- 1500 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
SAZLI SÖZLÜ KINAMA
LÜKS BİR OCAKLA MUM ARASINDA
Sahibi “babam sağ olsun” cu zengin bebesi
Çakmağı tutan SAM amcasının eğri eli
Geldikçe cebine haram miras yeşili
Verir alevi yeğene harçlık verir gibi...
Kimseler sormaz gazı nerden bulduğunu
Beleştir onlarda yoktur toprak sorunu
Kıranlar nazidir çünkü onların soyunu
Buyur eden saflarsa kovamıyor konuğu...
Az olsun benim olsun diyen nasırlı eller
Yaptılar mumları ışığı almaz dipler
Sığ kalmak buna denir bilemediler
Baş altından bilyelerin oyununa geldiler...
Al misketini çık oyundan geçme kapısından
Öksüzün babası yok ki dövsün acımadan
Ekmeğini çaldın konuk hanenin sofrasından
Hesabını soracak mahşerde YARADAN!
“Cumhuriyet fazilet-i ahlâkiyeye dayanan bir idaredir. Cumhuriyet fazilettir. Sultanlık korku ve tehdide dayanan bir idaredir. Cumhuriyet idaresi faziletli ve namuskâr insanlar yetiştirir. Sultanlık korkuya ve tehdide dayandığı için korkak, zelil, sefil, rezil insanlar yetiştirir. Aradaki fark bundan ibarettir” M.Kemal ATATÜRK (14 Ekim 1925 günü İzmir Kız Öğretmen Okulu)
Gelişmemişliğin, geri kalmışlığın suç olduğunu bildiği halde göz yuman ve vatandaşına kendi suçlarının
cezasını bu şekilde çektiren basiretsiz liderlerin hesap verecekleri yer, kendilerine bu acıları yaşatanların gideceği yerle bir olacaktır eminim.
Yaşanan insanlık dramında bir şekilde katkısı olanların da onlardan farklı bir sonları olacağını düşünmüyorum.
“Dünyada her millet icraatına tahammül ettiği hükümetin mesuliyetine ortak sayılır”.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Bu durumda bizlerin de seyirci kaldığımız sürece göreceklerimiz bunlar olacak sanıyorum.
Umarım anlaşılır bir yazı olmuştur.
Yoksa;
“Uykuyu seviyoruz dedikse, ayakta uyumuyoruz” mu dediniz? duymadım da...
Haydi biraz daha sesli söyleyin.
Hatta hep birlikte söyleyin de, duymadım diyen kalmasın ortalıkta.
SESİMİZ GELÜYMÜÜÜÜÜÜÜ
kiraz çiçeği
Gönül Ersin Gürsu
YORUMLAR
ABD nin İsrailin ya da bir başkasının emperyalist çıkarları için bahsettiği sözümona demokrasiyi değil elbette, bu ülkelerin "kendi halkına sunduğu" demokrasiyi ölçü almak belki anlamlı olabilir. Üçüncü dünya ülkelerinde ise demokrasi, yöneticilere sağlanan ayrıcalık anlamına geliyor nedense.Iraktaki, ya da İsrailin filistindeki uygulamaları, bu ülkelerin kendi vatandaşlarına sağladığı imkan ve haklar konusunu gözden kaçırmamıza neden olmamalı diye düşünüyorum.O ülke vatandaşlarının yaşam standartlarına bakıldığında, demokrasinin iyi bir şey olup olmadığını tartışmak kimsenin aklına gelmeyecektir bana göre.
tartışmak yine, demokrasiyi kendi halkına layık göremeyen bizim türden ülkelerin işi olacak gibi..Ki çıkar düzenin sürmesi için gerektiği gibi tartışılıyor da zaten zaman zaman...
Bence -ve ne yazık ki - demokrasinin iyi bir rejim olup olmadığı da tartışma konusu olmaya yakındır !
Çünkü ABD ,Irak'a demokrasi getirme adına girmiştir.
İsrail savunma bakanı Katil Barak,demokratik seçimler yaklaştığı için ve seçimlere oynadığı için Filistin'deki utanç katliamına girişmiştir.
Demokrasi güzeldir belki ama demokrasi adına oynanan tüm oyunlar hırsızlık,yolsuzluk ve Filistin'deki,Irak'taki gibi kan kokuyor...
SAYGIDEĞER KİRAZ ÇİÇEĞİ; BÜTÜN TESBİTLERİNE KATILIYORUM.BEN DE BİR KAÇ GÜNCEL L/AFORİZMA'm İLE KATILAYIM YAZINA:
İp üstünde cambaz hoplat
Balonunu kendin patlat!
Dur daha ne gördün ki
Balonlar bizde kat kat!
**
Bana bir gemi lâzım
Yetmez; iki, üç
Cümle âlemi lâzım !
**
Şaka maka, taka tuka
''Yola devam!'' bata çıka!
**
Bu gün bedavaya kömür;
Yarın işbirlikçiye ömür !
**
Devlet benim, evlat senin
İşsizsen kabahat senin !
**
Böyle emretti yaradan
''Yürüt gemiyi karadan!''
Lira lira, vira vira vaaaay
Dolaşalım limanları sıra sıra vay!
(H)ak guguk uçsun aradan...
**
Bir ilâhi boş bakan
Bir ben miyim hoş kokan
Git anam öte git
Çok balık var baştan kokan!
**
Ankaranın taşına bak
Kömürüne kışına bak
Gömdük yere yedi fidan
Şu düzenin işine bak!
**
Yedi ceset daha gömdük
Biz de Filistin'e döndük!
**
Aşağıpazarda yalan
Yukarıpazarda talan
Boş sandıklar sizin olsun
Oyları da bize kalan!
**
Milli geliri katladık
Sattık sattık rahatladık(!)
**
Herkes onu adam sandı
Bütün sözlere inandı
Boş çuval hiç dik durur mu
Başına giyen onu andı!
**
Bunlar benden l'aforizma
Tek tek çizilen karizma...
KİRAZ ÇİÇEĞİ ;
ÜLKEM İÇİN EN GÜZEL GÜNLERE
BARIŞ KARDEŞLİK ÖZGÜRLÜK İÇİNDE
ÇAĞDAŞ UYGARLIK YOLUNDA
ATATÜRK'ÜN GÖSTERDİĞİ
AYDINLIK HEDEFLERE
HEP BİRLİKTE EL ELE!
SEVGİ YÜKLÜ SAYGILARIMLA....(PATENTİ SANA AİT)
Şaban Aktaş tarafından 1/6/2009 5:10:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
İsrail çizgisi nasıl olur?
:)
hani bizm malum kendi halkından utanan zevatın, hamasa karşı neredeyse israilci olası geliyor, ama takiyyenin diğer türlüsünü de yapmaktan çekinmiyor diğer yandan.
Sosyalist el-fetih zamanında da böyleydi bunlar. Yaser arafatı sosyalist devrimci diye kucaklarlar ve filistin davalarına yakınlıkları da el-fetihin devrimciliği ile sınırlıydı sadece.O zamanlar da müslümanlar filistinin yanındaydı ama, Marksist örgüt falan demiyor, din kardeşleri için hiç değilse üzülüyorlardı.Abbas şimdi israil ABD ile anlnaşmalar yapınca sığınacakları limanda kalmadı serseri mayın gibi nereye sığnacaklarını şaşırmış durumdalar. Hani hamas diye, parçalanan bebeklere dahi üzülürken kendilerini garip hissetmeleri bu yüzden. Zulüme uğrayan müslümansa hani, "acaba bende zulmü lanetlersem acaba hacı fışfışlardan mı olurum!!" diye tereddütte kalmak gibi bir şey olsa gerek bu.
Filistin davasında değil, Türkle ve Müslümanla ilgili herhangibir davada bile birarada durman suni kaçar senin be bu halinle!!
Siyasi ağababaların, müslüman diye dünyanın hatta kendi vatandaşının kocaman bir kısmına burnunun ucuyla bakarken, bu halk hem kendi insanı hem de dünya coğrafyasındaki diğer soydaşları, din kardeşleri ile ilgileniyordu.
Neyseki çoğu şey eskisi gibi değil artık.
En azından öyle olmasının umuyoruz.
erolbasci tarafından 1/6/2009 10:38:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
F.K.Ö. 'nün işbirlikçi kanadı, hani White House bahçesinde Mr.Clinton ile sarmaş dolaş triolar oluşturan bir görüntü vardı. Aklınıza geliyor mu acaba?
Bunların 11.Kasım.1938 sonrası ülkeyi yöneten ve gidip, Tel aviv, Brüksel ve de Washington'da icazetler alan maskelilerle ne farkı var? Dinci de,solcusu da, milletçisi de.. Ayırmıyorum !
Sonra işbirlikçi hacı fış fış şeyhler, krallar nerdesiniz? Sonra Mahmut Abbas bunu 10 adım daha ileri götürdü diye ne kızıyorsunuz. Saldırıdan bir hafta önce Olmert (bu isme inanmıyorum, hiç olmuş bir mert değil) Bizim böyyük ve burnundan kıl aldırmaz ılımlı ve radikal islamcı ara, dere şaşkınları ile ne konuştu acaba?
Dün biri Atatürk ve Filistin diye bir yazı yazmış, olmayan, yalan dolan şeyleri Atatürk söylemiş gibi söyletmiş, bu ona benziyor.
"Ya da yaşadığımız onlarca yıllık terörist, ekonomik, kültürel çalkalanmaları başka kültürlerin yetiştirmeleri mi yaşattı bize acaba?"
Bu kafa iflah olur mu? Ben bunlarla Filistin davasında bile, aynı çizgide olmak istemem !.. Bir kere sahte ! Takiye, yalan, dolan.. Aklı ve kalbi kendine ait değil, birine devretmiş gelmiş burda bant kaydı taklidi yapıyor !..
Başarılar dilerim.
Göktürkmen tarafından 1/6/2009 8:56:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mesela İsrail Cumhuriyetle yönetiliyor?
İktidarlar demokratik seçimle yönetime geliyor.???
Faziletli ve ahlaklı olması için yetmemiş ama.
Bir yerlerde bir eksik var ama ne?
Demokrasi, insan haklarına saygı, kısaca "İnsanlık" olabilir mi acaba?Ya da ne?
Diğer yandan Hamas da lekesiz, kusursuz bir demokratik seçimin hükümeti.
Nasıl bir garabet sizce?
Türkiyede zaten halk gelişmemişliğin gerikalmışlığın körükörü gidişine demokratik yoldan el koydu.
Geçmişteki düzenden çıkar umanlar da bir şekilde hesap vermeye başladı.
Daha da verecekler umarım.
Halkın seçimlerine saygısı olmayanların Türkiye Cumhuriyetinin hiçbir makamını ayırdetmeksizin saldırıya geçmesi, satır aralarında laf çakmaya çalışması, şifreleri çözenlerin kendi aralarında sevindirik olması geçmişte Cumhuriyetin de çok sağlıklı nesiller yetiştiremediğinin işareti olabilir mi acaba?
Ya da yaşadığımız onlarca yıllık terörist, ekonomik, kültürel çalkalanmaları başka kültürlerin yetiştirmeleri mi yaşattı bize acaba?