- 527 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
YIL BAŞINI KİMLER KUTLAMALIDIR ?
Bir tüccar bir senelik ticaretinin yıl sonu hesabını yapar ve o yıl ciddi bir kazanç elde ettiğini görür.O tüccar ikinci senenin başında eşiyle dostuyla ve çalışanlarla bu kazançlı yılı kutlayabilir.
Bir yılın muhasebesi sonunda iyilikleri hatalarından fazla olan kişi bir seneyi manevi kazançla kapattığı için sevinip kutlayabilir.
Cenneti hak eden kişi ona erişme yolunda bir yılı eksiltmenin sevincini yaşayabilir.
Allah’a aşık olan bir kimse maşukuna kavuşma yolunda bir yıl azaltmış olmanın sevincini yaşayabilir.
Benim gibi mücrim birisi hayatından bir yılın daha boşa geçmesine mi,hayatının bir yıl daha kısalmasına mı yaptıklarının hesabını verme zamanına bir yıl daha az kalmasına mı sevinip kutlasın….
Kutlayanlar geleceğini garantiye alan şanslı insanlar olmalı. Yoksa ömrü azalan, mezara bir yıl daha yaklaşan, Yaptıklarının hesabını vermeye bir yıl daha erken gidecek olan birisi kutlama yapmak yerine boşa geçen bir yıla yanıp ağlardı.
Yeni gelecek olan yılın eskiyi aratmayacak olması dileklerimle.
YORUMLAR
"Cenneti hak eden kişi ona erişme yolunda bir yılı eksiltmenin sevincini yaşayabilir." diya yazmışsınız. Kim daha bu dünyadayken cenneti kazandığından emin olabilir ki? Bir müslüman ancak hesap günü defterinin sağından verildiğini gördüğü zaman kutlayacak bir şeyi olduğuna inanmalıdır.Son anını görmeden "Kurtuldum." denilmemiş olması bence daha doğru bir anlayıştır.Selâm ve sevgiyle