- 827 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bursada zaman!
BURSA’DA ZAMAN!
Bursa Kenti Ülkemizde Kentler arasında yaşanabilirlik olarak en çok cazibeyi bünyesinde barındıran özellikleriyle güzide yirmi birinci yüzyıl şehri olduğunu söylemektedir.
Tarihe bakıldığında yakın tarih sayılabilecek Osmanlıya başkent olmuş bir dönemin çıkış basamağı olan kent, bir inci sanki güneş gibi gelecek vaat ederek parlamaktadır.
Bursa bir müzedir tanımı kesinlikle abartı olmayacaktır. Her adımda tarih ufkumuzu açmaktadır.
Osmangazi’de Mühendis lisanslı bir çınar karanlığa gömülmüş vefa bekleyen değerlere sarraf gözü ile değer vermiş, dev bir müzenin kapılarını adeta abartısız açmış ve açmaya, atalarımızın ruhunu şad ederek devam etmektedir.
Bursa’ya ilk gelen kişiler büyük bir kalkınmanın, engellenemez bir yükselişin kenti yorgun düşürmesinin yanında ehil insanların kente neşter atarak kangrenleri temizlediği, güzeller güzeli yeşilliklere namzet çağdaş görsellikleri ustalıkla yerine koymayı başardıklarını görmekteyiz.
Bursa Cumhuriyet tarihinin en parlak modern kent anlayışı ve yükselen bilgi değeriyle göz kamaştırmaktadır.
Bursa’da, Uludağ, yeşil gelinlik, tarih, kaplıcalar, şelaleler, yeşille özdeş modern semtler, şeftalisi, kestane şekeri, Kemalpaşa tatlısı, İnegöl köftesi, mobilyası, rüştünü dünyaya ispatlamış sanayisi, asrın tam donanımlı geleceğe güven veren bir hayatın öyküsünü okuyun demektedir.
Bir Kentin yaşam dengeleri ortak bilgi yaşamında hayatının rengini yakalamaktadır. Sadece bilge yönetimin dönem evreli neşterleri tüm bedene anlayış farkı ile yansıyacaktır. Sorululuktan kaçan şahıs ve kitleler sonuçlardan kaçma şansına mutlak sahip değillerdir. Kent her unsuruyla bir bütün teşkilini inkâr şansına sahip olamayacak nitelik taşıması ile kendini bulmaktadır. Kent niteliği içerisindeki unsurların en büyük şekillendiricisi insandır. İnsanımızın kentine bakışı evinin yaşam unsurlarındaki genel yaşanılırlık seviyesindeki etmenlerin birlikteliğine sahip çıkışı gibimi olmalı dersiniz?
Bursa tüm Ülkeden kent ve köy göçüne rağmen Kent nüfusunun Anadolu insanı olmasından gelen güler yüzü ve sıcakkanlılığı içerisinde uyumla harmanlanmaktadır.21 yy. gereği kültür ve sanat alanında yeterli alt yapısı olması, Belediye başkanlarının kusursuz sayılabilecek yaklaşımlılarını yakalayan şehrimiz spor tesisleri itibariyle de Ülkemizin nadide göstergelerine sahiptir. Daha iyi olabilecekleri! Aydın bakış açısıyla kapılarını halka açmış hizmet merkezlerine taleplerimizi ve önerilerimizi götürmekle yakalayabileceğimiz tartışmasız gerçektir.
Cumhuriyetimizin en yüksek katılımla desteklendiği şehrimizde, katılımcılık ruhu hizmet kalitesindeki yükselişte gizlidir. Bursa bir şiire sığar mı dersiniz? Bu kesinlikle imkânsızdır ama elimden geldiğince satırlara şiirle dökmeye çalıştığım Bursa yaşayan, özleyen her insanın kentidir.
Bursa yaşamakla anlaşılır, ekmek kentidir, yeşil kentidir, tarih kentidir, sanat kentidir, bayrak kentidir,2543 metreden bakanlara bakan bir kenttir. Bursa yaşamın tadına varmada başkent kentidir. Bursa şiire İlham şehridir.
Bursa da Zaman!
Türkiye’nin hası, tarihi temsil mirası
Marmara’nın ihlâsı, şehirde ihdası
Sönmüş volkanın yeşilinde darası
Ulucami durağıydı zaman!
Ulu dağında kışı var, ovasında yazı yar
Sanayide tahtını, gelişmeye bahtını kar
Tarihinle barışan talihin göreceli ar
Üftade hazretleri durağıydı zaman!
Padişahların şahlarında çağırdı
Bu şehirde çağrıda bağır Orhan
Osman Gazi, şehitlerin bayrağıydı
Tophane durağıydı zaman!
Susamış gönüllere derman çeşmeler
Dizilmiş kem gözlere abideler, erenler
Üniversiteler, Medreseler, yarenler
Koza han durağıydı zaman!
Yeşilin endamına gökyüzün baktı
Parklarda tadı, yeşil türbe gönüllere aktı
Ulaşımdı hengâm ulaşıp Raya taktı
Emir sultan durağıydı zaman!
Tarih doğuran dönemden gelir önemin
Süregelen törende beyliğin, tekliğin
Sevmenin, insanlığın destanı yarenlerin
Kilise, sinagog, ayazmalar durağıydı zaman!
Demir taşta höyükler, köylerinde Yörükler
Şehitlikle tüter ocağı sönükler
Dalgalanır kahırlı al yıldızlı bayraklar
Pınarbaşı durağıydı zaman!
Bursa şifa evi gönüllere dertlere
Kükürtlüsü, osmangazisi, karamustafası
Oylatı, tümbüldek kaplıcası, şelalesi sesi
Fidiyekızık durağıydı zaman!
Mutfağında kahvaltısı semiz yağı zeytini
Mihaliç peyniri beytin, sahilde tatilin ahengi
İnegöl de köftesi, kestane şekerinde şerhi
Kemalpaşa tatlısında durağıydı zaman!
Ulubat gölü gönlü, iznikte kefal, zeytin gölü
Milli park Uludağ’ın gönüllere bağlı yönü
Cumalikizik seyirde ünü, ahşap evleri dünü
Gemlikte zeytinin durağıydı zaman!
Musiki edası Kemalpaşa da Suuçtu şelalesi
Kestel saitabatta şelalesinde bulur demi
İnegöl oylatta, ayvainide mağarası tevi
İskender dönerinde durağıydı zaman!
İkibinbeşyüzkırküç metreden bakışı
Yeşilin raksı suların akışıyla nakışı
Fışkıran evliyalar, tarih, erguvan gelini
Osmangazi’de bir çınar durağıydı zaman!
Bursa da yaşanmamış esaretti geçmiş
Yüzyıl şehri esarette, özgürlüğe demlenmiş
Görselliğe gölgeler erdiren, aydınlattı Gölgeleri!
Osmangazi’de Mühendis lisanslı çınarla durağıydı zaman!
Bursa Cumhuriyet, Bursa sanat, Bursa ekmek, Bursa ömür Kentidir. Yaşamak gerekir. Anlaşılırlığı kendinde bulmak için mi dersiniz?
2008-Siyasettin ÖZAYDIN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.