.....
.......
YORUMLAR
sanırım unutmamam gereken ve önemli bir ayrıntı daha var abi;
editörlüğümü yapan değerli Cumhur KARACAYA
kapak tasarımımı yapan değerli Sinan TALAYA
yayın evi BİLGE KARINCA YAYINCILIĞA
teşekkürlerimi bir borç bilirim.
isteyen dostlar için D&R ya da net aracılığıyla bilge karınca yayınevi.
esenlikler.
filiz kılınç(SON ARYA) tarafından 12/31/2008 2:02:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Değerli dost; nefes nefese ve geç kalmışlığımı da yanıma alarak geldim, hayat telaşı bazen ne çok geç bırakıyor insanı...özür dilerim....O sohbette kitabımı size hediye ederken içimden geçen tek şey " değer bilir bir elde eskiyecek" tümcesiydi...ahh ne çok seviyorum bu öngörülerimi...hiç yanılmadım...." gecenin en karlısı benim, bir kitabım oldu" demiştiniz :))) aslında o gecenin en şanslısı bendim; çooook sağlam bir okurum olmuştu çünkü.
yazdıklarınız onur verdi, okuduğunuzu bilmek büyük haz...BİRDE ŞU YÜREĞİMDEN ÖPMESEN BE ABİİİİ :))))) hem yürekte neymişşşş ne kaaadaaaar garip bi şeymiş, caizmiymiş değilmiymiş :))) ee be güzel abim gel biz yine laz tarzı selamlaşıp saygıyla yanaklaşalım :)
ÇUKUR VE KAPILAR ( belkide ilk kez kendime dair ciddi birşeyler anlattığım tek eserdir, sağlam bir irdeleme yapmışsın... o şiiri yazdığımda gören bir çok arkadaşım panik içinde arayıp, neyimin olduğunu sormuşlardı, ( şiirlerimi ifşa etmediğim gibi, neyimin olduğunu da ifşa etmemiş ve gülümsemiştim HİÇ derken....oysa her hiç bir hep'e gebedir ) evet ciddi bir panik vardı sorularında! ne mutlu bana...insanın giderken dahi arkasında onu hatırlayacak birilerinin olduğunu bilmesi müthiş! )...şimdi ben desem ki bu güzel emeğin için, ayırdığın zaman için, beni deli edecek güzellikteki bu süprizin için sonsuz teşekkür ederim; hep bir yanı yarım kalacak içimdeki sevincin! nasıl anlatılır ki bu abi, nasıl izah edilir emeğin karşılığını bir başka emekle almak...İŞTE SUSTUĞUM ANDIR!
yarımda kalsa, içimdeki o çocuksu sevinci anlatmaya yetmeyeceğini net biliyor olsamda ÇOOOKKK TEŞEKKÜR EDERİM.
Diğer dostlara gelince :))) öyle çok zaman olmuştu ki böylesi samimi yürekler görmeyeli....hele ki ego dolu bu çarpık düzen ve kayıp kimlik modasında böyle çekingesiz, böyle içten ve böyle dostane tümceler görmeyeli! bir çok insan takdir etmeye bile çekinir oldu bir diğerini...sanıldı ki birini takdir ettiklerinde kendileri ötelenecek! oysa her acı paylaşımla azalırdı, her mutluluk paylaşımla çoğalırdı...bu öteleyen değil, içe dahil eden bir kavram olurdu...işte o egodan sıyrılmış, samimi bir dille merhaba diyen dostlara da içten ve aynı samimiyetle teşekkür ederim.
herşey gönlünüzce güzel olsun dostlarım.
içten sevgilerimle.
( toynak abi bu yürekten öpme modasına birileri daha dahil olurda çoğalırsa varyaaa oyyy benim halime :)) ) iiiiyyykkkkkk
:)
Son Arya Filiz Kılınç "Çukur ve Kapılar" adlli kitabını, Sinan Talay askere uğurlanırken düzenleniş olduğumuz toplantıda sevgili Toynak'a imzalamışlardı.
Sevgili Toynak o geceyi BİZİM ASKER adlı yazısında anlatmıştı.
Son Arya tarafından kitap kendi adına imzalanınca Toynak bu gecede en karlı ben çıktım diye çocuklar gibi sevinmişti. Gece yarısı herkes dağılırken kitabı koltuğnun altına öyle bir sıkıştırışı vardi ki... O toplantıda Cumhur Karaca'nın editörlüğünü yaptığı bu kitapdan epeyce şiir de okunmuştu.
Toynak fırtınadaki dalgalar gibi aksiyoner bir insan. Bir o kadar da duygulu ki bazı şiirler okunurden gözleri buğulunayordu fakat O bunu çaktırmıyor, o neşeli konuşmasıyla örtbas ediveriyordu.
Kitaptaki şiirlerden alıntılar da koyarak yaptığı kapsamlı değerlendirmede Toynak Çukur ve Kapılar adlı Son Arya kitabını bir güzel okumuşlar. Biliyorsunuz pek çok kişi imza günlerinde jest olsun diye kitabı alıyor ancak okumuyor...
Toynak kitabı hatmetmiş.
Yaman bir edebiyat adamı doğrusu.
Takdir etmemek olası mı?
Son Arya şiirleri ve kitabın bütünü hakkındaki tüm değerlendirmelerine katılıyorum.
Şiirler kitaplar işte böyle imbikten süzülüp anlaşılınca ve büyük bir zarafetle, nezaketle dile getirilince insan seviniyor.
Bizim Son Arya yazıyı okuyunca o ünlü gülümsemesiyle oldulamış ve muzipçe dilini çıkararak sevinmiştir.
Yorumcu kardeşlerimin belirttiği gibi Toynak bu konularda çok değerbilir bin insan.
Şair portreleri olarak yazdığı şiirlerle de yeni bir çığır açtı Edebiyat Defterinde.
Toynak.
Her neşeli halin, her enerjin bir sonrakine şarj eden mühtiş bir güç sende.
Sen o kıymet bilen halinle herkesi sevindiriyorsun ya..
Sen de hep sevin be.
Ben de senin o sevgi dolu yüreğinden formalite dışında bir insan sevgisiyle öpüyorum.
Değerli abim, öncelikle vefabilirliğinizi hep taktir etmek gerekir. Bu kesin !..
Sonrasında ise, değerli şair Filiz Kılınç hanımefendiye
emek ürünü " Çukur ve Kapılar" isimli eseri için başarılar dilerim.
Kitap temini için, yayıncı/satış noktası olarak adres bildiriminde bulunulması, esere ulaşmak isteyenler için yararlı olacaktır.
İyi geceler dilerim.
Göktürkmen tarafından 12/31/2008 12:07:40 AM zamanında düzenlenmiştir.
2007 MAYISINDA AMASYA BORABOY ŞİİR ETEKİNLİĞİ'NDE TANIŞTIĞIM,
ANTOLOJİ'DE BİR ŞİİRİMLE İLGİLİ ÇIKAN TARTIŞMADA 6 ŞAİR ARKADAŞIMIZIN PASİFLENMESİNDE SAYFASINI AÇARAK DELİKANLICA TAVIR SERGİLEYEN CAN BİR İNSANDIR FİLİZ KILINÇ.
BAŞARILARININ DEVAMI ARZUMUZDUR.
BİR DOST İÇİN GÖSTERİLECEK VEFAYI İFA EDEN KARDEŞİME TEŞEKKÜR EDİYORUM.
SELAM VE DUA İLE.
Ateşler içinde yazdığınız tanıtım yazısı buydu, ya sağlık ve esenlik içerisinde yazsaydınız, bilemiyorum kitabın tam içeriğini ama herhalde kitaptan daha etkili olacaktı. Neyse latife bir yana güzel kardeşim kitabı temin edeceğim. Güzel lugatinizi okudum, kaleminiz daim olsun, nice yıllara diyorum . Filiz hanım ve Cumhur beyi de şimdiden tebrik ediyorum. Sevgim ve saygımla. Daim olun.
Ankara toplantısında bir çok şair arkadaşın eserlerini alma imkanı olmuştu fakat sayın Filiz Kılınç'ın bahsetmiş olduğunuz eserini yazınız sayesinde öğrenmiş bulunuyorum.
Umarım İstanbul da temin edebilirim.
Sayın Filiz Kılınç ve sayın Cumhur Karaca'nın emekleri ile yayınlanan ''çukur ve kapılar '' isimli eseri sizin kaleminizde okumak güzel di.
Saygımla...
Öncelikle Sn Toynak Beyfendi ' ye teşekkür ederim müthiş tanıtımdı..
Hiç bir edebi bilgisi olmayan bana eğitici öğretici ve düşündürücü katkısı oldu.
Fazla okumadığımız demek abartı olur hiç okumadığımız nasıl da anlaşılıyor okuyanlar tarafından, bilenler bilirmiş demek istedim.
Bilenler öğretirmiş aynı zamanda.
Öğrenmemi ve de anlamamı , daha sınırsız düşünebilmemi sağladığınız için Teşekkür ederim.
Gerçekten müthiş bir emekti
Çok değerler kattı değerlerime...Yürekten kutlarım sizi ve emeğinizi.
Sabah okumuş olsaydım kitabı alırdım hazır çarşıdayken..Yazdım aklıma en kısa zamanda.....
Saygılarımla
e be ihtiyar! bir kitap işte insanı böyle bağlamalı sosyalleşmeye ve hayata ve insana ve dostluklara..
"Çukur ve Kapılar" isimli şiir kitabının özgün şairine öncelikle teşekkür etmek gerekir ki bizleri ufkun görebildiğimiz kadar değil göremeyeceklerimizinde hayaline bakmamızı öğretmiştir.
Bu kitapta editörlük yapmış olmak benim için bulunmaz şanstı. hatta şansın ötesindeydi. çünkü bu kitap tecrübelerimizi pekiştirmek açısından da önemliydi.
D&R' larda, İmge'de, Dost Kitabevinde vitrine çıktığında ciddi anlamda talep görmesi kitabın ve şairin başarısıdır.
Toynak abi, irdelemeye çalışmışsın kitabı, ki; bu kitaba tek bir yerden bakmak yeterli gelmiyor. Ben hala bazen şairine soruyorum; " şu mısrada ne demek istedin" diye. Şair de diyor ki; "şiirlerimi ifşa etmem". doğrusu bu zaten değil mi?
Çukur ve Kapılar'da anne rahmini de bir çukur olarak düşünürsek ve hayata geldiğimizde birden fazla kapı ile karşılaşıyorsak...
Neyse..
Teşekkürler abi. Elimizden düşürmediğimiz bu kitapla ilgili açılımın ve teveccühün için.
Eee, editör olarak bir şeyler yazmalıydım, değil mi?
Cumhur Karaca
Cumhur Karaca tarafından 12/30/2008 11:12:45 AM zamanında düzenlenmiştir.