Doktor bey biz bu çocuğu istemiyoruz !!
Ezel bahar olmayınca kırmızı gül bitmez imiş
Kırmızı gül bitmeyince dertli bülbül ötmez imiş
Bülbül havastır ötmeye sarılıp güle yatmaya
Bahçıvan gülü satmayan gül kadrini bilmez imiş
Bahçıvan satma bu gülü haramdır parası pulu
Ağlatma dertli bülbülü gözyaşını silmez imiş…..
Bülbül güle hayran olur hayran olur seyran olur
Bazı insan hayvan olur hayvan adem olmaz imiş
Şah atayım ölmeyince tenim turab olmayınca
Dost dosttan ayrılmayınca dost kadrini bilmez imiş
Bülbül güle hayran olur hayran olur seyran olur
Bazı insan hayvan olur hayvan adem olmaz imiş....
Dostumuz olmadan yaşayamayız ki, arkadaşlık ettiğimiz insanın, dostumuz olduğunu iyi günümüzde değil kötü günümüzde biliriz. Kötü gün dostu olanların bizlere yardımlarını ise bir ömür unutmayız. Onların sıkıntılı günleri olduğunda onların yanında olmaya gayret ederiz.
İnsan dostunu iyi seçmeli, yaşadığımız sıkıntılarımıza ortak olmayan arkadaşlıklara dostluk kapısını kapatmak lazım diye düşünüyorum…
Acınıza ortak olduğunu söyleyen yalancı, iki yüzlü, kendini beğenmiş, kibirli, içten, içten kötü gününüze gülen ve o kötü günlerinizde sizden uzak kalmak için yalanlar uyduran, bahanelerine kılıflar bulan, yardım etmemek için geçiştirmeye çalışan arkadaşlarınız varsa ki her insanın çevresinde vardır, onların size vereceği manevi acı yaşadığınız acınıza eş olacaktır…
Bir an önce onların nasıl bir kişilik içerisinde olduklarını anlatmalısınız derdim ama onlar zaten kendilerinin ne kadar hin bir kişilikte olduklarını bilirler. Kurnazlıkları ile beraber yaşamaktan da rahatsızlık duymazlar…
Benim tanıdığım böyle bir arkadaşım var, Elazığ Fırat Üniversitesi Makine Mühendislik bölümünü kazanmıştı ve o aralar para sıkıntısı olduğu için okumaktan vazgeçeceği bir sırada benim daha önceden tanıştığım ve Elazığ da marketler zinciri işletmesi olan bir ağabeyime ricalarda bulunarak, yardımlar ile okumasını sağladığım, yedi yıllık bir arkadaşım var..
Ben o sıralar Malatya İnönü Üniversitesi Psikoloji Bölümünü kazanmıştım, beraber sınavlara çalışmış ve tercihlerimizi beraber yapmıştık.
Arkadaşımın anne ve babası Malatya da olmamasından dolayı, lise yıllarında evli olan kendi ağabeyinin yanında kalıyordu, bir çok sıkıntısı ve sorunu vardı, abisi ile tartışmaları yıllarca sürdü.
Ağabeyimin şirketinde okul harici saatlik iş vermesini ve tanımış olduğumuz özel kurumların yardım etmelerini sağlamıştım. Ve bir çok sıkıntısına ortak oldum, hem Malatya da kaldığı dönemde hem Elazığ da okuduğu sürede her sıkıntısına çözüm olmuştum ve rahatlıkla okulunu okuduğu gibi rahatlıkla da yaşamını sürdürmüştü…
Yardımları inkar etmiyor ama insan olarak arkadaşlık ve dostluk dediğinin tek taraflı yardım almak olduğunu söylüyor….
Ben pişman değilim yardım ettiğim için, zaten o da yardım aldığı için pişman değil.
Arkadaşlık duygusundan sıyrıldığı için de utanma duyusunu kaybetmiş olmasına üzülüyorum.
Yaşadığım geçici bir sıkıntı için yardım etmesini bırakın bir de kendince akıl vermesinin üstünden pek fazla gün geçmeden, öğretmenlikten atıldı…
Sıkıntım için gittiğim gün yüzüme bakmayan arkadaşım şimdi yaşadığı sorun için üst düzey tanıdıklarımız varsa araya koyarak yardım etmemizi istiyor…
Kendimden utanıyorum, senden utandığım kadar….
........
YORUMLAR
güzel dertleşme olmuş ne güzel değil mi insanın içini dökmesi. dostum sana bir tavsyem var, bence yardımın dokunacak daha kaliteli bir insana yardım et, çünkü bizde sınırsız ve anlamsız bir destekleme durumu var, oysa bir çok insan çok temel hayat sınavlarından dostluktan dayanışmadan geçemiyorlar.
iyi bir ilişki karşılıklı olmalı, desteğini vermişsin ona, tekrar gereği yok, zaten bu durumda sizinkide arkadaşlık dostluk olmaktan çımış, sizi aşağılayan bir duruma dönüşmüş.. dha güzel insanlar vardır elnden tutacağınız. görüşüm bu sevgiler..
dost diyebilmek için gerekli olan kriterleri hep gevşek tutuyor gibiyiz...
yalnızca sevgiyle çözülemeyecek kadar geniş ve çift taraflı bir akış içindedir dostluğa dair şeyler..
ama yanılırsak bu noktada varlıklarından çok yokluklarıyla bize faydalı olacak kişilere dönüşürler..
..
ders niteliğinde bir yazı..
kendimizi, ilişkilerimizi de sorgulatıyor..
güzeldi hem de çok..
kutlarım..
sevgilerimle...
Balık bilmezse hâlık bilir !
Kimisi gün peşinde, kimi de Hak izinde !
Doğmamış ömrüne güneş !
Kimisi şan peşinde, kimisi de leş üstünde !
Hayat anlayana ip üstünde !
Aşık Veysel dizlerini hiç unutmam.
''Dost dost diye nicesine sarıldım
Benim sadık yarim kara topraktır'' ..
En yakınımız el gibi olmuş, komşumuz, arkadaşımız çıkarcı olmuş ne çıkar !
......
Saygılar, beğenimle en iyi puanım sizin.
hüzünlüşarkım tarafından 1/8/2009 10:24:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
İnsanların gerçek yüzlerini göstermesi işte. Ne acı! Ama hayat affetmiyor sevgili Binyıl..
Seni çok iyi anlıyorum. Bazen dost biriktirdiğimizi sanıyorsak bile yanılıyoruz. Er ya da geç bunun farkındalığına eriyoruz.
"İnsan dostunu iyi seçmeli, yaşadığımız sıkıntılarımıza ortak olmayan arkadaşlıklara dostluk kapısını kapatmak lazım diye düşünüyorum…
...onların size vereceği manevi acı yaşadığınız acınıza eş olacaktır…"
bak buralara şahidim. Kendimden biliyorum. Hayat yola devam ettiriyor seni tükenene kadar. Asıl yol bitiminde yanımda duran asıl dostlarıma sarılıp acımı hafifletmeye çalışıyorum.
Kazanan yine biz olacağız. İçindeki iyi niyetten hiç kuşkum yok.
Her zamanki akıcılığında yazın, her zamankinden çok daha iyi bir anlatım var. İlk zamanki yazıların konu, kurgu açısından çok iyi olsa da bazı noksanlıklar vardı gözüme çarpan. Şimdi böyle kusursuz okumak keyiflendiriyor beni. Bunu da yazmadan edemeyeceğim.
Saygımla.
Sevgili Binyıl,
İnan korktum! Ancak bu kadar net anlatılır dostluk kavramı..
Benzeri durumları hala yaşamaktayız ve yaşadıklarımızın tümünü kaleme almamıza ömrümüz yetmez..
Ne yazık ki; egoistler, maddi-manevi asalaklar var. Ne yazık ki; duygusal, paylaşımcı ve merhametliyiz.
Dostluk bakidir. Ölümünedir.
Dostum için; cebimdekinin yarısını nasıl paylaşıyorsam.. Böbreğimin birini, karaciğerimin yarısını, ruhumun tamamını da ihtiyaç dahilinde paylaşırım. Bu, böyle biline-inanıla dostum.
Dildeki dostla yürekteki dost arasında dağlar kadar fark var. Ölümüne dostluksa.. Biliyorsunuz :)
Siz, yürek dostusunuz. Henüz tanışmadık, görüşmedik.. Ekmeğimizi üleşmedik. Ağlaşmadık.. Gülüşmedik.. Sadece; buradan yazışıyoruz. Sizin esas adınızı bile bilmiyorum fakat; yürekten seviyorum sizi.
Duyarlı, duygulu, hassas ve zarif ruhunuzdaki özel güzelliğinizi his ediyorum çünkü.
En içten sevgi ve saygılarımla...