- 501 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ERGENEKON VİRUSU
ERGENEKON VİRUSU
Dr. Sadık Özen
Neredeyse bir buçuk yıla yakın bir süredir ülkemizi kasıp kavuran, son derecede tehlikeli seyreden ve ölümlere bile neden olabilen hastalığı tarif etmekte ve bir isim koymakta zorlanmaktaydık.
Ortaya çıktığı günden beri; olanlara bir ad koyabilmek için, dava, soruşturma ve benzeri isimler arasında bocalayıp durduk. Sonunda, AKP Grup Başkanvekili olan bir sayın vekil olayların gerçek adını açıkladı. Meğerse neden “Ergenekon Virusu” denilen bir virusmuş.. Allah kendisinden binlerce defa razı olsun. Bu sayın vekil, bizi büyük bir sıkıntıdan kurtardı.
Bugüne kadar, yaşanan olayların şeklinden, kaynağın bir virus olduğunu anlamış olmalıydık. Ama neden bir türlü anlayamadık, bilemiyorum; galiba basiretimiz bağlanmış olmalı.
Şimdi, bu virusun özelliklerini görmeye çalışalım. Dalga dalga seyrediyor ve belirli periyotlardan sonra birdenbire ortaya çıkıyor. Sönmeye başladığının zannedildiği bir sırada, yeni ve daha büyük bir atak gösteriyor. Dalga dalga geliyor ve her yeni dalgası bir öncekinden daha kuvvetli ve sarsıcı oluyor. Şu anda onuncu dalga ile karşı karşıya bulunmaktayız.
Yeni bir dalganın ne zaman, nereden ve hangi yönden geleceği belli değil. Daha çok Amerika ve Avrupa kıtaları üzerinden geldiği sanılıyor. Bu yüzden insanlarda büyük bir korku ve tedirginlik, hatta panikler bile yaratabiliyor. Yarattığı panik atakların, bu virusun en büyük özellikleri arasında olduğu söylenebilir. Yani organik olduğu kadar da ruhsal boyutları var bu Ergenekon Virusu’nun.
Ergenekon Virusu’nun kuluçka süresi belli değil. Ömrü ve yaptığı salgınların ne kadar süreceği de kestirilemiyor. Bulaşma yolları ve şekli ise tam olarak bilinemiyor. Yalnız: Aids ve Ebola virüsleri kadar tehlikeli olduğu anlaşılıyor. Klinik bulguları ve seyri hususunda kesin bilgilere ulaşılmış değil. Her yeni dalgada yeni özellikleri ortaya çıkıyor. Hava durumu ve esintiler, oluşmasında ve yayılmasında en önemli faktörler gibi görünüyor. En büyük tehlikesi de bu zaten. Bu özellikleri nedeniyle, bu virüsten korunabilmek çok zor ve hatta imkansız.
İsminin bir AKP’li vekil tarafından ortaya atılması nedeniyle; Ergenekon Virusu’nun çıkış nedenleri arasında siyasetin de yer alabileceği düşünülüyor. Bu virusun en tehlikeli yönünü yaratan da bu özelliği. Duruma bakılırsa en çok yayılma gösterdiği kesim Atatürkçü ve Ulusalcılar. Doğrusu bu güne kadar, bu kadar seçici bir virusa hiç rastlanmamıştı.
Her yeni dalgada; Atatürkçü ve Ulusalcılar, Ergenekon Virusu acaba beni de bulur mu kuşkusunu duyuyorlar. Ama yine de pek korktukları ve tındıkları yok. Tabii, korunabilmek için alacakları bir önlem de yok.
Tedavi yöntemleri hakkında bugüne kadar kayda değer bir gelişme sağlanamadı. Bütün umutlar, bu virusu kökünden kazıyacak bir tedavi yönteminin bulunması. Adını AKP’liler koyduklarına göre, galiba tedavi yolunu ve yöntemini de onların bulması gerekiyor. Bunun için yapılacak ilk şey; konunun sözde değil, özde ele alınması ve işin özüne inilmesidir. Çünkü en önemli şeylerden biri bu öz meselesidir.
Haydi hayırlısı diyerek bekleyelim.
09. 01. 2009
YORUMLAR
Kesinlikle muamma,belirsizlik. Konunun boyutunun nereye varacağanı kestirebilirim diyen,yalan söylemiş olur. Bu işin sonunda hatta gidişatında çok kişi taraf değiştirebilir. Yani bugün destekleyenler, gün gelip karşısında olabilirler.
Gerçek şu ki ; biz aslında büyük bir milletiz ve topraklarımız da çok değerli. Geçmişimiz ve tarihimizde öyle.
Onun için üzerimizde böylesine büyük ve uluslararası boyutu olan oyunlar oynanıyor.
Benim dostlarıma acizane tavsiyem , taraf olmak için acele etmemeleri şeklindedir. Saygılar.
Ben bu ergenekon hikayesine inanmıyorum.
Evet ülkemizi arena niyetine kullanan iki grup ve ve ortalığı tozu dumana katarak piyonlarını kullanak kavga ediyorlar.
Ama yok gladyo yok nato yok ıvır zıvır bunlar işin hikaye bölümü.
ABD çok şeytan bir devlet gerçekten.
İslami teröris icad etti ve hayali bir lider yarattı ve o bahaneyle ladin aşağı ladin yukarı derken istediği ülkeye gidip çöküyor.
bunu israil filistinde hayvanca yaparken ABD ladin kuklasıyla yapıyor.
ülkemizde de ergenekon hayali örgütü oluşturuldu ve ergenekon aşağı ergenekon yukarı derken istedikleri gibi oyun sergileniyor.
benim tuhafıma giden israili meydanlarda lanetliyenler ergenekonda AKP yi alkışlıyor yahu ikiside aynı.
Tarihe bakın DP,ANAP,AKP hep misyonlarına göre ABD yahudi lobilerinin inşalarıdır.
Menderesi ipe götürende sovyetlere yaklaşmaya kalkmasıdır.
Özal da avrasya yı elde edecem zannetti, onu da kandırdılar ve ölümü şaibelidir
Atatürkçü ve ulusalcılardan, pis, mikrobik, hani aşılı bile girseniz hastalanmadan çıkamayacağınız mekanlara, organizasyonlara girip çıkanlar kapıyor sadece bu virüsü anladığım kadarıyla.
Zira, gerçek Atatürkçü ve ülkesini sevenler değil virüs kapanlar.Zaten hepi topu 100-200 kişi ancak virüs kapanlar belki bir o kadar daha olabilir devamında.Denizde kum gibi, ama suda bir damla mürekkep gibi, suyu bulandırmaya yetiyor.
Hem suyu, hem de hastaları kurtarmak için, cumhuriyetin savcıları çalışıyor, mahkemeleri gerekli gözaltı kararlarına, operasyon kararlarına izin veriyor zaten.
Adalete güvenip, virüsün salgın hale gelmesini önlemeleri için dua edeceğiz artık..
:)
erolbasci tarafından 1/9/2009 4:09:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Köpeksiz köyde eli değneksiz dolaşlır.Ana muhalefet partisi şimdiye değin aktif ve akıllı bir politka izleseydi, bu noktalara gelinmezdi.Virüs ortadaysa doktorlar bunun çaresini daha iyi bilirler.Önümüdeki seçim sürecinde aktif politikaya adım atarsanız bastığınız yerdeki virüsler etkisini kaybede bence.Saygılar.