binyıl sonra...
Benim de binyıl sonrası için sakladığım fotoğraflarım var…
Sokak aralarında beni terk eden yalnızlıklarım, gece karanlığını seven bir yanım, uzun yürüyüşlerimin sonunda düşündüren anılarım, tanımak için korkarak yanlarına yaklaştığım hayatlar var…
Yaşamlarını gece kazanan insanların yaşamı bizden daha iyi tanıdıklarını düşünürüm.
Müzik aletlerini ellerine aldıkları zaman kendilerini dinlemek için gelen insanlara bir gece içinde her dakika farklı duyguyu yaşatan müzisyenlerin, yaşamı bizden daha iyi anladıklarına inanırım. Dinledikleri herhangi bir şarkı içinde hem acıyı, hem özlemi, hem coşkuyu, hem sevinci yaşadıklarını bende bilirim.
Bir çok dinleyicisi olan herhangi bir şarkının, her insana farklı şeyler söylediğine inanırım….
Kim bilebilir ki, bir şarkı içinde binlerce insanın farklı duyguları sakladığını, her insana sevdiğini hatırlattığını ve her birinin yaşama farklı baktığını hangi şarkı sözü anlar ki…
İstiklal caddesini gezenler, istiklal caddesi boyunca yaşadıkları duyguları çok iyi bilirler, değişik insanların içinde farklı duygularla yaşama adım atmanın nasıl bir haz olduğunu ise ancak gece yarısı gezenler anlar. Bu nasıl bir duygudur diyenler, bence istiklal caddesini gece gezmeliler, vakitleri varsa eğer bir bar sandalyesine oturmalı ve insanların yaşama nasıl baktıklarını bir bira bardağında izlemelidirler. Yan masada bir kaç bay, diğer masada öğrenciler, karşılarında hayat kadınları, yan taraf travestiler, köşelere sıkışmış ev kaçakları, ortada ise onlara seslenen müzisyenler ve şarkı sözleri…
Tek ortak noktaları şarkı sözleri ile anılarını, acılarını, özlemlerini, sevgilerini anmaları…
Bence yaşamı anlamak için müzisyen olmak lazım….
Ve yazabilmek için yazar…
Çizebilmek için ressam….
O anı yıllar sonra başka insanlar ile paylaşmak için ise fotoğrafları sevmek gerekli diye düşünürüm...
Bir fotoğraf karesi içinde binlerce insanın hayata aynı anda adım attığı görebilirsiniz, onlara seslenebilirsiniz, ağlayan kız çocuklarını, yaşlıların yaşama bakışlarını, yetimlerin çekingen duruşlarını ve uzun yol otobüslerinin sevdiğinizin bulunduğu şehre girişini görebilirsiniz….
Bir fotoğraf karesi içine hayatı, hayatınız içine bir fotoğraf karesini sığdırabilirsiniz.
Müzisyenler yaşamı bir fotoğraf karesi gibi görürler, farklı ten, farklı görünüş, farklı tavır, farklı istek, farklı bakışların toplandığı kalabalığa bakarken hayatın bir fotoğraf karesinden farksız olduğunu bizden daha iyi bilirler….
Benim de fotoğraf karesi içine sakladığım anılarım var….
Benim de fotoğraf karesi içinde sevdiğime sarılmışlığım var, sevdiğimin güzel gözlerini ebedileştirmişliğim, yanaklarında ki gamzeleri bir fotoğraf karesine sığdırmışlığım var….
Benim de binyıl sonrası için fotoğraf karesine yaşamı saklamışlığım var…
Binyıl sonrası için sakladığım fotoğraflarım var….
Binyıl sonrası için...
.....
YORUMLAR
Benim de fotoğraf karesi içinde sevdiğime sarılmışlığım var, sevdiğimin güzel gözlerini ebedileştirmişliğim, yanaklarında ki gamzeleri bir fotoğraf karesine sığdırmışlığım var….
Benim de binyıl sonrası için fotoğraf karesine yaşamı saklamışlığım var…
Binyıl sonrası için sakladığım fotoğraflarım var….
Binyıl sonrası için...
bin yılın bın yıl sonrası için bın yıllık yazılarıda var
güzeldi
varol
Kurgudan uzak samimi biryazı; neden adınızı bin yıl koyduğunuzu ve gitar ile kendinizi ortaya koyduğunuz açıkça anlaşılıyor..Çalıp icra ediyorsunuz ya da gıpta ediyor ve hayranlık duyuyorsunuz sanata sanatçıya..
Bu güzel yazıdan dolayı samimi hislerinizi emeğinizi kutlarım.Bin yıl yaşayın...Saygıyla.
Şaban Aktaş tarafından 1/5/2009 5:30:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bilmez miyim İstiklal Caddesi'ni?
Milyonkereler düşünmedim mi sanki..
Ah-hh Binyıl Dostum, ah-h! Şimdi öyle uzak kaldım ki; oralardan..
Fevkalade anlatımın sayesinde, canlandı gözlerimde..
Fevkalade anlatımın sayesinde, yeniden yaşadım ve adeta oradaydım; sevdiğinin gamzelerini, binyıl sonrasına resmederken.. Binyıl sonrasına sakladığın fotoğrafların denklanşöründe parmağımın dokunmazlığı olsa da sanki çekendim.
Böyle canlandırdın işte.. Böyle..
Böyle fevkalade yazıyorsun dostum.
Anlatımını, betimlemelerini, yazın tarzını çok seviyorum güzel ruhlu, hassas duygulu dostum.
Sevgi ve saygılarımla..
hayatı kendi cephemizden anlamak olmalı işin özü ama bizden daha iyi anladıkalrını bildiğimiz insanları da yol haritası diye görmeliyiz..
yine de ne olursa olsun hayat bir fotoğraf karesine sığacak kadar dar ve bir fotoğraf karesi kadar donuk olmasın dilerim..
yaşanmaya değer her şeyi sevdiklerimizle beraberken tadalım ve hayata katlanmak yerine onu keşfetmeye bakalım, derim..
kutlarım. ifadelerin çok hoş ve hayatı gerçekten iyi tanıyorsun..
sevgimle...
Sevgili ağbim ya da abicim, edebi değeri olan yazını kutlarım.
Farklı yazıyorsun diyeceğim, bir çok yazı okuyorum ne zaman senin yazıları okusam farklı bir haz ve zevk alıyorum.
Düşüncelerini çok güzel bir üslubla anlatmayı başarabilen kaç kişi var ki ?
Güzel yazıyorsun ve farklı bir üslubun var.
Dostça kalın.
Bir agaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşcesine.
Binyıl sonraya ertelenen hüzünler...
Müzisyen gözlemi ile yazılı satırlardı.
Bunu da müzisyen anlardı.
Dilekler resimler de kaldı
Hatıralar satırlarınız da canlandı
Binyıl :)
Güzeldi...Saygılar.
hüzünlüşarkım tarafından 1/5/2009 10:40:17 AM zamanında düzenlenmiştir.
hüzünlüşarkım tarafından 1/5/2009 10:40:49 AM zamanında düzenlenmiştir.