- 3376 Okunma
- 51 Yorum
- 0 Beğeni
İSRAİL, ORTADOĞU VE DÜNYA
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Görülen odur ki, dünya arenasında emperyalist ülkeler ile sömürülen, geri bıraktırılmış ülkeler arasında sürekli satranç tahtaları ve devam ede gelen oyunlar vardır.
Bize yakınlığı nedeniyle en yakın masadaki satranç tahtasına gözatabiliyoruz. Zaman zaman oyuna dahil bir piyon, zaman zaman da haddimiz olmayarak (!) seyirci müdahele hakkını kullanıyoruz.
Bu oyunda tarihi misyonunu ’ Beyaz Adam ’ olarak belirlemiş olan A.B.D. beyazları,
karşısındaki siyahları da Araplar oynama rollerini üslenmiş durumdadırlar. Son güncel Gazze katliamına baktığımızda, İsrail’in her zaman şahın önündeki beyaz piyon (Açılış piyonu ) rolünü üstlendiği bir kez daha gözler önüne serilmiştir.
Bir çok arkadaşımız benden önce güncel konunun katliam boyutunu (GAZZE) yeterince irdelediler. O nedenle ben bunların dışında daha genel değerlendirmeler yapmak istiyorum, oyunun bir izleyicisi olarak. Açılış piyonu güçlü bir piyondur; çünkü şahın sağ ve sol yanındaki esas güçlü vezir, fil ,at gibi kuvvetli taşlarca desteklendiği gibi, sağındaki ve solundaki piyadeler tarafından da desteklenir. O nedenle hiç tereddütsüz beyazlar her zaman kural olarak oyuna önce başlar. Usta oyuncu bilir ki göbekteki piyon, oyunun en stratejik taşıdır ve onu kolay kolay vermek istemez.
Aslında satrançta siyah ya da beyaz, oyuna kim başlarsa başlasın, hamle üstünlüğünün ötesine oyunu taşıyabilmek, bilgi, beceri, donanım ve derin düşünme işidir.
Akıllı oynayan siyahların oyunu kazandığı da çok görülmüştür, satrançta piyon yürütmek, halkın cebinden para yürütmeye, gemisini yüzdürmeye benzemez.Bu tip oyunlarda, gerekli zemin ve zamanı, koşulları dikkatle irdelemek gerekir, hazırlıksız, aç gözlü hareket edenlerin sonu hezimettir.
İsrail gücünü nereden alıyor?
Tarih boyunca ezilen ve takip altında olan bu ulusun acımasız var oluş ya da yok oluş deneyleri olmuştur.
İşte asıl meselenin ’Olmak ya da olmamak ’ (To be or not tobe ) noktasında ele alındığını düşündüğümüzde ve savaşların genel doğasına baktığımızda, bu olayların mantık çerçevesinde barışçıl çözümlere ulaştırılabileceğini düşünmek, saf dillikten öteye gitmez, gidemez, kendimizi kandırmanın hiç gereği yok. Zaten savaş akıl dışı bir eylemdir.
Oyunda önceden yapılan yanlış hamleler var ise, onların yerini dolduracak mucizevi hamleler geliştirmek hayli zordur.
Ortadoğu’da şimdiye kadar hep beyazların çok zeki, siyahların ise hep aptalca hamlelerine tanık oldu dünya.
’Kafayı kullanıp beş numara kep giymek’ işi, her insanın kolay başaracağı, ya da doğru önderlik yapılmadığı takdirde, ulusların başarabileceği kolay bir iş değildir.
Kep giyeyim derken çuval giyildiğine de tanık olunmuştur. Dolar milyarderi Arap ülkelerinde kum gibi para kaynasa da teknoloji yoktur, bilgi yoktur. Bilgi toplumu olmak çok farklı bir değer, erdem ve göstergedir her zaman dünyada.
Arap ülkelerinde şeyhlerin, emirlerin yatı var, katı var, dünyanın en lüks otellerine sahipler, ancak A.B.D.nin arka bahçesi konumundalar hepsi de... Halkı bilgisiz ve modern köleden farkı yok.
Oysa Ortadoğu’da A.B.D.nin hep aynı piyon açılışı ile bilinen bu siyonist yayılmaya destek o yapısı karşısında, örgütlü bir yapılanma ve dayanışma bu yayılmanın önüne geçebilecektir. CENTO adlı bir paktın yok edilmiş olması, İsrail’in ve ABD’nin ekmeğine yağ sürmüştür.
Bu güne kadar olan biten karşısında sessiz ve becerisiz kalınması cesareti arttırmıştır. Dolayısıyla Bush ile başlayan Irak’ın açık işgali döneminin savunma bakanı Ramsfeld’in projelendirdiği ’ŞOK ve DEHŞET ’ operasyonunda, ağızdaki bakla çıkarılmış ve ’ ...bu savaşın hiç bitmeyeceği ...’ ifade edilmiştir. Bitmeyecektir; çünkü sorun BÜYÜK İSRAİL devletinin oluşturulması ve ABD emperyalizminin içinde bulunduğumuz yüzyılda ASYA EGEMENLİĞİNİ oluşturma sürecidir.
Bunun karşısında İRAN’ın ulusal bilinçle ayak diremesi ve savunma teknoloji geliştirmesi (Uzun menzilli füzeler ) ABD önündeki önemli engel gözükmektedir.
Türkiye İran ve Pakistan’dan oluşan CENTO paktının yeniden canlandırılmasına yönelik bir yapılanma ABD’yi Ortadoğu’ ve Asya coğrafyasında frenleyici olacaktır. Bu da Ortadoğu’daki yangının sönmesi demektir. Asyalılar topraklarına ittifakla sahip çıkmayı beceremedikleri takdirde, emperyalizm var gücüyle saldırılarını sürdürecektir. Çünkü tarihsel sürece geri dönüp baktığımızda bir çok uygarlığın sona erdirilip, kökünün kazındığına tanıkız. (Mayalar, Aborjinler, Kızılderililer,..) Vietnam, Şili Pakistan , Afganistan deneyleri... Acaba bütün bu olan biten karşısında Amerikancı medyamız ve TV kanallarımız, burçlar falına bakarak 2009 yılınının nasıl geçeceğini ;...masal masal maniki, kuyruğu var oniki, onikinin yarısı, tilki çakal derisi... tekerlemeleriyle anlatmaya devam ededursun; açın o fallar okuyan ağzınızı (Ayyy çok sıkıştım...).
İsrail gücünü pozitif bilimlerden almakta ve buna dayalı olarak da pozitif, aktif siyaseti kurallarına göre oynamayı iyi becermektedir. Unutulmamalıdır ki ancak ve ancak kurallarına göre oynandığı ölçüde başarı şansına sahiptir oyun.
Çölde sebze yetiştiren, genetik araştırmalarla verimliliği artıran, tohum teknolojisini geliştiren, deniz suyunu arıtan, teknolojik sistemle çöl topraklarını sulayabilen, nüfusuna ve sahip olduğu toprakların genişliğine oranla ulusal geliri çok çok yüksek bir devlettir İsrail.
Ulus olarak inatçı, zeki ve çalışkandırlar.
Mesleğim rehberlik olduğu için yüzlerce İsrailli ile gezi yapma olanağına kavuştum. Para konusuna gelince dürüst olduklarını tam söyleyemem ve inatçı bir biçimde pazarlıkçıdırlar. Bir kuruş için saatlerce tartışma yaratabilirler. Hele paranızı önce peşin almadıysanız, sonra sizden belli bir bölümünü, ’ ...şu eksikti, bu olmadı...’ türlü bahane ile sizden kesecektirler, en azından deneyecektirler; bu onlar için beceri ve ulusal mizaçtır.
Tarih boyunca Yahudi cemaati ile içli dışlı yaşamış bir ulusun bireyleri olarak, zaman zaman çok sempatik Yahudilerle de karşılaştığım olmuştur. Onlara sanki biraz türklük bulaşmıştır. Davranışları bize çok benzer, Türkçe konuşurlar, şarkılarımızı ve türkülerimizi söylerler. Ama aralarında çok çingenelik (cimrilik) yapanlara da rastlamışımdır. Örneğin beş yıldızlı otellerde kahvaltı sofrası zengin olduğu için yediğinin yanı sıra, çantasına doldurup götüreni de vardır. Çok gürültücüdürler. Otobüslerin içini kirletirler. Meyveleri soyar, kabuklarını orta yere atarlar. Bu anlamda Araplardan pek farkı yoktur.
Ancak aralarında çok soylu Yahudilere de çok rastladım, bunlar akademisyen sınıfı , yüksek okul mezunu olanlardır genellikle.Yahudi toplumu içinde iki zümreden söz etmek mümkündür. Birincisi normal sıradan olanlar, ikincisi de elitler. Elitler genelde çok yönlü becerikli bilgi sahibi insanlardır. Muhafazakâr bir toplumdur Yahudiler, hiç bir Yahudi bayanın bir başka ulustan birisiyle GAYRİ MEŞRU YA DA MEŞRU macerasına tanık olmadım.
ANCAK BU MUHAFAZAKÂRLIK
TÜRBANLA BAŞINI, ÇARŞAFLA BEDENİNİ KAPAMAK ,
BİLİME KAPILARINI KAPAMAK ANLAMINDA KESİNLİKLE DEĞİLDİR.
Ortaokul sıralarında iken yaz aylarında bir tuhafiye mağazasında tezgahtar olarak çalışırdım, İstanbul’dan bir Yahudi tüccar gömlek getirirdi(d.......t marka ). Herkesin gömleği ucuzdu, ama onunki iki kat pahalı olmasına rağmen daha çok satardı. Çünkü kaliteli idi ürün. Biz işte bu noktada daha kalitelisini üretebilmeyi hedef edinebilmeliyiz.
Bir de İsrail dışında yaşayan Yahudi toplumu vardır ki, bunlar genellikle başka ulusların tebasına kayıtlı, fakat Yahudi kökenli , genelde ticaret burjuvazisi, serbest meslek sahibi insanlardır.Yeryüzünde hemen her ülkeye yayılmış demek mümkündür Yahudileri.
Örneğin A.B.D içinde genel nüfusa oranla sayıları % 3-4 dolaylarında diye aklımda kaldı, fakat A.B.D.’ deki akademisyenlerin % 25 inin Yahudi kökenli olduğunu düşündüğümüzde ne kadar bilgi düzeyi yüksek bir toplum olduklarını ve A.B.D. politikalarını çekip çeviren yönlendiren sınıfın Yahudi Ticaret Burjuvazisi’nin desteğindeki akademisyenler olduğunu kavrayıp görebiliriz.
Bu devlet şu anda yeryüzünün en büyük nükleer gücüne sahiptir demek mümkün, en güçlü bilim adamlarına sahiptir demek mümkün, en güçlü haber alma ve casusluk şebeke ağına sahiptir demek mümkün. Askeri alanda en güçlü devletin (ABD)öz evladıdır demek mümkün...
Biz her ne kadar ruhumuza işlemiş duygularla zaman zaman kanımız kabarıp, ateşli söylemlerde bulunuyor isek de bu gerçekleri asla gözardı edemeyiz, hele bir de bu denli yakın bir coğrafyada aynı ateşin çemberinde yer alıyor isek.
Ancak gözardı edilmemesi gereken, çok çok önemli konu ise ,Ortadoğu’da suçsuz yere akıtılan müslüman kanıdır. Bu bağlamda uygarız diye geçinen Avrupalılar, ağızlarını açtıkları zaman demokrasi havarisi kesilen, attıkları zaman mangalda kül bırakmayan birlik sözcüleri, ağızlarını bir zahmet çocuklar için (!) açıp etkin bir şeyler söylesinler bekleriz.
Demez iseniz bizim de size sırası geldikçe söyleyeceklerimizin üstüne yenilerini ilave etmemize fırsat verdiğiniz için teşekkür ederiz.
İş bilenin, kılıç kuşananın! ’ atasözümüz dünyada her zaman geçerli bir sözdür.
Bu anlamda her türlü hamasetten uzak ,akıllı politikalar üretmenin gerekliliği vardır.Bu gün İsrail teknoloji üretiyor, kalite üretiyor, bilim üretiyor, savaş üretiyor, teknoloji hırsızlığı yapabilecek casuslar üretiyor, imha gücüne sahip askeri plân, proje üretiyor, taktik ve strateji üretiyor, kısacası bilim ve teknolojinin kendisine sağladığı olanakları en üst düzeyde yaşama geçiren bir ulus İsrail.
Ancak uygarlık tarihi açısından dökülen bunca masum kan, İsrail’in bütün artılarını dünya arenasında sıfırlamaya yetiyor. Bunun faturasını tüm dünya ödüyor, farkında mı acaba dünyalılar?
Ne zaman aç gözlülerin elinden kurtulacak dünyamız?
Daha adil barışçıl bir dünya düzeni kurmak mümkün değil midir? Kudüs’ü hristiyanlığın başkentine dönüştürmek için Avrupa Birliği daha ne kadar olaylara seyirci kalacak ve gözlerini kapayacak acaba?
Sizin de gözünüze gözlük, başınıza tarak sayın A.B. başkanları, yöneticileri ve sekreterleri...Unutmayınız ki ’ doğruyu yapabileceği halde yapmayan ’ uluslar da kişiler gibi dünyamıza karşı haksızlık ve saygısızlık etmenin ötesinde, insanlığa karşı işlenen suçlara da ortak olmuş oluyorlar böylelikle.
Yeni bir yıla daha girerken, geçen yıllarda müslüman dünyasının en kutsal dini bayramlarını, kan ve ateş çemberi içinde acıya ve işkenceye boğan Bush yönetimini ve ekibini (Şahinler Kanadı) insanlık önünde bir kez daha lânetleyerek, tarihi hezimetlerinin bu gidişle çok ırak olmadığını ve emperyalizmin kendi elleriyle tüm dünyada kendi mezarını kazmaya devam etiğini belirtmek isterim.
Zıtların birliği, etki - tepki ve diğer diyalektik gelişim yasalarına dayanarak barışın ivmesinin yükselmesini ve tüm dünyanın, uzaydan göründüğü biçimiyle 2009 yılında masmavi mutluluklar dünyası olmasını temenni ederek, insanlığı bu güne taşıyan büyük insani yüce değerler önünde saygıyla eğilirim.
YENİ YILIN KUTLU OLSUN DÜNYA !
Şaban AKTAŞ
30.12.2008
FOTO: e-Tarih.org
Cern’deki çekirdek hızlandırıcı
YORUMLAR
İsrailin ekonomik çıkarlarının ve bu çıkarların peşinden koşmasının muharref tevratla bağlantısını incelemek için, yahudiliğin(yahudilik inancının) bugünkü durumunu incelemek lazım.
Sizlere ekonomik çıkar olarak gelmesi bu yüzden ve bu amaca yönelik iç dış propagandalarından...
Arab şöyle, arab böyle, arab geçmişte şöyle yaptı, bugün böyle yapıyor, yarın başka şey yapacak?
Diyelim ki dünyadaki en aşağılık halk.
Ne değişecek?
Arap bebelerin bombalanması için, haklı sebep mi olacak o zaman?
Arap düşmanlığının yarıdan fazlası din düşmanlığı temeline dayanıyor, özellikle Araplığı aşağılayıcı anlamda kullanan yok mu içlerimizde dahi?
Her yana baksak görmüyor muyuz?
SAYGIDEĞER VERDA
SAYGIN, AKLLI VE BİLİNÇLİ YORUMLARIN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.
VE MUTLU YENİ YIL DİLEKLERİMLE, DÜŞLERİNİZE 365 YENİ GÜN KOYUYORUM;
GÜLE GÜLE HARCAYINIZ, YAŞANMAYAN GÜNLERİN FAİZİ DE AŞK OLSUN, ŞİİR OLSUN SEVDA DOLSUN
VATAN VE MİLLET SEVGİSİ GÖZ VE GÖNÜL AYDINLIĞI OLSUN.
ESENLİKLER TÜM SEVGİLİ DOSTLARIMA...
YURTTA SULH CİHANDA SULH
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
-MAREŞAL GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK-
Türkiye'de yaşayan kaç bin yahudi var?..
Kaçı bu terörü destekliyor?..
Arapların bu terörde rolü var mı?..
Yaklaşık 30 bin yahudi var ve eminim bu insanların çuğu lanetliyor yaşananları
Siyonist propagandanın etkisinde kalarak dünyaya ağlayabildikleri tek konuyu ve belki en büyük yarayı görmezden gelmek
daha çok yarar sağlıyor Araplara...
Neden mi?..
Dünyada yaklaşık 15 milyon yahudi var(musevi) ve kutsal toprakları için çabalıyorlar güya!..
Peki,o topraklar diğer dinler için ve hatta dinimiz için kutsal değil mi?..
1991'de bir vaad vardı amerikan vaadi...neydi o vaad...
''Saddam'ı Irak'tan çıkarmama yardımcı olursanız Ortadoğu'ya barış getireceğim.''george h.w.bush
Saddam Irak'tan neden çıkarılmalıydı?..
Halkına zulm ettiği için mi?.. Sadece gülerim bunu savunanlara...
Hokkabazlık ve şarlatanlıkla yapılan onca demokrasi ve barış vaadleri neticesi:sıfır.
Ankara'da tabir-i caizze cirit atan Mossad ve CIA elemanlarını sanırım sayfa sahibi Şaban AKtaş ağırlamıyor!..
Olayı din savaşı olarak adlandırmak gerçeğe yüz çevirmektir...Din savaşı madem çok sevgili arap dostlarımız ki
Kabe'yi dolar darphanesi görecek kadar acizleştirdiler,dirayetli davranıp korumalıydılar...
Kudüs,üç din için vazgeçilmez ise söz sahibi olunmalıydı bu konuda...
Petrol var,dolar var...huzur yok...düşünmek gerek nedenini...
İsrailliler Kerkük-Musul-Hayfa petrol boru hatının Kerkük-Ceyhan'a alternatif olarak yeniden faaliyete geçirilmesi için
yoğun bir çaba içindeydiler...neden?..
Dini bir etkisi olacağı kesin...değil mi?
Hamas'ı terör örgütü ilan edenlerden tutunda,Filistin'i gözyaşları ile kurtaracaklarını düşünen bir çok insan mevcut.
Zulme sessiz kalmamak illa ki ağlayan yazılar demek değil elbette.GErçeklerden ve safsatalardan uzak nedenleri bilmek
ve bu nedenler neticesinde sonuca ulaşmak gerekir...
Araplar kendi köklerine sahip çıkabilmelidirler...Evet açık ve net bir söylemdir...
Suud'un torunları diyorum evet...aşağılık bir yaratıkmış gibi Filistin'i koz olarak kullandıkları için...
petrol ile ruhlarını sattıkları için...
amerikan köleliğine alıştıkları için...
Filistin için milyar dolarcıklardan vazgeçemedikleri için...Suud'un torunları diyorum...
Kültür ve dilini bildiğim ve her fırsatta daha çok bilgi için çabaladığım fakat konu Filistin olunca beni çileden
çıkaran tüm arap ülke yönetimlerine kızgınım...
Kendi ülkeme ve hükümetlere kızgın olduğum kadar...
Saygılarımla Şaban bey
Sayfalarca eklemeler yapıp da, "bakın, işte ben aslında buyum valla billa" demeden önce;
""Araplar birbirine sahip çıkmazken Arap'tan fazla Arap olmanın dayanağı nedir?Yoksa sen de mi Arap'sın ?"
cümlenizi savunmanız daha doğru olmaz mıydı?
:)
Bütün eski yazdıklarınız sahte oluyor bu durumu net açıklayamazsanız...
Ya burada bugün sergilediğiniz Arap aşağılaması sahte, ya da geçmişte yazdığınızı söyledikleriniz...
erolbasci tarafından 12/31/2008 3:16:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
"Ancak gözardı edilmemesi gereken, çok çok önemli konu ise ,Ortadoğu’da suçsuz yere akıtılan müslüman kanıdır.Bu bağlamda uygarız diye geçinen Avrupalılar, ağızlarını açtıkları zaman demokrasi havarisi kesilen, attıkları zaman mangalda kül bırakmayan birlik sözcüleri, ağızlarını bir zahmet çocuklar için (!) açıp etkin bir şeyler söylesinler bekleriz.
Demez iseniz bizim de size sırası geldikçe söyleyeceklerimizin üstüne yenilerini ilave etmemize fırsat verdiğiniz için teşekkür ederiz."
Emirleri Türk kalesini yıktı diye Arap ülkelerin çocukları , bebeleri için içi acımayan türden insanların bizim içimizde dahi oldukları vakıa iken. BU çıkarım gerçekten ironi olmuş yazıdaki.
Avrupalının müslümanı düşünecek hali yok herhalde değil mi?
Ermeni Özür kampanyaları için içimizdeki aydınları örnek gösterdikleri gibi, Arap bebelerin katli için de bu sefer diğer cephedeki aydınlardan örnekler verebilirler kolayca.
"Araplar birbirine sahip çıkmazken Arap'tan fazla Arap olmanın dayanağı nedir?Yoksa sen de mi Arap'sın ?"
Sen de mi Arapsın kısmını kenara bırakalım onu nasılsa ırkçılık olarak tescilleyip kenara koyduk.
"Araplar birbirine sahip çıkmazken" kısmı ilginç..
Arap bebelerin bedenleri bombalarla parçalanırken, hangi insani düşünce bu cümleyi kurabilir?
Araplar birbirlerine sahip çıkmıyor diyerek, zulüme göz yumacak zihniyet nasıl bir zihniyettir?
BAK YAVRUM ,ALLAHIN ADIYLA ;ikra; oku ve öğren:
MEZOPOTAMYA
Ruhsuz kuşlar uçuyor mavi göğün altında
Gagasıyla taş bırakan
Ebabil Kuşu değil bunlar
Yuvaları yıkan,çocukları yakan
Cehennem saçan hayalet uçaklara teslim dünya !
Ezilen insanlık onuru
Ezenlerse Haçlı torunu
Petrolü uğruna damar damar
Kan ağlıyor Ortadoğu
Bil ki zalim adam
Suratında patlayacak son şamar
Çalıyı tepesinden sürükleyen
Yangına körükle giden
Kazanmış mı zulmeden;tarihe bak !
Burası Mezopotamya
İki nehir arası
Sümer,Hitit ,Asur , Elam
Musul,Kerkük;kapanmaz yarası
Bir kelama bin selam
Çölde unutulmaz bir destandır
Hasan,Hüseyin;Kerbela’m
Sende ne merhamet ne hayır
Tıkanır boğazına insan eti
Yanarsın elbet cayır cayır(*)
Kartal payı gökteyse,sofra yerde
Hakka secde edilen toprak, vatan olmaz namerde !
Şaban AKTAŞ- 01.02.2003
(*) Aykırısanat Dergisi’nde yayınlanmış olup
Şiir Dergiye fakslandığından bir kaç saat sonra
Kolombiya Uzay Mekiği atmosferde parçalanmıştır.
BİR MİLLETİZ
Atatürk’ün kolundayız,önce aklın yolundayız,bilim teknik dalındayız,çağdaş uygar bir milletiz
Güçsüzleri ezdirmeyiz,canı candan bezdirmeyiz,yürekte kin gezdirmeyiz,sevgi dolu bir milletiz
Alnı açık başı dimdik,üç kıtada ata bindik,yedi düvel’i biz yendik,oldukça güçlü bir milletiz
Doğusunda Ural Altay,batıda Balkan’ı saran,devlet yıkıp devlet kuran,Oğuz-Yavuz bir milletiz
Ne Napolyon ne İskender,tanımadı şanlı gönder,rastlanamaz eşsiz ender,çok cengaver bir miletiz
Savaş elbet hiç hoş değil,yavaş altı hiç boş değil,düşenler hep sarhoş değil,toprağı can bir milletiz
Uyu Hektor rahat uyu,kalmadı Aşil’in soyu,yurdun Fatih-Atatürk yurdu,biz mert cesur bir milletiz
Biz tarihten çok ders aldık,zalimlere korku saldık,hep şanla ayakta kaldık,bayrakla-şan bir milletiz
’ Ne Mutlu Türk’üm diyene! ’ ,aynı sofradan yiyene,hele bir bak ailene,can kaynaşan bir milletiz
Koyunumuz kuzumuz var,kavalımız sazımız var,bizim sizde kızımız var,kan kaynaşan bir milletiz
Bizim dağlar sizin dağlar,serin olur yazın dağlar,sular bir ağızdan çağlar,çağlar-a-şan bir milletiz
Farklı düşünce duygulu,insan insana saygılı,ne kaygısı hep sevgili,dayanışan bir milletiz
Ne dil ne din renk farkı yok,herkes eşit tek farkı yok,hiç kimsede ön yargı yok,biz ayrışmaz bir milletiz
Ruh ile- ten yürekte can,hep birlikte bir heyecan,gözler var ya kahve fincan,etle tırnak bir milletiz
Hak hürriyet Anayasa’da,keder kıvanç ve tasada,elin işine gelmese de,el eleyiz bir milletiz
Bak dünyaya gör oyunu,düşman çığsa durdur onu,o vurmadan sen vur onu,uyan sezgin bir milletiz
Hap sattırıp yutturan kim,sana kurşun sıktıran kim,devletini yıktıran kim,ben sen o biz bir milletiz
Parçala böl ve yönet, uyarsan işte ihanet,herkes anladı nihayet,biz tek vücut bir milletiz
Vatan millet bölünemez,ayrı düşüp ölünemez,bölük pörçük yürünemez,tek bir bayrak bir milletiz
Aktaş’ım susmaz yüreğim,dünyada barış dileğim,ATA bayrak,TÜRK direğim,bağımsız özgür bir milletiz...
Şaban Aktaş
03.02.2006
Bir bölümünü
yurttaşlara açık
ANITKABİR ÖZEL
DEFTERİ’ne yazdığım
duygu ve düşüncelerimin
tümünü buraya aktardım.
Ben milletimi böyle gördüm,
böyle bildim,böyle bileceğim.
YÜCE MİLLETİME VE ONU MİLLET
OLMA YOLUNDA EBEDİYETE PERÇİNLEYEN
ATA’MA EN ULVİ ŞÜKRAN VE MİNNET DUYGULARIMLA...
....................................
IRAK TÜRKÜSÜ(*)
( Şiirin Hikayesini Görmek İçin Tıklayın )
Şiirin Hikayesi
O an kendimi Fırat ve Dicle sularına bırakıp petrol gibi yanarak Irak içlerine akmak istedim.
--------------------------------------------------------------------------------
Sular ateşi taşır mı
’Buşt’ muşt başını kaşır mı
Savaşanlar yanar iken
Şehit düşen er üşür mü?
Haydi Dicle haydi Fırat
Sularında destan yarat
Akıt koynundan petrolü
Boğ düşmanı yak öldür at!
Su düşmana haram olsun
Kapanmayan yaram olsun
Dayan Irak halkı dayan
Çölün buram buram olsun!
Ey israiloğulları
Sakın unutman bunları
Sanma size yar olacak
Irak Kerbela çölleri?!
Hasan Hüseyin aşkına(**)
Hazreti Muhammet ış’kına
Can yoluna Feda olsun
Varalım Cennet köşküne
Haydi Dicle haydi Fırat
Sularında destan yarat
Akıt koynundan petrolü
Boğ düşmanı yak öldür at!
Şaban AKTAŞ
(*)Bağdat’a ilk amerikan füzesi düştüğü anda
dilimden bir anda dökülmüştür...
Tüm şehit erlerimizin ve suçsuz katledilen
çoluk çocuk tüm müslümanların
aziz hatıralarına tarihi saygımla...
(**)Şu an buraya yıllardır yağmayan bereketli
bir sağanak yağıyor.Ezberimden dün yazdığım
bu türkümün belleğimden silinmiş gibi
görünen dörtlüğü müthiş bir gök gürültüsü
ve sağanak içinde tarafımca ilave edildi.
(..ve ben sünniyim) -saat19.00/12.03.2008-
VAHŞETİN MUMYASI
Seninle aydınlanır içimin sokakları, düze çıkar sarp yollar, her gün aşkla doğar güneş, gülüşünle çiçeklenirdi dağlar...Hey gidi dünya hey, nereden nereye geldik; sende mi yoksa , bende mi bir hal var...
Vahşetin izimizi sürdüğü devirdeyiz, evleri çökmüş, elleri kopmuş bebelerin, acılara göğüs geren anneleri, köprüleri uçurulmuş kentleri düşün , metrolarında trenleri bombalanmış,’ ŞOK VE DEHŞET ’ işte gerçek, yaşadığımız kaos damgasını vurmuş asra, yıkılmış hayallerimiz el harab-ül Basra...
BAHAR GELDİ YAZ GELDİ / ÖLÜM BİZE TEZ GELDİ
AÇILIRKEN GONCA GÜLLER / ÖMRÜMÜZE GÜZ GELDİ...
Ağıtsal bir dipnot daha düştük tarihe, bir damla gözyaşına neler sığmaz, Guantanamo uzak bir diyar; zindanlara ne gelen ne giden var...Üstünde değil altındayız yerin,başında çuval, bileğinde kelepçe ayaklarında zincir bebelerin ; ’ YENİ DÜNYA DÜZENİ ’ başka adı yok bunun; PAX AMERICANA - YENİ DÜNYA İMPARATORLUĞU...Benzeri görülmemiş yağma talan, deki yalan; bu en kanlı soygun, onlar celep herkes koyun...
HEY AĞALAR , HEY BEYLER / TANK, TOP, FÜZE BURDA NEYLER
BUNLAR NE ACAYİP ŞEYLER; / HEPSİ BİZE YOZ GELDİ...
El- Sahaf’ın katırlarına benziyor adam ; yüzünde şizofrenik sanrılar,tikler,elinde görülmez ipler var.İskeletsi parmaklarını oynatıyor ikide bir,boy gösteriyor ekranlarda...İleri geri ne dediği anlaşılmasa da istediği aşikar ; kalınca bir sopa, okkalı bir dayak, eşek sudan gelinceye kadar...
HURMA GELİRDİ ESKİDEN / TADI DAMAĞI MESTEDEN
BİR ŞEYLER VAR TERS GİDEN ; / PAYLAŞACAK KOZ GELDİ...
Sen miydin ölüm kuklalarını oynatan, gece gündüz aralıksız , Bağdat’a cehennem füzeleri fırlatan , ölüme sırıtan sadist, soytarı şarlatan, lağım kokan politikaların mimarı ; uygarlıkları çatıştıran Drakula ! Al aynayı her sabah, bak; yaşam sunmuş tanrı sana, utan, utan , utan !
TAŞ TAŞ ÜSTE YOK BABA / LEŞ ÜSTÜNDE AKBABA
BİR SİGARA YAK BABA / DUMAN ÇÖKTÜ TOZ GELDİ...
Kayboldu küller içinde güzellik , her şeyi gaspedildi güzel ülkenin, kurşun yağdırılıyor makineli tüfeklerle ; delik deşik direnen yiğitlerin... Uygarlığın beşiğinde, cennetin eşiğinde, sen Kybele, sen İştar,Sin, İsis’tin ;
körpecik kızların elinde ciğersiz itlerin , engerekler, yılanlar , çıyanlar çöreklenir döşeğinde ...
KÖK SALMIŞIM TOPRAĞINA / GÜL AÇMIŞIM YAPRAĞINA
ÜZÜM DÖKMÜŞÜM BAĞINA / BİN ÖLÜM BİZE AZ GELDİ...
Kanlı Fırat , kanlı Dicle ;
arasında Mezopotamya ,
Yedi Harikası’ndan biri sendeydi Dünya’nın ;
Babil’in Asma Bahçeleri, cemre düştü toprağa uyanın !
Yalancı peygamberler türedi , şarapla ekmeği kutsayan mesih ,
her akşam sofrada kuyusunu kazıyor petrolün...
Tanrılar savaşında ölümünden habersiz, daralıyor çevremizde çemberi ihanetin... Papa ; neydi sahi tarihteki gerçek rolün ?
UÇTU UÇTU İSA UÇTU / BAŞIMDAKİ TASA UÇTU
GERİN ÇARMIHA BUŞTU / ÖRDEK GİTTİ KAZ GELDİ...
Şaban AKTAŞ
19.06.2004
Yayınlanmıştır/ BERFİN BAHAR / MAYIS 2005
Şaban Aktaş tarafından 12/31/2008 3:08:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
ÜÇ GÜZELLER EFSANESİ
Resmi büyük görmek için tıklayın
Efsaneye göre, Peleus ile Tetis’in düğün törenlerine Nifak tanrısı Ares (Mars) altın bir elma gönderir. <<İçlerinden en güzeline >> yazmaktadır elmanın üstünde.
Zeus bu elmayı kime versin; tanrılar arasında habercilik yapan kurye Hermes ile birlikte bu elmayı tutar, ida Dağı’nda Çoban Paris’e gönderir.
Bu kararı ölümlü birisi versin der, çünkü bu kararı Zeus verir ise, tanrıların verdiği karar da ölümsüzleşecektir.
Adı geçen üç güzel, Afrodit, Athena ve Zeus’un kendi karısı Hera’dır.
Ticaret Tanrısı Hermes işbilirliğin, pratikliğin temsilcisi ve ölülerin ruhlarını Hades’e taşıyan, tanrılar arasındaki haberci -KURYE- tanrıdır.İda Dağı ki tanrıların oturduğu yüksek dağlardan birisidir bu dağ ve Olympos Dağı’nın işlevini üstlenmiştir burada.
(Olympos dağı, Antalya’ da Kemer ilçesinde bu günkü Tahtalı Dağı’dır. 2365 m. ve Olympos sözcüğü eski Anadolu dilerinden gelen bir sözcüktür.)
Altın elmaya sahip olmak için
Hera der ki Çoban Paris’e ;’Bu elmayı bana verirsen seni Asya kralı yaparım.’
Athena der ki; ’Bu elmayı bana verirsen sana sonsuz akıl bilgi ve kehânet gücü bahşederim.’
Afrodit der ki,
’ Bu elmayı bana verirsen; sana Ispartalı Helena’nın aşkını bağışlarım!’
Helena güzelliği tüm dünyada dillerde dolaşan bir kadındır.
Sonuçta Isparta’lı Helena ’nın aşkını tercih eden Çoban Paris bu Altın elmayı Afrodit’e verir ve Afrodit; Aşk ve Güzellik Tanırıçası sıfatını kazanır.
Daha sonra Isparta’lı Helena ’yı kaçırmak isteyen Troya (Truva)lılar, Anadolu’ya saldırır ve Truva Savaşları başlar...
Elbetteki savaşın amacı Küçük Asya olarak adlandırılan Anadolu’yu istila hareketidir. Hedef tüm zenginlikleri ele geçirdikten sonra , Asya’yı tümüyle ele geçirmektir.
Bu nedenle bu felsefenin takipçisi olan Büyük İskender, Truva savaşlarından(M.Ö.1184) yaklaşık 850 yıl sonra M.Ö.334 te Asya seferine çıkmış ve Hindistan’a kadar ilerleyerek, Helen İmparatorluğu’nu kurmuştur.
Amaç Helen kültürünü dünyaya küresel biçimde egemen kılmaktır.Ordularıyla gittiği yerlere felsefecileri, bilim adamlarını da götürerek DÜNYA ORTAK KÜLTÜRÜ yaratmayı düşünmüştür.Ancak günümüzde de buna benzer asıl amacı sömürü olan ’ Küresellleşme Politikaları ’ varsa da bunlar yaşama şansı olmayan politikalardır.
Eğer tarih göreceli bir tekerrürden ibaret ise, nasıl ki Büyük İskender’in ölümünden ,
kısa bir süre sonra kurduğu İmparatorluk dağılmış ve dört ayrı idareye bölünmüş ise, tüm küreselleşme üstüne bu gün yapılan hayâller de suya düşmeye mahkûmdur.Tarihten bu noktada ders alınmalıdır.
Asya ile Avrupa arasındaki bu topraklarda yaşayan bizler, bu anlamda nasıl bir coğrafyada yaşadığımızın ve Batı Dünyası’nın amacının ne olduğunu bu efsaneyi iyi irdeleyerek çıkartabiliriz.Burada tanrıların taşıdıkları sıfatların ve altın elmayı elde etmek için verilen tekliflerin her biri altın değerinde tarihsel nasihatlardır.
Altın Elmalar ise; gece ile gündüzün sınırlarında Hesperid’lerin beklediği bahçelerde yetişmektedir.Dünyay’ı sırtında taşıyan ATLAS adlı tanrı bu elmalardan koparmak isteyince, sırtında taşıdığı dünyayı bir süre sırtından indirmek zorunda kalır.Bu arada dünyayı taşımak, kuvvet tanrısı Herakles’e(Hercules) düşer.
Burada dünyayı kısa bir sürede olsa sırtında taşımayı üstlenen Herakles’e üç Altın elma bağışlanır.Antik çağ’da yapılan Herakles heykellerinde Herakles’ in Oniki Macerası ya da kahramanlığından birisi olan bu olay;Herakles’in omuzunda dünya ve arkada sağ elinin içinde sakladığı üç altın elma motifi ile betimlenmiştir.
O nedenle bu güne kadar dünyayı sömürge olarak elinde tutan felsefelerin düşünsel boyutu iyi irdelenmeli, felsefe olmaksızın dünyayı yönetmenin de mümkün olmadığı iyi kavranmalıdır.
Güneşi Batmayan İmparatorluk(İngiltere-Anglosakson felsefi düşünce temeli:MORGENLAND) ile gece ve gündüzün sınırlarını bekleyen Hesperid’lerin altın elma bahçeleri, bana göre aynı felsefi temele dayanmaktadır.Hindistan’dan Anadolu’ya uzanan Asya coğrafyası ve el değmemiş altın madenleri değilse, nedir ele geçirilmek istenen, tüm dünya ise eğer; bunun adı bu gün GLOBALİZM( ATLAS)dir.Yani ne kadar eski bir ’Yeni Dünya Düzeni ’
BÜYÜK İSKENDER ROLÜNÜ GÜNÜMÜZDE BUSH ÜSTLENMİŞTİR...
HELEN KÜLTÜR MİRASINI ROMA, ROMA’YI BİZANS, BİZANS’I AVRUPA BİRLİĞİ VE ABD TAŞIMIŞTIR GÜNÜMÜZE... DİNLER, TANRILAR (adları) VE FELSEFELER DEĞİŞSE DE , KRALLAR DEĞİŞSE DE ÖZÜNDEKİ ÇIKAR KAVGASI DEĞİŞMEKSİZİN SÜRMEKTEDİR YERYÜZÜNDE.
Bu ne tesadüftür ki Büyük İskender’in sevgilisi erkek ve o bir homoseksüel idi.Dünya ezelden beri ...nelerin elinde fırıldak değil de nedir, uyanık olmak gerekmektedir.
Saygılarımla...
24.12.2008
ÜÇ GÜZELLER
Düşünün ki üç kişi
Biri önde
Çaprazında ikisi
Kollasınlar öndekini
Her güzel şey üçtür
Üç kişi; biri ben, biri sen
Öbürü senden benden
Ne zaman ki güzellik çoğalır
Çirkinlik güzellik içinde boğulur kalır
Üç şey düşün
Doğum, yaşam ve ölüm
Neden öldük, öldürüldük
Giden döner mi hiç geri
Yaşasın barış, kardeşlik özgürlük
İda Dağı’nda Çoban Paris
Altın elmayı Afrodit’e verdi
Nifak soktu Zeus Ares ile
Düğününe Tetis ve Peleus’un
Altın elmayı bırakın
Gül yanağınızı uzatın sevdiğinize
Güzellikler katın
Aşk ile güzelliğinize
Özgürlüğün aşığı Prometheus
Ateşi, gülü ve külü sevdi
Çaldı göksel tanrılardan ateşi
Yeryüzüne indirdi
Ne kavga ne döğüş
Kimse pişman olmasın
Savaşma seviş, kutsa ateşinle aşkı
Solmadan gülün ecelsiz
Hakça düzen kurulsun
Huzur içinde oturulsun
Kim nifak soktuysa araya
Ondan hesap sorulsun
Dağılmadan topu kantarın
Ortadan tutulsun terazi
Her güzel şey üçtür
Adaletsiz yaşamak
Acı, korkunç ve gülünçtür
Adaletsizlik insanı ilâhlaştırır
İlâhların çokluğu kıyâmeti yaklaştırır
Saygı duyulsun yaşama
Öldürmek bizi insanlıktan uzaklaştırır...
Şaban AKTAŞ
23.10.1998
Kaynakça;Mitoloji Sözlüğü / Azra Erhat’ın verdiği bilgileri beynimde harmanlayıp sentezleyerek sundum.
Şaban Aktaş tarafından 12/31/2008 3:30:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
Buradan net görünüyor.. Sadece sizin yazdıklarınızı ölçü aldım dikkat ederseniz. Hiçbirine cevap vermediniz.İkrar ettiniz.(hani süküttan ya da başka konularda havaya bakıp ıslık çalmaktan bahisle)
Bok açılımı dışında bir savunmanız da olmadı ayrıca.
Irkçı ve faşist söyleminizin kaynağını da yukarıda kendi yazınızdan açıkladım zaten.Üfürmekten öte açılım yapabilmelisiniz.Artık bu yazınızla da, kendinize atfettikleriniz dışında başka özelliklerinizden haberdar olacak insanlar demektir. Niye yazınızı savunmuyor da beni suçluyorsunuz?
Başkaları da bu yazınızı referans gösterip aynı şeyleri söyleyebilir size.
Pozitif ve bilimsel düşünce sahipleri düşüncelerini sakince izah edebilir.
"Düşüncelerinden emin değilse" şıkkı opsiyoneldir..
erolbasci tarafından 12/31/2008 3:07:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sen tam bir radikal ırkçı kökten dinci, müslüman olmayan herkesi ırkçılıkla suçlaycak kadar incir çekirdeğinden daha küçük bir beyin taşıyorsun.
Birazcık iyi niyetin olsa şaban AKTAŞ'ın Berfin Bahar dergilerinde yayınlanmış,anti siyonist, anti emperyalistve de Atatürkçü şiirlerinden ve dünya görüşünden haberin olurdu; ama sen tam bir usta eğitilmiş bir amerikancı provakatörsün...Şaban AKTAŞ evrensel düşünen ve her türlü ırkçılığı şiddetle yadırgayan bir dünya görüşüne sahip olduğu gibi tanrı inancına bilimsel düşünceyle vasıl olmuş bir aydındır...Onun yaşadıklarını yaşamadın ki sen,nereden bileceksin...
Şaban Aktaş tarafından 12/31/2008 2:52:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
n'apayım malzeme çok, yazınızı irdelemeye çalışıyorum.
Farklı bakış açıları ile didiklemeye çalışıyorum.
Bakın mesela konuştukça ırkçı faşist söylemler ortaya çıktı.
Karşılıklı ve de okuyucuların da ilaveten edindikleri yeni bakış açıları , sizin "*ok" açılımınızdan daha mı az önemli yani?
:)
"Muhafazakâr bir toplumdur Yahudiler, hiç bir Yahudi bayanın bir başka ulustan birisiyle GAYRİ MEŞRU YA DA MEŞRU macerasına tanık olmadım.
ANCAK BU MUHAFAZAKÂRLIK
TÜRBANLA BAŞINI, ÇARŞAFLA BEDENİNİ KAPAMAK ,
BİLİME KAPILARINI KAPAMAK ANLAMINDA KESİNLİKLE DEĞİLDİR."
İlginç güzellemeler gerçekten de..
"Yahudi bayanlar izlendiği kadar yahudi erkekler izlenmemiş yazar tarafından", sonucunu mu çıkaracağız buradan acaba?
Hani muhafazakarlık için yahudilerin başlarının tepe noktasını kippa ile kapatmalarını hoş görmeyi anlayabiliyorum.Bunu türbanla da ilişkilendirmeyi de anlayabiliyorum malum ırkçı faşist anlayış nedeniyle.
Gündelik hayatlarındaki radikallikleri de hemen herkes çok iyi biliyor...
Çarşaflıların, cüppelilerin karşılklarının da, buradaki karşılıklıklarından çok daha fazla olduğunu da biliyoruz ayrıca cümleten.
Bu ne güzelleme ihtiyacıdır onu anlayamadık sadece..
Irkçı yaklaşım sergilerken bilimsellikten bahsetmek yakışık alıyor mu hiç? Bilim, kata kata ırkçılık katabiliyorsa kişiliğe o bilim değil, zırvadır ancak.. Yanılıyor muyum?
Şaban Bey Kardeşim;
Günün değil yılın yazısı olan yazınızı yazmanızdan dolayı tebriklerimi bırakayım önce sayfanıza.
Açıklamalarınızın hepsi doğru tespit ve açıklayıcı, bilgilendirici.
Bu gün Filistin'de katliam yapan yahudilerin
''Filistinde bize toprak sat Osmanlı'nın bütün borçlarını bir günde ödeyelim teklifine Ulu Hakan 'dan alınan red cevabı üzerine gayri müslümlere toprak satışı yasak olduğu halde türlü desise ve hilelerle Filistin'li arapları paraya boğup kandıran aldığı topraklara Avrupalı dostlarının sayesinde gemilerle gelip yerleşen yahudilerin bu katliamları yapacağı daha o günlerde biliniyordu ve öyle kararlaştırılmıştı.
Yazdığınız gibi törer zirveden yönetiliyor.
Ancak çözüm konusunda çözümü okuyuculara bırakmışsın anladığım kadarıyla.
Yazınızda bahsetmişsiniz,teknoloji ve bilimde yükselmek gerekli ama bugün bakıyoruz teknoloji ve bilimde ileri ülkeler bile göz yumuyor bu katliama.
Demekki bu da yeterli değil tek başına.Vicdan sahibi de olmak lazım.Yürek ve cesaret sahibi de olmak lazım.
"Ne zaman aç gözlülerin elinden kurtulacak dünyamız?
Daha adil barışçıl bir dünya düzeni kurmak mümkün değil midir? Kudüs’ü hristiyanlığın başkentine dönüştürmek için Avrupa Birliği daha ne kadar olaylara seyirci kalacak ve gözlerini kapayacak acaba? "
sorunuza da şöyle cevap versem doğru olur mu cevabım bilmem ama,benim cevabım bu tarz da olacak.
Bu acılar bir müddet daha çekilecektir.Az aldı.Şurada15-20 yıllık bir zaman kaldı.
Taki 250 milyonluk Türk Devletleri bir araya gelip birlik oluşturana kadar.O zaman Osmanlı'nın dünyaya bahşettiği adalet yeniden tesis edilecek bizler ve mazlum milletler de bu canilerin elinden kurtulacaktır.
O günleri görmek ve birlikte yaşamak dileğiyle kutluyorum yazınızı.
SAYGILARIMLA.
Başta "Yahudi oyunlarından " bahsederken sonlarda " savaşların din yüzünden çıktığını söylemek..Ancak embesiller bu dedikodu ve safsatalarla ilgilenedurur..." noktasına gelmek gerçekten çok hoş olmuş:)
Bırakın dini, aynı din mensupları içinde dahi mezhep savaşları tarihin önemli bir bölümünü kapsar.Çıkar savaşları dediğiniz de aynı kapıya çıkar. Amerikanın, İngilterenin ekonomik kaynakları için İngiltereyle savaşacağını umuyorsanız, ya da kanadanın zengin petrol kaynaklarını da sömürmeyi düşündüğünü söyleyecekseniz, çok farklı yerlerde olduğumuzu söyeleyebilirim. Çıkar için de, sömürmek için de tercih edilenin , hangi coğrafyalar, hangi kültürler, hangi dinler ve mezhepler coğrafyaları olduğunu da siz bulun hafızanızı zorlayarak:)
Emperyalist dünyanın farkı, kendilerine bu konuda destekçi bulmakta zorlanmamalarıdır. Önlerine bir "recm" görüntüsü atarak çok kolay diledikleri düşünceleri yönlendirebilmekteler mesela. Sürekli olan, Emperyalist çıkarlarına karşı duruş sergileyenlerin, ya da bu potansiyeli olanların sistemli olarak "tu kakalaştırılması", ve her zaman bu zokayı yutacakların olmasıdır.Zira, kimin çıkarlandığını sorgulamaz bir medya eğitimi verilmektedir onyıllardır...
Yahudi oyunları ile ilgili, muharref tevrat bilgilenmesine ihtiyaç var. Sitede "hiddeti" rumuzlu arkadaşın bu konuda önemli bir yazısı var, okumanızı öneririm.O zaman belki sizin ekonomik çıkar savaşı sandıklarınız hakkında daha sağlıklı bir fikir sahibi olmanız mümkün olur.
Gelelim meşhur Canan Arıtmanvari;
"Sen de mi Arapsın?"
sorunuza sevgili Şaban Aktaş.
Buna verilecek en şık cevap herhalde soru ile olurdu.
Sen de mi Irkçı Faşistsin değerli dost?
:)
Arap olsam ne olur, bu ülkede birçok arap kökenli yurttaşımız yaşıyor diğerleri gibi.
Sizin ırkçı söylem merakınızın arkasında yatan sanırım cehalet biraz da.
Arap yöneticilerle Arap halkını karıştırır bu türden yetersizlikler zaten genelde.
Bedeni parçalanan Arap bebe için dahi, "onlar da bizi arkadan vurmuşlardı zaten" açıklaması yapmaya çalışır bu türden aşağılık yorum erbabı..
Siz de mi yani diyeceğim, Arap yöneticilerinin günahı için Arap bebeleri harcayanlardansınız ?
Ecyad kalesini yıkan suudi yöneticiler yüzünden demek ki, suud bebeler parçalansa yüreğiniz buz bağlayacak öyle midir?
Öyleyse, siz şimdi mesela Türkiyede egemen güçler tarafından alınan kararların hepsinin altına imza atıyorsunuz öyle mi?Yöneticiler, halk olarak sizi de sorumluluk sahibi yapıyor yani öyle mi?
Bakın farklı şeyler yazıyoruz.
Çoğu da resmi ideolojiden farklı şeyler.
Ben Türküm, Araplar da din kardeşlerim.
Önceliğim Türk ve müslümandan sonra, din kardeşlerim içindir her zaman.
Adeta bir yahudi "güzellemesi" çerçevesinde seyreden yazı için pek tebrik edemeyeceğim.
Anlatım tarzı ve ifade yeteneği olarak kutlarım sadece..
"İsrail gücünü nereden alıyor ?
Tarih boyunca ezilen ve takip altında olan bu ulusun acımasız var oluş ya da yok oluş deneyleri olmuştur.
İşte asıl meselenin ’Olmak ya da olmamak ’ (To be or not tobe ) noktasında ele alındığını düşündüğümüzde ve savaşların genel doğasına baktığımızda bu olayların mantık çerçevesinde barışçıl çözümlere ulaştırılabileceğini düşünmek, saf dillikten öteye gitmez, gidemez, kendimizi kandırmanın hiç gereği yok.Zaten savaş akıl dışı bir eylemdir.
Oyunda önceden yapılan yanlış hamleler var ise, onların yerini dolduracak mucizevi hamleler geliştirmek hayli zordur.
Ortadoğu’da şimdiye kadar hep beyazların çok zeki, siyahların ise hep aptalca hamlelerine tanık oldu dünya."
"Ne zaman aç gözlülerin elinden kurtulacak dünyamız?
Daha adil barışçıl bir dünya düzeni kurmak mümkün değil midir? Kudüs’ü hristiyanlığın başkentine dönüştürmek için Avrupa Birliği daha ne kadar olaylara seyirci kalacak ve gözlerini kapayacak acaba? "
Edebiyat Defteri sitesinde güncel,siyasi ve ekonomik olayların irdelenmesi aynı zamanda bir "gazete" içreği de katarak zenginleştirmektedir.
Sayın Şaban Akşat şiirleri yanısıra yazılarıyla da üretken bir sanat adamı..
Ortalama düşüncenin kabul edilirliğinde istifade edilecek yazılar yazıyor hep.
Bilgileniyoruz, paylaşıyoruz.
Bu tür yazılar gördükçe okudukça insan seviniyor.
Bilgi birikimlerinin paylaşılması öyle güzel ki.
Sağolun varolun sn. Aktaş.
Sayın Erol Başçı;
Öncelikle şunu kabul buyurunuz madem ki derinliğine gideceğiz bu konunun:
Bütün dinlerin temelinde Yahudi zekası vardır.Doğuşundan itibaren bu dinlerin gelişimi, seyri ,yapılandırılması, muhtevasında inanılmaz Yahudi oyunları(Felsefesi ) vardır.İnsanlar tarihe yön vermek için bu felsefeyi düşünün ki 1500 yıl önce temellendirmişlerdir.
Size göre savaşların ekonomik boyutu hiç yok mu?
Oysa ekonomik yan, hep en temel ve birincil sebeptir.Kabe'ye yakın yerde bulunan TÜRK KALESİ'niyıkan Araplara mı acımamızı bekliyorsunuz?
Araplar birbirine sahip çıkmazken Arap'tan fazla Arap olmanın dayanağı nedir?Yoksa sen de mi Arap'sın ?
En temel ve evrensel olan insanlık temelinde haksızlığa karşı koymaktır.Dini inançları bu oyunlara alet etmek hiç kimseye yarar sağlamaz ve asıl gerçeğin saklı kalmasına hizmet eder? Arap ülkelerinde PETROL olmasaydı, ne Amerikanın ne de İsrail'in bölgede hiç bir oyunu olmazdı? Mezopotamya toprakları (Altın hilal) verimli topraklar olmasaydı Yahudilerin'' Vaadedilmiş Topraklar ''felsefesi de olmazdı?
Hristiyan dünyası ile Araplar arasındaki hesaplaşmaların Türklerden ayrı sebeplere dayandırılan sebeplerini olabileceğini de gözardı etmeyiniz?Anadolu'da 7-8 yüzyıllarda Arap istilası Hristiyan Bizansa karşı yapılmıştır unutmayınız...Noel Baba kilisesini yıkanlar da 1134 de Araplar'dır...Tarihsel olayları tahrif etmek doğru değil...
Din ve mezhep ayrılıkları, fitne, fesat, çıkarmak için emperyalizmin her zaman destek bulduğu bir ''BÖL; PARÇALA YÖNET ! Oyunun parçalarıdır?Asıl sebep ekmek kavgasıdır..
Saygıyla.
Bu şimdi TRUVA savaşlarının da Ispartalı Helena'yı kaçırmak tezine dayandırıldığını kabul etmek kadar saçma olur; savaşların din yüzünden çıktığını söylemek.Asla dini değil ekonomik sebeplere dayanır savaşlar her zaman...Ancak Embesiller bu dedikodu ve safsatalarla ilgilenedururken, kuyulardan çıkan petrol ,rafinerilere de ulaşmış olur çoktan...İnsanı insan olarak değerlendirmeyen bir kafa için dinin ne önemi vardır?
Şaban Aktaş tarafından 12/31/2008 12:41:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
sayın şaban bey yoruma fazilet hanımın santranç zeki insanların oyunudur tesbitiyle başlamak istiyorum tabiki katılıyorum zeki olmayan insan oyunu bırak elindeki değerlerin bile kıymetini bilemez ıraklı gazetecinin bush a fırlattığı ayakkabıya on milyon dolar vereceğini söyleyen arap zengin kendilerininde amerika tarafından sömürürüldüğü düşünemeyecek kadar aptal belki bir tepki için bunu yapmıştır ama ondan ziyade aç insanlara yüz dolar yardım etmişmidir acaba onlar allahın vermiş olduğu nimetleri gerekli yerlere sarfetmeyip başta anlatmak istediğim gibi şov peşinde israf ediyorlar bunlarda bu aptallık varken birileri gelip ellerindeki değerleri zekice alıyorlar ve yer altı zenginlikleri olan tüm müslüman ülkeleri çeşitli senaryolarla oyunlarla elinden alıyorlar oyuna gelmeyeni de size demokrasi getirecem diye işgal ediyorlar. fazlada gevezelik yapmadan yazılarınızın yerinde haklı tesbitler olduğuna katılırken bende siz değerli dostların yeni yılını kutlar 2009 un sevgi barış getirmesini birbirini anlayan dinleyen sadece menfeat dostluğu olmayan candan sevecek dostların olmasını diler saygılar sunarım
Bunun bir "Din" savaşı olduğunu göremeyen bütün yorum ve analizler ya eksiktir ya da maksatlıdır.Keza Büyük İsrail hayali de zaten din temellidir...
Emperyalist çevrelerin hedef ülkelerdeki en önemli düşmanları dindir her zaman için.
Bize İranı, Arapları "tu kaka" gösteren aynalar objektif ellerde tutulmuyor maalesef ki.
Keza Araplara da bizi aynı şekilde "zamanında kuyruğuna basmış" olarak gösteren el de aynıdır.
Darbeler, derin çeteler, derin terör örgütleri(PKK,DHKP_C,
Hizbullah vs) üreten yapıların kontrolü de zaten aynı odakların elinde. İran ile, Arap güçler ile ortak çıkarlar için biraraya gelme çalışmalarının önü hep bu çevreler tarafından önceden kesilmişdir.İran, Pakistan Türkiye ortak platformuna en önce karşı çıkacaklar da zaten dahili "şeriat senaryosu üreticileri" olmaktadır hep.CENTO zaten ABD öncülüğünde bir girişimdi geçmişte,İran şahı, Pakistanın darbeci generalleri ve Türkiye üçlüsüyle Nato dışında kalan bölgelere uzanma imkanını sevmişti:)
Medyaya da zaten üstüne düşenleri özellkle çok güzel yapmakta bu konuda.Altyapıyı oluşturmakta, etrafında bir inanmışlar kitlesi oluşturabilmekte, bazen bu kitleyi sokaklara dahi dökebilmekte.
Bugün Arap dünyasında, yöneticilerin (halkın değil), katliamlara kulaklarını tıkamaları biraz da Hamasın İran desteğinde olmasından kaynaklanıyor.Diğer filistin kurtuluş örgütü olan, sosyalist ideolojik el-fetih örgütü ve onun cumhurbaşkanı ise neredeyse hamasa karşı İsraili savunma durumunda..Bu tuhaf denklemlerden çıkarılabilecek sonuç, çokuluslu gizli servisler savaşının, din savaşları üst başlığı altında çalışmalar yapması olarak belirtilebilir.
Yeni yılın tüm dünyaya barış,sağlık, huzur getirmesi dileklerimle.
Santraç zeki insanların oyunudur. Aptallar seyretse de anlayamaz. Ortadoğu katliamı petrol üzerinden haçlı oyunları.
Hiçbir değerine sahip olamayan, geçmişten ders almayan, geleceğe hazırlanmayan, birlik-beraberlik duygusundan yoksun, cahil-miskin toplumlar (halâ kadını çarşafla, burkayla gezdiren) çırpınarak yaşamaya mahkum, para aksa da... Çocuklar için üzülüyorum.
Savaşmak yerine sanatla uğraşmak akıllarına gelmiyor mu? Biraz da böyle oyalansalar, herşey bambaşka olacak...
Yazınız için tebrikler
Güzel günlere
Konuşacak/yazacak çok şey var ama tepedekiler her konuşana Ergenekon derse biz de ....Ergenekon dan çıkışa bir yol buluruz ve önümüzü açar ülkenin/sonra da Dünyanın selameti için yürürüz...
-Üstadımın her yazısı/şiiri muahakkak bilgi ve deneylerime ilaveler sağlar onun için bu sayfayı severim.
-Başta İsrail olmak üzere tüm yahudilerin kökeni Abd siyonizmine dayanır.Dolayısı ile Abd Yahudileri kendilerine veliaht olarak tain etmiştir.İsrail yönetiminde bu güne kadar söz sahibi olan bütün siyasi ve bürokratlar Abd ve İngiltere mezunudur.Tamamı Abd nin bütün olanaklarından yayarlanarak dönüşsüz kredilerle akademik kariyer yapmışlar ve de yapmağa devametmaktedirler.Bu çalışmalar Abd ye nüklüer silah imali ve stok deposu olarak minnet borcu ödenmektedir.
-Dahası (Belgeler kesin ancak kesinliği yeniden okeylendikten sonra yazacağım Ulusal cephe olmak üzere her yerde) ...İkiz kulelerde 2500 kişinin ölümü vukuu bulmuşken tek bir yahudi ve İsraillinin o gün ikiz kulelere gitmediğinin sebepleri...
-Yakında......
Çok şey yazılır ama amaç biryerlere duyurabilmek/sesimizi ulaştırabilmek.....
işte bunu başaramıyoruz.
Üstadıma ve hepinize mutlu yıllar diliyorum
2009 da görüşmek ümidi ile.......
SAYGIDEĞER
EDEBİYAT DEFTERİ ŞAİR VE YAZARLARI,
YAZIMA VERDİĞİNİZ DESTEKTEN DOLAYI
HEPİNİZE AYRI AYRI TEŞEKKÜR EDERİM.
YILIN SON GÜNÜ GÜNÜN YAZISI SEÇİLMEK
BENİM İÇİN ÇOK ANLAMLI OLDU.
UMARIM DÜNYAMIZ
İNSANLIĞIN BARIŞ ÇABALARI SÜRDÜRECEK ÖNDERLERİNİ
DİKKATE ALIR
VE BİR AN ÖNCE SAVAŞLAR BİTER.
HERKESE SAĞLIK ESENLİK VE MUTLU YILLAR DİLERİM.
YÜREKTEN SAYGILARIMLA.
Şaban Aktaş tarafından 12/31/2008 12:36:49 AM zamanında düzenlenmiştir.
Olayları tüm yönleriyle gösteren,sadece mazlum çığlıkları atmadan dile gelen etkin bir anlatım.Bilgiyle çözümle yazılmış...
Dökülen kanın dini olmamalı kan nerede dökülürse dökülsün acıyı ve öfkeyi çoğaltır.Bu dökülen kan birilerine çıkar olarak dönüyorsa ,işte o zaman kan zor durmakta.Ve halklara düşen kendi özgür dünya yaratma çabalarını kendi kazanımlarıyla elde etmeliler.Kimse özgürlük dağıtmaz gider kendi emeğinle kazanırsın.Herhalde önce bunu görmek lazım.Sonra o özgürlüğün bedelini ödemek...
Söylediğiniz gibi çağdaş eğitimli gelişmiş bireyler gerçekliğin farkındadırlar...
Ben bu yazınız için teşekkür ederim...
Gelecek günler de tüm evren için barış ve sevgi umud etmek istiyorum...
Tüm sitedeki dostlarıma güzelliklerle dolu yıllar diliyorum...
Selam ve saygımla...
Sevgili Şaban
Senin bugün zahmet edip yazmış olduğun yazı
birkere değil arşivlenerek defalarca okunacak kadar değerliydi gözümde. Bir yastık altı yazısı gibi. İnsanın her zaman okuyup hatırlayacağı malzemeler ve güzel açılar var içinde
katılımcı arkadaşları da okudum çok güzel açılımlar getirmişler yazınız zenginleşmiş.
Anlattıklarınızın tamamına katılıyorum. Bir de şimdi aklıma geldi paylaşım olsun diye söylüyorum. Bir kısım aydınlar yahudilerin Amerika hükümetlerini kullandığını tez olarak atar ortaya, bir kısmı da ortadoğuda israilin amerikanın işine geldiğini ve o tezin aksine Amerikanın israili kullandığını yazar
ama ne farkeder
çekici tutan el
veya baltanın sapının meşe mi kayın mı olduğu
ne farkeder ki
balta hergün binlerce can alıyor
bu noktada filistinlilere ağlarkan
topluluk olarak araplara çok kızıyorum
arapların tutarsızlığı inançlarının bile samimi olmadığını
ortaya koyuyor
israilliler de samimi değil inançlarında
on emirden en büyüğüne karşı geliyorlar
adam öldürüyorlar
ben bütün bu gidişatların sonucunda ortadoğudan başlayarak büyük bir savaşın geleceğini hem istemiyor
ama maalesef görüyorum
umarım bu savaş çıkmadan türkiye ölü uykusundan uyanır da
uykuda yakalanmaz bu canilerin hamlelerine
bunları dilemiyorum
en güzel dileklerimle yeni yılda
ve sevgilerimle
insan canavarların olmadığı bir dünya dileğimle arkadaşım
etnik ve ırkların lanetlenmesine karşıyım
bu yüzden bundan sonra bu çekici kullananlara
canavarlar diyeceğim
ve bütün canavarların
canı cehenneme
TERÖR ZİRVESİ
Kesinlikle inandım artık; terör zirveden yönetiliyor.
Ama bu zirve ne bizim devletin zirvesi, ne Everest Dağı’nın, ne Ağrı’nın ne de Kandil’in zirvesi.Bu zirve -$- Dolar zirvesi.Elinize bir Amerikan Doları alınız, üstünde bir piramit göreceksiniz.Orada eski Mısır’daki en yüksek piramitlerden Ceops’ait bir resim ve zirvesinde bir göz var.
İşte o her şeyi gören göz bu gün uzaydan bakınca uydularla her şeyi en ince ayrıntısına kadar görebiliyor.Yakında insanları da markalandırıp, kulaklarına küpe diye elektronik çip takıp, yakın takibe alırlarsa hiç şaşırmayalım...Doların üstünde ne yazıyor;NOVUS ORDO SECLORUM(YENİ DÜNYA DÜZENİ-LATİNCE)
Medya dünyası öylesine etkin bir rol oynuyor ki bu savaşta, en korkunç savaşlar ve yıkımlar sanki sinema izlermişçesine izlettiriliyor insanlara...Bu savaşın tabi ki psikolojik bir boyutu.Yaşantımız optik yanılgılarla dolu ve algı yanılsaması içinde eriyip günden günden güne yok olduğumuzun farkına bile varmaktan uzağız çoğumuz.Öyle olmasaydı bu kadar şehit verir miydik?
Peki terörist dediklerimiz kim ve nereden besleniyor?
Terörist ideolojinin elbet bir siyasi temelde, teorik görüş temelinde yükselmesi gerekir.Bu teorinin mimarları da görüşlerini üretirlerken belirleyecekleri kıstasları ,emperyalizmin işbirlikçilerinin, büyük para babalarının, büyük sermayedarların çıkarlarına nasıl ekonomik, siyasi çıkarlar sağlıyacaklarsa o temelde belirleyeceklerdir.
Terör olmadan silah satılır mı? Silah fabrikaları kimlerin?
Kara para nasıl aklanır ? Bankalar kimlerin ? Her türlü uyuşturucu ticareti kimlerin elinde ?Şimdiye değin bundan kimler rant elde etmiş ? Elde edilen rantın % kaçı teröristlere yardım ve yataklık faaliyetlerinde kullanılıyor ? Ülkemizde valizler dolusu yemyeşil dolarları alıp, Güneydoğu illerinde dağıtanlar var mıdır, yok mudur ? Kime dağıtılır, niçin dağıtılır; elbette Kürtleri Türklere karşı kışkırtmak ve kan döktürmek ve daha fazla silah satmak için, bölüp parçaladıktan sonra, yeraltı ve yerüstü zenginliklerini ele geçirmek değil midir hedefleri?
Biz bu senaryoyu yıllardır izliyoruz.Şimdi de edebiyat dünyamıza kadar girmiş bulunan, aymazlıklar içerisinde, duygu sömürüsü yaparak çocukları militanlaştıracak ve onların ruhuna biçim verecek şiirler bile yazanlar var değil mi aramızda ? Çok yazık ? İnsan yüreğini ve kalemini satarak, ne şair olur ne de yazar! Benim yüreğim bu ulusun bütün fertleri için aynı duyarlılıkta çarpıyor,herkesi eşit görüyorum, hepimizi bir bütün görüyorum.
Yıllardır 36. Paralel’in kuzeyi söylemlerinin ne aşamaya getirildiğini hepimiz bu gün ibretle izliyoruz.Irak’ın kuzeyinde ne olup bitiyor gözlemliyoruz.Terör bu gün burada yuvalanıyor ve yuvalandırılıyor.Barzani diyor ki;’... onların oldukları bölgeye benim gidecek gücüm olanağım yok..’ Gidemediğin yer senin değildir, biz de mi gidemiyoruz, neden? Her gün azar azar ölmektense artık bir kez ölüp bu belanın kökünün kazınması zamanı gelmedi mi daha ?!
Bu terörü besleyen güç Amerika değil de kim peki ? Önümüze hangi dayatmalarla çıkıyorlar, soykırımmış, cartmış curtmuş ; bunları dayattıkları sürece geri çekilince sanki duracak mı bu oyunlar ? Giderek üstümüze her geçen gün daha artan bir şiddetle binecekler bu defa dalımızı kesecekler, yarın kolumuzu, sonra bacağımızı derken gövde tükenmiş olacak.
Birinci dünya savaşı öncesi oynanan oyun da buna benzemiyor muydu ?İkinci Abdülhamit Cihad ilan edince (1914) hangi Arap ülkesi bizim yanımızda tavır aldı ? Hiç biri; neden, çünkü İngilizler bunun önünü , ’...Türkler sizin elinizden halifeliği aldılar, siz Arapsınız, Haz. Muhammed Arap’tır, bu cihada katılmanız dininizce caiz değildir, ...’propagandasını yaymadılar mı? (Halifelik Yavuz Sultan Selim ile Türklere ve Osmanlı’ya geçti ve Sultan kendini halife ilan etti, Cumhuriyet döneminde saltanat ve hilâfet Atatürk tarafından kaldırıldı.Hristiyan dünyası için Papalık ne ise, islam Dünyası için halifelik de odur).Bu gün aynı İngilizlerin IRAK’ta kimin yanında yer aldığını ve Basra’yı el Harab-ül Basra’ ya çevirdiklerini görmeyen var mı?
Evet, terör zirveden yönetiliyor, bu kesin !
PKK adıyla kurulan örgüt de , ASALA adıyla kurulan örgüt de EMPERYALİZMİN KU(R)DURTTUĞU ÖRGÜTLERDİR.TABAN ONLAR İLE BİRLİKTE DEĞİLDİR.HEDEF AÇIK; İŞGALİN KOŞULLARINI HAZIRLAMAK İÇİN AJİTASYON, PROPAGANDA , SİLAHLI EYLEM AŞAMALARINDAN GEÇMEK...
Ama artık ne yapın ne edin hep birlikte yurttaşlık bilinci içerisinde bu terör belasını da kesin !
Yoksa Emperyalizm kanlanıp canlanacak giderek Ortadoğu’da ve hepimizin köküne kibrit suyu dökecek...
Kukla yönetimler kuracak, canlandıracak, işine gelmeyeni vuracak, işine gelen duracak,ama azacak günden güne ,salyalarını daha çok akıtıp kuduracak bu gidişle...
Hele bir sıkı durun,bir tek Mehmetçiğin kanı için bütün Ortadoğuyu yakarım deyin bakalım; ne oluyor ? Kesinlikle geri adım atacaklardır...Biz gücümüzün farkında değil miyiz yoksa ?
Ey benim Kürt yurttaşım; bu vatan hepimizin, Kastamonu’nun Hamzalar ilçesi,Hacıhamzalar köyü eminim ki Güneydoğu’dan Doğu’dan daha yoksul,
köylümün eşeği ile bir tek semeri var ki onunla dağdan kaçak odun kesip satsın da para kazansın.
Çorum’un Osmancık, Çankırı’nın Kurşunlu ilçesini, köylerini gidin, gezin görün, ve bu yoksulluk edebiyatını bırakın da Anadolu’da metropollerde kazandığınızı kendi bölgenizde yatırımlara çevirin, hep birlikte kalkındıralım ulusumuzu ve ülkemizi.
İş çok kolay olacak o zaman, her yer barış ve kardeşlik içinde, daha umutlu, mutlu yarınlara bakacağız.Fabrikalar olacak, işe gelip gidecek herkes, insan öldürmeyecek kimse; kan görmeyeceğiz.
Ağaların beşer, onbeşer, ellişer, yüzer köyü varken kim yoksulluktan, nasıl dem vurur ki ? Güneydoğu’da çok verimli araziler var ve GAP projesi sizler için yapıldı...
Gör bunu yoksul köylüm ve silah verme eline, kalem al, defter al,kitap al evladına silah yerine....
Yarınlar bizim ...
YAŞASIN TAM BAĞIMSIZ TÜRKİYE ! KAHROLSUN EMPERYALİZM !
Şaban AKTAŞ
11.11.2008
Dünyada bu karma yelpaze içinde yer alan bir sürü masum insanlar var.kürdüyle türküyle,yahudi
siyle,ermenisiyle.... hiç birisine ayrım yapmadan saygı duyuyorum,tarihimizi unutmadan,herkeze insan çerçevesinde değer veriyorum.Beni tek üzen 3.cü dünya savaşlarının temelinin atılması ve masum insanların katledilmesi..dünyanın sonunu bekliyoruz inançlarımıza göre...işte sonun gelişi...savaşsız bir dünyada,aktaş ailesine sağlık ,huzur diliyorum yeni yılda...kaleminizi kutluyorum ,saygıyla...
Savaşa ağlamak...
Hepimiz savaşlara ağlıyoruz...ağladık...fakat sorun ne biliyor musunuz?...ya da hala içime sinmeyen gerçek...
işgalci güçleri haklı çıkarma çabasında olan insanları görüp okudukça kendime eyvahlar ediyorum...
yazıklar olsun diyorum...
Ve hala medyadan bi-haber olanlar safsatalara öyle çok kaptırmışlar ki kendilerini,bu yazdığınız gerçeklikleri dahi görmek istemiyorlar Şaban bey...
Ne yazık ki!...ne yazık ki
verda tarafından 12/30/2008 6:36:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
ellerine sağlık abm
öncelikle dünyadaki emperyalizmin oyunlarını ve hamlelerini
satranç tahtasındaki hamlelere benzeterek çok harika bir yazı yazdığını söylerek haddim olmadan kendimçe yorum yapmak istiyorum.
1 dünya iberal ve mperyalist devlerin ve sömürülerin en son ve en büyük sömürme yenme yutma ve bölme politikasını faaliyete geçirdiklerini düşünüyorum once tükeneen enerji bölgeleri (iran Irak ve ortadoğu) ondan sonrada asya yıele geçirmektir bu plan asya avrupanın ve beyazın önündeki en büyük engeldir çünkü asya dünyanın en köklü 5 medeniyetinin evi ve çıktığı yerdir (Türk,Çin,Japon,Hint,Slav)
afrika zaten kendi içinde işi bitmiş bölgedir
ancak asya hala dinçtir ve sömürülmelidir ve buna ön asyadan başlayarak girişilmiştir.
2 TÜrkiye gibi bölge ülkeleri ise pasif vari dış politikaları ile ne beyaz adama nede emperyalizme karşı birleşememişlerdir yada şöyle dersek kendi
içlerinde bile birleşemeyerek bu güçlerin ekmeğine yağ sürmektedirle
3 Bu politikların içinde (bence) Rusyada bulunmaktadır
şöyle bir gerçek vardırki yüce mevla israiloğullarına ikinci bir şans vermiştir birnci seferde çok kötü şekilde bozguna uğramışlar dır bu defada o zamanki yaptıklarının aynısını yapmış hatta ileri bile gitmişlerdir israil in sonu nun ne olacağı hakkında KUR'AN-I KERİMİN İSRA suresinin geniş tefsirinde uzunca açıklanmıştır
o sureyi okuyanların israilin o gücü nerden aldıklarını ve sonlarının ne olacağını birazcık kestirebilirler
yeni yıla savaşsız kansız girmek dileğimle
yeni yılınızı tebrik ederim
Ne zaman aç gözlülerin elinden kurtulacak dünyamız?
Daha adil barışçıl bir dünya düzeni kurmak mümkün değil midir? Kudüs’ü hristiyanlığın başkentine dönüştürmek için Avrupa Birliği daha ne kadar olaylara seyirci kalacak ve gözlerini kapayacak acaba?
AÇGÖZLÜLERİN ELİNDEN DÜNYAMIZ NE ZAMAN KURTULURSA İLK ÇOCUK KAHKALARINI DUYACAK YARALI YERYÜZÜ..
SONRA MI SONRA İNSANLIK ADINA YAŞAM KENDİNİ YENİDEN YENİLEYECEK....
BUNU UMUT ETMEK BİLE BAZEN O KADAR GÜÇ Kİ:(
SEVGİLER...
çok güzel ve gerçekçi açıklamalar için
Şaban dosta teşekkür ediyorum...
her yeni yılda hep barış ve mutluluk diledik
usanıncaya kadar yine diliyoruz.
aslında söylenecek o kadar söz var ki...
bu güzelim yazıyı bile okurken bir kaç kez kapı, telefon,
müşteri...
sevgilerimi bırakıyorum sayfana dost. +10
Hilmi YAZGI tarafından 12/30/2008 6:25:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
Görüşlerinize katılmakla birlikte ..uluslar arası ilişkilerde din,dil,renk pek önemli değil.Önemli olan çıkarlardır......
Bu gün bence ortadoğuda Amerika kadar.suçlu olan Aarplardır...
Şeyhler.Emirler orada özğür bir Filistin istememektedirler..
Özğür,laik..bir Filistin Emirlein ,Şeyhlerin sonu demektir....
Bunlar timsahın göz yaşlarıdır....
Kutluyorum.. İyi ve mutlu yıllar
Ne zaman aç gözlülerin elinden kurtulacak dünyamız?
Daha adil barışçıl bir dünya düzeni kurmak mümkün değil midir?
Kudüs’ü hristiyanlığın başkentine dönüştürmek için Avrupa Birliği daha ne kadar olaylara seyirci kalacak ve gözlerini kapayacak acaba?
..........................................................................
İŞTE CAN NOKTASI !
İSLAM ÜLKELERİNİN GÖREMEDİĞİ,GÖRMEK İSTEMEDİĞİ GERÇEKLER
AVRUPA NEDEN SES ÇIKARSIN O ZATEN BUNU İSTİYOR !
SAYGIMI VE SEVGİMİ EKLEMEKLEMEK İÇİN BİR HIŞIM İLE DÖNÜŞ YAPTIM !
HOŞ GÖRÜNÜZE SIĞINARAK YORUM YAZDIM..
YORUMSUZ YAZINIZA
HAYIRLI VE MUTLU YILLAR
hüzünlüşarkım tarafından 12/30/2008 2:46:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
beni bu anlamsız savaşlar delirtiyor...
ben bu gün nasıl ki gazzedeki çocuklar için ağladıysam...dün de israilde bir ruhban okulunda okuyan çocuklar için de ağladım...
umurumda bile değil koca adamların anlamsız savaşları...
kaldı ki üzerine basa basa söylüyorum yıllar yıllar önce filistin halkı para karşılığı topraklarını parsel parsel isarile sattı...
benim için dünyadaki her ırk aynı yahudi ermeni hıristiyan müslüman kürt türk alevi laz vs. çünkü Allah her kulu ve kavmi istiyerek yarattı...
hiç biriyle sorunum yok...savaşa hayır...çocuklara dokunan ellere lanet olsun...
Verda hanım, yazıma katkınızdan dolayı teşekkür ederim.Ben arap ülkelerini yerinde olsam, bende o kadar para var ise emperyalizmin elindeki en güçlü beyinleri yüksek maaşla satın alır ve teknoloji transferini sağlardım.
Fakat krallar sülalesi (Emperyalist işbirlikçiler ) kendi halkını sömürmeye devam etsin, bu anlamda zerre kadar araplara acımak geçmez içimden.Saygımla.
Şaban bey,dün günün yazısı olan yazıda görüşlerimi,bilimse ve gerçeklik boyutunda bir kaç ifade etmiştim...
Yine bugünün yazısı seçilen yazıda da şaşkınlığımı ifade ettim...
Ya ben de bir sorun var ya da algılayamayan pek çok kişi var...
Filistin arapların elinde dünyaya ağlayabildikleri tek koz olduğu halde ve Hamas Filistin'in işgalci güçlere karşı tutum sergileyen en önemli gücü olduğu halde suçlamalar,karalamalar,terör örgütü söylemleri...son derece anlamsız ve yersiz söylemlerdir nazarımca.
Teknolojik bir olay var ortada.Hamas bir füze atar israil'e 1-2 kişi ölür.israil bir füze atar 20-30 kişi ölür...Bunu anlayamayan,göremeyen kişilere daha fazla ne denir bilmiyorum...
Kaldı ki,hükümetten somut bir adım beklemek şahsım için bir hayaldir...Gerekirse kronolojik olarak bu hükümet Filistin adına ne yapmış aktarırız...
Araplar dolarlarlıyla mutlu mesut yaşasınlar...Kabe'yi dahi darphane yapacak kadar da ileri gitsinler...Suud'un torunları nasıl olsa...
Saygılar sunarım
Dolar milyarderi Arap ülkelerinde kum gibi para kaynasa da teknoloji yoktur, bilgi yoktur.Bilgi toplumu olmak çok farklı bir değer ve erdem ve göstergedir. her zaman dünyada.
Arap ülkelerinde şeyhlerin emirlerin yatı var, katı var, dünyanın en lüks otellerine sahipler ancak A.B.D.nin arka bahçesi konumundalar hepsi de...Halkı bilgisiz ve modern köleden farkı yok.
İsrail gücünü pozitif bilimlerden almakta ve buna dayalı olarak da pozitif aktif siyaseti kurallarına göre oynamayı iyi becermektedir.Unutulmamlıdır ki ancak ve ancak kurallarına göre oynandığı ölçüde başarı şansına sahiptir oyun.
Çölde sebze yetiştiren,genetik araştırmalarla verimliği artıran, tohum teknoloıjiisini geliştiren, deniz suyunu arıtan, teknolojik sistemle topraklarını sulayabilen, nüfusuna ve sahip olduğu toprakların genişliğine oranla mili geliri çok çok yüksek bir devlettir İsrail.
Ulus olarak inatçı zeki ve çalışkandırlar.
Yazınızın bütün özeti bu iki parağrafta tam olaraka verilmiştir.
Evet Araplarda para çok fazla olmasına rağmen, tembel, bilgi teknelojisinden uzak ve hep bilği devletlerinin kölesi olarak kalmışlardır. İsrail ise hem çalışkan hem de bilgi tekneleojilerine sahip olması kendilerinde bu günkü soykırımı yapma gücünü vermiştir.
Flistin de katliamlar olur iken arap ülkelerinde yaşayanlar sıcak evlerinde sıcacık çorbalarını içip yan gelip yatmakta değiller mi?
Bu sabah okuudğum ilk yazı. Satrancı bilmiyorum ama satrancın içindeki taşların isimlerini ve ne olduklarını ve mağlubiyet için neler gerektiğini biliyorum.
Paylaşımınız ve verdiğiniz biligiler için teşekkür ediyorum. Saygılar