- 1046 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
Neden Sustuk ve Neden Yazmıyoruz?
İki gündür bakıyorum hiç bir sitede, hiç kimse, hiç bir şekilde, bu konu üstüne ne konuşuyor, ne de yazıyor. Sanki hepimizin dili lal olmuş, kalemlerimiz kırılmış ve yalnızca olanları dizi filimi izler gibi izliyoruz.
Son yapılan açıklamalar gerçek anlamda çok korkunç. " ÖÇ ALMAK" 28 ŞUBAT’IN Öcünü ve cumhuriyet rejimini yıkmak için uğraşıyor ise bu günkü hükümet, sanırım bizler gibi vurdumduymaz insanlar var iken başaracak da.
Kendi adıma, olan gelişmeleri kaygı ile izliyorum. Bir ülkenin adalet sistemi ile bu kadar oyun oynayan bir hükümet hiç görmedim ve bir örneğine de bundan sonra rastlayacağımı sanmıyorum.
Bir ülkenin en büyük makamlarından birinin onursal başkanının telefonu dinleniyor, evi izleniyor ise hepimizin gerçek anlamda düşünmesi gerek.
Dün eşim ile aynı konuyu konuştuğumuzda " NELER OLUYOR, BEN HİÇ BİR ŞEY ANLAYAMIYORUM, BEN Mİ YARGILAMAYI YA DA DÜŞÜNME YETİLERİMİ YİTİRDİM, YOKSA GERÇEKTEN BU KADAR ANLAŞILMAZ YAPMAK İÇİN VAR GÜÇLERİ İLE Mİ ÇABALIYORLAR” diye sormuştum ve birkaç dakika sonra TV ’de Sayın Hüsamettin CİNDORUK "benim bu olaylara aklım ermiyor ve şaşkınlık ile izliyorum olanları" diye açıklama yapıyordu. O zaman rahatladım “ Demek yalnız ben değilmişim olanları anlayamayan” deyip, kendi kendimi rahatlatmıştım. (Yani düşünme yetilerimi yitirmediğimi anladığım içindi rahatlığım).
Oysa bu duyduklarım karşısında çok fazla üzülmüştüm “ yalnız bizim değil, hukuku en iyi şekilde bilenlerin bile olanlara aklının ermediğini görmekten dolayı idi üzüntüm..
Bir istatistik yapılmıştı bir sitede ve orada sorulan soru " bu gidişatı kim düzeltir" diyorlardı ve seçenekler içinde çok dikkat çekici bir seçenek vardı " ordu dizletir" seçeneği %47 gibi büyük bir oran ile ilk sırada gidiyordu.
Bu bizim için ne kadar korkunç değil mi? Bizim bu gün, bu kadar çıkmaz içine sürüklenmemize neden olan 1980 darbesi ve 1983 ANAYASASI olmasına rağmen halk yine ordunun darbesinden umut bekliyor ve yine çaresizce orduya bel bağlıyordu.
Siyasiler bu gidişata dur diyemedikleri sürece sanırım bizleri çok iyi günler beklemiyor. 1980 öncesinde ordu siyasileri uyarmış “ dikkat edin ve aranızda anlaşın yoksa geliyorum” demiş ama siyasiler bu gün olduğu gibi yalnız kendi çıkarları peşinde koştuklarından yapılan uyarıları görmemiş, duymazlıktan gelmişlerdi. Şimdi 29 yıl sonra aynı senaryoyu bir kez daha izliyoruz sanki. Ve yine siyasiler kör ve sağır bir durumdalar.
Sonumuzun ne olacağını bekleyip de mi göreceğiz. Yoksa ses çıkartıp “ bu olanlar nedir lütfen açıklayın” diye yazıp, çizip sesimizi mi duyuracağız buna da yine sanırım biz karar vereceğiz.
Yazmayan kalem, susmuş dil, görmeyen göz, düşünmeyen beyinlerin uyanması dileği ile. Saygılar
Türkan DİNÇER
YORUMLAR
türkan hanım ,
sizin durumunuzdayım bende .ne oluyor neden niçin nasıl
anlamıyorum,bu denli çirkinlik görmedim şu yaşıma dek.
neden dur denmiyor bu denli askere ve yargıya yapılan tacizlere.
nereye varılmak isteniyor belli.atatürk cumhuriyetini yok etmek ,kapütülasyonlarla elde edemediklerini her yolla elde etmek ,türkiyenin elini kolunu bağlamak.
da neden dur diyenimiz yok.ne oldu bize
'' ’GÜNÜMÜZ TÜRKİYESİ’NDE DEDİM;BU GÜZEL VATANDA NELER DÖNÜP BİTTİĞİNİ,AT GÖZLÜĞÜ TAKMAYAN BİR ÇOKLARI GİBİ BEN DE ÇOK İYİ BİLİYORUM..AVAZI ÇIKTIĞI KADAR BAĞIRIP ÇAĞIRANLARA, ’ERGENEKON’ DİYE SAÇMA SAPAN BİR DAVA BAŞLATILDIĞINI DA ÇOK İYİ BİLİYORUZ !!
ERGENEKON,GEL BİZE KON..!!!
ZATEN HER YER DON*
SEN KONMAZSAN KONACAK PARİS HİLTON
GÖZÜNÜ DİKEN AKBABA ÇOK;
AMERİKAN MANDASI SENİN SON..''
Kan kokuyor ERGENEKON MAHKEMESİ..
Siyasiler, başka yere yol alırken,
Bu duruma niye DUR (!) desin ki??
Paris Hilton'un Türkiye'ye gelişi
daha çok ilgilendirir bizi..
Öyle büyük bir ışık gibi geldi..
Görmedi gözler,
Sustu TÜRK'ün dili;
O esnada hem âmâ hem lal olduk çûnkiiii...
Kendimle başbaşa kaldığım zamanlardan biriydi ;şafak vakti..Yaradılışımızı,sevenlerimizi,sevdiklerimizi,yaşadığımız/yaşattığımız mutlulukları ve her birimizin sahip olduğu İNSANLIK HAKKImızı düşündüm..Ve satırlarımda duydum çığlıklarımı..Az önce ekledim yazımı ve sistemde hit olan yazınızı gördüm..Yüreğinizin güzel yansıması ile karşılaştım satırlarınızda..
''Yazmayan kalem, susmuş dil, görmeyen göz, düşünmeyen beyinlerin uyanması dileği ile.'' EN ULVİ DUYGULARLA katılıyor ve tebrik ediyorum kaleminizi..
Saygı, sevgi bizden efendim..Okuduğum bu güzel yazı için teşekkürler..
GuLeN tarafından 7/29/2009 4:11:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
Özellikle dini siyasete alet ettiğine inandığım için, bu günkü iktidarı eleştirenlerden biriyim.
Fakat Ergenekon olayı, gerçekten kolay taraf olunabilecek gibi değil. Bence taraf olmadan önce çok düşünülmeli ya da adalete güvenmeliyiz.
Tutuklananlar arasında gerçekten vatanseverliğinden kuşku duyulması çok zor insanlar olduğu gibi, Doğu Perinçek,Yalçın Küçük gibi, Apo ile sarmaş dolaş olan insanlar ve evlerinde cephanelikler bulunan insanlar da var.
Zor olan bu insanların nasıl bir araya gelebilecekleridir. Anlaşılması kesinlikle çok zor.
Ben şahsen taraf olmakta zorlandım. Vatanseverlikte elbette tarafım, Atatürkçülükte elbette ve Cumhuriyetçilikte de tarafım. Fakat kimlerin bu maskelerin altına gizlenip bizleri kandırmaya çalıştıklarını ya da gerçek vatansever olduklarını iyi anlamamız gerekiyor.
Bu da pek kolay değil galiba.
Fikret TEZAL tarafından 1/9/2009 10:33:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu oyunlara ve baskılara gelmeyecek kadar yürekliyiz bizler.
Ne yaparlarsa yapsınlar adaleti yanıltamazlar çünkü.
Hukuktaki açıkları kullanarak yargıyı yanıltmış olsalar bile, o hassas terazinin dengesi ATAMIZCA öyle hassas ayarlanmış ki, ne yapaslar hile ile bozamayacaklar.
Anayasa bakkal defteri değil!
Bunu öğrendiklerinde kendilerini bekleyen sonu da görmüş olacakları için görmezlikten geliyorlar ve oyalamaca taktiği uyguluyorlar, hani biz zamanlar birilerinin! yaptığı gibi gemi arıyorlar kendilerini götürecek. Aslında onu da buldular da, içini yüklemekle meşguller....
Bilmedikleri ise, ne kadar yüklü olursan o kadar çabuk batarsını söyleyenleri olmaması :)))
Bunlar veballeri ile yüklüler üstelik!
Yazınızı içtenlikle okudum ve kaygılarınıza katılmakla birlikte ümidimi asla yitirmedim.
Bizler ATATÜRK aydınlığının eserleriyiz ve ATAMIZIN yolunda yılmadan azimle gideceğiz yanlışların üzerine.
Tek eksiğimiz tek ses olmaktaki gecikmemiz.
Bütün bu olanlardan sonra da bu sorun aşılacaktır bir an önce.
Demokrasiyi oturtacağız bunca çile çektikten sonra.
Güzel günler göreceğiz yakında.
Sevgi yüklü saygılarımla.
Çok teşekkür ediyrum sevgili dostlar. Yalnız kalacağımı düşündüğüm bir anda sizlerin vermiş olduğu destek beni gerçek anlamda umutlandırdı.
Hala konuşabilen dillerin, yazan kalemlerin olduğunu görmekten dolayı mutluluğumu ifade etmek istedim.
Umarım tüm dostlar sesimize ses verirler.
Hep susmaktan ise yalnız kalıp yazmak var olduğumuzun kanıtıdır.
Saygı ve sevgiler
Filistin de olanları eli kolu kırılmış bir halde izliyorken , silivri den şoklar devam etmekte.
Her kafadan bir ses, karalama kampanyaları had safhada..Kim kime hizmet ediyor, kim doğru söylüyor, kim neci bilemiyoruz ki.
Ülkemiz de son yıllarda (önceside var da ) tuhaflıklar oluyor ve birileri halk adına bunu açıklamıyor.Konuşanlar da kendini aklamak için uydum akıl konuşuyor.
Tezgaha geliyoruz millet olarak.Halk bunu biliyor konuşamıyor.
Nedeni ? Esnaf, memur, çiftçi, köylü,işçi öğrenci,emekli vs nefessiz bıraktı.Hırsıza, yolsuza , çeteye daha kimlere kapısını açtı.Taşı toprağı sattı.Yoksulu mezara kendilerini beyaz saraya attı.
Satan satana, kapan kapana.Neler oluyor biliyor musunuz?
Duydukça midem bulanıyor !
Samimi olarak söylüyorum, Türkiye de seçmek için ADAM yok !
Ve bu beni çok endişelendiriyor.
Var mı ?
M.Kemal gibi mert oğlu mert, adam gibi adam, şahsi çıkarları için değil Ülke çıkarları için çalışacak baba yiğit bir Yiğit yok.
Ülke zenginlerin elinde.Hali ile de dünya yı şizofrenler ve sadistler , hasta ruhlu herifler yönetiyor !
Sayın Atiye hanım da çok önemli konuları kalemine almış..
Amerika semalarından inerlerse bizim özenti insanlarımız belki insan olup milletine ve vatanına vefa borcunu öderler !
Ödetirlerse tabii.
Sevgi ve saygımla.
sizinidaki duyarliliginizi kutlarim ve sanirim gormek duymak konusmak istemeyen uc maymunu iynayan bizler yanis
halkin oy veren vatandasin hali bu.oy vermesi de zoraki
isteksiz atrastirmadan incelemeden ve haber dinlemeden siyasileri ve siyasetcileri degerlendirmeden oyunu bilincsizce kullanmakta.ahpap cavus isiskisi icinde akraba dost hatiri icin oy verme gibi bir durumda insanlar.kadinlar
eslerinin verdigine veriyor doguda oylarini cehalet diz boyu
menderesten baslayan donemden beri her gun bir donemin acisini cekerek ayni insanlara oy verdik ve darbelerle vuddum duymazliklarla uc maymunu oynayarak bu gunlere geldik ve geldigimiz noktada en tehlikeli donemin bardagi tasiran son damlasi.yani tehlikenin boyutu goz gore gotre ve gostere gostere seriati getiriyorlar
adim adim irana donuyorz kimse farkinda degil.ve her sekilde elimizdekileri kaybetmekteyiz.ataturkculeri laiklik
ilkelerini tek tek intikam alarak yok ediyorlar.hala bize bisi
olmaz diyenler var ve olaylar gostere gostere geliyor ab nin
ve abd nin boyundurlugunda bizi almayacaklari halde bizim bolunmemizi yasalari degistirerek yaptirmalarinin bir
kanitirdir olaylar o kadar farkli bir boyuta gitmekte.laiklikten intikam almak olanlar bu atatur ilke ve inkilaplarindani yok etmek.lozanin intikanmini almak .her sey satilmis kalmeler ve okumus cahil satilmis aydin denen musvetteler ruhlarini satmis olduklarinda ab ugruna ulkemizin bolunmesine piyonluk etmekteler ve nobel almak
adina kendi kisisel cikarlarinin peinde para kazanmak icin
ulkelerinin gelecegini dusunmeden satan ruhsuzlar cogaldikca yobazlar ile ihanete isbirligine gidince herkes
kendi cikari ugruna gelecegimin ne hale geldigin goremediklerine olaylar bu hale geldi.satilmislar cogaldikca
bizler de ses cikarmadikca yeterince ses cikarmadikca sadece yazip cimek de yeterlid egil elimizi tasin atlina
sokmali birseyler yapmadikca olanlara seyici kaldikca daha cok seyler gelecek basimiza filim seyreder gibi seyrediyoruz olan biteni her sey normal mis gibi dizi filmin oyuncularini gibiyiz her sekilde.her sey o kadar normal gelmeye basladiki tepkisiz toplum olmaya alistik.dernekler sivil toplum kuruluslari ab payandasi oldugundan artik
onlar da sokaklar cikmaz oldular.eskiden tepkileri gosterilerdi az da olsa simdi o da yok ab den paralanmaktalar .her sey adim adim ilerlemekte.daha nereye kadar ordudan umutlu ve imitliyiz cikmaz caresizligin tek guvencesi ordu guvenilir kurum o durumda
yapacak baska birsey kalmadi ruhumuzu teslimiyete vermis durumdayiz.
Ve sonuç olarak bu zemin yıllar öncesinden hazırlanmış günü geldiğinde cezaevleri kapasite olarak arttırıldığında harekat başlatılmıştır.Bu sözde ergenekon zatları ne kadar aptal yaaaa ...ellerinde tonarca silah saklamak için mi..? tutuklama emri verenlere ve iddianame hazırlayan Gülen veliahtına yazıklar olsun ...10 yaşındaki çocuğun elinde bunca cephane olsa terör estirir de/türkiyenin A takımı hem çalacak /hem saklayacak adama gülerler.Bu dilencilik edebiyatı yarıyor bazılarına eee makarna/kömür de kapıda.Oy ver altın avuçta ..O'nca Türkiye'ye mal olmuş asker/lider/başkan/Komutan /Rektör/gazeteci dahası YARGI......Silivri'ye kapatıldıysa sol da kimler kaldı seçim stardı verecek...? Biz mi çıkıp bağıralım oyunuzu bize M.Kemallere verin diye...Çok kolay bağırırız amma Emniyette bizi sevmeyenler ne olacak o....F ??? yani coplanmak/tazyikli sulanmak/biber gazlarıyla yıkanmak yine bize kaldı.....
-Allahını bilen ve seven önüne baksın bunca cephanesi olan yakalanır mı/Çok mücadele etmek istiyorlarsa DAĞ...KANDİL...
Türkan hn.susmak ne kelime dehşetle izliyorum olup bitenleri.demokrasinin ezilmek istendiği bu ülkede ,inanıyorum ki bütün şehitlerimizin kemikleri sızlamakta..adalet mülkün temelidir diyen büyük önderimize karşı başımız eğildi. Gündem aslında bu gündem olmalı türkiyede...yüreğinize sağlık ...üzerinde derin düşünülesi bir gündem...tebriklerimle..iyi geceler...
Ordunun darbesinden millet korka korka sessizleşti...
Ohh çok şükür diyordu 1990 yılında. Çünkü; aradan 10 yıl geçmişti ve ülkede alışıla gelen darbe olmamıştı !...
20 yıl geçti... yani, 2000
30 yıl geçti... yani, 2010’a yaklaştık
Tamam diyor millet... hiç olmazsa artık darbe yok... içi
rahat !
Hadi oradan...
Türkiye’nin gelmiş geçmiş en büyük darbesi yaşanıyor ama bu sefer sivil... Tek fark; darbecilerin üstünde takım elbise var... Apoletli resmi elbise değil...
Uyuduk uyanmadık ninni... tıpış tıpış satıldık ninni !
Ne abd, ne ab ne diğer ülkeler ne de israil... hiçbirini suçlamayalım
Biz içeriden satıldık !...
Ahh be Türkan Hanım... Daha yazmaya kalksak, sayfalar yetmez içerdeki haklı isyanımıza
Saygılarla
Türkan hanim tabi ki susmayacagiz, öyle korku var ki halkimizda yüksek ses cikarmak bir yana, yazilan yazilara yorum yazmak burada fikir belirtmekten bile korkar olmusuz. hatta okumaya bile cekinen ya da banane diyenler var. Bu ülke hepimizin, tek cikari olmayan bizleriz ve bizim fikirlerimiz önemlidir. Ben ülkemi satanlardan hesap soramayacaksam ya ülkeme bir daha sahip cikma yetkim olmaz ya da satilmis bir ülkenin icinde siginti olarak yasarim.
Ben yanlis düsünebilirim ama bir fikrim var bunu söylüyorum, hic bu kadar susturulmamistik buna 12 Eylül de dahil. Bu ülke de fasizm yerlesti ve bu düzen yasaniyor. Hepimiz susarsak bu düzenin icinde sayiliriz. Kamuda calisanlar sussun, Medya karsi görüste ise kapatilip susturulsun, halk sokaga cikarsa joplansin, hakkini isteyeni iskenceyle sustursunlar ve bu duruma ses cikarmayalim, böyle bir düzen olamaz. Konusan herkes ya duyulmak istenenleri konusacak ya da konusamayacak, bu fasizm ve diktadan baska birsey degildir. talan var ses yok, bana gelmeden ben neden konusayim düsüncesi var yani bana degmeyen yilan yasasin diyen düsünce bilmelidir ki bu yilan yasadikca cevresindekilere tek tek zehri dokunacaktir.
Yazacak ve konusacak cok sey var, sagi solu birakalim, önce insaniz ve insanlik haklarimiz hepimiz icin önemlidir.
Muhalefet ve ya hükümet hic farketmez, hepsi bizim ve ülkemizin cikarlarini gözetmelidir. Yoksa doldurduklari cepleriyle rahat yasayacak ülke bulamayacaklar.
Saygilar Türkan hanim...