MÜSLÜMANLAR NEREDE?
Gözlerimi Filistinli kadının çığlığıyla açtım. Bütün gece uyuyamamış, sabah 8’den sonra ancak uyumuştum. Haliyle öğle saatlerinde uyandım. Yarı uyku yarı uyanıklık halinde haberlerde gördüğümüz o Filistinli kadın içimden çığlığı bastı. Kulaklarımda ve vicdanımda nasıl yerleştiyse çığlığın yankısı hala devam ediyordu sanki. Arapçayı çok iyi bilmiyorum ama sanırım "Eynel Müslimîn" diye haykırıyordu.
MÜSLÜMANLAR NEREDE?
Sahi neredeydik? Kaçımız şeytanın oyunlarıyla ve nefsin labirentleriyle boğuşmuyoruz? Elhamdülillah Müslümanım diyen kaçımız gerçekten hayatımızın merkezine dinimizi koyuyoruz? Kendimi de içine alarak yakın çevremden başlayıp yavaş yavaş daireyi büyüttüm. Baktım, inceledim, başım eğildi utançla.
Kimimiz rızık derdinde; Rızkımızı veren Rabbimizin onu teminat altına aldığı ve onun izni olmadan rızkımızın ne eksileceğini ne de artacağını bildiği halde yoğun bir endişe içinde. Hayat gündeminin merkezine ekonomik krizi oturtmuş, onunla yatıp kalkıyor. Endişeler, karamsar tablolar ve görünen gerçekler onun gündemini öyle bir meşgul ediyor ki başka şey düşünemiyor bile.
Kimimizin gündeminde yaşantısı var.
"Akşama ne yemek pişireceğim",
"Yeni çıkan temizlik robotu pahalı ama çok güzel",
"Yeşil kazağım var ama rengi bu pantolonuma çok uymuyordu, vitrinde gördüğüm harika, onu da almalıyım",
"Akşama fenerin maçı var, yenmemiz lazım rakip takımı, galibiyet bizim olmalı",
"Yılbaşı gecesi ne yapsak, bu sene evde oturmayalım, güzel bir program yapıp coşalım, seneyi iyi karşılayalım",
"Oğlum var yaa, bir kız gördüm acayip bir şey, öyle güzel ki aklım başımdan gitti, muhakkak benim sevgilim olmalı",
"Saati de kurdum sabah namazına ama uykum çok tatlı geliyor,5 dakikacık daha uyuyayım",
"Okumam lazım, okuyunca çalışmam lazım güzel bir hayat yaşamak için, ALLAH affeder inşALLAH ama okumamayı göze alamam, o kadar yıl okuduktan sonra okuduklarım boşa mı gidecek, devlet kapısı en rahat ve güvenilir yer, ne yapayım başımı açmam lazım",
"Tamam, peygamberimizin sünneti ama bu zamanda sakal bıyık hiç hoş görünmüyor, hiç modern değil",
"Ne olacak ki, çocuk seviyor, büyüyünce sihir, peri, cadı diye bir şey olmadığını öğrenir. Hem bütün gün yoruldum şimdi kim oynayacak onunla, bırak oyalansın sevdiği dizilerle",
"Kadıncağız da çok yoksul ve aç görünüyor. Yardım yapmak lazım ama elimdeki 500 lirayla bakım kremi alacaktım, kırışıklıklarım artmamalı. Kadına 1 lira versem işini biraz görür bence, hiç yoktan iyidir",
"Çocuğum önce kendinizi garantiye alın, kendinizi düşünün. Başkası için kendinizi sakın ateşe atmayın",
“Onu öyle çok seviyorum ki. Günahsa günah, ona dokunmadan duramıyorum”.
Örnekler arttıkça artıyor ama çoğu iyi yönde değil. Her geçen gün Müslümanca bir yaşantıdan uzaklaşıyoruz. Kimimizin elinde kalan sadece dilindeki Elhamdülillah Müslümanım lafı. Kimimiz yenik düşmüş dert ve acılarına, depresyonlar içinde ruhunu karartıyor. Rabbinin ben size kaldıramayacağınız yükü vermem sözündeki bilinçten uzak dertlerin altından kalkamayacağını düşünüyor. Kimimiz kendini harmanlamış, Müslüman gibi ibadet edip gayri Müslim gibi yaşıyor. Kimimiz Gazze’ye düşen bombalara bakıp, bu Araplar zamanında Osmanlıyı sırtından vurmuştu, haktır onlara diyor ve düşünemiyorlar o bombaların Arap oldukları için değil Müslüman oldukları için onlara atıldığını. Kimimiz meydanlara çıkıp "Kahrol İsrail" diye iki slogan atınca vicdanımızı rahatlatıp günlük hayatımıza geri dönüyoruz.
Boşuna haykırma Filistinli bacım.
Sen ve kardeşlerin orada bombalarla ölürken bir yerde şanslısınız. Karşılığında büyük bir mükafat kazanıyorsunuz, Şehadet! Biz kendi nefsinin labirentlerinde kaybolan kardeşlerinin her gün maneviyatları bombalanıyor, vicdanlarımız ölüyor, imanımız can çekişiyor, ruhumuz kanıyor ama bunları görecek basiretimiz kalmamış. Tüm dünya Müslümanları toplu bir katliamdan geçiyoruz hem de yaşadığımızı zannederken.
Kulağımda çığlıklar, kalbimde çığlıklar, her yanım yara bere. O kadın değil bağıran. İçimde en temiz kalmış, en bozulmamış yerim nereyse oradan geliyor bu çığlıklar.
Müslümanlar neredesiniz?
Sahi neredeyiz? Ne zaman hayatımızın eksenine dinimizi koyup o merkezde yaşayacağız Rabbimizin rızasına kavuşmak için. O içinde debelendiğimiz ve bir türlü kurtulamadığımız bataklıklarımızı kurutup, labirentlerimize bizden önceki büyüklerimizin ve Peygamber efendimizin yol haritasını ışık yapıp ne zaman kurtuluşa ereceğiz?
Neredesiniz Müslümanlar, neredeyiz, neredeyim?
YORUMLAR
insanlıktan çıktık artık başka bi sıfat yüklemeli çoğumuza...kıpırtısız, tepkisiz yaşıyoruz...sanki gözlerimize at gözlüğü geçirmişler...oysa tüm müslüman devletler bir araya gelse bu vahşeti durdurabilir buna eminim...ama tıkamışız kulaklarımızı...Allah hepimizi isla etsin...
Ah...Ah !
Ne ah etmek kurtarır,
Ne de vah etmek canı !
Uykudan uyanmak mı ?
Gafile kalırsa cevabı
Nefsim kibirden yana
İnsanlığımız uykuda
Nerdesin kardeşim ?
Nerdesin medeniyet ?
Nerdesiniz ey İNSANLIK !
Anlayın , anlayın artık
Sonumuz karanlık !
Feryatları yaşları
Durdurun, susturun artık !
Yazınıza katkı olsun, duygularım böyle dile geldi..Saygılar
Nerde müslümanlık bizden geçmiş insanlık
Alem kandırmaksa maksat aldanan yok nafile...
Mehmet Akif Ersoy, o büyük insan ne güzel ifade etmiş.. Ve halen aynıyız üstümüze ölü toprağı serpilmiş halde gemisini kurtaran kaptan mantığı ile yaşamak istiyoruz...
Haklısınız diyorum ama sözden öteye gitmeyecek bir cümle işte...
Haklısınız...
Saygımla...
diline ve de yüreğine sağlık sevgili kardeşim...okurken içimdeki vicdanlı adam haykırdı...!evet neredeydik?daha da önemlisi neredeydim...?günlük yaşantının için de boğulup kalmış durmadan koşturan,düşünen,acı çeken ancak hiçbir şey yapmaya yanaşmayan bir insan gördüm kendi içimde...hiçbir bedel ödemek gibi bir niyeti olmayan birini...yıllardır yaşamak istediği şekilden yaşatılması gereken şekilde yaşatılan... sürekli derin uykularda gezinen bir adam...çok mu geç kaldım bilmiyorum...?beni nefesler hayata geri döndüremiyor gibi...bu ruhumu öldürüp yeniden diriltmem gerekiyor...o gücüm var mı bilmiyorum...
Olanlar karşısında acı çeken,bir şeyler yapmayı uman ama yapmayan biriyim...bu çağdaki bir çok kişi gibi Elhamdulillah bende Müslümanım(!)
duayla kalın efendim...
Bu böyle gitmeyecek. Ama ne zaman dur denecek diyeceğiz. Yapılan herşey yetersiz. Ne istiyor bunlar anlamadım ki .Eğer istedikleri topraksa onları ordan çıkarmak okadar zor olmasa gerek. Yaptıkları silahları reklamlara sunmak için mi filistin üzerinde deniyorlar. Sanki tepki verildikçe inadına vururyorlar. Bunlar aklı melekelrini iytirmişler. Allah önğümüze sağlıklı kararlar çıkarsında. Biran önce bir şeyler yapalım. Yapabileceğimizn daha ötesinde şeyler inş. Saygılarımla...