- 3139 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
OĞLUMA MEKTUPLAR
SEVGİLİ OĞLUM,
Dünyaya geliş haberini, birinci kızım SAADET’TEN öğrendim. Takvimler 23 ARALIK 1969 günü saat 8.00 gösteriyordu. Ablan 7 yaşında, ilkokula yeni başlamıştı. Sibel ablan 1967 doğumluydu. İki kızımdan sonra bir olumun olması beni çok sevindirmişti.
Tarsus’ta o zamana göre büyük bir ortokulun müdürü idim. Matematik derslerini okutuyordum. Bu haber üzerine okula çok yakın olan evimize koştum. Ama seni ve anneni görmem mümkün olmadı. Oysa görmeyi çok istiyordum.
Öğrencilerim beni bekliyordu.Hemen derslerime döndüm. Yol boyunca seni düşündüm. ’’BENİM OĞLUM PROFÖSÖR OLACAK.’’ diyordum. Evet aklımda o geçti. Derslerime daha çok sarılmak,öğrencilerime daha faydalı olmak hırsı bürüdü içimi...
Oldum olası, öğrenciliği, öğretmenliği, okulu, okumayı sevmiştim. Bu havadan ayrılmak istemiyordum. Hani canlılar havasız nasıl yaşayamazlarsa bende o okulsuz, öğrencisiz, okulsuz yaşayamayacağımı sanıyordum. İliklerime , kanıma, canıma kadar işlemişti bu üç şey benim... Belki haksızlık ediyorum.Seni de birden bire bu havanın içinde görmek istedim. Bu benim isteğim. Elbette sen de kendine göre bir yol çizeceksin. Ama gel oğlum, babayın doya doya yapadığı öğrenciliği ve öğretmenliğisen yap...Kim ne derse desinben sana bu havayı vermeye çalışacağım. Para, mal, mülk,servet, şöhret peşinde koşmadan , insanlık ve fazilet peşinde koşan, bir insan olmam için uğraşacağım. Bunuda olacağına İNANIYOR VE SANA GÜVENİYORUM.
Dünyaya geldiğn günle çok karışık. İnşallah sen büyüyünceye kadar, bu karışıklıklar sona erer.İnsanlar aklı selimlerini başlarına toplar, BARIŞ-HUZUR_MUTLULUK İÇİN YENİ GÖRÜŞLER ÜRETİRLER.
Bu duygularla akşam eve geldim.SAna bir isim koymamız gerekiyordu. Babam’ın adı ALİ ile ’’ALPER TUNGA’’ şiirinden esinlenerek ALPER ismini koydum. ’’ALİ ALPER OĞLUM’’ diye seni bağrıma bastırdım. Aslında annen kızlık soyadı olan ’’TAŞKIN’’ ismini koymak istiyordu. Her zaman olduğu gibi benim arzularımı kırmadı. Annende ALİ ALPER ismi ile seni bağrına bastırdı. ’’ÇOCUĞUNU BAĞRINA BASTIRMIŞ BİR ANNE VEYA BABA TOPLUMUN EN SAYGIN İNSANIDIR.’’ Bide sizleri ’’İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ ’’ olarak yetiştirebilirsek, SAYGIN BİR İNSAN olduğumuza inanırız.
Dünyaya gelişin bütün yakınlarımızı, akrabalarımızı, sevenlerimizi mutlu etti.
TARSUS-10.OCAK.1969
YORUMLAR
" Mehmet Şahin Öğretmenim' e Yanıtlar 1"
Bu mektup diğer mektuplarınızı merak etmemi sağladı ve beni o yaşadığınız duyguların tesirinde bıraktı. Bu siteye ilk adımımı, bugün, siz ve eşinizle paylaştıklarımı anlatmakla başlamaya karar vermiştim. Fakat yazdığınız mektup beni öylesine etkiledi ki öncelik sırasını "Mehmet ŞAhin Öğretmenime Yanıtlar 1" e bırakma durumunda kaldım.
Sanırım bu kadar keyif almamda sesli okumamın ve edebiyatımızda mektup türünü çok sevmem, samimi bulmamın etkisi büyüktür.
Söylenen her kelime sizin yüreğinizden kopup oğlunuzda can bulduğuna eminim. Bu kadar içten bir şekilde yazıldığı için okuyucunun etkilenmemesi mümkün değil ; hele de yaprakları sararmış o kara kaplı defteri görüp de..
mehmetgulsum38
Oğluma yazdığım mektupları ''edebiyatdefteri.com'' okuyunca çok duygulandım. MEKTUPLARI SİZİN SESİNİZDEN DİNLEMEK BENİ ÇOK SEVİNDİRDİ. İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM.
İŞLERİNİZDE BAŞARILAR, YUVANIZDA SAĞLIK VE MUTLULUKLAR DİLERİM.
mehmetgulsum38
. Ayniduyguları taşıyorum.
İlginize çok sevindim.
mehmetgulsum38
. Ayniduyguları taşıyorum.
İlginize çok sevindim.
mehmetgulsum38
. Ayniduyguları taşıyorum.
İlginize çok sevindim.
mehmetgulsum38
. Ayniduyguları taşıyorum.
İlginize çok sevindim.
Yazılarınızı okumak büyük zevk veriyor .Ayrıca da örnek alınması gereken bir aile reisi olduğunuz izlenimi yaratıyorr insanda.Ne mutlu size ki bunları evlatlarınıza da aktarabilmişsiniz.Her ebeveyn beceremiyor bunu.O evlatlara da ne mutlu ki ,sizlere layık olabilmişler.Sizi dolaylı bir yoldan tanıdım ,iyiki de tanıdım.
Saygılarımla efendim....
mehmetgulsum38
Oğlum ile ilgili duygu ve düşüncelerimi paylaştığınız için teşekkür ederim.