- 1985 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Dom dom, düm tek tek
Dom dom, düm tek tek
Önce bir kasap hikayesi anlatıyım.
Kıyma almaya gittiğimde kasap anlatmıştı.
Kendi seçtiğim et parçasını kıyma makinesine atarken duvardaki resmi işaret edip “Bu büyükbabam, mesleği ondan öğrendim.” dedi. Ben dönüp resme bakarken gülerek şu hikayeyi anlattı.
Vaktiyle kasabın biri duvara dedesinin resmini asmış. Müşterinin seçtiği eti daha önceden hazırladığı yağlı, karışık parça ile değiştirmek için müşteriye resmi gösterip “Bu benim dedem, mesleği ondan öğrendim” dermiş. Müşteri arkada bulunan resme dönüp bakarken, eti değiştirirmiş. Tabii ki benim kasap bu numarayı bana şakadan yaptı ama ben gerçekten yedim…
Geçenlerde köyde gezerken hemen her evin üzerinde bir değil iki, 80 değil 120 lik uydu çanaklarını görünce aklıma eski bir köy hikayesi geldi.
“Dom dom”
Eskilerde köy yerinde tek eğlence düğünler olurmuş. Bu nedenle kimse düğünleri kaçırmak istemiyor. Sonbahar, köy yeri malum yayla havası, akşam üzeri serin.
Kadıncağız, kucağında çocuk , köy meydanında davul-zurna seyrine dalmış…
Çocuk;
-Dondum anne eve gidelim.
Anne ;
-Ya “dom dom” evladım, ne güzel değil mi?
Dermiş.
Şimdilerde “Düm tek tek” moda olmuş.
Ne iş?
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Daha dün radikal dinci olanlar. Bu gün hadisenin peşinde "düm tet tek" çi olmuşlar. Ne iş? Ahlakı cinsel taassupta görmekten vaz geçtiler diye ümitleneceğim ama maalesef durum farklı. Sadece tarafgirlik nedeniyle hadiseye yeşil yakıyorlar. Yani demem o ki bu hadiseyi başkası bu şekilde sunsa zinhar haram olur.
Hani her şeyi dolaylı yoldan anlatamak zorundayız ya bundan kelli...
Bir fıkra iyi gider.
Ehil kişi
Köyün imamı her vaazında cemaate;
—Muhterem cemaat sakın ha zina yapmayın; zelzele, afet, felakete sebep olur!
Köylünün zaten işi başından aşkın; tarlada çalışıyor, hayvanlar falan bu işlere ayıracak vakti yok…
Fakat imam efendinin boş vakti daha fazla…
Köyün cilvelisi ile arayı yapmış.
Bir gün köylüler imamı yakalayıvermişler.
—Hocam her vaazınızda “Sakın ha zina yapmayın; zelzele, afet, felakete sebep olur!” diyordunuz ama hiç biri olmadı!
İmam inkâr bile etmemiş, hiç bozuntuya vermeden;
—Erbabı yaparsa yaprak bile kıpırdamaz!?...
Daha beterini yutuyoruz bu günlerde,kasabın size yutturduğunun.
Gerçi pek düm teke ihtiyacımız da yok hani. Biz çalmadan da oynayabilen bir halk olduk.
Dom dom kurşunları çocukların göğsünde yankılanır bir taraftan,krizler cüzdanlarda yanar ocakları söndürür diğer taraftan.
Düm tek daha hoş gelir hepimize Hadise'nin kı......ndan !