Ruhuma değen ses....
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Davet edilmeden bizi ziyaret eden sevimsiz dostlarımız olur. Geçmişte yaşadığımız sıkıntılar ve içinde bulunduğumuz bir türlü değişmeyen sorunlarımız, acılarımız, umutsuz bakışlarımıza gizlenen hüzünlerimiz olur. Geçmişimiz ile yaşadığımız an birleşince mutlu olduğumuz bir günümüzün bile olmadığını görürüz, çaresiz olduğumuzu fark ederiz. Yaşamımızın her anına hakim olan sıkıntı ve acıyı hep bizim yaşadığımızı sanırız.
O dünya bizim dünyamızdır, hiç kimsenin bilmediği, şahit olmadığı, haykırışlarımızı kimsenin duymadığı, kendimizi sakladığımız ve kimsenin mutsuzluğumuzu bile tahmin edemediği mahzenimizdir. Ne zaman aşamadığımız, hiç kimseye anlatamadığım ve kimsenin çözeceğine inanmadığımız sıkıntılarımız olsa ruhumuza değen hep aynı ses olur.
O an, ağlıyoruzdur artık…
Yaşam bize dokunmuştur…
Bir saniye bile dayanacak kuvvetimizin kalmadığını ve yaşama olan güvenimizi yitirdiğimizi biliriz. Bu gün ölmek için çok iyi bir gün diye seslenen ise kaderimiz değil, acımızın sesidir. Kendi hayatımızı kendimize yük görürüz, değişmesini isteriz, senaryo içinde mutlu insan rolünü oynamanın bizimde hakkımız olduğunu haykırırız ama bizi duyanın bize seslenmeyeceğini biliriz.
Hayatın kutsal kitaplarda anlatıldığı gibi olmadığını görürüz…
Hiç kimse bize babilin asma bahçelerini sunmaz, hiç kimse sıkıntılar içinde sabahlayan kadının gözyaşı damlasının kutsal olduğunu söylemez ama bilirim ki her çaresiz kadının gözünde düşen yaş kutsaldır.
Ve siz, sevdiğiniz kadının gözyaşını cam fanus içinde saklamanın nasıl bir duygu olduğunu bilir misiniz ?
Ruhunuza değen sesin sevdiğinizin sesi olduğunu gördüğünüzde, ufacık bir toz zerresi gibi boşluktan sonsuza düşmenin ne demek olduğunu bilir misiniz ?
Sevdiğiniz kadının ağlayışı ruhunuza değince o sesin verdiği acı ile sabahladığınız oldu mu ?
Eğer, sevdiğinizin ağlama sesi ruhunuza değiyor ve siz o gün uyuyabiliyorsanız bence siz o kadını sevmiyorsunuzdur.
Kainatın içinde kapladığınız yerin bir toz zerresi kadar olduğunun farkına bile varmamışsınızdır.
.......
YORUMLAR
Paylaşımınız duygu yüklü ve sevgi dolu,seven insanın sevdiği için iç titremesi.Gerçek sevgide anca böyle hissedilir günümüzde artık ender böyle sevgiler ve kadına böyle değer vermeler ne yazık ki.Çok beğendim çok da duygulandım,izniniz olursa radyo yayınımda paylaşımızı okumak isterim.çok teşekkür ederim bize sunduğunuz için.Saygılar
Ruhunuza değen sesin sevdiğinizin sesi olduğunu gördüğünüzde, ufacık bir toz zerresi gibi boşluktan sonsuza düşmenin ne demek olduğunu bilir misiniz ?
..............................................O ANDA SESİNİZİN ONA ULAŞMASINI İSTİYORSANIZ VE ULAŞAMIYORSANIZ O SESİ
DUYARSINIZ.YOKSA AĞLAYAN BİR KADININ SES SİZE BU DUYGUYU YAŞATMAZ.
YENİ YILINIZIN MUTLU GEÇMESİ DİLEĞİYLE...
Yazınızı duygulanarak okudum. Bazı cümleler yerine çok güzel anlamlar katmış. Yorumları okurken okuyan, anlayan var diye sevindim.
Diyorsunuz k: ''KADININ GÖZ YAŞI KUTSALDIR.''
''ÇOCUĞUNU BAĞRINA BASTIRAN ANNE, TOPLUMUN EN SAYGIYA DEĞER İNSANIDIR''
''YUVAYI DİŞİ KUŞ YAPAR.''
OLUMLU, DUYGULU YAZILARINIZLA , BAŞARILARINIZIN DEVAMINI DİLERİM. YENİ YILINIZ SAĞLIKLI VE MUTLULUK İÇİNDE GEÇSİN.
"Hiç kimse bize babilin asma bahçelerini sunmaz, hiç kimse sıkıntılar içinde sabahlayan kadının gözyaşı damlasının kutsal olduğunu söylemez ama bilirim ki her çaresiz kadının gözünde düşen yaş kutsaldır."
Babilin asma bahçeleri neden bu kadar yeşerdi acaba kutsal her damla ile sulanmış olabilirmi her bir asma fidesi???
Kadın kutsallığın timsali analık mertebesine eren tek varlık dünya yüzünde..
Her damla göz yaşının bir sebebi olmalı...
Yazınızı kutlarım ayrıca bu vesile ile yeni yılınızıda kutlar,sağlık başarı huzur adalet ve barış getirmesini dilerim Sn. Binyıl...
Saygılarımla
ARZUUU tarafından 1/1/2009 1:18:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yıllar önce hayatı yönettiğimizi sanırdım ya da ben o zamanlar belki de çoğu kez hayat istediğim komutlara amade bilir ve de öyle yaşardım.Herşey yolunda giderken kendime evet başardın ve hayatı teslim aldın derdim.Meğerse hep yanılan bendim ve benim gibi düşünenler.Hayatı asla yönetemedik.Hayat bizi istediği gibi yönetti/yönetmeğe de devam ediyor...
-Acımasızca/Hain/gaddar ca...
-Hayat önümüzden yürüyor/göz yaşlarımız fanusta olsa ne çıkar...
İşte anlatılmak istenenden/kendi adıma edindiğim ders diyebilir ve aynadaki benimle yüzleşebilirim.
-Kalemine bin sağlık...
-Haaaaaa unutmadan 2009 bana/sana/O'na...
bize/size/O'nlara tüm insanlığa barış/sevgi/mutluluk getirsin
Mahzun Prenses... tarafından 1/1/2009 7:15:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
hayat bütün duygularımızı öldürerek bizi uçsuz bucaksız bir çaresizliğe ittiğinde yanımızda ellerini gördüğümüz, sesleriyle bir ilaç tesirinde bizi iyleştiren, kalp atışlarımıza, gözyaşlarımıza ortak olan sevdiklerimiz olmalı..
hayata tutunmak ve çaresizliğe karşı cesaretlenmek için bu kişiler doping etkisi yaparlar...
işte bu anlarda işin sırrı biraz da bunu düşünmek olmalı..
şanslıyız ki bir el uzatımında sevdiklerimiz var..
..
bu duyarlı yüreğe ne demeli bilemiyorum..
yazı ise harikaydı..
sevgiyle kal..
Hayatın kutsal kitaplarda anlatıldığı gibi olmadığını görürüz…
Hiç kimse bize babilin asma bahçelerini sunmaz, hiç kimse sıkıntılar içinde sabahlayan kadının gözyaşı damlasının kutsal olduğunu söylemez ama bilirim ki her çaresiz kadının gözünde düşen yaş kutsaldır.
Ve siz, sevdiğiniz kadının gözyaşını cam fanus içinde saklamanın nasıl bir duygu olduğunu bilir misiniz ?
Ruhunuza değen sesin sevdiğinizin sesi olduğunu gördüğünüzde.......
kutluyorum
namık cem
Ruhunuza değen desenin izlerini okudum yazınızda .Oldukça duygulu ve sorgulayan iç sesiniz duyuluyor.
Kendimizi duymayı başarabilirsek diğerlerini de duyabiliriz.
Yazınızı beğeniyle okutan yüreğinize sağlık.
Bu vesile ile yeni yılın Ülkemize ve dünyamıza ,barış habercisi olmasını temenni ediyor ,sağlık huzur ve mutluluklar diliyorum..Saygılarımla
Ruhunuza değen sesin sevdiğinizin sesi olduğunu gördüğünüzde, ufacık bir toz zerresi gibi boşluktan sonsuza düşmenin ne demek olduğunu bilir misiniz ?
çok güzel bir anlatım ve duygusu ön planda sorgulamalarla dolu bir çalışma olmuş
tebrik ediyorum..
mutlu yıllar diliyorum