- 2402 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Dileklerim - Hayalerim - UMUDUM
Geçmişi ezberlemek - aslını bilmek - kendi çizdiğimiz her zaman değişen sınırlar için ölmek ve öldürmek - ve bu vahşice savaşlarla övünmek.
Bugüne kadar süren düşmanlıkları yaratan vahşice savaşların nedeni nedir ?
Aslını bilmek onunla övünmek.
Adam beş para etmeyen karakterde olacak fakat, bana fiyaka yapıp
- bak benim aslım şuna dayanıyo, dedelerim şunu yaptı, ben senden üstünüm diyecek.
hiiiiiç yemezler.
Sen ne yapıyorsun önce onu söyle… babanın yaptığı, dedenin yaptığı onu bağlar.
Baban cinayet işleyince seni mi yargılayıp tutukluyorlar?
Ben işyeri açmışım… ne insanlar görüyorum övünen. Fakat bana kazık atmak için de sürekli arayış içinde olan, çalan, borcunu ödemeyen.
Kimileri de vardır geçmişlerinde hiiç övünecek bir şeyleri yoktur fakat o kadar düzgün karakterlidir ki; beni hayran bırakır. Onun için kimsenin ne annebabası, ne de hele yüz yıllık geçmişi beni asla ilgilendirmiyor.
Gülün dikeni, dikenin de gülü vardır.
Dikeni elime battı diye hiç güle düşman olunur mu?
Şimdi insanlığa ne faydası veya zararı var.
Adam dünya barışını sağlama adına hayatını feda etmiş bir liderin kahramanın oğludur
Eee bencil ve kin dolu bir katilse ben bunu sırf babası için alkışlayacak mıyım?
Ben diyorum ki; bu savaşların nedeni üstünlük taslayan milliyetçilik duygularından kaynaklanıyor.
Dünyalıyım... Kesinlikle ayrımsız ne sınır tanıyorum, ne renk, ne din, ne de ırk.
Bireysel İNSAN arıyorum ve değer veriyorum.
Hitlerin oğludur icabında babasının yaptıklarına karşı çıkmış kesinlikle babasının yaptıklarını onaylamamıştır.
Ona asla düşman olamam ki.
Ben anne veya babamın her yaptığını onaylıyor muyum ki, onun yaptığı adına beni cezalandırsınlar ?
Hayır, her birey kendinden sorumludur.
Hayvanlar neden birbirlerini yok etmiyorlar soykırım uygulamıyorlar ?
Çünkü, onlarda aptalca geçmişlerini bilme ve böbürlenip üstünlük taslama yoktur ve h a y v a n deyip aşağıladığımız canlılar ne dünya nede diğer canlılara yok etmeğe yönelik kin ve nefretle zarar veriyorlar.
Oysa i n s a n olarak dimdik övünen bizler, hem insanlığı hem de doğayı yok edecek savaşlarla sonumuzu hızlandırıyoruz
Bu durumda geçmişimizin ne önemi kalacak siz insanlara sorarım ?
Ben bu şekilde düşünüyor ve hiçbir topluma, millete, ırka ve dine asla ne hayranlık ne de düşmanlık besliyorum.
Toplumlarda bireyler başa geçip, sürü psikolojisi uygulayarak savaş ve düşmanlık tohumlarıyla ölüme ve savaşa yönlendirirler.
Yoksa hiç bir annenin, aman savaşsın, kahraman olsun, ölsün diye hayaller kurup doğurmaz çocuğunu.
Kin ve nefret duygularıyla yapılan savaşlar tüm insanlığın sonunu hazırlıyor
BARIŞ DOLU BİR DÜNYAYA KANAT AÇALIM..
1 Ocak 2009
UMUDUM
Bugün yüreğim sıcak
Dağıttım kucak kucak
Sarı,
Beyaz,
Esmerim…
Gözünü yeni açan
Ağlama sen bebeğim.
Parsellense de dünya
Herkese bölüm bölüm
Aslıda hepsi senin
Doğacak bebeklerin
Bizler birer kiracı
Devr aldık,
Devr ederiz.
Tüm çiçekler ve kuşlar
Her yerde nasıl birse
Sende bebeğim birsin
Dünyanın her yerinde
Sana miras bıraktık
SAVAŞ YOKLUK ve AÇLIK…
Alın yazısı sanıp
Umudunu yıkmasın
Yarınlar ellerinde
Yüreğinde beyninde
Kullanırsın onları
M u m l a r ı n
Çıkarsın o güzel aydınlığa...
Necva KIYAK
24Ocak 1993]
YORUMLAR
Barışın olması için ilk şart adalettir... sonrasında hoşgörü
" HAK " deriz... Rabbimizin 99 güzel isminden biridir...
Kimileri sefalet çekerken bunu görmezden gelip vicdanını cüzdanı arasında unutup kimileri saltanat sürebiliyorsa; soyu ne olursa olsun... kimin kökünden gelirse gelsin... benim gözümde soysuzdur...
Allah c.c. " önce insan " olduğunu unutanları ıslah etsin İnşallah...
Adaletin olduğu yerde barış kendiliğinden geleceği için zaten savaşta olmaz... Hırs faktörünü de unutmamak kaydıyla
SAYGILARLA
Tabi ki babasının cezasını oğluna yüklemek yanlış, tarihin sayfaları içinde yaşananlar anımsanırken herkes dedesi ile tanınıyor, bu da değişmeyen bir gerçek..
.)
Şaka tabi ki...
..........
Herkes tarihin sayfaları arasında kalmış olan, dedesinin başkalarının dedeleri ile yapmış olduğu kavgayı çözmeye çalışıyor...
Ne zaman tarih konuşmaya başlasa ilk söylediği sözcük şavaş, ikinci söylediği sözcük ise barıştır...
Ve güzel tespitler var yazınız da ÜSTÜNLÜK TASLAYAN MİLLİYETÇİLİK duygularının sonu karmaşa, kaos, çatışma ve savaş getiriyor.
Bu söylediklerim şaka değil tabi ki..
Saygımla...
Güzel tespitler yapmışınız..