kuantum, cumhurbaşkanı seçimleri ve matematik
Işık hem tanecik gibi, hem de dalga gibi davranırmış. Hoş onun nasıl davranacağına elbetteki ben karar veremiyorum.Üstelik hızı çok fazla, yok ben baş edemem onla…
N’olmuş yani hem tanecik hem de dalga gibi davranıyorsa? Yani bu kütlesi olmayan yaratıkları da mı düşüneceğim.Şunun şurasında seçimler varken, hele hele Cumhurbaşkanımızı nasıl seçelim diye , yoğurt kıvamında tartışmalar varken. Üstelik kap kaç ,hırsızlık ,can güvenliği en önemli sorun olmuşken.
Işık seninle uğraşamayacağım. En azından şu üniversite sınavları bitsin , inan ki sana da kafa yoracağım.
Işık , hem tanecik hem dalga olabiliyorsa ; bu nedenle evrende hiçbir şey siyah ve beyaz olamazmış. Alakaya bak.Her şey grinin tonları imiş.
Aman pek inandırıcı.
Üstelik 1 ( bir) ve 0 (sıfır) diye de bir şey yokmuş. Her şey bir ile sıfır arasında bir değer alırmış. Yani her şey ondalıklı imiş.
Güleyim bari. Tam sayılar neyine yetmiyor.
Matematikte en kolay anladığım kümeler konusu idi. Ona da el atmışlar. Yeniden yazılmalı imiş. Başınıza taş düşsün . Oturun oturduğunuz yerde . Uğraşmayın benim matematik ve fiziğimle. Ben onlarla mutluyum.
Matematiksel denklemler , dünyamızı açıklamaya yeterli gelmiyormuş, üstelik de beynimiz matematiksel düşünmezmiş.
Allah sonumuzu hayretsin. Dur Bakalım.
Bir kişinin boyundan bahsederken , onun boyunun kaç cm olduğunu beynimiz aklımızda tutmazmış, onun yerine “dilsel” ifade kullanırmış, yani onun orta ,uzun veya kısa boylu olduğunu belleğinde tutarmış. Yada biz konuşurken öyle söylermişiz.Çünkü beynimiz simgeleri belleğinde saklarmış. Rakamları tutarmış ama onları da simgesel olarak tutarmış.
Cumhurbaşkanını halk seçsin ama 367 aranmasın , çoğunluk karar versin . Eh işde matematiğe boğulursan Cumhurbaşkanını bile seçemezsin. Üstelik matematiği bu kadar seversen Asker de sana “ceee” der. “Netekim” Paşa gibi bir paşa gelir. Ama bu sefer artık liderleri öyle Çanakkkale’ye filan göndermesinler. Güney sahillerinde 5 yıldızlı nice otellerimiz var. Oraya göndersinler. Yeni anayasa yapma görevini ise Mehmet Barlas ile Emre Kongar’a versinler. Can Dündar’da yardımcı olur.
Şu parti bu kadar oy olmasına rağmen , meclisde şu kadar miletvekili çıkarmış; başka bir parti de tam tersi. Hep rakamlar hep sayılar…
Doğru ,bu matematik bu dünyayı açıklamaya yetmiyor.
Kimsenin suçu yok. Suç bu ışık denen varlıkda. İkiyüzlü. Hem tanecik olur ,hemde dalga gibi yayılırsan ,başımıza bunlar gelmiş az bile.
İnsan dediğin ya olduğu gibi görünür, yada göründüğü gibi olur. Kişiliksiz n’olcak.
Ömer Günay
YORUMLAR
İki yüzlü değil biz deki demokrasi.Madur rolünü oynayanlar gerçekten demokrat olabilselerdi ne güzel olurdu.Geçti gitti ömrümüzün koca yılları.Ya ülkenin gidenleri ne olacak?Ya da demokrasi(!) olduktan sonra kimin ne kazandığı ve kaybettiğinin ne anlamı var değil mi?
Sayılar bazen ne kadar iğrenç olabiliryor değil mi?
Sayılarla Aram Olmadı yı okursanız sevinirim
Selam ve saygılar