- 995 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
Modern Genclik !
Modern genclik !!!!!!
Modernlesme adi altinda kimligini,saygi ve sevgiyi,orf adetlerini unutan "nankör genclik "(tabi sözüm hepsine degil , bu sekilde yasamayan hatta kinayan genclerimiz de var)
Simdiki genclerde asiri bir özenti nedir,nedendir?
anlamiyorum.
Gencler modern olacagiz diye ne yapacaklarini,nasil konusacaklarini,nasil giyineceklerini sasirmis durumdalar.
.Modern yasam bu olmamali,eger buysa yok ben sizlerin dedigi gibi "eski kafali"olmayi tercih ederim.
Gencler devamli baskalarina özenerek onlar gibi olmaya calisarak kendi kimliklerini unutuyorlar maalesef.Oysa özentileri icin gösterdikleri cabayi kendi ülkesi ve insanlari icin,örf ve adetlerini korumak icin harcasalar hersey daha iyi ve güzel olur sanirim.
Özenmek :
tabiki güzel ama,iyi,güzel ve faydali seylere özenmek,bilgi sahibi olmak icin,ülkesini seven bir insan kendi örf ve adetlerini koruyarak ve sahip cikarak ülkesi icin yapacagi en güzel bir davranistir.
Sevgili gencler; Ataturk’un sizlere biraktigi emaneti koruyun ve sahip cikin.
Cünki emanete hiyanetlik olmaz.
Sevgili genc arkadaslar; aranizda bana kizanlar olabilir onemli degil
dostca ve sevgiyle.
YORUMLAR
Özenmek :
tabiki güzel ama,iyi,güzel ve faydali seylere özenmek,bilgi sahibi olmak icin,ülkesini seven bir insan kendi örf ve adetlerini koruyarak ve sahip cikarak ülkesi icin yapacagi en güzel bir davranistir.
Sevgili Anna ne güzel bir yürek varmış sende
iyiki varsın demekki bizi bizden çok tanıyor ve seviyorsun
Yüregin hep temiz segiyle kalsın
TEBRİKLER
...ceynan
Öptüm ellerinizden izninizle....
Bunu sizin gibi Türkiyeyi sonradan Vatanı yapan birisinin yazması çok daha anlamlı.Gençlerimiz bilinçli bir şekilde benliklerinden uzaklaştırılıyor maalesef.Kulaklara küpe, Kaşlara ,dillere pearsing.Ne gibi bir faydası var bunların anlamamak mümkün mü? Acı vermekten başka....
Kutlarım duyarlı yazınızı...Selam ve Saygımla....
sevgili hayatletsüvari,
gençliği geldiği yerden ya da gençliğin içinde bulunduğu karanlıktan sorumlu tutamayız...
geçmişini bilmeyen, eğitim seviyesi düşük, apolitik,asosyal olmaları sanırım bizim hatamız...
farkında olmak farkındalıkları pekiştirmek hele bu çağlarda ne kadar zor...
görsel ve popüler bir kültürün ajite edildiği bir günlük yaşam,ezberci ve gözlemden yoksun bir eğitim sistemi sanırım irdelenmesi gerekenlerden...
küreselleşme masallarıyla kandırılan tüm ülkelerin bence sorunudur bu... sadece ülkemizde mi yaşanıyor bunlar,uyuşturucu ve bağımlı madde kullanma yaşının 9 a 10 a düştüğü bir dünyada tüm toplumları bekleyen ciddi bir tehlikedir aslında
ben yazıyı değerlendirirken bu açıdan bakmıştım
ne verdik ne bekliyoruz ki demek geliyor içimden.
saygımla
ben yazıya katılıyorum..tarih bilmeyen,ahlaki değerlerden yoksun bir gençlik yetişiyor..bu bir kuşak çatışması falan değil çünkü bende bir gencim ve tanık olduklarım beni bile huzursuz ediyor...sırf özenti nedeniyle esrar içenler,öğretmenlerine zor anlar yaşatanlar,üzerindeki işaretin ne olduğunu önmeseden giyilen kıyafetler,anlamını bilmedikleri kelimeler kullananlar....
bu böyle uzar gider...
yazı içn tebrik ediyorum sizi...
ben buna katılmıyorum,
tarih ne olursa olsun ya da hangi kuşak olursa olsun gençler büyüklerine göre hep daha farklı görünürler bence...
daha asi,daha yenilikçi,daha farklı,daha canlı belki fütursuz ama yine de kıpır kıpır...
hep farklı birşeyleri keşfetme derdinde oldukları için büyüklerine garip gelen tavırlar sergilerler,o zamanlar da sözü dinlenmiyormuş gibi hisseden büyüklerde bir otorite kaygısı hüküm sürer ama endişelenmesinler çünkü o gençler büyüyünce kendileri gibi olur ve kendi kuşağının gençliğini aynı gözle hayretle izler...
bunun bir sonu yok...zaman akmakta ve değişmekte herşey,bir sonraki kuşak bir öncekine göre hep daha farklı ve daha garip olacak...
ktıldığım bir dil seminerinde de gençlerin dili kullanmadaki seviyesizliğini sorduğumuz prof. bize şu açıklamayı yapmıştı:
''gençlerimiz belki msn de ya da telefon mesajında slm,nbr,iiyiss'' gibi kelimeleri kullanıyor olabilirler ancak hiçbiri öğretmen olduğunda bunu yapmayacaktır;onlar da büyüyor maalesef ve herşey gençlikte güzel bir anı olarak kalıyor.''
gerçekten de öyle,zaten sınavlar ve gelecek kaygısı içinde boğulan bir nesilse genç dediğimiz,kıpır kıpırsa kanları hepsinin belki biraz hoşgörü iyi gelecektir diyorum
saygımla