- 636 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
NAZIM ve EVRENSELLİK/DÜNYA ŞAİRİ
-O ki bir dünya şairi/o ki 1951 de günahsız/yargısız infazlarla vatandaşlıktan çıkarılmış olmakla beraber; Büyük acılar/işkenceler/açlık ve sürgünlerle cezalandırılmıştır.Sanata ve Sanatçıya/Fikre ve Fikir adamına asla yakışmayan en çileli yaşam Nazım’a reva görülmüştür.
-Vakti zamanında kendisine bir köy mezarlığı/çınar ağacı bile çok görülen idolümüz sevgili Nazım, sonuçta hak ettiği yüceliği/evrenselliği zaten kazanarak aramızdan ayrılmıştır.Bir Dünya şairi olan Nazım’a iadei itibar gerekmiyor asla.Bunu kabul etmek imkansız.Sarsılan Nazım’ın değil/o dönemdeki hükümetimizin itibarıydı.Yani vatandaşlıktan çıkarılması için gerekeni yapanların itibarı yerle bir olmuştu.Dolayısı ile bu iadei itibar/dönemin ilgili-bilgili-yetkili siyasetçileri adına istenmeliydi TBMM den.İbre yine adresini şaşırdı,bir kez daha sapıttı .Yine birilerinin şeytanlığı olsa gerek ya da seçim öncesi doneler arasında sayılmak üzere alınan bu karar, anti demokratiktir.Bilinen o ki Nazım yaşamıyor....
-İadei itibar,yasal olarak hayatta olanlar için yapılır.Burada yasa ihlal edilmiştir.Zaten her zaman işlerine geldiğinde onlarca yasa ihlal edilmiyor mu..?
-NAZIM......
-Aylardır süren, vatanseverlerin geceyarısı operasyonlarla,sözde zoraki bir dayatmayla gözaltına alınmaları ardından,iddianamesiz tutuklanmaları/tükenmek üzere olan Bursa ve dolayısı ile Türk otomativ sanayinin içler acısı halleri/işsizler ordusunun gözlerden kaçırılması için en dikkat çekici GÜNDEM OLARAK DÜŞÜNÜLMÜŞ amma kim kanar...???? makarnacılar/kömürcüler...haydi gelsin oylar..
-O Evrensel ve her yüzyılda ender yetişenlerden bir deha/idolümüz, biz itibarının sonsuzluğunu biliyoruz.Şimdi hükümetimizin;Ayyuka çıkan cari açık/açlık/uyuşturucu bağımlılığı/fuhuş/kartzede hacizleri/% 160 larla intihara sürüklenen kredi mağdurları/gasp ve çeteleşme vukuatları rezaletlerine bir de Nazım’ı alet etmesi biz sevenlerini/biz öğrencilerini/biz ardınsıra yürüyenleri fazlası ile rencide etmiştir......
-Nazım, kendisine sevenlerinin bahşettiği en mükemmel yerde / benimde yıllar önce ziyaret ettiğim, Kızlar mezarlığında en tatlı /en rem uykusundadır/hiç kimsenin bu uykuyu bozma selahiyeti olmamalıdır.
-Dünyanın Nazım’a sunduğu itibarın yanı sıra/Türk milleti hem itibar/hem de baştacı yapmıştır Nazım’ı......
-Her siyasi 3-5 yılda unutulurken, Nazım doğumunun yüzüncü yılında bile ilk günkü heyecanları bizlere yaşatmaktadır,bu heyecan bizden sonraki nesillerde de, artarak devam edecektir.Çünkü o’nlara Nazım’ı en iyi anlatacak kuşak bizleriz.
-Dünyanın Nazıma sunduğu itibarın yanı sıra/Türk milleti hem itibar/hem de baştacı yapmıştır Nazım’ı....
-Her siyasi 3-5 yılda unutulurken Nazım doğumunun yüzüncü yılında bile ilk günkü heyecanları bizlere yaşatmaktadır,bu heyecan bizden sonraki nesillerde artarak devam edecektir.Çünkü o’nlara Nazım’ı en iyi anlatacak kuşak bizleriz.
-Sevgili Nazım Seni Seviyoruz ve de Siyasete yeniden alet edilmenden endişe ediyoruz...
Hem bir tek elmadan, hem süpürülen topraktan, hem
zindandan dönen insan ruhundan, hem kitlelerin
daha güzel günler için savaşından, hem bir tek
insanın sevda kederlerinden bahseden şiirler yazmak
istiyorum, hem ölüm korkusundan, hem ölümden korkmamaktan
bahseden şiirler yazmak istiyorum.
Nâzım Hikmet
NOT...11.01.2009 Forum açılmış olup
19.01.2009 da kaldırılmıştır.
toplam izlenme...3670
toplam mesaj ..... 200
YORUMLAR
can dost söz yerine şiir bıraktım.Sevgiyle kalın
YIKILSIN TABULAR
Şarkılar türküler tutsak olur mu
Kurşun atmayan düşman olur mu
Dört duvar arası özgür olur mu
Yıkılsın tabular,yıkılsın Haymanalar
Şairler yazarlar tutsak olur mu
Dört arasında özgürlük olur mu
Dikenler acıtır sözler acıtır
Dikensiz gül mü olu, elbet acıtır
Doğruyu söyleyen dokuz köyden kovulur
Yıkılsın tabula, yıkılsın Haymanalar
Şairler yazarlar tutsak olur mu
Dört duvar arasında özgürlük olur mu
Şairin kurşundur kalemi
Acıtsa da öldürmez sözleri
Eline diline vurmayın kelepçeleri
Yıkılsın tabula, yıkılsın Haymanalar
Şairler yazarlar tutsak olur mu
Dört duvar arasında özgürlük olur mu
………………………………………………..
Dünyada özgürlük olsaydı ne sınırlar nede ülkeler olurdu
DoganDuru tarafından 2/22/2009 2:07:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili dost,
Ben tam tamına bir nazım hastasıyım. şiirlerinin hepsini okudum...
Fakar bir destan var ki... O bir harika...
"Kurtuluş savaşı destanı" Vatsanını bu kadar çok seven bir insan nasıl olurda vatan haini olur. Bunların hepsi siyasi oyunlardı. O dönemde nazımı kullandılar bu günde yine Nazım kullanılıyor...
Üstada yattığı yerde bile rahat yok.
büyük üstadımızı saygıyla anıyorum.
yüreğine sağlık.
Nazım Hikmet..... O büyük insanı saygıyla anıyorum.
BULUTLAR ADAM ÖLDÜRMESİN
Analardır adam eden adamı
aydınlıklardır önümüzde gider.
Sizi de bir ana doğurmadı mı?
Analara kıymayın efendiler.
Bulutlar adam öldürmesin.
Koşuyor altı yaşında bir oğlan,
uçurtması geçiyor ağaçlardan,
siz de böyle koşmuştunuz bir zaman.
Çocuklara kıymayın efendiler.
Bulutlar adam öldürmesin.
Gelinler aynada saçını tarar,
aynanın içinde birini arar.
Elbet böyle sizi de aradılar.
Gelinlere kıymayın efendiler.
Bulutlar adam öldürmesin.
İhtiyarlıkta aklına insanın,
tatlı anıları gelmeli yalnız.
Yazıktır, ihtiyarlara kıymayın,
efendiler, siz de ihtiyarsınız.
Bulutlar adam öldürmesin.
NAZIM HİKMET RAN
geri iade edilse bir türlü, edilmese bir türlü, ne istediğini bilen insanlar olmalıyız kanaatindeyim.Nazım Hikmet Ran'ı çok severim ve kitapları şu anda masamın üzerinde.Sizin yazınıza severek geldim sevdiğim şairin adını görünce fakat makalenize ergenokon olaylarını dahil etmeniz bence sevgili,rahmetli, değerli şaire saygısızlık olmuştur benim görüşümle.
bence o kısımları çıkarsanız çok hoş bir yazı okumuş olacaktım.
''Dağ doruğu deler gider bulutu,
dağ dibinde ak evler kutu kutu,
evdekiler!Yok mu koklamak isteyen
dağ doruğundan getirdiğim otu?''
rahmetle andığım sevgili şair,
vatanını sevdiğini ve özlemini biz biliyoruz genç nesil olarak, bizden sonrakiler de bilecek.çınar sendin...
zamanında degeri bilinmeyen bir halk ozanının kemiklerinin türkiyeye getirilmesi
bu neyi değiştirecek nazımın yaşadığı vatan hasretini dindirecekmi
sanmıyorum
kim neyi geri veriyor vatandaşlıkdan zaten çıkarılmamış sürgün edilmiş Nazım Hikmet olarak vatandaşlıkdan çıkarılmış oysaki gerçek adı Nazım Hikmet RAN yazılmamış adını bile tam yazmayı bilmeyen bir zihniyetin kurbanı mahkumu olmuş büyük usta yaşarken huzur vermedikleri gibi şimdi naaşına işkence değilmidir bu
bırakın yıllardır yattığı toprakta kalsın ustayı daha fazla yormayın ruhuna hürmeten
FirariDeliMavi DeliGüverc tarafından 1/10/2009 4:44:44 PM zamanında düzenlenmiştir.
FirariDeliMavi DeliGüverc tarafından 1/10/2009 4:45:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
SENİ DÜŞÜNMEK
Seni düşünmek güzel şey,
ümitli şey,
dünyanın en güzel sesinden
en güzel şarkıyı dinlemek gibi bir şey...
Fakat artık ümit yetmiyor bana,
ben artık şarkı dinlemek değil,
şarkı söylemek istiyorum.
NAZIM HİKMET
en güzel şiirin evrenselliği barındırdığın ruhundur...ve biz en çok o şiirini seviyoruz...ruhun şad olsun...
sevgiler, saygılar prenses...kutluyorum...