Bozulmanın Daniskası 1
10 sene evvel “Değerin var” kelime grubu raks etmeye başladı Karakoçanlıların ağzında, bu öyle bir raks idi ki süzüle süzüle, ağızlardan çıkıp muhatabının suratının orta yerine şakkkkk diye yapışan bir tokat sesi gibi donabırakıyordu. Muhasebesini yapmak lazım ilçenin, nereden nereye geldik diye. Kalıplaşıp kalan sözcükler gibi kalabilseydi ahlakımız, vicdanımız, terbiyemiz ama değişen ve gelişen(?) zamanla çokça değerimizi de berhava ettiğimizi görüyor hüzünleniyorum aslında.
Mahallede tek evde telefon vardı o zamanlar, bütün mahallenin numarası idi o numara. Herkes 5 dakika sonra aranmak üzere çağrılıverirdi telefonun sahibi tarafından. Şimdi ise cep telefonları ilköğretim çocuklarının dahi elinde, kontör paraları da cebinde. İyi de bu kadar hız yaramıyor bizim millete, çarpıyor insanımızı bu sürat. Heyecanımızı yitirdik dost sohbetlerinin ki bu samimiyetsizlik konuşmalarımıza dahi yansıdı. Cep telefonunun modeli kadar arkadaşlıklar çıktı ortaya, kontörün kadar konuş muhabbetleri sardı yürekleri. Ve herkesin kontörünü uğruna harcayacağı sevgilisi dahi ucuza gitti bedava kontör kampanyalarında. Yılmaz ERDOĞAN’IN şiiri ne de güzel anlatıyor bugünün aşklarını.
“Disiplin kurulunda tartışılan aşkım olmadı benim.
Sınıfça gidilen pikniklerde kıçımıza batan platonik dikenleri saymazsak.”
Yani şimdi ucu yanık bir mektup kâğıdının ne anlama geldiğini bilebilir mi günümüz âşık ve maşukları? Pencere arkasında bakmaya dahi hicap duyan kızlar bugün pencerelerini ardında dahi açıyorlar, cep telefonları elde sabaha değin mesajlaşıyorlar büyüklerinin yanında. Sordukları zaman da sosyal arkadaş lafıdır almış gidiyor başını.
Saf bir anne: “Kızım bırak o telefonu, hem söyle bakayım kiminle konuşuyorsun öyle saatlerdir.”
Cin gibi bir kız:”Sosyal arkadaşımla konuşuyorum. Aman anne ne karışıyorsun.”
Saf bir anne: “Bey telaş etme bak sosyal arkadaşıyla konuşuyor.” Sosyal arkadaş aniden asosyalleşirse ki mutlaka Kafka’nın DÖNÜŞÜM’ÜNE dönüşümüne benzer bir dönüşüm olacaktır bu. Yani böcekleşecek, yani her biri ayrı birer Gregor SAMSA olacaktır.
Peki, asosyal arkadaş ne demektir?
Peki, sosyal arkadaşlar sosyalleşme üzerine roman mı yazarlar ya da roman mı konuşurlar geceden sabaha kadar.
Sosyalleşiyoruz a canım, bu ne heyecan?
Bu ne telaş?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.