ZULMÜ KINAYANLARI KINIYORUM..
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Ah Filistin.
Söylenecek söz çok olmasına karşın içimde kuruyor kelimeler..
Ben aslında hiç bu konuyu işlemek istememe rağmen içimdekileri söylemeden duramayacağım .
Şiddet görüntülerine dayanamıyorum ve anne yüreğim çatladı artık ki yaşayanlar ne yapsın..
Bu işin ne siyasi ne de kutupsal yerindeyim. Sıradan bir insan olarak bunlar vatandaşı aşıyor zira kimse bu bölgenin yakın tarihini bilmiyor. Bunun içinde iki gün acıyoruz insancıl yanımızla, üçüncü gün küllün unutuyoruz..
En basiti yılbaşında bizden kutlama yapmamamızı talep etmelerine rağmen oh aman aman çamları süsleyerek camın önüne dikip üstüne camı da açıp yoldan geçenlere gösterişler yapıyoruz, her yerde noel hediyelikler, her yerde noel baba kıyafetleri vs. Hadi biz bu talebe uymayı da kenara koyalım peki kime neye hizmettir bunlar..
Tarih bilmek zorunda değiliz ama millet olarak bizim bu emperyal güçlerden çektiğimiz yetmiyor mu da daha çanak tutuyoruz. Töremizi, dilimizi,dinimizi toplumsal kişiliğimizi hiçe sayıp kime yaranmaya çalışıyoruz.. Kendi yakın geçmişimizi de mi bilmiyoruz ?
Ki Filistin de böyle bir vahamet bizim için.. Oradaki en acı yara nedir biliyor musunuz insanlar için; vaktinde yapılan siyasi ve ekonomik yanlışların bedelini ödemenin yanı sıra din kardeşlerinin ihanetine uğramaktır. Buradaki asimilasyonun sebebini biliyoruz tabi ki peki Müslüman ülkeler olarak neden kınamaya bile çekiniyoruz ? Bırakın el atıp yardım etmeyi, zaruriyetten dil ucuyla açıklamalar yapılıyor Dünya genelinde ..
Aslında Müslüman ülkelerin maddi gücü çok fazla ama krallar keyfe keder yaşasın kınamaya bile dilleri zor varsın, rant babam rant diye Dünya hevesine Müslümanlar batsın .. Aman aman halimizi düşünmek istemiyorum.. Öyle ki bizler camia olarak “zekat” gibi çok önemli bir vazifemizi yerine getirmiyoruz.. Bunu yapmış olsak zaten dünyada aç kalmaz ya neyse şişirsinler bir taraflarını ne yapalım..
Paradan geçtim Allah’tan da mı korkmuyoruz da susuyoruz camia olarak.. Hoş kendi adımıza ülkesinde bu kadar sessiz kalan bir ulusun sınırın ötesi için ciddi etkinlik göstermesini hem maddi hem de manevi asla beklemiyorum ama kendi yüreğimi susturamıyorum ne yapayım.
Moda olmuştu özür faslı ya bende kınama faslını açayım bari..
Filistin’e yapılan saldırıları kınayan ülkeleri de insanlık adına kınıyorum. Bu olay asla kınanacak bir durum değildir. Zira zulme seyirci kalanın zulmedenden hiçbir farkı yoktur.. Bu gün onlara yarın bize.. Çünkü bizimde topraklarımızın hayli küçümsenemeyecek kısmı yada ticari kuruluşları satılmıştır. Aynı baskının bizim üstümüze gelmeyeceğini hiç kimse garanti edemez..
“Filistin zulmünü kınayanları kınıyorum ve insanlığa davet ediyorum..”
Çünkü kendine insan diyebilen hiçbir canlının ne aklı ne mantığı ki geçtim yüreği bu zulmü almaz, bir az sorgulamak lazım vicdanları.. Zamanı geçmiyor mu sizce de ?
Dünya çapında; laf kalabalığı yapan etkili ve yetkilileri, popülist yaklaşımları ve bu görüntüleri seyretmekten zevk alan tüm insanları kınıyorum. Günlük yaşamda dillere meze olmasına bile tahammülüm yok.. Gücüm yetmiyor hiçbir şey yapmaya ama bu görüntüleri seyredip kitlesel panik yaratmalarına da kendi adıma müsaade etmiyor ve seyretmiyorum. (Haber sadece bam bam renkli kan ve bomba sesleriyle süslü verilmiyor .. Ben ulaşmam gereken habere ulaşıyorum.) Zira bu haberlerin terörist eylem haberlerinden hiçbir farkı yoktur bana göre. Pirim verilmesine karşıyım.. Toplum psikolojimiz ile bu kadar oynanmasını da kınıyorum.
Artık cinnet sınırından dans eden topluluklar haline getirildik maalesef..
Lütfen vah tüh diye dilinize doladığınız bu olayları konuşurken on kere yutkunup konuşun zira bunları konuşmaya bile hakkımız yok.. Asla sebep değiliz diye düşünmeyiniz..
İnsanlık suçuna ortağız efendim. İster anlayınız ister anlamayınız. İşimize gelmese de bu böyle.
Ve minik bir şiirimi ekleyerek dualarıma sığınıyorum...
Saygılarımla.
**************************************
SEYREDİN
Yağdıkça alev bağrıma kıyamet iner başıma
Kahrolası kurşunlar dökülün suçsuz yurduma..
Dilsiz dünyanın ölmüş vicdanı bakma
Can vermez Filistin İsrail kurşunuyla
İçi boş insanlığın kahrına yanar her sabah
Dirilir
İnsan haklarını iade eder haksızların kralına..
Çıkar yoldan gaspçı eli emperyalizmin
Kül çukuruna dönmüş insanlık ayıbı
Bilin
Kardeşleri tarafından kuyuya atılıyor Filistin
Ve ben çocuk
Ve ben kadın
Kan kusuyorum seyredin..
Habibe Eyriboyun Ağaçdelen
YORUMLAR
koş Vera koş
ülkemin sürgün yerlerine koş
ağlama deli kız ben ağlarım
seni böyle görmemeli
her okul kapısında türkümüzü söyleyen kızlarımız
ve annelere de söyle ağlamasınlar
ve sakın onlara ölüler demesinler
söylesene Vera
çocuklara sıkılan hangi kurşun kahpece değildir?
öfkemiz taş doğursun Vera taş!
yüreğimizi söksün yerinden
bak her tarafta sapanlı ebabiller
Ebrehe'nin tankları kan kusturur
şimdi Firavunu boğan Kızıldeniz'i
ağlama duvarının dibinde görürüm
ki asa değil Musa'nın elindeki
çağın sökülmüş kalbidir
bir şubat gecesi kaybettik esrarımızı Vera
kendimizi odalarımızda bulduk
postallı korkularımızla
söylesene sevdiğim hangi rengini çaldılar
gökyüzünden
bak zulüm Çin Seddi'ni aştı
sevdiğim içimizdeki Musalardan ne haber vardır?
İbrahimlerden,Yusuflardan
yoksa Musa'yı Kızıldeniz'de yalnız mı bıraktık?
ellerimizle mi verdik İbrahim'i Nemrutlara
şimdi hangi kuyudan gelmede Yusuf'un sesi?
ki unutma Vera
Filistin'de yeni doğan çocuklar ilkin annelerinin
göğsüne
sonra da yerdeki taşlara uzanırlar
...
Numan Arıman
Eyy..! habibe adına yakışır bir yazı var burada ..adına yakışır bir yüreksin..
Mazlumun dini, dili, rengi sorgulanmaz. Onun için dini, dili, rengi siyasi düşüncesi ne olursa olsun bütün insanlığa sesleniyorum.Hiçbir gerekçe Filistin halkının yaşadığı acıları görmemizi engelleyemez. Ve bilinmelidir ki; Filistin sorunu üzerinden halklarını kullanan, çözümsüzlükten medet uman samimiyetsiz ve işbirlikçi Ortadoğu rejimlerini insanlık vicdanı hiçbir zaman affetmeyecektir. Emperyalist güçlerin politik çıkarları doğrultusunda hareket ederek kendi haklarını savunmasız bırakan diktatörlüklerin işlediği suçlar İsrail’in işlediği suçlardan çok farklı değildir. İslam toplumlarını egemenlerin kucağına itenler, ateşe atanlar tarihin karanlık sayfalarında yerlerini alacaklardır.
Tebaasından korkan imparator
Çıplaksın sen
Toprakların yanıyor,
Bağdat,Kudüs yanıyor
Çocukların yanıyor…
Elinde coca-cola
Yangından pay istiyorsun
Utanmazsın sen…
Filistin halkını AB’nin üç kuruşluk yardımlarına muhtaç haline getirenler, bütün bir coğrafyanın zenginliklerini talan eden, peşkeş çeken ihanet şebekeleridir. Maalesef iç siyasi çekişmeler uğruna, sözde milli ve ulusal geçinip bu gün emperyalist işgalcilerle aynı fikir savunularını yapanlar bizim içimizde de mevcuttur.Ve onlar yıllarca kardeş halklarımızı aşağılayıp,bu günkü vahşi batıyı bize hep örnek gösterdiler.Ülkenin etrafını hep düşman olarak tanımlatıp dostu okyanusun ötesinde arattılar.Bazen sağcı,bazen solcu oldular.Biz onların maskelerini alkışladık hep. Ve bu bir zilletse eğer, bu zillette hepimizin payı vardır.
filistin insanlığın onurudur..Hiroşimada çatladı ilk kasesi insanlığın,Gazzede haya damarları artık..
selam ve dualar filistine
yüreğini öpüyoruz kardeşim
bizimle ağlayan yerinden..
selam ve dualar sana
içinde insanlığa dair en küçük duyguyu barındıran hiç bir ademoğlu filistin de olup bitenleri görmezden gelemez
ve gelmemeli..olayın ayrıntılarına ve hale nasıl ve neden gelindiği konuusnda her arkadaşımızın yeterince bilgisi olduğunu düşünüp girmeyeceğim..
bu hassas konu ve çalışma için kutluyorum..
duyarlılık gösteren bütün arkadaşlara sevgi ve selamlar..tşk
acaba diyorum, ne zaman "söylem"den "eylem"e geçeriz? gerçi bir gerçek var ki, o da; arap islam ülkelerinin filistin olayına karşı susmalarının tek sebebi de hamas'tır. çünkü hamas'ı kendilerine tehdit unsuru olarak görüyorlar ve bu da her şeyi allak-bullak ediyor. yahu hele önce şu israil soysuzunu susturun, sonra hamas'a mı her neye karşı duracaksanız o zaman durun. bir hamas için soykırıma göz yummak hangi vicdanın kabul göreceği bir anlayıştır?
yüreğinize sağlık sevgili "goody"
Bir insanın başına gelebilecek ne kadar kötü bir şey varsa, filistin sınırları içinde hepsi yaşanıyor.
Dünya müslman olanlara göre bir yer değil, mantığı ile hareket edenlerin bazısı öldürmek gibi bir seçim yaparken, enternasyonel devrik beyleri ise suni gündem ve karalamakla uğraş veriyorlar, izleyelim bakalım neler olacak.
Dostça kalın.
Bir agaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşcesine.
Sayın goody Hanımefendi;
Defterden tanıdığım kadarıyla etkili ve başarılı bir kaleminiz var.Yazınızı okumaya başlayınca da etkili bir yazı okuyacağımı zannediyordum.Yazınızla yanan yüreğimize bir damla su olacağınızı umuyordum.
Evet yukarıdaki cümlelerimi yazarken tamamen samimiydim ve o an aklımda Halide Edib Adıvar vardı ve Sultanahmet mitinğlerini düşünüyordum.Etkili ve başarılı kalemimiz o mitinğlerle milyonları etkilemiş ve bağımsızlığımızı kazanmamızda ve Cumhuriyetimizin kurulmasında mihenk taşı olmuş ki bunu kalemiyle ve hatipliğiyle sağlamıştı.
Mazur görünüz ama o an sizden de öyle bir yazı unmuştum.Sizi o abide kalemimizle bir tutmuştum.Hayal kırıklığımın nedeni budur.
Malumunuz dimağımızda yaşattığımız acı tablolar daha sağlıklı ve sakin düşünmemizi de engelliyor.
Bu makaleniz bir sipariş mi?.
Neden yüreğinizi katamadınız yazınıza?.
derken de asla yüreğinizin ve satılık ve siparişlik olduğu aklımdan geçmemişti ki sizi böyle bir düşünceye sevk ettiğim için üzüldüm ve özür diliyorum.
Dediğiniz gibi cidden algılamanın uzağında kalmışım.
Sebebi de kaleminize fazla güvenmem ve fazla inanmam oldu efendim.Kaleminize güvenim ve inancım hala da devam ediyor.
SAYGILARIMLA.
BİZE NE BUNDAN
Hainler birer birer Kutsanmış toprakların
Bekaret kuşağını çözer bize ne bundan
Düşünmeyin görmeyin susturun ekranları
Vahşet; Masumiyeti düzer bize bundan
Nerdesin ey insanlık vicdanın nerde saklı
Filistinli bebeğe bakma katiller haklı
Bıngılı kapanmamış parmakları süt mısır
Kahpe dişini kırsa diğer uçtan sen ısır
Değişmez köle ruhun aklın çöl kadar kısır
Soysuz it mahreminde gezer bize ne bundan
Yarab! Küstün mü bize inmedi meleklerin
Kirpiği bir gecede uzuyor bebeklerin
Ölüler istiflenmiş bağdaş kurmuş bir ana
Bir tek insancıl neden göster kıyılan cana
Kudurmuş köpekleri doymuyor taze kana
Havanda insan eti ezer bize ne bundan
Bütün dünya merakta; Kum falına bakıyor
Mazlumun gözünden yaş ne kıvamda akıyor
Bin yıllık topraklarda bombalar kadar iri
Develer dua eder güneş gözlü her biri
Kum denizleri yetmez çıkmaz elinin kiri
Dünya haritasını çizer bize ne bundan
Şairler kalem ile mazlumları aklayın
Bebekleri ustaca hecelere saklayın
Bütün dünya ayakta alkış üstüne alkış
Hele bir cesaret et bir kınamaya kalkış
Suni kıtlık kapıda mevsimlerde sanal kış
Şımarıktır arada azar bize ne bundan
İnsanlık çoktan ölmüş vicdanlar yapış yapış
Teni talan edilir sende bir parça kapış
Yarab’bim çocukların doğranır eriyoruz
Her gün yüzlercesini toprağa veriyoruz
Onuru yaprak yaprak kumlara seriyoruz
Nicedir canından can sızar bize ne bunDAN
Zulümün, işkencenin "aması, fakatı, ee onlar da ama şeydi, fakat onlar aslında Arap, moralimizi bozmanın ne anlamı var zaten onların soydaşları da ses çıkarmıyor, vahşeti gözümüze sokmanın ne anlamı var, çoluk çocuk tv izleyemiyoruz bebek cesetleri yerine necefli maşrafa koysalar ekrana ne biliimm." i de olur demek ki..
İnsanlıktan bu kadar uzaklaşabilmek hayret verici gerçekten".Hiç birşey yapamıyorsanız buğz edin" diyenlere inat, ondan da rahatsızlık duymak???
Akıllara zarar bir anlayış..
Ne puan ne yorum için buradayım burada ve bunun gibi vahşetin insanlıktan bi heberliğin sesi olan heryerde olmam gerektiği için buradayım.
Geçmişinden ders almayan yaşadıklarından utanmayanların geleceklerini geçmişinin arsızlığıyla kuranların bunlara çanak tutanların büyük yada küçük bu durumdan menfeat gözeten her ortağın vahşiliğine lanet olsun .
Merak ediyorum nerede bizim ortaya düşüp özür dileme yalakalığıyla insanlık adına imza kampanyası başlatan aydın budalalarımız burada neden yoklar şimdi aydın değillermi ? şimdi insanlık adına suç işlenmiyormu şimdi katliam yokmu bebekler çocuklar öldürülmüyormu insan hakları ve demokrasi jandarmaları nerede insanlık adına operasyonlar düzenleyenlerin insanlığı bittimi ne oldu yeni bir çağamı giriyoruz katliama çanak çağı meydanlarda demokrasi ve özgürlük çığırtkanlığı yapanlar neredesiniz insan hakları fetfacıları insalıkla hayvanlık sınıfmı değiştirdi . hayvanlardan özür diliyorum zira muhataba değer insanlık bitti...yazınıza teşekkür ediyorum selam sevgi ve saygımla.
yaziniz cok guzel ve duyarliliginizi kutluyorum insalik disi olaylar tv lerde seyirlik bir v tv yonetenler ve haberlleri yapanlar toplumu kiskirtmak icin da calisiyor toplumu oyle isyana motove etmeye calisiyorlar ki gidin yakin yikin yok edin diyecek kadar ben bizim ulkemizde de teror var ve sehitler her gun genc fidanlar topraga veriliyor ve onlar icinde kimse kilini kimildatmiyor yobaz dinci zihniyet ve
yandaslari onlar icinde yuruyuse gecmiyor tepkisel toplum hareketi yapilmiyor susuyor herkes.onlarin cocuklari da babasiz kaliyor ve ocaklarina ailelerine ates dusuyor.
ben bunu da toplumun tepki gostermemesine hayret ediyorum.ama tv ler bangir bangir ayaklanmaya yaratacak insanlari yakip yikacak kiskirtmaya da neden oluyorlar
sukuneti saglayan ve susan vatandas bizdekine de tepkisiz.
filistin olaylari insanlik disi kiniyorum olanlari ama filistine
gosterilen duyarliliklar neden bizim sehitlerimiz icinde gosterilmiyor ona hayret icindeyim.o da yuregimi yakiyor
canim yaniyor genc cocuklar topraga giriyor cocuklari yetim kaliyor .tepkisiz toplum olduk diyoruz ama tv lerin
kiskirtlmasiyla ayaklandiriyorlar onlari.aninda onbinler tolplaniyorda sehitlere niye to0lanmiyorlar bu da
? isareti kafamda .buna isyan ediyorum iste.
Değerli Goody Kardeşim
Önerinize seve seve katılırdım ama bildiğiniz üzre bu tür konularda forum açmak dahi yasak...
Bilsem ki forum isteği red olmayacak seve seve açarım...
Umarım önceki önerim ile sayfanızda rahatsızlık vermemişimdir ?
Anne yüreğinize saygı göstermekle birlikte ben de bir babayım... Suçsuz yere ölen çocuklar için ve dahası büyük olsa da fark etmez... masum insanlar için benim de yüreğim yanmakta
sevgili Rom@ntik kardeşim,
Sam amcasını kızdırmak çok eğlenceli olacaktır sanıyorum ve baba/oğulu birazda biz ittirelim diye sifonu çekiyorum seve seve.
Bunun sonucunda ürettikleri kimyasallarla ekili alanlarımıza verecekleri zararı şimdiden engellemek için bilim adamlarımızı da uyarmış olalım.
Bak arılarla neler yaptılar hala bilen yok!
Bu yıl anzer balımız çok az üretilebildi....
Top yekun dik duruş göstermeliyiz. Haydi pamuk eller tuşlara arkadaşlar. Döksün herkes eteğindeki taşı bu şeytanların başına...
Sn Romantik ; bence bu konuyu foruma taşımalısınız..
Dünya çapında etkili ve yetkililerden kınama değil icraat diyorum ben..
Allahın laneti onları azdıracaktır, isyan değil bize düşen.
Seyirci kalmaktan çıkmak zorundayız.
Ciddi sosyal yaptırımlar yapılabilir buna inanıyorum ama biz ki kendi iç sorunlarımıza bile çok duyarsız bir milletiz zaten kaldı ki dışarısı..
Bize de çok uzak değil görelim, bilelim..
Anne yüreğim çatladı artık benim..
Vallaha dayanamıyorum bizlerin hali de hiç iç açıcı değil.. Çocuklarımın yüzüne bakamıyorum ben, nasıl bir dünya bırakıyoruz, çok utanç verici..
Dünyanın başı huzura ersin artık.. YETER..
Sn. Goody
Birkaç yıl önce teröristlere kucak açan İtalya için tüm vatandaş yürek birliği içinde hareket etti ve İtalya ile olan tüm ticari alışverişler durma noktasına geldi...
ve çok kısa süre içinde neticesini aldık " Ülkece " protesto etmemizin...
Hatırlanırsa eğer İtalyanın adeta paçaları tutuşmuştu...
İsrail Filistindeki yürekleri nasıl yakıyorsa, bizim de şu andan itibaren onları tutuşturmamız gerekir...
Yazınızın altına imza kampanyası başlatalım ve isteyen imzasını atsın...
İSRAİL ile ilgili tüm alışverişi noktalayalım.
Bankalarından kredi kartı almayı, kredi çekmeyi, tüm işlemleri durduralım, üretimlerini evlerimize sokmamak için tekrar yürek birliği içinde olalım...
İlk imzayı seve seve atıyorum
Dünyanın Terör üretim fabrikası İsraili kınıyorum
Sayın Arı beyi,
yüreğim asla siparişlik bir yürek değildir.. Satılık ve siparişlik olanlar düşünsün..
Yazıda yüreğimi göremeyen göze yazıklar olsun..
Kınamanın hafifliğini algılayamayacak kadar yazıya uzaksınız efendim..
Yazı asla tek yönlü değildir sanırım bunun için algınızı aştı diye düşünüyorum..
Zulmün yeri ve zamanı yok maal esef ve tema toplumsaldır resim de bu amaçla zümresel seçilmemiştir. Tekrar diyorum pekiştireçtir efendim..
Bence siz yazımda bahsettiğim populist yazıları okumalısınız. Tamda yazımdaki gibi bahsi geçen kitleyi oluşturunuz ve seyrediniz efendim..
Geçmişte seyrettiniz, şimdi seyredin, gelecekte de seyredin zulmün her çeşidini. İçeride ve dışarıda seyranlık sizlere, vahlamak ve tühlemek için, yüreğinizi serinletene kadar seyrediniz.. Vicdanlarınızı sorgulamadan tuzunuzu katmaya bakınız efendim..
Şiirimdeki Filistin nasıl anılıyor, yazımdaki yakarış nedir ? Yazık.
Cidden algıdan çok uzaksınız ve ben maal esef sizin gibileri kınamayı bile az görüyorum işte.
Yetmiyor kınamak kılıfıma dar geliyor ve yine dualarıma sığınıyorum..
Dünyanın dili olsaydı "YETER " çığlıklarına hangi insanoğlu dayanabilirdiki..
__ YETER !
__ YETER !
__ YETER !
goody tarafından 1/5/2009 12:55:57 AM zamanında düzenlenmiştir.
Kendimce düşününce sorunun en büyük kaynağının inanç samimiyetsizliği olduğunu düşünüyorum. Gün geçtikçe uzaklaştığımız kültür değerlerimiz, bize ait olmayan düşünce akımlarına kapılışlar, yaşamsal zorlukların içinde mücadele ederken başka insanların yaşadığı zorlukları, acıları, yardımlaşmayı, paylaşmayı, siyasi kırıntılarımız ile hayata bakışımız....
Doğruları savunmaya korktuğumuz bir dönemin içinde yaşıyoruz, inancımız koruyamadığımız kapitalist sistem içinde mücadele ediyoruz, yarım yamalak bir islam anlayışı ile hayata bakıyoruz ve işimize geldiği gibi yontuyoruz, yorumluyoruz, başka insanların acısı, üzüntüsü, zorlukları, ölümleri ve yaşam ile ilgili mücadelelerinde yaşadıkları sıkıntıları umursamaz bir halde ertesi gün hayata aynı sıradanlıkla devam ediyoruz ve yine aynı çizgide yürümeyi sürdürüyoruz...
Değişen dünya içinde değişimi yaşıyoruz, ben merkezli bir yaşamın içinde kendi yaşam zorluklarımızla her geçen gün ölüme yaklaşıyoruz..
Dünya üzerinde zulüm gören insanların çoğunluğu müslüman.....
Bende müslümanım, o kardeşlerimde müslüman yarınımız meçhul, ben çaresizlikle bağırsam onlar duymuyor, onlar çaresizlikle bagırsa ben duymuyorum....
Allahım (c.c.) zulüm atında hayatını kaybedenleri şehit mertebesinde haşr et demekten başka da elimden bir şey gelmiyor ki..
Saygımla..
goody Hanımefendi;
Defterden tanıdığım kadarıyla etkili ve başarılı bir kaleminiz var.Yazınızı okumaya başlayınca da etkili bir yazı okuyacağımı zannediyordum.Yazınızla yanan yüreğimize bir damla su olacağınızı umuyordum.
Yazıyla ilgisi olmayan resiminiz ilk intibamı zayıflattı hemen.
Yazıyı okudum.Beklediğim kınamayı bulamayınca ikinci sefer okudum.Ve yorumuma geçmeden sorularımı sorayım.
Allah aşkına siz kimi kınıyorsunuz bu yazınız da?.
Adını bir sefer bile yazmadığınız İSRAİL'imi?
İki sefer yazınızda,bir sefer de şiirde ismini yazdığın FİLİSTİN'imi?
Yoksa hainleri kınadıklerı için kınayanlarımı?
Bu makaleniz bir sipariş mi?.
Neden yüreğinizi katamadınız yazınıza?.
Yazınıza 1(BİR)puanımı verdim ve sizi kaleminizin hakkını vermediğiniz için,şu an tam olarak bir katliam yapmakta olan, bebek katillleri israil köpeklerini doğru dürüst kınayamadığınız için ben de sizi kınıyorum.
Bu yazımdan dolayı beni kınadığınızı yazmanıza gerek yok.Zaten yazınıza başlarken kınamışsınız.
Bende o hain israil köpeklerini evet açık açık yazıyorum israil köpeklerini şimdilik kınıyorum.Bilahare bu katliamın hesabı da sorulacaktır.
Hainleri kınamamıza vesile olduğunuz için teşekkürler.
SAYGILARIMLA.
''Filistin’e yapılan saldırıları kınayan ülkeleri de insanlık adına kınıyorum. Bu olay asla kınanacak bir durum değildir. Zira zulme seyirci kalanın zulmedenden hiçbir farkı yoktur.. Bu gün onlara yarın bize.. Çünkü bizimde topraklarımızın hayli küçümsenemeyecek kısmı yada ticari kuruluşları satılmıştır. Aynı baskının bizim üstümüze gelmeyeceğini hiç kimse garanti edemez..''
Çok düşünmemiz gerekiyor. çok....
Özürü! kabahatinden büyük olan bizlerin kına/ma sı sadece kına yaktırır birilerine!
Üzülelim ve bu üzüntüleri dile getirelim getirmesine de, Filistin halkının içindeki teröristlerin sebebiyet verdiği bu katliamlara onay vermiş olmazmıyız acaba İsrail'in yaptığından hiç farkı yokmuşcasına...
Bizde yaşanmışlar ve yaşanacaklar bunlardan daha mı farklı oldu da kınandı?
Bize kimler ağladı?
Zor günümüzde kimler oldu yanımızda?
Hangi ülke hak verdi kendi çabamızla karşı koyuşlarımıza?
Dünyanın çivisini çıkaranlar, deliğe takviye yapıp, o çiviyi de boş kalan, ders almayı bilmeyen kafalarımıza çakıyorlar. Sonra da manşetten resimlerle timsah gözyaşı bile dökmeden haber diye servis ediyorlar.
Hangi insanlık?
Bulan varsa bilelim de paylaşırız diye söylenmez!
Kimse kusura bakmasın arkadaşım, ben içimizdeki hainleri bile kınamayı bilemezken, komşuları düşünemem.
Herkes başının çaresine bakmayı öğrensin artıık.
Ben kendi derdimize yanmakla meşgulüm.
Saygılarımla duyarlı olduğuna inandığım yüreği kutluyor ve tam puanımı veriyorum arkadaşım.
sevgili goody...
bu konuda yorum yazmamaya karar vermişken duramadım,
kim...
ne...
dünya nın en masum olan çocuklara, en kutsal bedenlere annelere
kadınlara, kanla karşılık vermek, acımdan sivvilere kıymak,
ACİZLİĞİN adıdır.
şimdi susuyorum ama acizliğimden değil...
acizliğin şiddete dönüştürüldüğü filistin için...
ağlayan bebekler için
henüz doğmamış çocuk için...
anne için...
baba için...
insanlık için
sevgimle...
Filistin’in yeterli silah gücü olsaydı ve aynı hain saldırıyı roller değişip de Filistin İsrail’e yapsaydı; bugün itibarı ile dünya yüzeyinde Filistin diye bir yer kalmayacağı gibi bizi yönetenler inanıyorum ki, bizzat İsraile giderek taziyelerini ilk ağızdan iletirlerdi !...
Biz elbette vatandaşlar olarak her türlü tepkiyi gösterelim, etkinliğe katılıp kınayalım sadece bir yere kadar yeter gücümüz...
Aslolan; vatandaşının nabzını tutup, onların düşüncesini dikkate alıp, yapması gerekeni... yani, vatandaşı ile gönül birliğinde olup esas yaptırımları ve kınamaları yapması gereken yöneticilerdir !...
Tabi ki bu dediklerim "saygın olmayı bilen" ülkeler ve yöneticileri için geçerlidir. Söz (TBM) Meclisten dışarı mı denirdi ?
Yüreğim sayfanızda değerli kardeşim
Saygılarla