KİMİN ADINA BAKMAK
Nereden,hangi gözle,kimin gözüyle baktığınıza bağlı gerçekleşen olaylar.
Bardağın boş ve dolu olması yetmediği gibi buna bakan gözün ne amaçla baktığı da önemli...Bakdığı açı bir başka yön...
Bir müslüman gözüyle,ya da bir ateist,ya da bir hindu,ya da budist,ya da hristiyan...Ve ona göre yorumlarsınız algıladığınızı,öyle anlarsınız...
BAKARSINIZ AMA GÖREMEYEBİLİRSİNİZ,GÖRÜRSÜNÜZ AMA ANLAYAMAZSINIZ,ANLARSINIZ AMA İDRAK EDEMEYEBİLİRSİNİZ.
Her nereden bakarsanız bakın,baktığınız açı sabit olsun.Birgün aynı noktadan aynı açıdan baktığınıza öbür gün farklı bir şey söylemiyorsanız,duruşunuz sağlam demektir.
Dahası ve önemlisi bu bakışı ne adına,ne amaçla baktığınızdır.
"Ne zaman insanlar benimle aynı fikirde olsa, hatalı olduğumu düşünürüm"der Oscar Wilde.
Farklı olmak için farklı olmamak lazım.Ancak farkı görebilmek gerekir.Farkı,ayrıntıyı yakalayabilmek için 180 dereceden bakmak lazım.Bu açıyı da sabit bir nokta üzerinden yakalamak gerekli.
NASIL BAKARSANIZ ÖYLE GÖRÜRSÜNÜZ.Yeterki SİZİN ADINIZA,SİZİN YERİNİZE,BAŞKALARI BAKMAMIŞ OLSUN.
İsmail HAŞİMOĞLU
YORUMLAR
hayatın içinden insanca bakmak yetmeli aslında...denilen gibi...din, dil, ırk ayrımı gözetmeden...önce insanda başlamalı herşey...yaşarken takınılan bazı teferruatların dışında...biterken de insanca bitmiyor mu zaten bu süreç...
ben diyorum ki...
çıkarın at gözlüklerini..aslında gördüğümüz hep aynıysa...
ne önemi var ki yeşil , mavi , ela....
siyah-beyaz bakan için farketmez maviyle de baksa , yeşille de baksa...
yerleştiremedikten sonra hayatın gökkuşağını bakışlarımıza...
kaleminize sağlık...
viki650 tarafından 1/7/2009 1:47:23 PM zamanında düzenlenmiştir.