- 545 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sadaka toplumu
Sadaka toplumu
“Veren el alan elden üstündür.”
Hangi toplum şuurlu olarak sadaka alacak duruma düşmekten memnun olabilir?
Sadaka almaya başlamak; sonun başlangıcıdır.
Yer üstü , yer altı ve insan kaynaklarını verimli kullanamayan toplumlar çökmeye mahkumdur!
Üretim faktörleri; toprak, emek, sermaye.
Pratikte sermaye toprak ve emeği satın alır.
Sermaye birikimi olmayan toplumlar toprağını ve emeğini de kullanamıyor. Bu nedenle sermaye için borçlanmak zorunda kalıyor. Bu şekilde ürettiği değerin büyük bir bölümünü (bazen fazlasını) borç ve faiz ödemelerine harcıyor. Sermaye açığı her dönem katlanarak büyüyor. Madenlerini ve stratejik değerlerini satmak veya kiralamak mecburiyeti hasıl oluyor!
Toplum, bireylerinin hayati ihtiyaçlarını karşılamakta yetersiz kalıyor ve sadaka devreye giriyor! İşte sonun başlangıcı…
Dünya üzerinde özgür olmayan toplumların tarihini araştırmalı. Bu duruma nasıl gelmişler? Bazı Afrika toplumları sadaka ile hayatını gayet güzel sürdürüyor diyebilir misiniz?
Sadakanın kurumsallaşmasıdır sonun başlangıcı, yoksa toplum kendi içinde zaten yardımlaşma içersinde olmalıdır.
Gelişmiş toplumlarda da sadakaya muhtaç kişiler bulunur elbet fakat çoğunluğu teşkil etmez.
Toplumun fotoğrafını çoğunluk belirliyor, çoğunluk sadakayı kurumsal olarak almaya başlamışsa sorun var demektir. Tekrar toplumun yükselmesi çok zaman alır.
“Sözün değeri kısalığında” diyor ve kesiyorum.
Saygılar.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Sayın Ahmet bey;
ne güzel dile getirmişsiniz bugün içerisinde bulunduğumuz durumu ve sona götürmeye çalışan emelleri.Halk olarak ne yazık ki okumayan,işsiz kesim kadar,bilgilerini ve donanımlarını üç kuruş için satanlarında sadaka ile geçinenlerden daha kötü olduğunu vurgulamak istiyorum.Geleceğini düşünmeyen ve sadece bugün için yaşayan herkes yok olmaya mahkumdur kişilerdir.Toplumumuzda ne yazık ki bu tip zihniyetlerin hakim olması benim içimi çok acıtmaktadır.
Değindiğiniz güzel konu için teşekkürlerimi sunuyorum.
Saygılarımla.