenmemiz gereken çok şeyler var.Kendi değerlerine değer vermeyen topluma kimse değer vermiyor gün gibi ortada.
Biz ancak kimin nesi var onu konuşuruz.Kendimizi adam etmeden önce de başkalarını adam etmeye çalışırız....
Çok acı ve hoş değil ama gerçek.
Saygılar...