- 1862 Okunma
- 25 Yorum
- 0 Beğeni
YENİ GÜNE MERHABA !
Güneş yeni bir güne açtı gözlerini, uzattı ellerini penceremden sımsıcak.Tutup ellerini güneşin ve alışkanlık ya, besmeleyle her günkü gibi doğruldum yatağımdan.İlk işim, elimi yüzümü yıkamak oldu.Yatmadan önce geceden banyo yapmış, uzayan sakallarımı kesmiştim zaten, o yüzden fazla oyalanmadım banyoda.Rahat uyumuşum, dinlenmişim güzelce ...
Sanırım biraz kıskandınız değil mi; bu kış gününde böyle sımsıcak saran güneş, her yerde yok, kolay kolay da bulamazsınız.Yılın üç yüz on günü güneşlidir Antalya.
O yüzden demiş Baki Süha ( Edipoğlu );
’Bahar yılda bir gelir derlerse, inan ki yalan / Antalya’da her saat bir bahardır fışkıran...’ kanımca, bundan daha güzel anlatılamaz bu güzellik...
Penceremi açtım; masmavi bir gökyüzü,tek bir bulut bile yok.Ancak bahçemizde dedemin çiftliğinden kesip de getirdiğim
ve kırk yıl önce diktiğim servi kavağın yapraklarında hazan; sararmış ve çok az yaprak kalmış dallarda, bir de şu yazdan kalma bir beyaz atlet; nasıl düşüp de üst katlardan takılıp kaldıysa bir dalda, öylece asılı duruyor yerinde...Öyle de duracak şiddetli bir fırtına alıp savurana kadar...
Kimbilir belki de benimdir, ama hiç oralı olmadım, benim değil diye geçti içimden hep; biraz daha yakın olsa, markasını okuyabilsem anımsardım belki...
(İçimden de diyorum ki sessiz sessiz; ’Oğlum o atlet olsa olsa yine senindir; sanıyor musun ki böyle şeylere herkes senin gibi gailesiz; bir atlet kaç para biliyor musun ; yaşayıp gidiyorsun işte, şaptan şekerden habersiz’ deyip gülmek geçiyor kıs kıs düşümden, neyse ya, kiminse kimin, alt tarafı eskimeye yüz tutmuş bir atlet değil mi, meraklısı alsın giysin, saçları mı ağartalım şimdi bu yüzden ?
Neleri unutmuyoruz ki hayatta; her biri bir dalda asılı duran?
Sonra bilgisayarı açtım.Son şiirime bir kaç daha yorum yazmış arkadaşlar; sağolsunlar.Ben de kısa bir dolaştım sitede, uzunca bir yorum ve değerlendirme yapmak geldi içimden bir şiire; her zaman aynı zindelik, aynı heves olmuyor insanda.Bilmem o arkadaşım ne düşünür, eleştirdim biraz yapıcı yönüyle, ufak tefek doğru -yanlış bazı noktaları belirttim kendime göre, amaç daha güzelini yazması o arkadaşın, ama bu her zaman doğru anlaşılamayabiliyor arkadaşlarca; düşündüğüme kel alâka karşı yorumlar da alıyorum zaman zaman...Bu hususta, en çok forumlarda rastlanıyor; ama art niyetli oldukları su götürmez dost(!)larımız da var ne yazık ki?!(A.B. - A.B.D. ,İngiliz piyonları)
Bakın dostlar; ne güzel bir ülkede yaşıyoruz, günlük güneşlik, yedi iklim dört köşede, güneş ayrı güzel, kar ayrı, sevinç de var, ayrılık da bizleri mutlandırıp üzen; ama durup dururken neyimize sığmıyoruz bu ülkede, neden hedefler ayrı, ayrı yollar, ufak ufak sulu boya fırça darbeleriyle, her gün biraz daha bir tabloyu değiştirmek ister haldesiniz?!
Bereket fışkırıyor Anadolu toprakları, çünkü kanla beslendi; ilim irfanla, yedi düvele seslendi...Sorarım, hangi ülkede bir Yunus Emre var; çağlar aşıp günümüze gelen, çığlık çığlık sesi yürekleri delen?
Şu Allah’sız(!) dünyada
’ Bir ben vardır bende benden içeri ’, ’ Bana seni gerek seni ’ diyebilen?
Dostlar,
günümüzün, ömrümüzün, gülümüzün değerini bilelim.
Bilelim ki bu bereketli topraklarda ezelden beri, her düşmanın gözü var.Bunu gören göz, birlik beraberlik içinde, her düşmanın gözünü oyar; çünkü yaşamak, yurt tutmak , çoluğa çocuğa karışıp, ’ boy verip, soy soylamak ’ benim de hakkım, sizin de hakkınızdır elbet...
Kolay olmadı köhnemiş bir imparatorluğun döküntülerini toplayıp, Türklüğün, şan, şeref ve kudretini tüm dünyaya haykırmak.Çanakkale’de yüzbinlerle şehit verdik.İşte İstiklal Marşı , işte Şehitler Abidesi; işte Mustafa Kemal ve onun çağlar aşıp giden, ilelebet payidar kalacak milleti ve ülkesi.
’Milli irade öyle bir güçtür ki; onun önünde tanklar, toplar ,taçlar erir, tahtlar yıkılır, krallıklar söner’; zulmü ve zulmedenleri tarihin karanlıklarına, boğazın derin sularına, bir daha geri gelmemek üzere gömer...
İşte bu kuyruk acısı İMİTASYON(taklit ) düşlerindedir hep , ne idiği belirsiz biçimde aramızda dolaşıp, çağdaş görünüm altında düşlerini maskeleyerek, bizlere yedirip yutturup, sindirmek isteyenlerin.
Şimdi ağzımı açtım diye bu sabah bana ’ ...faşist ,ırkçı söylemler...’ diye içinden ’pöyküren’ ler de olacaktır.Ama biz terliyiz, yemeyiz, yiyen varsa buyursun, Ulusal Bağımsızlık ve Kurtuluş Savaşımızın top sesleri hâlâ kulaklarımızda, hâlâ sarılmamış yaralarımız var; kanıyor İçten içe;
’ SEYİT , ALİ, OSMAN,AHMET, MEHMET, YAHYA, HASAN ÇAVUŞLAR, HÜSEYİN, MUSTAFA ,SELÂHATTİN ONBAŞILAR, HER BİRİ RÜTBESİZ MEHMETÇİKLER,(isimsiz kahramanlar) MUSTAFA KEMAL’LER;
SİZLERİ KİM UNUTUR, NASIL UNUTUUR ?
İngiliz Kraliyet Donanması’nın hain emellerle yüklü SAVAŞ gemisini (ELİSABETH QUIN) Çanakkale sularına gömen,
SİZLERİN SAYESİNDE BU GÜN BİZLER BU VERİMLİ TOPRAKLARIN SAHİBİ OLDUK,
BAĞIMSIZ VE ÖZGÜRÜZ.
Yediğimiz her lokmada, içtiğimiz her damla suda, aldığımız her nefeste sizlerin hakkı var.
SANA DAR GELMEYECEK MAKBERİ KİMLER KAZSIN
’GÖMELİM GEL SENİ TARİHE ’ DESEM SIĞMAZSIN...
Söz nereden başladı, nereye geldi; olsun, bu bu sabahın kaderi, bir ulusun çözülen kördüğümü, yeniden yazılan ’Bahtı Kara Maderi ’
İşte göz önünde Filistin, Irak cephesi; aynı düşmanlar, aynı hainlerin yedi sülalesi hep birlikte oradalar, ne desem boş inanın gerisi...
’Sabahın gelişi bir tane vişne ,
Uyandım nazlı yâr aklıma düşme ,ay Osman...’
İNSANLIĞI BARIŞ TÜRKÜLERİYLE SELAMLIYORUM; GÜNÜNÜZ AYDIN OLSUN SEVGİLİ DOSTLAR...
Şaban AKTAŞ
07.01.2009- 11.17
Foto:OKYANUS DİBİNDEKİ TUHAF CANLILAR/ MİLLİYET .COM
YORUMLAR
Dostlar,
günümüzün, ömrümüzün, gülümüzün değerini bilelim.
Bilelim ki bu bereketli topraklarda ezelden beri, her düşmanın gözü var.Bunu gören göz, birlik beraberlik içinde, her düşmanın gözünü oyar; çünkü yaşamak, yurt tutmak , çoluğa çocuğa karışıp, ’ boy verip, soy soylamak ’ benim de hakkım, sizin de hakkınızdır elbet...
Kolay olmadı köhnemiş bir imparatorluğun döküntülerini toplayıp, Türklüğün, şan, şeref ve kudretini tüm dünyaya haykırmak.Çanakkale’de yüzbinlerle şehit verdik.İşte İstiklal Marşı , işte Şehitler Abidesi; işte Mustafa Kemal ve onun çağlar aşıp giden, ilelebet payidar kalacak milleti ve ülkesi.
’Milli irade öyle bir güçtür ki; onun önünde tanklar, toplar ,taçlar erir, tahtlar yıkılır, krallıklar söner’; zulmü ve zulmedenleri tarihin karanlıklarına, boğazın derin sularına, bir daha geri gelmemek üzere gömer
işte şair bu olmalı şiirle yazıyla birlik çağrısı yapmalı görüş farkı olan diğer arkadaşlarını kırıp dökmeden inceden iğneleyerek anlatmalı kardeşlerin bile bir konuyu ayrı ayrı yorumladıkları düşünülürse sitede her ilden her yöreden insanlar olduğuna göre fikirleri düşünceleri zorla empoze etme girişimleri insan olana yakışmadığı gibi bizlere hiç yakışmaz. bunları niye yazdım dün bir şiir okudum tabi şiir denirse arkadaş kendi görüşünden başka kim varsa sıradan vurmuş geçmiş ayıp değilmi kazma küreklen düşman üstünemi gidiyorsun yakışırmı böyle şeyler bende kendisine adam gibi şiir yaz okuyup yorumlayalım yok ben siyaset yapacağım dersen meydanlara in dedim ya şaban bey mevzu nerelere geldi bende sana sabah sabah içimi döktüm yazı ve şiirlerinin devamı dileğiyle saygılar selamlar ha bugün samsunda güneşlik atletle gezemesekte geçen günlere göre güzel kendine iyi bak
Şimdi ağzımı açtım diye bu sabah bana ’ ...faşist ,ırkçı söylemler...’ diye içinden ’pöyküren’ ler de olacaktır.Ama biz terliyiz, yemeyiz, yiyen varsa buyursun, Ulusal Bağımsızlık ve Kurtuluş Savaşımızın top sesleri hâlâ kulaklarımızda, hâlâ sarılmamış yaralarımız var; kanıyor İçten içe;
’ SEYİT , ALİ, OSMAN,AHMET ,MEHMET, YAHYA, HASAN ÇAVUŞLAR, HÜSEYİN, MUSTAFA ,SELÂHATTİN ONBAŞILAR, HER BİRİ RÜTBESİZ MEHMETÇİKLER,(isimsiz kahramanlar) MUSTAFA KEMAL’LER;
SİZLERİ KİM UNUTUR, NASIL UNUTUUR ?
Herkes bir şey diyecek insanın ecdadı ile gurur duyması kadar doğal ne olabilir ki. Düşünen ve yazan yüreğinizi kutlarım.
evet nasıl başladık konu nereye geldi
iyide oldu
her sabah keyifle yeni bir güne merhaba diyorsak korkmadan bunu
Mustafa Kemal e ve onun yiğitlerine dedelerimize borçluyuz
ve unutmadan o büyük Türk iki gün önce rüyama girdi
üç kapıdan geçerek yanına girdim ve elini öptüm.aklıma şu sözü geldi
”Beni görmek demek nasıl olursa olsun yüzümü görmek demek değildir.Benim düşüncelerimi ,benim duygularımı anlıyorsanız ve duyuyorsanız bu yeter.”
O nu anlayan ve duyanlar varolukça bu milleti kimse bölemez ve yıkamaz...saygılar hocam emeğinize ve size
’Bahar yılda bir gelir derlerse, inan ki yalan /
Antalya’da her saat bir bahardır fışkıran...
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
EY ANTALYA KADAR GÜZEL GÖNÜLLÜ ŞAİR DOSTUM ŞİMDE SEN NE YAPTIN HA ! BU GÜZEL ŞİİRDEN HAREKET EDİP KARA KIŞA BİLE GÜN SAYAN ZEMHERİ MAHKUMLARINA BİZ "KIŞ" ŞİİRİ YARIŞMASI YAPARKEN SEN TUT YAZ KAYFİ YAŞAT...
NE DİYELİM BARİ BU GÜZEL YAZIYLA BİZ DE DEMLENELİM.
Yüreğinize sağlık,mükemmel bir yazı okudum,Cennet yurdumun güzel insanlarını sucu, bucu diye birbirine düşüren o korkunç film karelerini çok gördük,Eğer bazı kesimler bu vatanın kurtuluşuna omuz omuza verip şehit düşenlerin torunlarına baskı kurarsa, yaşama hakkını elinden almaya çalışırsa, o kız kardeşimiz kendi üniversitesinde okuyamayarak Viyana Üniversitelerinde okumak durumunda bırakılırsa işte o zaman batılı ülkelerin kendi vatandaşlarına sağladığı özgürlük ülkemede gelsin diye A.B.gemisine tutunmak seçeneği kalmaktadır.Kaç kere Ülkemizde milli irade kesimtiye uğradı,tanklar yürütüldü,kime karşı kendi insanımıza karşı,Diş güçler zaten gelişmemizi istemiyorlar,İngiliz generali Kurtuluş savaşının bitiminde ne dedi.Yüce Kitabımız Kurân-ı Kerim-i göstererek" bu milletin elinden bu kitap alınmadıkça bu milleti yenmek mümkün değildir"demedimi,kendi şanlı tarihine hor bakan,müslümanları aşağılayan acaba kimin ekmeyine yağ sürmektedir.Sizi ve güzel yazınızı kutluyorum,saygı ve selamlar........
Iste sizi sevmemin en büyük sebebi, yüreginizle düsünüp beyninizle yazmaniz, bu bazi dostlara uc geliyordur belki ama bana tam odak. Öncelikle düsünceleriniz cok insani, anlatiminiz cok sürükleyici ve siirde olsa makale de cok ince yerinde esprileriniz var, Mesela o atlet sizinse siz üst katta oturuyor olmalisiniz yok siz üst katta degilseniz üst katlardan birinde sizin misafir olmaniz ve atletinizi cikarmis olmaniz gerek, yani atletin kimin oldugunu da merak ettim simdi.:))))) Harika bir yazi okudum, benim fikirlerimde aynen yazinin icindeydi.
Kisaca kutluyorum ve 10 tam puan diyorum ama atletin sahibini merakla bekliyorum.
YAZINIZ DA ŞİİRİNİZ GİBİ AKICI.
ADETA İYİ BESTELENMİŞ BİR ŞİİR.
RAHAT BİR ANLATIM, DENEME TADINDA FAKAT BİRAZ DAHA FİKİR YÜKLÜ.
SÖZ SANATLARIYLA ÖRÜLMÜŞ, KELİMELERİ ÖZENLE SEÇİLMİŞ.
MİLLİ TARİH YEŞERİYOR YAZININ TÜMÜNDE.
DOST VE DÜŞMAN NETLEŞTİRİLİYOR ...
MİLLİ MUKAVEMET, MİLLİ İDEALİZM DALBUDAK SALMIŞ.
REALİST DÜŞÜNEN BİR YAZARIN İDEALİZMİ VAR YAZININ BÜTÜNÜNDE.
EMEĞE, YÜREĞE, DENEMEYE,YÜREKLİ YAZARA TEŞEKKÜRLER.
SELAMLAR.
Türk ülkem aydınlık olsun, Türk insanımız umutsuzluğu yensin, emperyalizm ve işbirlikçileri defolup gitsin aramızdan, sorunlarımızı kendimi çözelim. Huzur gelsin, biz geldik gidiyoruz, bizden sonraki çocuklarımıza güzel bir ülke bırakalım. Borçsuz, harçsız, terörsüz, güven duyulan bir vatan olsun topraklarımız...
Bunları diliyorum Görklü Birtengri'den..
Usta Saygılar..
Sabahın yemişi bir dane elma ve.... ay Osman çok sevdiğim bir türkü yüreğine sağlık biraz sonra bu türküyü bağlamada melodisini bulmak için uğraşırım bu benim le alakalı.
Gerçekten birliğe ihtiyacımız olduğu şu günler demiyorum bu yıllarda o kadar içten ve etraflı bir heyecan verdiki yazınız,ben yürekten kutluyorum. Hangimize yetmez bu vatan toprağı ve iki yüz milyon nüfusu rahat geçindirir. Asla faşistçe bir duygu değil kendi milli hislerini beyan,asla bağlılık tır. Kimsenin ırkçı diye çirkin hem islama ve hemde asil Türk milletine uymayan ayrılıkçı bir ruha kapılamaz. Çok genç bir delikanlı ideali gibi bu yaşta beni bile heyecana getiren bir yürek yazısı idi. Gerçekten yüreğinden öpüyorum, işte bu Anadolu kardeştir asil milletim tüm insanlığa örnek bir kültür ruhundadır. Sevgim ve saygımla Şaban bey.
Değerli Yazarım,
Her satırınızda uzun uzun daldı gözlerim.Her cümlenize başımı eğdim. Her paragraf doğrularla doluydu. Barış-sevgi kokan yazınıza hayran kaldım.Bir kez daha elimizi vicdanlara ve aklımıza dayamak gerek ve kıymayalım kendimize bu kadar.
Teşekkürler paylaşımınıza.
En derin saygılarımla değerli şair ve yazarımıza...
Kocaman bir selam da benden soğuk bir Samsun gününde.
sıcaklığı size kalmış elbette.
Güzelliğe ve dostluğa açılan pencerelerden yükselen her selama eyvallah..bize yakışan sesleri derleyip toparladık tüm seslerin içinden, sığdırdık yüreğimize...
bu güzel güne başlama yazısını dikte eden kaleme teşekkürler...
gününüz aydın olsun sayın Aktaş...
sevgilerimle...